سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ماهشهر

 

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد
انتقاد رئیس شورای شهر ماهشهر از عدم جمع‌آوری کریدور انتقال نفت 

رئیس شورای اسلامی شهر ماهشهر با انتقاد از عدم جمع‌آوری و ساماندهی کریدور انتقال نفت درون شهری گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب در انجام وظیفه خود بیش از این تعلل نکند.

خبرگزاری فارس: انتقاد رئیس شورای شهر ماهشهر از عدم جمع‌آوری کریدور انتقال نفت

نافع آلبوغبیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: لوله‌های انتقال نفت درون محدوده شهری در بلوار بین ماهشهر قدیم و ناحیه صنعتی که مدت‌هاست بلااستفاده شده‌اند، باید هرچه سریعتر جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

وی افزود: سال‌ها پیش مصوب شد که این کریدور به طور کامل جمع‌آوری و از لوله‌های موجود تنها یکی باقی بماند، اما مناطق نفت‌خیز جنوب تاکنون هیچگونه اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده است.

رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر یادآور شد: قرار بود پس از جمع‌آوری و ساماندهی این کریدور، در مکانی که اکنون به نیزار و محل تجمع جانوران موذی و خطرناک شده، پارکی همچون پارک معلم آبادان احداث شود.

آلبوغبیش تصریح کرد: اما با کارشکنی و عدم توجه به مناطق نفت‌خیز جنوب به جمع‌آوری و ساماندهی کریدور انتقال نفت، دست شورای اسلامی شهر و شهرداری بندر ماهشهر برای انجام هر عملیات و اجرای پروژه‌ای بسته شده است.

وی با انتقاد شدید از کوتاهی در انجام این پروژه متذکر شد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان کارفرمای این پروژه به علت تأخیر بیش از حد در انجام مسئولیت و وظیفه خود، مسئول تمام اثرات منفی زیست محیطی و بهداشتی برای شهروندان است.

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر ادامه داد: به دلیل اینکه اطراف این لوله‌ها حریم قانونی لوله‌های انتقال نفت به شمار می‌رود، امکان انجام هرگونه فعالیت جدی و اساسی توسط ارگان‌های شهری و شهرداری وجود ندارد که این موضوع موجب شده تا بستر این لوله‌ها به محلی برای رشد و تکثیر انواع بیماری‌ها، حشرات و جانوران موذی شود.

آلبوغبیش همچنین خاطرنشان کرد: این لوله‌ها در یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای درون شهری قرار دارد که صورت و چهره بسیار ناپسند و نازیبایی به بندر ماهشهر داده‌اند که نگرانی ما را از تأخیر این پروژه دو چندان کرده است.

وی ضمن اخطار شدید به شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب به منظور پیگیری و انجام سریع این پروژه، اظهار داشت: در صورت مشاهده کوتاهی مجدد در انجام این پروژه دیگر تحمل نمی‌کنیم و از راه‌هایی که قانون در برابر ما می‌گذارد، حقوق شهر و شهروندان را مطالبه خواهیم کرد. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد