سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی




افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محققان می‌گویند:افرادی که بیشترین میزان میوه و سبزیجات را مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سکته مغزی در آنها 21 درصد کمتر از افرادی است که حداقل میوه و سبزیجات را مصرف می‌کنند.

افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به گفته دکتر یان کو از بیمارستان شهر کینگدائو در چین، خطر بروز سکته مغزی در افرادی که روزانه میوه و سبزیجات زیاد مصرف می‌کنند، 21 درصد کمتر از افرادی است که کمترین میزان را مصرف می‌کنند.

محققان در این مطالعه نتیجه 20 تحقیق را که در 19 سال گذشته انجام شده بود، بررسی کردند. شمار شرکت کنندگان در این تحقیقات به760 هزار و 629 مرد و زن رسید که 16 هزار و 981 نفر از آنها سکته مغزی را تجربه کرده بودند.

این مطالعه نشان داد: مصرف هر 200 گرم میوه (حدودا دو سیب کوچک در روز) خطر سکته مغزی را تا 32 درصد و مصرف هر 200 گرم سبزیجات خطر سکته را تا 11 درصد کاهش می‌دهد.

در این حال، تاثیر مصرف مرکبات، سیب، گلابی و سبزیجات برگدار در کاهش خطر سکته مغزی موثرتر است.

دکتر کو با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه، گفت: استفاده از برنامه غذایی مناسب و بهبود شرایط زندگی برای جلوگیری از خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی ضروری است.به‌ویژه استفاده از میوه‌ها و سبزیجات در برنامه غذایی به شدت توصیه می‌شود؛ چرا که این مواد غذایی بدون این که مواد مضری را وارد بدن کنند، نیاز بدن را به ویتامین ها، مواد مغذی و فیبرها برطرف می‌سازند.نتیجه این تحقیقات در نشریه Stroke منتشر شده است.



منبع: آرمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد