سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر فرهنگی



مدیرکل سازمان میراث فرهنگی خوزستان :

بازرسان یونسکو برای بررسی ثبت جهانی شوش به خوزستان می آیند

اهواز- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بازرسان یونسکو درنیمه اول امسال برای بررسی ثبت جهانی شهرتاریخی شوش وارد خوزستان می شوند .

ˈ افشین حیدریˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوزستان در صورت ثبت جهانی شهر شوش تنها استانی خواهد بود که سه اثر ثبت جهانی خواهد داشت .به این دلیل باید کوشید تا این استان را در کانون توجهات گردشگران داخلی و خارجی قرار داد.

وی با اشاره به روند ثبت جهانی شدن محوطه تاریخی شوش وتاکید بر معرفی هر چه بیشتر استان خوزستان به عنوان یک استان گردشگری به جهان اظهار داشت : سازمان میراث فرهنگی کشور توجه زیادی برای ثبت جهانی شوش دارد و به رغم اینکه 47 پرونده درنوبت ثبت چهانی سرمیز یونسکو است اما ثبت تاریخی شوش دراولویت قرارداد شده است .

وی افزود: حضور ارزیابان سازمان یونسکو در خوزستان در نیمه نخست سال پیش بینی شده است، مشخص نبودن زمان دقیق این حضور باعث شده تا فرصت برای آماده سازی این شهر تاریخی بسیار محدود باشد و باید فرصت یک ماهه را تا زمان احتمالی حضور ارزیابان غنیمت شمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان داشت: طبق برنامه ای که از سوی سازمان یونسکو اعلام شده است قرار است بازرسان این سازمان بین المللی برای ثبت محوطه تاریخی شوش نیمه اول امسال به این شهرستان سفر کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد