سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



رایس: ما راضی نشویم هیچ توافقی با ایران صورت نخواهد گرفت

مشاور امنیت ملی آمریکا در جمعی از حامیان رژیم صهیونیستی در واشنگتن تصریح کرد که ما تنها از اقدامات قابل اثبات ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش خوشحال می‌شویم و اگر ما راضی نشویم هیچ توافقی با تهران صورت نخواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: رایس: ما راضی نشویم هیچ توافقی با ایران صورت نخواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا طی سخنرانی در واشنگتن تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا به مخاطبان حامی اسرائیل تضمین دهد که واشنگتن موضع سختی در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده است.

وی تصریح کرد: ما همه مسوولیت داریم تا به دیپلماسی (در قبال برنامه هسته‌ای ایران) شانس موفقیت دهیم. آمریکا از حرف زدن خشنود و راضی نمی‌شود. ما تنها از اقدامات قابل اثبات ایران خشنود می‌شویم. ساده بگویم، اگر ما راضی نشویم هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

اظهارات رایس در حالی مطرح شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در حین دیدار روز گذشته، دوشنبه، از توکیو، مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران یک خطر روشن و موجود است و نباید به تهران اجازه رسیدن به قابلیت ساخت سلاح‌های هسته‌ای داده شود.

مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان)، امروز مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به راه‌حل جامع را در وین آغاز می‌کنند و ممکن است که این مذاکرات تا روز جمعه ادامه داشته باشد.

طبق توافق اولیه ماه نوامبر سال گذشته میلادی ایران و ۱+۵ در ژنو، ایران اجازه دارد غنی‌سازی محدود داشته باشد اما رژیم صهیونیستی خواستار لغو کامل برنامه غنی‌سازی ایران هستند و تلاش می‌کنند تا غرب را وادار کنند که برنامه غنی‌سازی ایران را لغو کنند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در بخشی از سخنان خود درباره مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت: گرچه ما به توقف در مذاکرات رسیده‌ایم اما به ترغیب طرفین ادامه می‌دهیم تا برای رسیدن به صلح در آینده تلاش کنند و اقداماتی را صورت دهند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930223000194#sthash.pZAVEvrM.dpuf





ریابکوف: امیدواریم بحران اوکراین تمرکز همتایان غربی ما در مذاکرات هسته‌ای ایران را برهم نزند

معاون وزیر خارجه روسیه با ابراز امیدواری که طرف‌های آمریکایی و اروپایی در دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین تنها روی چارچوب مذاکرات متمرکز شوند، رسیدن به توافق ایران و گروه 1+5 در مورد مفاد توافقنامه نهایی را بسیار با اهمیت دانست.

خبرگزاری فارس: ریابکوف: امیدواریم بحران اوکراین تمرکز همتایان غربی ما در مذاکرات هسته‌ای ایران را برهم نزند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دولت فدراسیون روسیه امیدوار است که بحران اوکراین بر روند مذاکرات هسته‌ای نمایندگان ایران و گروه «1+5» (آمریکا،انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در وین تاثیر منفی نگذارد.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و رئیس هیئت روسی شرکت کننده در این مذاکرات شب گذشته در فرودگاه وین با اعلام این مطلب تاکید نمود: ما در حال نزدیک شدن به نتیجه هستیم و مانند گذشته فعالانه و محکم کار کرده و امیدواریم که هیچیک از شرکت کنندگان از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مسائل خارج از چارچوب مذاکرات را دخالت نداده و تنها روی مسئله مفاد توافقنامه نهایی متمرکز شوند.

لازم به ذکر است که چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای امروز، سه شنبه در وین آغاز شده و تا روز جمعه ممکن است ادامه پیدا کند.

ریابکوف افزود: من اطمینان دارم که دستیابی به فرمولی مورد قبول همه طرفین در خصوص حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران ، در سطحی مساوی پاسخگوی منافع همه شرکت کنندگان است. در این خصوص منافع مستقیم یک طرف و غیرمسقیم طرف دیگر مطرح نیست و همه بطور مشترک از چنین توافقی سود خواهند برد. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که این دور از مذاکرات بسیار اهمیت دارد، چرا که مذاکرات کنونی تا حدودی فراتر از آن چیزی است که ما به آن عادت کرده ایم.

وی یادآور شد که طرف روسی امیدوار است که در جریان این دور از مذاکرات طرفین بتوانند در خصوص مفاد مشخصی از توافقنامه نهایی به توافق دست یابند.

ریابکوف با اشاره به اینکه امروز قبل از هر چیز روشن خواهد شد که آیا طرفین مذاکره آمادگی تمرکز روی متن توافقنامه نهایی را دارند یا خیر، افزود: روسیه از طریق نمایندگان خود چه در پایتخت‌های کشورهای عضو گروه 1+5 و چه در تهران در این زمینه تلاش کرده  و هیئت روسی در جریان مذاکرات هم در این جهت تلاش خواهد نمود تا عوامل و مفاد توافقنامه نهایی مورد توافق طرفین قرار بگیرد.

انتهای پیام/

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930223000043#sthash.LpGKfbYv.dpuf




اسرائیل: توافق‌هسته‌ای با ایران غیرقابل‌قبول است
نتانیاهو هم سخت «دلواپس» مذاکرات شده است!
کد مطلب : 41651
گروه بین‌الملل: در حالیکه شش قدرت جهانی و ایران آماده دور تازه مذاکرات هسته ای در روز سه شنبه می شوند، مقامات اسرائیلی از غیرقابل قبول بودن توافق هسته ای نهایی صحبت می کنند و دیگر به طور علنی اظهارنظر می کنند.
نتانیاهو هم سخت «دلواپس» مذاکرات شده است!
به گزارش فرارو به نقل از فری بیکن واشنگتن، طی هفته های اخیر شخصیت های سیاسی و امنیت ملی اسرائیل به طور علنی از آنچه به اعتقادشان در توافق جامع غیرقابل تحمل خواهد بود، صحبت کرده اند و تاکید دارند که یک توافق بد اسرائیل را مجبور به استفاده از گزینه نظامی خواهد کرد.

الیوت ابرامز، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره جورج بوش گفت: «اگر توافقی انجام شود، (اسرائیلی‌ها) باید تصمیم بگیرند که علیه آن به مبارزه بپردازند، یا از کنگره بخواهند که پیش از برداشته شدن تحریم‌ها موضعی سخت تر بگیرد یا ساکت بمانند. تردید دارم که اسرائیلی‌ها ساکت بمانند و واقعا چرا باید ساکت بمانند: موجودیت ملی شان در خطر است و اوباما هم بدهکارشان نیست.»

بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دو سخنرانی مهم خود از نگرانی هایش در مورد توافق نهایی صحبت کرده و هرگونه توافق بالقوه که منجر به «برداشتن تحریم های ایران» شود وی در عین حال «توانمندی (هسته ای) ایران حفظ شود» را محکوم کرده است. نتانیاهو در سخنرانی 27 آوریل خود در روز گرامیداشت هولوکاست گفت: «چنین توافقی که باعث می شود ایران به کشوری در آستانه توانمندی هسته ای تبدیل شود، کل جهان را در آستانه یک پرتگاه قرار خواهد داد.»

وی در ادامه افزود: «برخلاف شرایط ما در دوره هولوکاست که مانند برگ هایی در دست باد، بی دفاع بودیم، حال ما قدرت زیادی برای دفاع از خود داریم و آماده هر ماموریتی هستیم.» یاکو آمیدرور، مشاور سابق امنیت ملی اسراییل و آموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل نیز با تکرار همین حرف‌ها هشدار دادند اگر برنامه هسته ای ایران برچیده نشود، این کشور می تواند برنامه هسته ای خود را به طور محرمانه بار دیگر آغاز کند.

آمریدور در اینباره نوشت: «مقامات اطلاعاتی آمریکا به طور علنی اعتراف کرده اند که نمی توانند به طور دقیق مشخص کنند که زمان واقعی فرار هسته ای ایران به سمت تولید تسلیحات هسته ای کی خواهد بود.» وی در ادامه افزود که حتی اگر سرویس اطلاعاتی غرب بتواند تلاش ایران برای فرار هسته ای را شناسایی کنند، نمی توان در مورد اجرای اقدام نظامی، به دولت اوباما تکیه کرد.

ایهود باراک، وزیر جنگ پیشین اسرائیل نیز با انتقاد از موضع مذاکراتی دولت اوباما در کنفرانس هفته گذشته در واشنگتن استدلال کرد که اگر آمریکا تصمیم به استفاده از گزینه نظامی بگیرد، می توان تاسیسات هسته ای ایران را در عرض یک شب نابود کرد!

با این وجود تحلیل گران تردید دارند که اظهارات علنی نتانیاهو تاثیری بر دولت اوباما داشته باشد. مایکل روبین، محقق انستیتوی امریکن انترپرایز و مشاور سابق پنتاگون در دوره ریاست جمهوری جورج بوش می گوید: «احتمال اینکه لفاظی های نتانیاهو تاثیری بر اوباما بگذارد اندک است. اوباما علاقه ای به نتانیاهو ندارد و هرچه این رهبر اسرائیلی بگوید را رد می کند. نتانیاهو هم به نوبه خود کمکی به خود نکرده و هرگاه که حرف زده، تمام آنچه در ذهن افراد بی طرف تداعی می شود کاریکاتوری از یک بمب است.»

ابرامز در اینباره گفت: «هر انتقادی که از جانب اسرائیلی‌ها مطرح می شود با استقبال جمهوری خواهان روبرو است اما سوال اصلی این است که دموکرات‌ها چه خواهند کرد. با اوباما همراه می مانند؟ به طور کامل؟ یا تا حدودی فاصله می گیرند؟ مشکل اسرائیلی‌ها این است که کمپین بزرگی از کاخ سفید می گویند یا باید به این توافق دست بیابیم یا بجنگیم.»





خوشبینی محتاطانه در حساس ترین مرحله مذاکرات ایران و 1+5
ظریف با دعای یک ملت عازم وین شد
کد مطلب : 41688
گروه سیاسی: اعضای گروه مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز سه شنبه تهران را به مقصد وین پایتخت اتریش ترک کردند تا حساس ترین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را در 10 سال گذشته رقم بزنند.
ظریف با دعای یک ملت عازم وین شد
به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل، مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه، امیر حسین زمانی نیا مشاور حقوقی وزیر خارجه و حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه ایران از اعضای تیم مذاکره کننده هستند. ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در پایان سومین دور مذاکرات خود در وین اعلام کردند که طرفین در دور چهارم گفت و گوها از 23 تا 26 اردیبهشت ماه وارد تدوین پیش نویس سند توافق نهایی خواهند شد. تحلیلگران و صاحبنظران سیاسی از توافق نهایی ایران و غرب به عنوان توافق قرن یاد کرده اند.

عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه که دست کم در سه تیم متفاوت مذاکره کننده هسته ای ایران از یک دهه گذشته تاکنون حضور داشته، در باره احتمال توافق نهایی با 1+5 می گوید: تا جایی که به ما مربوط است، امیدواریم. اگر طرف مقابل جدیت و حسن نیت ما را پاسخ دهد، امیدواریم به نتیجه برسیم. اما هر اتفاقی می تواند روی دهد.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه که از سال 1368 تا 1388 همواره در مهمترین و پرچالش ترین مذاکرات مربوط به روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، از قطعنامه 598 تا مذاکرات هسته ای حضور داشته، در باره توافق نهایی معتقد است: بدبین نیستم. ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. اگر قرار است به توافقی برسیم، باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود و این برعهده امریکایی ها و اروپایی هاست که کار خود را انجام دهند.

سایر مقام‌های ایرانی هم در آستانه حساس ترین دور مذاکرات ایران و 1+5 که قرار است توافق های اولیه به سند مکتوب تبدیل شود با خوش بینی نگاه کرده‌اند، اما این خوش‌بینی عریان نیست. شاید «خوش‌بینی محتاطانه» مناسب‌ترین عبارت برای توصیف نگاه طرفین در آستانه چهارمین دور مذاکرات وین باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد