سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل ورزشی



روسیاهی به روزنامه ورزشی «دلال‌ها» ماند
خبر کشف باندجاعلان‌کارت، جعلی از آب در آمد!
کد مطلب : 40655
گروه ورزشی: خبرها از جعلی بودن اصل خبر جنجالی روزهای اخیر درباره تیم‌های فولاد و پیکان حکایت دارد و خبرگزاری ایسنا در یادداشتی از پشت پرده تخریب های صورت گرفته برای باشگاه فولاد خوزستان پرده برداشت و نوشت: تاکنون قضیه دستگیری باند جعل سند در اهواز از سوی هیچ مقام مسوولی تایید نشده است و حتی برخی مسوولان از کشف چنین باندی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.
خبر کشف باندجاعلان‌کارت، جعلی از آب در آمد!
گفتنی اینکه طی روزهای اخیر یک روزنامه معروف ورزشی که به عقیده اهالی ورزش ایران به «خانه تیمی» و «حیاط خلوت» دلالان فوتبال شباهت دارد تا یک رسانه ورشی با روشی ناجوانمردانه و از طریق اطلاعات یک دلال معروف فوتبال اهوازی، بدترین اتهامات را به برخی از بازیکنان تیم فولاد و مدیران این باشگاه وارد آورد و حتی با ذکر اسامی بازیکنان آنها را به جعل سند و کارت پایان‌خدمت متهم نمود و حتی نوشت که باند جاعلان در بازجویی‌ها، اعتراف هم نموده‌اند!

این در حالیست که با وجود پیگیری‌های متعدد خبرنگاران رسانه‌‌ها با نهادهایی که قاعدتا باید مسئولیت این پیگیری و برخورد با موضوع (جاعلان اسناد و مدارک)، تاکنون هیچ مقام مسئولی در قوه قضاییه، نیروی انتظامی یا وزارت اطلاعات، اصل چنین خبری را تایید نکرده و به نظر می رسد اعترافات موهوم و خبرسازی مذکور توسط دلالان و روزنامه‌اشان در همان خانه تیمی موسوم به «روزنامه» و با هماهنگی یک مربی معروف فوتبال ایران، جعل و سپس چاپ شده است!

در همین راستا باشگاه فولاد در بیانیه امروز خود خبر از پیگیری قضایی این موضوع داده و همچنین 4 بازیکنی که نام‌هایشان در روزنامه دلال‌ها برده شده قصد دارند از طریق وکیل خود علیه این روزنامه در دادسرای رسانه و فرهنگ اعلام دعوی و شکایت نمایند. جالب‌ اینکه، دو بازیکن مورد اشاره فولاد اصولا برگ پایان خدمت خود را در سایر استان‌ها گرفته‌اند و یکی دیگر از آنها نیز پس از اخذ برگ معافیت خود، در سایر تیم‌های لیگ برتر هم بازی کرده‌است. بازیکن تیم پیکان هم در تیم‌های پرسپولیس تهران و داماش گیلان با همین کارت معافیت قرارداد بسته و بازی کرده است! جالب تر اینکه، چهارمین بازیکنی که در این روزنامه، نامش به صراحت برده شده است اصولا در تیم فولاد حضور ندارد! 

در همین رابطه ایسنا در یادداشتی نوشته است: در حالی که کمتر از یک ماه از قهرمانی فولاد در لیگ برتر می‌گذرد، موضوعاتی پیرامون چند بازیکن این تیم مطرح شده که این تیم را در آستانه بازی حساس با السد در لیگ قهرمانان آسیا به حاشیه ببرد. باشگاه فولادخوزستان از سالیان قبل به بی‌حاشیه بودن در بین تمام باشگاه‌های ایران شهره بوده است. این باشگاه با وجود داشتن تیمی در بالاترین سطح فوتبال ایران، هیچ‌گاه اسیر حاشیه نشده و همیشه پای‌بند به مسایل اخلاقی و حرکت در مسیر صحیح و سالم بوده است.

وجود چهره‌ای فوتبالی و فردی سالم در فوتبال ایران همچون سیف‌الله دهکردی در راس مدیریت باشگاه فولاد این تیم را سالیان سال است که به دور از حاشیه نگه داشته است و این موضوعی است که بسیاری از اهالی فوتبال کشور بارها به آن اذعان داشته‌اند. با این وجود چند روزی است که موضوع ابطال قهرمانی فولاد به دلیل تخطی بازیکنان آن مطرح شده است. موضوعی که نه تنها استان خوزستان بلکه جامعه فوتبال ایران را به شوک بزرگی فرو برده است. 

اگر این موضوع را مرتبط با شفاف‌سازی در فوتبال ایران بدانیم، باید گفت که شفاف‌سازی که خیلی‌ها آن‌ را به اشتباه رسانه‌ای شدن می‌دانند، همیشه در فوتبال ایران بد موقع اتفاق می‌افتد و نمونه آن، رسانه‌ای شدن ریز قرارداد بازیکنان پرسپولیس در زمانی که این تیم در کورس قهرمانی با چهار تیم دیگر قرار داشت، است و حالا این موضوع برای تیم فولاد اتفاق افتاد، جایی که این تیم درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تنها نماینده ایران است.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است: بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، تاکنون قضیه دستگیری باند جعل سند در اهواز از سوی هیچ مقام مسوولی تایید نشده است و حتی برخی مسوولان از کشف چنین باندی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند؛ همچنین جعلی بودن سند معافیت چند بازیکن فولاد، دخیل بودن باشگاه فولاد در این قضیه و فرضیه‌هایی از این قبیل نیز هیچ کدام به مرحله تایید نرسیده‌اند. چه بهتر بود چنین موضوع حساسی که گویا از درون فدراسیون درز پیدا کرده است، تا زمان محرز شدن توسط نهادهای مربوطه، رسانه‌ای نمی‌شد. فولاد در حال حاضر تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و در فصلی که دیگر نمایندگان کشورمان خیلی زود از آسیا خداحافظی کردند، این نماینده خوزستان به نوعی آبروی فوتبال ایران است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد