سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



معلمان نمونه خوزستان تجلیل شدند+اسامی معلمان
علمی و آموزشی  16:52:53 1393/02/14
932-6176-5 کد خبر
RSS :: پرینت

41 معلم نمونه استانی و 2 معلم نمونه کشوری خوزستان، امروز 14 اردیبهشت، طی مراسمی در اهواز با حضور قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش تجلیل شدند.

 

به گزارش خبرنگار علمی‌وآموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان - دکتر خلیل‌الله بابالو قائم مقام وزیر و رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش در سی‌امین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری که یک‌شنبه 14 اردیبهشت در سالن طلاییه آموزش‌وپرورش ناحیه چهار اهواز برگزار شد، با اشاره به پیشرفت گسترده تکنولوژی در دنیا، اظهار کرد: با توجه به این موضوع لحظه‌ای غفلت باعث بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود و در این راستا یکی از استفاده‌های مطلوب از تکنولوژی، قرار گرفتن آن در خدمت فرهنگ است و این امر به‌ویژه با توجه به محدودیت منابع و زمان نیاز به تفکر برنامه‌ای و برنامه‌ریزی صحیح دارد و تنها در این صورت می‌توان بر ظرفیت محدود غلبه کرد.

 

وی با بیان این‌که امروزه معلمان، سکانداران جامعه هستند، افزود: معلمان با تجربه در عرصه‌های مختلف تعلیم وتربیت باید کمک کنند تا جایگاه تربیتی آموزش‌وپرورش را بشناسانیم. در آموزش‌وپرورش سازماندهی نیروی انسانی مسئله‌ای ضروری و مشکل است به گونه‌ای که در حال حاضر 85 هزار نفر نیروی مازاد و تقریبأ همین تعداد کمبود نیروی انسانی حوزه‌ آموزش ابتدایی وجود دارد که به‌علت عدم توازن بین نیروها و ورود نیروهای حوزه‌های دیگر به این بخش است.

 

قائم مقام وزیر و رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش از توجه بیشتر به مسئله سازماندهی نیروها در سال جاری با توجه به ضرورت این مسئله خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع در اجرای سیاست‌های کلان و کیفیت‌بخشی به کار، باید به سمت جلب مشارکت از خارج از کشور توجه شود.

 

بابالو با اشاره به حضور پنج، 6 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور، تصریح کرد: بر این اساس تقریبأ باید نزدیک به 500 هزار دانش آموز تحت پوشش مدارس آموزش‌وپرورش در خارج از کشور باشند که البته در حال حاضر جمعیت دانش‌آموزی این مدارس، کمتر از این برآورد است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید جهت‌گیری‌ها در زمینه مشارکت با مدارس خارج از کشور بیشتر شود، از جمله برنامه‌های قطعی آموزش‌وپرورش در سال جاری به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح مبنی بر نگاه متناسب با تلاش‌‌ها، خلاقیت‌ها و توانمندی‌های معلمان است. در دانشگاه فرهنگیان نیز برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی شده‌است.

 

قائم مقام وزیر و رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مشکلات جامعه مانند ناآشنایی با حقوق فردی، اجتماعی و شهروندی، از برنامه آموزش‌وپرورش برای گنجاندن این موضوعات در سرفصل‌های دروس دانش‌آموزان خبرداد و افزود: با توجه به سخنان رئیس‌جمهور در آغاز سال تحصیلی مبنی بر تقویت فرهنگ گفت‌وگو به‌ویژه در مدارس به‌عنوان نقطه عطف آغاز این حرکت، افزود: اگر آنچه در زمینه نحوه تذکر ایرادها در اسلام بیان شده‌‌است، در جامعه پیاده شود و مردم با روشی صحیح، نواقص یکدیگر را گوشزد کنند و تذکر دهند جامعه به سمت سلامت و رشد پیش خواهد رفت.

 

بابالو با تأکید بر این‌که اگر بتوانیم فرهنگ گفت‌وگو را با تکیه بر آموزه‌های دینی آموزش دهیم جامعه به سرعت به سمت اصلاح خواهد رفت، تصریح کرد: با توجه به جوان‌بودن جامعه باید روحیه تحقیق را بین جوانان پرورش داد؛ در این زمینه یکی از راهکارها ایجاد پژوهش‌سرای دانشجویی است؛ همچنین در حوزه بین‌المللی زمینه حضور فرهنگیان در کشورهای دیگر ایجاد شده‌است و سعی‌می‌شود یک بانک اطلاعاتی از معلمان استان‌ها که قادر به حضور در مدارس خارج از کشور هستند، ایجاد شود. در این راستا به‌عنوان قدم اول و نقطه آغاز، در سایت مرکز با300 مجمع علمی، همایش‌های علمی که در سال 2014 در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، اعلام شده‌است.

 

وی با اشاره به عضویت این مرکز در مجامع علمی یونسکو، آیسسکو و اکو، اظهار داشت: اکو دارای سه عرصه آموزش‌عالی، فرهنگی و آموزش‌وپرورش است و هر کدام به‌ترتیب در اسلام‌آباد پاکستان، ایران و ترکیه مستقر شده‌اند که ما می‌توانیم در بخش آموزش‌وپرورش تعاملات خوبی برقرار کنیم و امید می‌رود فرهنگیان در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا در این مراسم همچنین محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و مقام معلم بزرگوار شهید مطهری، گفت: امیدوارم آن‌طور که شایسته است وظیفه سنگینی که بر دوش‌ مان قرار گرفته‌است را تداوم بخشیم که این مستلزم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ، تعلیم و تربیت است.

 

وی با بیان این‌که تا آموزش‌وپرورش تکامل نیابد در هیچ جامعه‌ای هیچ‌گونه تغییر و پیشرفتی حاصل نخواهد شد، افزود: در صورتی که این مهم محقق شود دنیا تغییر خواهد کرد و این نیازمند توسعه آموزش‌وپرورش و جایگاه معلم در کشور است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان انقلاب را متصل به مکتب و وذهبی که با خواندن آغاز می‌شود، دانست و در عین حال گفت: با این وجود برای درک و فهم عمیق معنی فرهنگ باید معنی معلم را درک کرد.

 

تقی‌زاده آموزش‌وپرورش را همانند ریلی دانست که مباحث دینی و فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر، از دوره‌ا‌ی به دوره دیگر و از دانش‌آموزی به دانش‌آموز دیگر منتقل می‌کند و خاطرنشان کرد: در این راستا تنها وظیفه معلمان، صرفأ آموزش مباحث علمی و حساب به دانش‌آموزان نیست.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت در تعلیم و تربیت، تصریح کرد: امروزه دانش‌آموزان باید بدانند برای چه چیزی باید دل بسوزانند و برای چه چیزی باید بیندیشند. اگر فرآیند تعلیم وتربیت به کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی و کسب هویت دینی و ملی منتهی شود، کفایت می‌کند و تنها در این صورت کشور در هیچ‌کدام از بخش‌های اقتصادی و صنعتی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

 

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از ایوب مردانی از ایذه و لیلا حسین‌نژاد از شوشتر به‌عنوان معلمان نمونه کشوری و مریم شکاری، پوراندخت تقوی، فرحناز عبدی، عزیز سوزنگرزاده و شهربانو فیروزی از آبادان، علی میری و ایرج میرعلی از الوار گرمسیری، نیلوفر آتش‌بهار از امیدیه، زیبا کیاحسینی از اندیمشک، فرحناز پرتو، منصوره رشاد، سیده فاطمه محمدی‌والا از ناحیه یک اهواز، آزاده یزدانی‌باغبادرانی از ناحیه سه اهواز، الهام کوتی از ناحیه چهار اهواز، محمدمراد مرادی، عبده‌رحیم مهری، مهناز بندانی‌ترشکی، نریمان رضایی‌نسب و موسی منصوری از ایذه، صاحب امیری و هدایت‌اله حسین‌زاده از باغملک، مرتضی سعیدی از بستان، مصطفی فرازی از بهبهان، عفت پیری، مریم شمس‌پور بختیاری، لیلا حاجی، بهزاد فروغی‌نیا، فریده طاهری‌نیا، احمدنهاوندی و هوشنگ بوستان‌افروز از دزفول، صفرعلی داودی از دهدز، سعید حاجی‌زاده از رامهرمز، میرزاعلی کریمی از سردشت دزفول، محمدصادق عبیداوی از سوسنگرد، شهین محمدی، زهرا سلطان‌جولا، محمود ترتیفی و حسنعلی صدیر از شوشتر، حسن مرتضوی‌فاخر از صیدون، نادیا میاحی از ماهشهر و سیمین‌دخت باقری از مسجدسلیمان به‌عنوان معلمان نمونه استانی تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد