سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



شهردار آبادان به عضویت مجمع شهرداران صلح جهانی درآمد
آبادان – خبرگزاری مهر: مدیر فرهنگی شهرداری آبادان گفت: محمود رضا شیرازی شهردار آبادان با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی به عضویت مجمع شهرداران صلح جهانی درآمد.

محمدرضا خالقی فر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهردار هیروشیمای ژاپن و رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح با ارسال نامه‌ ای به شهردار آبادان اظهار امیدواری کرد با یاری شهرداران عضو این سازمان و ارتباطات فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا بتوان گامی در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدودن جنگ و خشونت از چهره جهان برداشت و دنیایی پر از صلح و بدون سلاح شیمیایی را شاهد بود.

وی به نقل از «ماتسویی کازومی» اظهار کرد: ما در نقطه آغازین حساسی برای مبارزه در جهت رهاسازی خود از تهدید هسته ای قرار داریم؛ بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و آینده ای روشن تر تلاش کنیم؛ منتظر مشارکت شما در فعالیتهای شهرداران صلح از جمله جنبش چشم انداز 2020 هستیم.

شهردار آبادان نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: هر چند سال یک‌ بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان تاکید کرده و برنامه‌هایی را در این راستا تنظیم کنند.

محمود رضا شیرازی افزود: امیدواریم بتوانیم با احداث فرهنگسرا و موزه صلح در آبادان، حماسه مردم قهرمان آبادان را در ابعاد مختلف به گوش جهانیان برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نوروز امسال هیاتی از کشور ژاپن در قالب راهیان سرزمین نور از مناطق جنگی آبادان و خرمشهر دیدن کردند و با توجه به تغییرات اساسی در چهره شهر آبادان نسبت به سالهای گذشته، گزارشی را به شهرداری هیروشیما دادند و متعاقب آن شهردار هیروشیما با ارسال نامه ای به شهردار آبادان از اقدامات موثر وی در سالهای اخیر در بازسازی شهر آبادان تقدیر و تشکر کرد.

سازمان بین المللی شهرداران صلح در سال 1982 به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد. در حال حاضر بیش از شش هزار شهر دنیا در بیش از 169 کشور عضو این سازمان هستند. هر چند سال یک بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف این سازمان تاکید کنند و برنامه هایی را در این ارتباط تنظیم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد