سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوشتر


عضو شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار شد
شکایت از میراث فرهنگی و اوقاف برای وضعیت تاسفبار سیدمحمد بازار شوشتر

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: به دلیل شرایط بحرانی موجود در بقعه سیدمحمد بازار باید از اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه در مراجع قضایی شکایت کرد.

خبرگزاری فارس: شکایت از میراث فرهنگی و اوقاف برای وضعیت تاسفبار سیدمحمد بازار شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حسین پنبه‌دانه‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی در مورد بقعه سیدمحمد بازار تنها وعده داده است و در این زمینه اقدامی عملی شاهد نبوده‌ایم.

وی افزود: با احترام زیادی که برای مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قائل هستم ولی در چند ماه گذشته تنها شاهد وعده‌های بدون ضمانت اجرایی در شوشتر بوده‌ایم و در این زمینه از میراث فرهنگی به شدت گلایه‌مند هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر با اشاره به اینکه باید از ظرفیت حضور معاون رئیس جمهور در شوشتر برای بهبود شرایط سیدمحمد بازار کمک گرفته می‌شد، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گلایه داریم که در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به شوشتر تنها آثار تاریخی مرمت شده و بناهای تاریخی سالم را به وی نشان داد و سیدمحمد بازار با شرایط بحرانیش از نظرها پنهان ماند.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این زمینه تلاش زیادی کرده‌است، تاکید کرد: تلاش زیاد و حضور مستمر مدیرکل میراث فرهنگی در شوشتر بسیار جای تحسین دارد ولی نمود خارجی و عملی در این دیدارها و حضورها مشاهده نشده است.

پنبه‌دانه‌پور با اشاره به اینکه اوقاف هم باید درباره شرایط سیدمحمد بازار پاسخگو باشد، تاکید کرد: باید مشخص شود که اوقاف در بنای وقفی و امامزاده سیدمحمد بازار چه برنامه‌ای دارد و نمی‌توان به سادگی از کنار مسئولیت این سازمان گذشت.

وی افزود: از مدیرکل تازه منصوب شده اوقاف خوزستان تقاضا داریم تا در سفری به شوشتر از نزدیک شرایط بحرانی سیدمحمد بازار را مشاهده کند و برای رفع مشکلات آن زمان مشخص کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شوشتر خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که چرا وضعیت بنای مقبره‌ای که متعلق به برادر امام‌رضا(ع) در شوشتر به چنین روزی درآمده است و در این زمینه متولی اصلی بقاع چرا برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ابتدای این جلسه جمعی کثیر از کسبه بازار و دلسوزان شهرستان شوشتر در جلسه شورای اسلامی شهر حاضر شدند و تقاضای رسیدگی به وضعیت این بقعه و بنای تاریخی را داشتند.

در این جلسه مقرر شد که شورای اسلامی شهر شوشتر با همکاری نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تشکیل دهد و مشکلات در این زمینه را بررسی و برای رفعشان زمان مشخص شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930214000659#sthash.oqR8zFFY.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد