سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



مدیریت صحیح مصرف آب توسط مشترکان خوزستانی ضروری است

اهواز - ایرنا - مدیر دفتر مدیریت مصرف آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر اعمال مدیریت صحیح مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آن توسط مشترکان خوزستانی تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ˈسیدعلی سید زادهˈ در نخستین بازدید خود از خوزستان هدف از این بازدید را اهمیت تامین آب استان در فصل گرما با توجه اقلیم خشک و بررسی آمار بالای هدررفت آب به حساب نیامده در آن عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و افت منابع زیرزمینی چاره ای جز حفظ منابع موجود و استفاده بهینه از آنها نیست.

سیدزاده گفت: تابستان امسال بار مسئولیت آبفا خوزستان بسیار سنگین تر از سال های گذشته خواهد بود و لازم است مردم با اقدام هایی مانند کنترل و کاهش مصرف، این شرکت را در تامین مناسب آب در فصل تابستان همراهی کنند تا کمبود آب کمتر احساس شود. 

وی تشکیل کمیته ها و کارگروه هایی در زمینه بررسی و ارایه راهکارهای کاهش آب بدون درآمد در استان را بسیار حایز اهمیت خواند و تاکید کرد: باید تلاش کرد با اعمال مدیریت مدون و علمی تمام مواردی که نقش موثری در هدر رفت آب دارند شناسایی و نسبت به کاهش و رفع آنها اقدام شود.

مدیر دفتر مدیریت و کاهش آب بدون درآمد آبفا بیشترین سهم هدررفت آب در خوزستان را نشت از شبکه توزیع و انشعابات اعلام و اظهار کرد: ضروری است با مدیریت هوشمند شبکه، اعمال زون بندی، نشت یابی و رفع بموقع آن، مدیریت فشار، کاهش مصرف غیرمجاز آب و جداسازی سامانه آبیاری فضای سبز شهرها از آب آشامیدنی، میزان آب بدون درآمد استان را کاهش و در جهت صحیح هدایت کرد.

وی افزود: در این زمینه شرکت آبفای کشور به عنوان یک بازوی مشورتی و آسان سازی در انجام این کارها از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد