سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی



شکرخدا موسوی:
بسیاری از مسئولان خوزستان، سواد جذب و تعامل با سرمایه گذاران را ندارند
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسئولان استان خوزستان سواد جذب و تعامل با سرمایه گذار داخلی و خارجی را ندارند و این مسئله به توسعه استان ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شکرخدا موسوی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان دستگاه های اجرایی اهواز با تاکید بر اینکه خیلی از مسئولان فعلی سواد جذب و تعامل با سرمایه گذار داخلی و خارجی را ندارند، اظهار کرد: خوزستان و به ویژه اهواز را نمی توان تنها با اعتبارات دولتی ساخت بلکه باید بخش توانمند خصوصی حمایت شود تا بتوان در کنار دولت، چهره زخم خورده این استان را متحول کرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستانی های مقیم در خارج کشور و حتی ساکن در استان هایی همچون تهران از جمله سرمایه گذاران توانمند کشور هستند، افزود: در دولت قبل یک سرمایه دار خوزستانی که ساکن استرالیا بود را به این استان دعوت کردیم. متاسفانه مسئولان وقت این فرد را آنقدر آزار دادند که در نهایت وی عطای کار در استان را به لقایش بخشید.

موسوی افزود: امیدواریم مسئولان فعلی رویه مسئولان گذشته را دنبال نکنند زیرا تدام این امر  وضعیت فعلی خوزستان را اسفبارتر خواهد کرد.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر اینکه نباید چهره ای خوزستان را در کشور و دنیا بد معرفی کنیم، افزود: باسیاه نمایی و دعواهای سیاسی نفعی عاید استان نمی شود و تنها در سایه وحدت و تعامل بین مسئولان می توان خوزستان را به استان توسعه یافته تبدیل کرد.

موسوی با اشاره به اینکه مدیرانی داریم که اصلا به فکر توسعه خوزستان نیستند، گفت: اعتقاد داریم که افراد توانمد چه اصوالگرا، چه اصلاح طلب می توانند گره گشای مشکلات استان باشند و نباید به واسطه فکر و جناح انها از چرخه مدیریتی حذف شوند.

وی با بیان اینکه مراکز  استانها به دلیل مرکزیت و حضور استانداری و ادارات کل همیشه در زمره شهرستانها توسعه یافته محسوب می شوند، ادامه داد: متاسفانه این معادله در اهواز برعکس است و این کلانشهر امروز به کلان روستا معروف شده و حتی بعضی از شهرهای استان سطح امکانات آنها به مراتب از اهواز بالاتر و بیشتر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران این شهرستان باید بیشتر تلاش و کوشش کنند تا بتوان نارسایی های فعلی را به حداقل رساند، افزود: البته کسی نباید منکر کم لطفی و عدم همکاری بعضی از مسئولان کشوری از ادوار گذشته تا به امروز برای توسعه استان شود و قطعا این عوامل در عقب ماندگی این استان بسیار تاثیر گذار بود.

موسوی بابیان اینکه باید اقتصاد کشور و استان خوزستان را از اتکا به نفت رها کنیم، عنوان کرد: باید تلاش شود که ایران در منطقه حرف نخست را بزند و اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.



شریعتی:
واردات کالاهای مصرفی با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی افزایش واردات محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی را مغایر با مبنای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

محمد باقر شریعتی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: برای رسیدن به این مهم باید از حجم واردات کالاهای مصرفی و کشاورزی که در داخل توان تولید آنان وجود دارد کاسته و در عوض بر حجم صادرات تولیدات داخلی بیافزاییم.

وی افزود: هر گونه واردات کالا به کشور برابر است با عدم حمایت از تولیدکننده داخلی که این امر سبب نزول اقتصاد کشور می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: توجه و حمایت از تولیدات داخلی علاوه بر اینکه اقتصاد کشور را از ورود کالاهای خارجی بی نیاز می کند، می تواند زمینه های ایجاد شغل و کاهش بیکاری در کشور را نیز فراهم کند که این مساله در کاهش دغدغه های خانواده ها و تنش های روانی جوانان نقش موثری خواهد داشت.

شریعتی بیان کرد: کشور از ظرفیت های تولیدی بالایی به خصوص در بخش کشاورزی برخوردار است که استفاده بهینه از این ظرفیت ها و فراهم کردن بسترهای مناسب برای تولیدکنندگان داخلی می تواند ما از مصرف کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای خوراکی که اغلب نیز بی کیفیت هستند بی نیاز سازد.

وی یکی دیگر از نتایج عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی را تعطیلی واحدهای تولیدی به علت بدهی و دیگر مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: بسیاری از محصولات تولیدی تولیدکنندگان داخلی با اینکه امکان خرید آنان توسط دولت و نهادهای مسوول وجود دارد و از این طریق می توانند به بازار کشور ورود کنند متاسفانه بر روی دست تولیدکننده می مانند و در عوض برخی از نهادهای کشور اقدام به خرید و وارد کردن محصولات از خارج از کشور کرده و صنایع کشور را هم درگیر توزیع این کالاها در کشور می کنند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس با بیان اینکه باید به دنبال راهکارهایی برای جذب و تشویق هر چه بیشتر تولیدکنندگان داخلی به سمت تولید در داخل باشیم، کاهش میزان واردات به کشور، افزایش میزان خرید تضمینی محصولات تولیدکنندگان داخلی، اعطا یارانه مستقیم به تولیدکنندگان، توسعه کشاورزی صادرات محور به جای کشاورزی معیشت محور را از جمله این راهکارها دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد