سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی


آجیل خورها: عمر بیشتر، تیپ بهترآجیل

بدانید و آگاه باشید که خوردن روزانه یک مشت بادام، فندق، بادام هندی، گردو و غیره در سلامتی‌تان کولاک می‌کند!
هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند از خوردن یک مشت آجیل یا خشکبار لذت نمی‌برد. باید بدانید که با همین یک مشت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. عمرتان را زیاد کنید و خوش‌تیپ‌تر باشید.
نتایج یک پژوهش آمریکایی که در New England Journal of Medicine به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف روزانه یک مشت آجیل 20 درصد به عمر اضافه و به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند. سال‌هاست که مصرف آجیل به اشتباه به افرادی که رژیم‌های لاغری گرفته‌اند منع شده است؛ اما امروزه متخصصان معتقدند که میوه‌های خشک و صدفی نه تنها باعث چاقی نمی‌شوند بلکه به تناسب اندام کمک کرده و عمر انسان را 20 درصد افزایش می‌دهند. لطفاً مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 


10 دلیل خوب برای دوستی با سیر
سیر

محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است. این تأثیرات تنها با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد. 
سیر که یکی از سین‌های سفره هفت‌سین ما ایرانی‌هاست را همه دنیا از دیرباز به عنوان یک ماده غذایی طبیعی دارای قدرت درمانی بالقوه می‌شناسند. این ماده غذایی علی‌رغم تأثیر بدی که بر بوی عرق و بوی دهان دارد محبوبیت زیادی داشته و شدیداً مورد توجه قرار گرفته است. سیر در تمام نقاط دنیا می‌روید و می‌توان گفت همه‌ی مردم آن را به صورت خام، پخته و یا سرخ‌شده مصرف می‌کنند.
رژیم‌درمان‌ها و پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند افراد بزرگ‌سال روزانه 2 تا 3 حبه سیر و کودکان روزانه نصف حبه سیر مصرف کنند؛ اما توجه داشته باشید مصرف مقادیر بیشتر از این، معمولاً توصیه نمی‌شود.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 

آرتروز دارید از این‌ها بپرهیزیدآرتروز

نتایج پژوهش‌های محققان کره‌ای نشان می‌دهد دریافت زیاد زینک(روی) می‌تواند باعث افزایش دردهای آرتروز شود.

متأسفانه این روزها کمتر خانمی از دردهای روماتیسمی و آرتروز شکایت ندارد. در واقع آرتروز و درد مفاصل به یکی از مشکلات جدی خانم‌های بالای 50 سال تبدیل شده است.
 
اخیراً محققان به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن تغذیه‌ی سرشار از زینک (روی) می‌تواند منشأ دردهای آرتروزی باشد. برای همین باید از مصرف زیاد غذاهای دریایی، مرغ، گوشت قرمز و حتی کاکائو بپرهیزید.
 
نتایج پژوهش‌های محققان کره‌ای نشان می‌دهد دریافت زیاد زینک(روی) می‌تواند باعث افزایش دردهای آرتروز شود.
 
محققان غضروف‌های بیماران و موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آرتروز را بررسی کرده و مشاهده کردند که میزان پروتئین ZIP8 در غشای سلول‌های غضروف این افراد به طور غیرطبیعی بالاست. این پروتئین وظیفه‌ی انتقال زینک به داخل سلول‌ها را بر عهده دارد. زمانی که میزان مصرف زینک(روی) بیش از اندازه می‌شود این پروتئین باعث فعال شدن پروتئین دیگری به نام MTF1 می‌شود. تولید این پروتئین هم باعث آسیب بافت‌های غضروفی می‌شود.
 
به عقیده‌ی جانگ سویشان، سرپرست گروه پژوهشی، کاهش موضعی زینک یا جلوگیری از عملکرد پروتئین‌های ذکر شده در بافت غضروف‌ها می‌تواند در جهت درمان آرتروز موثر عمل کند.
توجه داشته باشید که زینک به طور طبیعی در ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، گوشت قرمز، مرغ یا حتی شکلات وجود دارد. به عقیده‌ی این محققان کاهش مصرف این مواد غذایی می‌تواند به کاهش دردهای روماتیسمی کمک کند.



قرص خواب می‌خواهید؟ کیوی میل کنید
کیوی

محققان تایوانی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف کیوی می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. اگر می‌خواهید با چندوچون این مسئله بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.
بی‌خوابی و بدخوابی شبانه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. استرس، فشارهای کاری، بد غذا خوردن و غیره.
مغز ما در ساعات مختلف شبانه‌روز ترکیبات شیمیایی مختلفی آزاد می‌کند مانند سروتونین، ملاتونین، دوپامین، آندورفین و غیره.
نقش این ناقل‌های عصبی این است که روی ارگان‌ها و کلاً زندگی فیزیولوژی و روحی ما تأثیر می گذارند. گاهی این ناقل‌ها ضربان قلب را بالا می برند و تمرکز و هشیاری ما را افزایش می دهند. بر عکس گاهی هم سوخت و ساز بدن را پایین می‌آورند و احساس آرامش یا خواب‌آلودگی را افزایش می‌دهند. واقعیت این است که ترکیبات موجود در مواد غذایی مصرفی روی ترشح یا عدم ترشح این ناقل‌های عصبی تأثیر می‌گذارند. محققان تایوانی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف کیوی می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. اگر می‌خواهید با چندوچون این مسئله بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 


با یک لیوان آب شعله استرس را خاموش کنید!
آب

به دنبال راهی ساده برای رها شدن از زندگی پُراضطراب هستید؟ پس یک لیوان آب میل کنید...
رابطه مصرف آب و کاهش استرس به صورت کاملا مستند ثابت شده است. بعد از اکسیژن، حیاتی‌ترین ترکیب برای بدن آب است.
بدون آب، بدن شما دهیدراته (کم‌آب) می‌شود و تولید هورمون‌های قدرتمندی مانند آدرنالین و کورتیزول افزایش می‌یابد. این‌ها هورمون‌هایی هستند که در شرایط ستیز و گریز تولید می‌شوند. به عبارتی این هورمون‌ها بدن را برای شرایط اضطراری و عکس‌العمل‌های ناگهانی و سریع آماده می‌کنند. به عنوان مثال ضربان قلب را تندتر می‌کنند، تنفس را شدیدتر می‌کنند و قند خون را بالا می‌برند.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 


دکتر سیب ‌زمینی وارد می‌شود
سیب زمینی

اگر دچار زخم معده یا گاستریت (ورم معده) شده‌اید آب سیب‌زمینی برای درمان دردهای این بیماری‌ها موثر است.
می‌گویند فلانی مثل «سیب‌ زمینی» بی‌خاصیت است! فلانی مورد نظر را نمی‌دانیم اما سیب‌زمینی اصلاً بی‌خاصیت نیست. شاید این باور به این دلیل باب شده است که سیب‌زمینی همیشه در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود، قیمتش همیشه چندان گران نبوده و دور از دسترس نیست. چون اگر بود هیچ کس جرات نمی‌کرد آن را بی‌خاصیت بخواند.
همه‌ی ما سیب‌زمینی استفاده می‌کنیم بدون اینکه از فواید و خواص آن اطلاعات دقیقی داشته باشیم. در این مطلب می‌خواهیم گوشه‌ای از خواص این ماده‌ی غذایی بی‌ادعا و البته با خاصیت را در اختیارتان بگذاریم چون سیب‌زمینی می‌تواند خستگی را از جانتان بدر کند، برای زخم معده و نقرس مفید است، برونشیت را رفع می‌کند و غیره. لطفاً با ما همراه باشید.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 


پوستی ملتهب به نام پسوریازیس؛ درمانی طبیعی به نام امگا 3
پسوریازیس

به طور کلی رژیمی که کم چرب باشد و چربی اشباع کمتری داشته باشد در درمان این بیماری اثرات بهتری را نشان می‌دهد.
پسوریازیس یک بیماری التهابی پوست می‌باشد که ناشی از اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌باشد. این بیماری که در طب سنتی با نام داءالصدف شناخته می‌شود، به اشکال متفاوتی خود را نشان می‌دهد و در هر سنی ممکن است بروز کند. در برخی از افراد به صورت ضایعات برجسته بر روی پوست با کناره‌های صورتی مایل به قرمز خود را نشان می‌دهد؛ که در بعضی از موارد کم‌کم تمام بدن فرد را فرامی‌گیرد؛ و بعد از خشک شدن لایه‌های سطحی پوست، بخش‌های مرده پوست‌کنده شده و به صورت پوسته‌هایی نقره‌ای رنگ ریزش می‌کنند. در برخی دیگر ترک‌های دردناکی در سطح پوست مشاهده می‌شود. همچنین تاول‌هایی بر روی کف دست یا کف پا بروز می‌کنند که چرک از آن نشت می‌کند. از علائم این بیماری همچنین خارش آزاردهنده پوست، درد مفاصل و نیز ناخن‌های ضخیم و تغییر رنگ داده‌شده می‌باشد. این علائم بیشتر در ناحیه آرنج، زانو و ناخن‌ها مشاهده می‌شود.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 


چای سبز: این بار برای درمان جوش و آکنه
چای سبز

حتماً در خصوص خواص فوق‌العاده‌ی این نوشیدنی زیاد شنیده‌اید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چای سبز با چه مکانیسمی با جوش‌های مزاحم مقابله و پوست شما را تمیز و زیبا می‌کند. لطفاً با ما باشید.
اکثر متخصصان ارتباط مستقیم بین تغذیه و آکنه را نفی می‌کنند؛ اما همه‌ی ما همیشه جوش‌های روی صورتمان را به شکلات و شیرینی‌هایی که خورده‌ایم نسبت می‌دهیم.
با وجود اینکه برخی از متخصصان معتقدند مواد غذایی سرشار از قند می‌تواند یکی از عوامل ایجادکننده‌ی جوش باشد اما با این حال نتایج اکثر پژوهش‌ها حاکی از این است که تغذیه نمی‌تواند عامل اصلی جوش و آکنه باشد. محققان و متخصصان بر این باور هستند که عوامل وراثتی یا هورمونی و همچنین وجود التهاب و باکتری‌های آکنه جزو عوامل اصلی بروز جوش‌های مزاحم روی پوست می‌باشند.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 

بدن تکانی بعد از تعطیلات عیدلیمو ترش

اگر بعد از تعطیلات احساس سنگینی می‌کنید معنی‌اش این است که بدنتان نیاز به تمیزکاری و سم ‌زُدایی دارد.
تعطیلات عید هم فال است و هم تماشا. دید و بازدید، تفریح، مسافرت و البته شیرینی، آجیل، تنقلات، غذاهای رنگ‌ووارنگ و غیره. اگر بعد از تعطیلات احساس سنگینی می‌کنید معنی‌اش این است که بدنتان نیاز به تمیزکاری و سم‌زدایی دارد. خوشبختانه با مواد غذایی و ترفندهای طبیعی می‌توانید به هضم بهتر غذا کمک کرده، کبدتان را تمیز و بیش از پیش احساس سبکی بکنید. با ما باشید تا با طبیعی‌ترین ترفندهای سم‌زدایی و تمیزی بدن آشنایتان کنیم.


آب لیموترشاستفاده از لیموترش ساده‌ترین و طبیعی‌ترین شیوه برای کسب انرژی و احساس سبکی بعد از زیاده‌روی‌های عید است.
لیموترش با تحریک عملکرد کبد به هضم راحت غذا و تمیزی دستگاه گوارش کمک می‌کند. این میوه‌ی پرخاصیت با وجود داشتن طعم ترش و اسیدی، خاصیت بازی دارد و حالت اسیدی بدن بعد از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین عید را متعادل می‌کند.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 


آشنایی با روش تهیه‌ سوپ قرمز قارچ
سوپ قارچ

چهار عدد مغز ران مرغ، یک عدد پیاز درسته، نمک و آب را در قابلمه ریخته، حدود 2 الی 3 ساعت می‌پزیم...
 
مواد لازم برای سوپ قرمز قارچران مرغ                                     دو عدد
آرد برنج                                     دو قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی                         شش قاشق غذاخوری
پیاز                                            یک عدد
روغن حیوانی                             دو قاشق غذاخوری
جو پرک                                      دو کاسه سوپ‌خوری
قارچ                                           ششصد گرم
نمک                                          به مقدار لازم
هویج                                         دو الی سه عدد
نخودفرنگی                                 یک فنجان
 
    با این مقدار مواد لازم تعداد 17 کاسه ماست‌خوری از ”‌سوپ قرمز قارچ“ خواهیم داشت.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com

 


آشنایی با روش تهیه مسقطی گردویی
مسقطی

یک‌ونیم پیمانه شکر، معادل 220 گرم. سه پیمانه گلاب، معادل 450 گرم. اگر گلاب خلوص زیادی داشته باشد، می‌توان سه پیمانه مخلوط گلاب و آب را استفاده کرد.
 
 مواد لازم برای مسقطی گردویینشاسته                    یک پیمانه
پودر نارگیل                 یک پیمانه
شکر                          یک و نیم پیمانه
گلاب                         سه پیمانه
کره                            بیست گرم
گردو                          یک پیمانه
 
با این مقدار مواد لازم حدود 35 عدد از «مسقطی گردویی» خواهیم داشت.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com

 


آشنایی با روش تهیه تارت کاسه‌ای میوه‌ای
تارت میوه‌ای

85 گرم شکر، 150 گرم کره و نصف قاشق چای‌خوری وانیل را با همزن برقی هم می‌زنیم تا کرم مانند شود.


مواد لازمپودر شکر                                  85 گرم
کره                                           150 گرم
پودر ژله                                     چند طعم
تخم‌مرغ                                     2 عدد
آرد گندم                                    280 گرم
وانیل                                         نصف قاشق چای‌خوری
شیر                                          30 گرم
بیکینگ‌پودر                                یک قاشق مرباخوری
میوه                                          چند عدد
 
با این مقدار مواد لازم حدود 20 الی 25 شیرینی «تارت کاسه‌ای میوه‌ای» خواهیم داشت.
گروه اینترنتی درهم | www.darhami.com
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد