سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده




* یک دانشجوی مسیحی ایرانی الاصل کانادائی با ابتکار جالبی به سنجش نظر مردم در مورد حجاب پرداخت. این دانشجو که "انیسه روحانی" نام دارد، با استفاده نمودن از حجاب به مدت 18 روز تلاش کرد دیدگاه جامعه را در مورد حجاب، زنان محجبه و اسلام به دست بیاورد. روزنامه دیلی میل نوشت: دانشجوی کانادایی به مدت 18 روز حجاب بر سر کرده و به نقاط مختلف شهر از جمله دانشگاه و دیگر اماکن عمومی رفت تا دیدگاه افراد جامعه و برخورد آنان با زنان مسلمان با حجاب را به طور مستقیم بسنجد. با اینکه وی گمان می‌کرد با زن با حجاب به شکل نژادپرستانه برخورد شود، اما رفتار دوستانه و مهربانانه مردم، او را متعجب کرد. انیسه می‌گوید: چیزی که مرا بیش از همه به شگفتی واداشت این بود که احترام شهروندان نسبت به من در زمانی که حجاب بر سر کردم بسیار بیش از روزهایی بود که به طور معمولی و بی‌حجاب از خانه خارج می‌شدم. وی افزود: در نظر داشتم با استفاده نمودن از حجاب، زمینه‌های گفت و گوی میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف را ایجاد کنم و افکار منفی گرای موجود و نژادپرستانه علیه اسلام را به گونه‌ای تغییر دهم.


* آن دسته از مدارس انگلیسی که تحت مدیریت مذهبی‌ها قرار دارند، تحت بازرسی قرار می‌گیرند. به گزارش الحیات، در شهر برمینگهام انگلستان تحقیقات جدیدی در مورد گسترش فعالیت‌های اسلامگرایان در نظام آموزشی این شهر آغاز شده است. براساس این گزارش، در این تحقیقات 25 مدرسه مورد بررسی قرار خواهند گرفت که 200 شکایت علیه آنها به مسئولین مربوطه رسیده است. در بسیاری از شکایت‌ها آمده است: گروهی با عنوان اسلام‌گرا در تلاش هستند معلمان و مدیران را از مدارس اخراج کرده و خود زمام امور آن‌ها را به دست گیرند تا شریعت اسلامی را به روش خود بر مدارس حکمفرما کنند. شورای شهر برمینگهام و وزارت آموزش و پرورش شکایت‌ها را جدی گرفته و تحقیقات زیادی در مورد آن‌ها آغاز کردند؛ طبق برخی از شکایت‌نامه‌ها، اسلامگرایان در نظر دارند دختران دانش‌آموز را از پسران جدا کنند و با معلمان غیر مسلمان برخورد نمایند.

عروسک‌های «شکرستان» در سوریه

تسنیم: به‌تازگی اعضای کاروان صلح در ادامه سفر خود به شهر دمشق، به منطقه یرموک رفته از کمپ آوارگان فلسطینی و سوری در این منطقه دیدار کردند. در این سفر عروسک‌های انیمیشن «شکرستان» از سوی جمعی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی به کودکان سوری هدیه شد.

جمع‌آوری پوستر دردسرساز

ایسنا: افشین اسدزاده دبیر شورای ویدیو و نمایش خانگی سازمان سینمایی از جمع‌آوری پوسترهای فیلم «نخودی» خبر داد. پوستر و تصویر غیرمتعارف فیلم «نخودی» در شبکه نمایش خانگی باعث اعتراض کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم، طی چند روز اخیر شد.

شمخانی از بیمارستان مرخص شد

ایرنا: «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی که به‌دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد.

شهادت مأمور ناجا در ایلام

مشرق: سردار «علی دولتی» فرمانده انتظامی استان ایلام از شهادت یکی از پرسنل نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت:‌ یکی از پرسنل جان بر کف نیروی انتظامی استان ایلام هنگام خنثی‌سازی مواد منفجره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دعای سردار نقدی برای حاتمی‌کیا

فارس: سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ارزشمند خواندن فیلم «چ» گفت: دعا می‌کنیم «آقا ابراهیم» سالها بماند و توفیق ساختن چنین فیلم‌هایی را داشته باشد.

پیدا کردن مواد مخدر با زبان فرانسه!

تسنیم: درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره ویژه برای ارتقای آموزش‌های سگ‌های زنده‌یاب ایرانی توسط مربیان صلیب سرخ آلمان گفت: آموزش سگ‌های زنده‌یاب با گویش فارسی است ولی زبان تفهیمی سگ‌های موادیاب به زبان فرانسوی صورت می‌پذیرد.

درخواست بازیگر مشهور

فارس: مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون خواستار حضور و دعوت از فرزندان شهدای کشورهای مسلمان در جشنواره سراسری ادبی شاهد در تهران شد.

نعمت‌زاده از وزارت صنعت نمی‌رود

الف: در حالی که برخی از رسانه‌ها از احتمال تغییر وزیر صنعت و معدن خبر می‌دهند، دیروز دفتر معاون هماهنگی و نظارت معاون اول، اخبار منتشره درباره تغییر «محمدرضا نعمت‌زاده» و جایگزینی «رضا ویسه» معاون هماهنگی و نظارت معاون اول ریاست جمهوری را تکذیب کرد!

دوره این تفکرات تمام شده است

ایرنا: سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرد که نظر این جبهه آن است که تفکر «احمدی‌نژاد» جایگاهی در فضای سیاسی کشور و آینده ندارد؛ این تفکر تمام‌شده تلقی می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد