سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر فرهنگی


نشست "چرا گردشگری زمین؟" با نگاهی به ژئوتوریسم و زمین باستان شناسی به مناسبت روز جهانی بناها و یادمان های تاریخی در اهواز برگزار می شود.

انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان نشست "چرا گردشگری زمین؟" با نگاهی به ژئوتوریسم و زمین باستان شناسی را با حضور دکتر علی رحمانی در تاریخ شنبه 30 فروردین ساعت 5 عصر در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی خوزستان را برگزار می کند.

دکتر علی رحمانی در این نشست به معرفی ژئوتوریسم و زمین باستان شناسی و سپس به بررسی محوطه های مهمی همچون محوطه باستانی کوهساران اهواز، ژئوتوریسم و سازندهای زمین شناسی، چشمه های گازی میادین نفتی، زمین گردشگری کنار جاده ای، ژتوتوریسم کوه سوخته امیدیه، ژئوتوریسم چشمه های گازی گنبد لران رامهرمز و ژئوتوریسم بزرگترین بودینازهای ایران در خوزستان می پردازد.

در خوزستان سایت های گردشگری زمین شناسی کم نظیر و فراوانی وجود دارد که در ۴ گروه ژئوسایت های منحصرا طبیعی، ژئوسایت های متاثر ازشرایط زمین شناسی و عوامل انسانی، ژئوسایت هایی مرتبط با پیداش، توسعه، اثر و کاربردهای نفت و حفاری و ژتوسایت های مربوط به تاسیسات نفتی که در گروه توریسم صنعتی قرار می گیرد قابل معرفی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد