سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ناهنجاریهای اجتماعی



  آلبوشوکه خبرداد:

کیف قاپی رتبه اول آسیب های اجتماعی در اهواز را دارد
اهواز - خبرگزاری مهر: عضو شورای شهر اهواز گفت: بر اساس پژوهش انجام شده توسط شهرداری معضل کیف قاپی رتبه اول آسیب های اجتماعی در این کلانشهر را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آلبوشوکه عصر امروز در نطق پیش از دستور سی و پنجمین شورای شهر اهواز با بیان اینکه، آسیب های اجتماعی پدیده های واقعی، متغیر، قانونمند و قابل کنترلی هستند، عنوان کرد: کنترل پذیری آسیب های اجتماعی و شناخت عوامل ایجاد آنها در هر جامعه ای به منظور پاسخ دادن به پرسش های نظری و علمی برای مقابله صحیح و پیشگیری از این اسیب ها ضروری است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی پدیده هایی متنوع و متغیر هستند و رفتار و معضلاتی مانند؛ پرخاشگری، خودکشی، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر و سرقت نمونه هایی از این آسیب ها محسوب می شوند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه، خوزستان جز 15 استان پر جمعیت کشور محسوب می شود، گفت: در همین راستا از مدیران و سیاست گذاران اجتماعی استان انتظار می رود که نسبت به مطالعه و شناخت این گونه آسیب های اجتماعی یک بازنگری راهبردی داشته باشند.

آلبوشوکه، تربیت نیروی انسانی آموزش دیده، افزایش استفاده از اطلاعات کمیته های آموزشی و تشکیلات فرهنگی مناسب را از جمله برنامه های موثر در این خصوص برشمرد و اظهار کرد: به طور حتم کاهش آسیب های اجتماعی در بین شهروندان نشان از کاهش  آسیب های روانی دارد به همین دلیل توجه به این گونه برنامه ها نقش موثری را در این زمینه ایفا می کنند.

عضو شورای شهر اهواز با تاکید به اینکه در سال 91 نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری به ترتیب به 33.9 و 12.5 می رسد، گفت: در پژوهشی که با عنوان شناسایی آسیب های اجتماعی کلان شهر اهواز به تفکیک نواحی 33گانه توسط شهرداری انجام شده مشخص شد که معضلاتی مانند؛ کیف قاپی، استعمال سیگار و قلیان و تجمع افراد و جوانان بیکار بیشترین آمار را در بخش آسیب های اجتماعی دربردارد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس این پژوهش و بر اساس اولویت بندی شیوع جرایم از دیدگاه شهرندان اهوازی معضلاتی مانند؛ خرید و فروش اموال مسروقه و اسلحه و مسئله کارتن خواب ها در راس آسیب های اجتماعی قرار دارند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد