سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی



جلیلی عنوان کرد :
انتقاد از سخنان دو پهلوی وزیر نیرو در خصوص انتقال آّب کارون
اهواز – خبرگزاری مهر: نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزیر نیرو در اظهارات اخیر خود در خصوص طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی رویکردی دو پهلو را پیش گرفته است.
اسماعیل جلیلی در خصوص طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در صورتی که انتقال آب از سرشاخه های کارون به شهر اصفهان بیشتر از مصارف شرب باشد وزیر نیرو را استیضاح خواهیم کرد.
 
وی افزود: انتقال آب کارون به شهر اصفهان تنها برای مصارف شرب و به صورت انتقال از طریق لوله در شورای عالی آب که در فروردین ماه سال جاری برگزار شد به تصویب رسید اما متاسفانه وزیر نیرو در خصوص این مسئله به صورت دو پهلو اظهار نظر می کنند.
 
جلیلی با اشاره به مشکلات تامین آب شرب در شهر و روستاهای اطراف رودخانه کارون گفت: بسیاری از کشاورزان خوزستانی که زمین های زراعیشان در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند از لحاظ تامین آب مصرفی با مشکلات فراوانی مواجه هستند در همین راستا در طرح انتقال آب کارون باید به این مسئله نیز توجه کرد.
 
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر گونه فعالیتی در راستای انتقال آب به صورت غیرتخصصی منجر به آسیب دیدگی اکوسیستم کل جنوب غرب کشور می شود.
 
وی با تاکید به اینکه، انتقال آب کارون برای تامین مصارف کشاورزی و صنعتی پسندیده نیست، اظهار کرد: دولت باید رشد صنایع در مناطق مختلف را بر اساس مزیت های آن ها تعریف کند زیرا در این زمان به فعالیت تعدادی از صنایع در بعضی استان ها نیازی نیست.
 
جلیلی با بیان اینکه، مردم خوزستان با هر گونه اضافه برداشت از سرچشمه های کارون مخالف هستند اظهار کرد: در هر سالی که می گذرد به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه بخش عمده ای از اکوسیستم غالب دچار خشکسالی می شود در صورتی که برداشت از رودخانه کارون تشدید شود فاجعه در خوزستان رقم خواهد خورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد