سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش ورزشی



کورسوهای امیدبخش در برهوت فوتبال ایرانی؛
در سالی که انواع ویروس‌ها، فوتبال ایران را بیش از پیش بیمار کرده بود، درخشش دو تیم بی‌حاشیه نفت و فولاد، خیلی‌ها را امیدوار کرد که شاید فوتبال ایران سرانجام نجات پیدا کند. آیا می‌توان قهرمانی فولاد و درخشش نفت را مایه امیدواری دانست که مگر فوتبال بیمار ایرانی راهی به رهایی یابد؟
کد خبر: ۳۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴-12 April 2014
آیا فولاد خوزستان و نفت تهران فوتبال ایرانی را نجات می دهند؟سرانجام سیزدهمین دوره مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال ایران ‌به سرانجام‌ رسید و حق به حقدار رسید تا تیم شایسته فولاد خوزستان در سایه ‌مدیریتی یکپارچه و منسجم، تیمی بی‌حاشیه، بازیکنانی جوان و خودساخته و مربی اخلاق‌مدار به قهرمانی جام قهرمانی را بالای سر برد. آیا قهرمانی فولاد و درخشش نفت را می‌توان مایه امیدواری دانست که مگر فوتبال بیمار ایرانی راهی به رهایی یابد؟

به گزارش «تابناک»، تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای جام‌جهانی آماده می‌شود که همین یکی دو سال پیش، کارلوس کی‌روش برای پیدا کردن یازده مرد شایسته درمانده بود و از خاور دور تا قلب آمریکا را برای پیدا کردن ایرانی‌های فوتبالیست گز کرد تا سرانجام توانست با پیدا کردن چند ستاره، ایران را راهی جام‌جهانی فوتبال کند. 

بنا بر این گزارش، نگاهی به لیست تیم ملی‌ که همین امروز‌ منتشر شده، نشان می‌دهد که جام‌جهانی آخرین فرصت حضور در پیراهن تیم ملی بیش از ۷۰ درصد بازیکنان کنونی است و پس از جام‌جهانی چندان نمی‌توان روی خیلی از ملی‌پوشان این روزهای تیم ملی حساب کرد و یک دگردیسی بزرگ باید در فوتبال ملی ایران رخ بدهد. این مسأله از آن جهت اهمیت دارد که که در فاصله یک سال پس از جام‌جهانی، تیم ملی فوتبال ایران باید در جام‌ ملت‌های آسیا حاضر شود و قهرمانی در این رقابت‌ها به حسرت چندین و چند ساله فوتبال ایران بدل شده است. 

هرچند کی‌روش در سال‌های اخیر، توانسته چند ستاره ایرانی پرورش یافته در فوتبال اروپا را به تیم ملی بیفزاید که از قضا تأثیر فراوانی ‌در تیم ملی ایران داشته‌اند، تیم ملی هر کشوری برآیندی از استعدادهای لیگ آن کشور است و تیم ملی ایران هم برای پوست‌اندازی در این راه نیاز دارد تا خاطرش از لیگ فوتبالش جمع باشد؛ رویدادی که البته در یک سال اخیر رخ نداده‌و سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ بر‌تر، یکی از ضعیف‌ترین آن‌ها از نظر فنی بوده که بسیار بیشتر از سال‌‎های قبل حاشیه‌اش بر متن چربیده و حتی موجب فوتبال گریزی مردم هم شده است. 

افشای ارقام میلیاردی بازیکنانی که در تیم‎‌هایشان بازی قابل قبولی نمی‌کنند، در حالی که مردم در شرایط چندان مطلوب اقتصادی نیستند و موضع همیشه شکایت‌آمیز همین بازیکنان از وضعیت مالیشان، در کنار حواشی فراوان اخلاقی و غیر فنی که در بسیاری از موارد تیم‌ها را به حاشیه برده، موجب شده تا علاقه‌مندان به فوتبال از عاقبت به‌خیری فوتبال ملی دلزده شوند و همین ‌موجب شده تا بسیاری از ورزشگاه‌ها حتی در روزهای حساس لیگ هم از تماشاگران خالی باشد. 

در این میان اما خبر قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان و درخشش بی‌سابقه تیم نفت تهران اندک امیدواری را در دل هواداران فوتبال ایران ایجاد کرده که شاید این پیکر رنجور راهی به رهایی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید، فولاد خوزستان از تیم‎‌های منسجم و بی‌حاشیه فوتبال ایران است که در همه این سال‌ها رویه خود را تغییر نداده و تمرکز خود را روی تیم‌های پایه و پروراندن استعداد‌ها قرار داده است. این تیم که سال‌هاست با مدارس متعدد فوتبالش در سرتاسر خوزستان، استعدادهای بی‌نظیری را به فوتبال ایران معرفی کرده، سرانجام‌ امسال مزد رویه سالم و بی‌حاشیه‌اش را گرفت و جام قهرمانی را برای دومین بار به اهواز برد. 

کافی‌ است، میزان مصاحبه‌های مدیرعامل تیم فولاد را با مدیرعامل تیم‌های استقلال و پرسپولیس مقایسه کنید تا بفهمید چگونه فولاد به یک کارخانه بزرگ ستاره‌سازی در خوزستان بدل شده است. نفت تهران دیگر تیمی است که بر خلاف هیاهوی اول فصل تیم‌های بزرگ آرام و بی‌سروصدا در کورس قهرمانی قرار داشت و در آغاز هفته پایانی، مهم‌ترین مدعی قهرمانی بود. این تیم با انتشار هزینه فصلش نشان داد ‌تن‌ها پول نیست که می‌تواند موفقیت را تضمین کند. نفت تهران در این فصل بازیکنی را در ترکیب خود داشت که با ‌قرارداد ۱۲ میلیونی در ترکیب اصلی تیم بازی می‌کرد و از جوانان این تیم به تیم اصلی رسیده بود. 

نگاهی به رویه تیم‌های بی‌حاشیه اینچنینی، شاید موجب شود که تغییری در روند تیم‌های ایرانی پدید بیاید و به این نتیجه برسند که موفقیت در فوتبال همه‌اش به جیب پرپول و حاشیه و جوسازی خبری وابسته نیست. 

در سالی که انواع ویروس‌ها، فوتبال ایران را بیش از پیش بیمار کرده بود، درخشش دو تیم بی‌حاشیه نفت و فولاد خیلی‌ها را امیدوار کرد که شاید فوتبال ایران سرانجام نجات پیدا کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد