سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث گوهربار روز


به من گفته‏‌اند که اول دست‌هاى پسرت بریده شد،بعد در حالى که فرزند تو دست در بدن نداشت‏ یک مرد لعین آمد و عمودى آهنین بر فرق او زد. واى بر من که مى‏‌گویند بر سر شیر بچه‏‌ام عمود آهنین فرود آمد.
مشرق- در مدینه برایش خبر آمد که چهار پسر تو در خدمت‏ حسین بن على علیه‌السلام شهید شدند.
براى این پسرها ندبه و گریه مى‏‌کرد. گاهى سر راه عراق و گاهى در بقیع مى‏‌نشست و ندبه‌‏هاى جانسوزى مى‏‌کرد.زنها هم دور او جمع مى‌‏شدند. مروان حکم که حاکم مدینه بود،با آن همه دشمنى و قساوت گاهى به آنجا مى‏‌آمد و مى‌‏ایستاد و مى‌‏گریست.

از جمله ندبه‏‌های ایشان این است:

لا تدعونى ویک ام البنین
تذکرینى بلیوث العرین
کانت‏بنون لى ادعى بهم
و الیوم اصبحت و لا من بنین

اى زنان!من از شما یک تقاضا دارم و آن این است که بعد از این مرا با لقب ام البنین نخوانید(چون ام البنین یعنى مادر پسران،مادر شیر پسران)،دیگر مرا به این اسم نخوانید.وقتى شما مرا به این اسم مى‏‌خوانید،به یاد فرزندان شجاعم مى‏‌افتم و دلم آتش مى‏‌گیرد. 
زمانى من ام البنین بودم ولى اکنون ام البنین و مادر پسران نیستم. 

یا من راى العباس کر على جماهیر النقد
و وراه من ابناء حیدر کل لیث ذى لبد
انبئت ان ابنى اصیب براسه مقطوع ید
ویلى على شبلى امال براسه ضرب العمد
لو کان سیفک فى یدیک لما دنى منه احد


اى چشمى که در کربلا بودى و آن منظره‌‏اى که عباس من،شیر بچه من،حمله مى‌‏کرد مى‏‌دیدى و دیده‌‏اى!
اى مردمى که آنجا حاضر بوده‌‏اید!براى من داستانى نقل کرده‌‏اند، نمى‏‌دانم این داستان راست است‏ یا نه. یک خبر خیلى جانگداز به من داده‌‏اند، نمى‏‌دانم راست است‏ یا نه.
به من گفته‏‌اند که اول دست‌هاى پسرت بریده شد،بعد در حالى که فرزند تو دست در بدن نداشت‏ یک مرد لعین آمد و عمودى آهنین بر فرق او زد. واى بر من که مى‏‌گویند بر سر شیر بچه‏‌ام عمود آهنین فرود آمد.


عباس جانم!فرزند عزیزم!من خودم مى‌‏دانم که اگر دست در بدن داشتى هیچ کس جرات نزدیک شدن به تو را نمى‌‏کرد.

لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم و صلى الله على محمد و آله الطاهرین.


« مجموعه آثار شهید مطهری ج17-منتهى الآمال،ج 1/ص‏386»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد