سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستان ماهشهر


سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر:
رسانه‌ها تأثیر انصراف از یارانه را برای مردم تبیین کنند

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: رسانه‌ها باید به خوبی تأثیر و فایده انصراف افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه‌ها را به خوبی برای مردم تببین و تشریح کنند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌ها تأثیر انصراف از یارانه را برای مردم تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، منصور قمر ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جدید، اظهار داشت: امسال با توجه به وجود امکانات و منابع طبیعی و همچنین چشم‌انداز و جاذبه‌های دریایی بندر ماهشهر، این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی میزبان بیش از 3/5 میلیون میهمان نوروزی از نقاط مختلف کشور بوده است.          

وی با تقدیر از تلاش دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، افزود: تمام دستگاه‌های خدماتی و اجرایی شهرستان بندر ماهشهر با تمام ظرفیت خود به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کردند که این تلاش‌ها شایسته تقدیر فراوان است.

این مسئول با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مهمان‌نوازی مردم این شهرستان در ایام نوروز، اذعان داشت: کارکنان شهرداری‌های شهرستان، هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راهور، نیروی مقاومت بسیج، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و نمایندگی گردشگری و ادارات آموزش و پرورش، شبانه‌روز در خدمت مسافران نوروزی بودند.  

قمر در ادامه به اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بی‌شک امروز نیز مردم همچون دیگر عرصه‌ها برای افتخار کشور خود در سطح جهانی نهایت مساعدت و همکاری را با دولت نشان خواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه مردم دوستدار مملکت خود هستند اظهار کرد: شک نداریم امروز نیز مردم در راستای اجرایی شدن فاز دوم هدفمند شدن یارانه‌ها برای افتخار کشور خود در سطوح جهانی نهایت مساعدت و همکاری را با این دولت خواهند داشت.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با تأکید بر اینکه مردم ایران،‌ فهیم، بیدار و از خود گذشته هستند، متذکر شد: مردم ایران مردمی هستند که بصیرت،‌ بیداری و وفاداری خود را طی سه دهه گذشته نشان داده‌ و ثابت کرده‌اند که برای توسعه و بالندگی نظام با همکاری خود هدف اصلی نظام یعنی تعالی‌طلبی را محقق خواهند کرد.

قمر به اهمیت انصراف اغنیا از دریافت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: چنانچه مردم شاهد تحقق یافتن وعده‌های دولتمردان باشند و مشاهده کنند که با عدم دریافت یارانه‌ها، اقتصاد کشور سامان پیدا می‌کند، بدون شک در این مسیر نیز با دولت و دولتمردان همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌ها و رسانه‌های مختلف در ترویج فرهنگ انصراف از دریافت یارانه‌ها توسط مردم در جامعه، گفت: قطعاً در مورد ترویج فرهنگ عدم دریافت یارانه‌های نقدی از سوی مردم، رسانه ملی نقش بصیرت‌افزا و آگاه‌ساز دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: رسانه ملی می‌تواند با پخش برنامه‌های گوناگون بهترین و برترین اثرگذاری را در توجیه مردم داشته باشد.

این مسئول در پایان بیان داشت: بی‌شک دشمنان درصدد هستند با فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها به بدنه این ملت و این دولت آسیب برسانند اما از این موضوع غافل هستند که مردم همگام با این نظام و همراه با دولت تدبیر و امید پا روی تمامی این فشارها و تحریم های اقتصادی خواهند گذاشت.



شهردار بندر ماهشهر:
امسال برای ماهشهر سال شکوفایی عمرانی است

شهردار بندر ماهشهر گفت: امسال برای شهر بندر ماهشهر سال شکوفایی عمرانی است.

خبرگزاری فارس: امسال برای ماهشهر سال شکوفایی عمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، غلامحسین کمایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در سال جدید با اراده‌ای مصمم و تلاشی مضاعف در راستای تحقق اهداف شهرداری و ایجاد تحول در این شهر گام برخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شهرداری بندر ماهشهر از جمله شهرداری‌هایی است که پیش از پایان سال بودجه سال آینده خود را با بررسی مناسب و اصولی بسته و با همت و تدابیر ارزشمند اعضای شورای اسلامی شهر، قبل از پایان سال به تصویب رساند.

شهردار بندر ماهشهر با اشاره به این که در سال گذشته پروژه‌های عمرانی و خدماتی و رفاهی بسیاری در سطح شهر اجرا شده، اذعان داشت: احداث پل بزرگ بصیرت، احداث مجتمع تجاری تفریحی شهرداری، احداث هتل و تالار بزرگ شهید احمدپور از جمله این پروژه‌ها بوده است.

کمایی، ساماندهی اطراف خور بندر ماهشهر، احداث دریاچه قایقرانی خور، احداث جاده سلامت، احداث چندین سوله ورزشی، نمایشگاهی و تفریحی و ده‌ها پروژه دیگر را از جمله دیگر پروژه‌های اجرا شده در بندر ماهشهر عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها نسبت به سال‌های قبل بی‌سابقه بوده است و از همه دست‌اندرکاران می‌خواهم با تلاش شبانه روزی خود در راستای اتمام این پروژه‌ها گام بردارند.

وی تأکید کرد: سعی ما بر این است تا تمام این پروژه‌ها در سال جاری به پایان برسند و یا وارد مرحله پایانی شوند که در این صورت می‌توان سال 93 را برای ماهشهر سال شکوفایی عمرانی دانست و این شهر از سال آینده در مسیر دیگری قرار خواهد گرفت.

شهردار بندر ماهشهر متذکر شد: این پروژه‌ها می‌تواند در بهبود و توسعه شهر و ارتقای فرهنگ خدمت‌رسانی به مردم بسیار مفید واقع شود.

کمایی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و خدمت به آنان از وظایف اصلی ماست، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا شهری زیبنده نام بزرگ بندر ماهشهر و در شأن و منزلت مردم ولایتمدار آن بسازیم که این مهم یقیناً شدنی و قابل تحقق است.




با پیشنهاد سرپرست فرمانداری ماهشهر
مسئولان ماهشهری از دریافت یارانه انصراف دادند

مسئولان شهرستان بندر ماهشهر به پیشنهاد سرپرست فرمانداری این شهرستان از دریافت یارانه انصراف دادند.

خبرگزاری فارس: مسئولان ماهشهری از دریافت یارانه انصراف دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، در حاشیه برگزاری نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان که ظهر امروز برگزار شد، مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و ادارات ماهشهر به پیشنهاد سرپرست فرمانداری این شهرستان از دریافت یارانه انصراف دادند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر در این ارتباط اظهار کرد: انصراف مدیران ماهشهری از یارانه یک کار تشریفاتی، تبلیغاتی و شعاری نیست.

منصور قمر افزود: مسئولان موظف هستند ابعاد طرح هدفمندی یارانه‌ها را به خوبی برای مردم تبیین کنند تا این طرح به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه انصراف مدیران و افراد غیر نیازمند و تشریح ابعاد این عمل، برای جامعه کاری ضروری است، تصریح کرد: مردم باید با درک درست از شرایط با دولت به خوبی همکاری کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این اقدام مهم موجب می‌شود یارانه‌ها به شکل درست و بهتری بین افراد نیازمند توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان سخنان سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر، مسئولان و مدیران این شهرستان به صورت دسته‌جمعی انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کردند.



شهردار بندر امام:
شهرداری بندر امام 200 میلیارد ریال بدهی دارد

شهردار بندر امام خمینی گفت: این شهرداری 200 میلیارد ریال بدهی دارد که 160 میلیارد آن مربوط به سنوات قبل است.

خبرگزاری فارس: شهرداری بندر امام 200 میلیارد ریال بدهی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، علی گلمرادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شهر بندر امام از گذشته عقب‌ماندگی‌های گسترده‌ای داشته که تاکنون نیز این عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر با استفاده از ظرفیت‌های شهر همگرایی بسیار خوبی بین تمام ادارات و دستگاه‌های این بخش به وجود آمده و تلاش‌های بسیار خوبی در راستای خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته است.

شهردار بندر امام خمینی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شهر که هر سال در فصل زمستان شهروندان را دچار زحمت و آسیب‌دیدگی فراوان می‌کرد آب‌گرفتگی معابر و منازل شهر بود که سال گذشته برای نخستین بار با تلاش بی‌نظیری که صورت گرفت این مشکل به هیچ عنوان پیش نیامد.

گلمرادی افزود: در بحث تأمین امنیت اجتماعی نیز با بهره‌گیری از تخصص‌های لازم، روشنایی معابر و پارک‌ها به گونه‌ای تأمین شده که ادعا می کنیم در این ارتباط در سطح کشور سرآمد دیگر شهرها هستیم.

وی اذعان داشت: در بحث نشاط شهروندان نیز در سطح استان خوزستان سرآمد هستیم و همایش پیاده‌روی که سال گذشته به صورت بسیار حساب شده، هماهنگ و بی‌نظیر و با حضور چند ده‌هزار نفری مردم برگزار شد مؤید همین نکته است.

این مقام مسئول در ادامه به وضعیت گردشگری در بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: دو مجموعه بی‌نظیر توسط شهرداری بندر امام احداث، تجهیز و ساماندهی شده که در سطح استان نمونه هستند.

گلمرادی مجموعه تفریحی خلیج فارس و پارک ساحلی شهدای هسته‌ای را دو مجموعه بی‌نظیر در بندر امام خمینی معرفی کرد و افزود: مجموعه خلیج فارس یک مجموعه تفریحی بخش‌بندی شده است که با امکانات بسیار خوبی که در آن وجود دارد همه اقشار سنی می‌توانند از آن به نحو مطلوبی بهره‌گیری کنند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری ساحلی در استان خوزستان، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های استان خوزستان و شهر بندر امام دسترسی به سواحل آبی است که مورد اقبال گردشگران قرار دارد.

شهردار بندر امام خمینی تصریح کرد: این شهرداری از این مزیت و ظرفیت بی‌نظیر به خوبی استفاده کرده و با تجهیز و ساماندهی پارک ساحلی شهدای هسته‌ای، ایمن‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات را در بحث گردشگری ساحلی تدارک دیده است.

گلمرادی در ادامه به مشکلات شهر بندر امام اشاره کرد و گفت: شهرداری بندر امام 20 میلیارد تومان بدهی دارد که 16 میلیارد تومان آن مربوط به سنوات قبل است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این شهر به دلیل مشکلاتی که در بخش آسفالت معابر و خیابان‌ها دارد نیازمند 60 میلیارد تومان برای لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930123000961#sthash.EFjl3Mdp.dpuf



فرمانده انتظامی ماهشهر خبر داد
کشف 74 فقره سرقت در ایام نوروز در بندر ماهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر از کشف 74 فقره سرقت در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 74 فقره سرقت در ایام نوروز در بندر ماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، جلیل زبیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات شهید حیاتی فرمانداری ماهشهر برگزار شد اظهار داشت: نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر از تمام استعداد و ظرفیت خود برای تأمین امنیت پایدار در ایام نوروز استفاده کرد.

وی افزود: در این مدت دستاوردهای بسیار خوبی نیز با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان به دست آمد و امنیت بسیار خوبی نیز برای شهروندان و مهمانان نوروزی فراهم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: در این مدت پلیس این شهرستان موفق به کشف 74 مورد سرقت، دستگیری 89 سارق، 31 معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر و 3 هزار و 640 لیتر گازوئیل قاچاق شد.

زبیدی خاطرنشان کرد: در همین مدت 20 فقره سرقت منزل، 18 فقره سرقت موتورسیکلت، سه فقره کیف‌قاپی، پنج قبضه اسلحه و 350 حلقه لوح فشرده غیر مجاز توسط مأموران انتظامی شهرستان بندر ماهشهر کشف شد.

وی یادآور شد: در ایام نوروز برای برخورد با سلب کنندگان آسایش شهروندان و مهمانان نوروزی، 127 دستگاه خودرو و 666 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در بحث تخلفات رانندگی نیز، برای رانندگان متخلف 2 هزار و 359 برگ جریمه صادر شده است.

زبیدی در ادامه با بیان اهمیت تأمین امنیت روانی، متذکر شد: پلیس شهرستان بندر ماهشهر نیز در بحث امنیت روانی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و در این ارتباط تعامل بسیار خوبی با ادارات و دستگاه‌های دخیل در امنیت وجود دارد.

وی تأکید کرد: برای تأمین امنیت پایدار نیاز به همکاری و تعامل همه نهادها، دستگاه‌ها و ادارات است و مردم نیز در این رابطه نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930123000889#sthash.9cb3whfg.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد