سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار امنیتی - رایانه ای


توزیع فرم‌های تقلبی فاز دوم یارانه‌ها

 

 
از آن جایی که تاکنون فرمی برای ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از طریق مجاری قانونی ارائه نشده است، فرم‌هایی که با این عنوان در سطح شهر توزیع شده‌اند، تقلب است که متاسفانه از سوی برخی مراکز خدمات کامپیوتری انجام شده است.
 

 

با آغاز ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تب توزیع و دریافت فرم پیش نویس یارانه از طریق مراکز خدمات کامپیوتری بسیار بالا گرفته است و این در شرایطی است که تاکنون هیچ فرمی با عنوان پیش نویس ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر روی خروجی پرتال‌های اطلاع‌رسانی رسمی و دولتی قرار نگرفته است.

سئوال اساسی این است، فرم‌هایی که از طریق این مراکز «سودجود» توزیع و تکثیر می‌شود که در اکثر موارد نیز مبالغی بین 500 تا 2500 تومان در ازای آنها دریافت می‌شود، از کجا و چگونه منتشر شده است؟

با یک بررسی اجمالی مشخص می‌شود که این فرم‌ها همان فرم‌های مرحله نخست هدفمندسازی یارانه‌ها است که با اندکی هنر فتوشاپ می‌توان آنها را برای فاز دوم طراحی و تکثیر نمود، تا پولی به جیب زد!

بر این اساس، این مشکلات و سودجویی‌ها از طرف برخی خدمات‌رسان‌های کامپیوتری به وجود آمده است که متاسفانه تعداد آنها در سطح شهر کم نبوده است، اما در هر شغلی ممکن است، خواسته یا ناخواسته افراد تخلف‌هایی داشته باشند، اما آیا می‌توان مسئله را با محکوم کردن اقدام این افراد سودجو مختومه کرد؟

اگر به دنبال کاوش بیشتری در این مشکل باشیم، می‌توان دلیل اصلی به وجود آمدن این معضل را عدم فضاسازی و روشن‌گری مناسب مردم و جامعه توسط نهادها و دستگاه‌های مربوطه دانست به نحوی که طی هفته‌های گذشته شرایطی به وجود آمده که برخی افراد خود را تنها مرکز رسمی ثبت نام یارانه می‌دانند!

بارها اعلام شده است که از تاریخ 20 فروردین فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز می‌شود، و تنها مرجع رسمی ثبت اطلاعات سرپرست خانوارها سایت رفاهی می باشد.

مراحل اجرایی صحیح ثبت نام فاز دوم هدفمندی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های رسمی کشور اطلاع‌رسانی می‌شود. تاکنون چنین فرمی از هیچ نهاد رسمی ارائه نشده است، مردم فریب سودجویان را نخورند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد