سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



169هزارکیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف درجنوب خوزستان کشف ومعدوم شد

آبادان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال گذشته 169هزار و 802 کیلوگرم مواد عذایی غیرقابل مصرف انسانی در جنوب غرب خوزستان کشف، ضبط و معدوم شد.

به گزارش ایرنا بنقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان دکترˈمرتضی جعفریˈ روز شنبه با اشاره به اینکه شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و هندیجان زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند افزود: در مدت یاد شده 280 هزار و 345 نفر از جمعیت شهری و روستایی زیر 20هزار نفر از شهرستانهای تابع این دانشکده از خدمات پزشک خانواده بهره مند شدند.

وی به انجام 240 هزار و 62 مورد معاینه طب کار در سطح منطقه تا پایان شهرور ماه سال 92 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 95 هزار و 600 مورد کنترل و سنجش کلر باقیمانده در آب آشامیدنی انجام شد.

دکتر جعفری از تجهیز تمامی مراکز بهداشتی درمانی شهری روستایی به رایانه برای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری، احیای آموزشگاه های بهورزی تحت پوشش و تکمیل کادر مصوب خبر داد.

وی گفت: هفت میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مراکز شهری به مراکز بهداشتی شهرستانهای تابع، بازنگری طرح گسترش شبکه ها، تفکیک ساختمان معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت، بازسازی و تعمیرات کلی مراکز بهداشتی درمانی ولیعصر کوت شنوف و قدس چوئبده از توابع مرکز بهداشت آبادان و احداث و راه اندازی خانه بهداشت پل نو از توابع شهرستان خرمشهر به عنوان سایر فعالیت های صورت گرفته توسط مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اختصاص یافته است.

دکتر جعفری احداث و راه اندازی مرکز بهداشت درمانی گرگرعلیا و شهرک مدنی از توابع شهرستان ماهشهر، انجام یک هزار و 364 مورد بازرسی از شرکت ها، کارخانجات و کارگاه های سطح منطقه تا پایان شهریورماه، تشکیل کمیته صدور مجوز برای شرکت های ارائه دهنده خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای و مراکز تخصص طب از برنامه های این مرکز در سال گذشته عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در سال گذشته به منظور ارتقای سطح آگاهی های عمومی چهار همایش با عنوان های سلامت، اعتیاد، روز جهانی ایدز و عفونت های بیمارستانی با حضور بیش از یک هزار و 600 نفر در آبادان برگزار شد.

وی آخرین آمار سالمندان در سال گذشته را 43 هزار و 653 نفر عنوان کرد و گفت: از 30 هزار و 113 سالمند نیازمند آموزش در بحث ترویج شیوه زندگی سالم به چهار هزار و 750 نفر از آنان در شش ماهه نخست پارسال آموزشهای لازم ارائه شد که در سه هزار و 662 نفر از آنها این آموزش ها و اطلاعات ماندگار شده است.

دکترجعفری با اشاره به اینکه نرم کشوری درصد مرگ و میر مادران باردار برابر با 19.5 در صد هزار تولد زنده است افزود: این رقم در سطح شهرستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان به 13.2 درصد هزار تولد زنده در سال گذشته رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد