سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.

به گزارش «انتخاب»، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد.

ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله ی اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان  و آحاد مردم ضروری است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.

ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادى که به کمک مسئولان و مردم شکوفایى پیدا کند، و فرهنگى که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حرکت بزرگ کشور و ملت ما را معین کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست بدست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه ی جدیدی از سلسله ی طولانی مدیریت کشور شکل گرفت.

رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه ی حماسه ی اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید.

ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است.

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ی ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.





روسیه با اعلام آمادگی برای تغییر موضع خود در مذاکرات هسته ای ایران وارد قمار خطرناکی در جهت مقابله با تحریم ها علیه مسکو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آسوشیتدپرس نوشت: روسیه با اعلام آمادگی برای تغییر موضع خود در مذاکرات هسته ای ایران وارد قمار خطرناکی در جهت مقابله با تحریم ها علیه مسکو شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، پس از آنکه اوباما روز دوشنبه 11 مقام روس و اوکراینی را تحریم کرد، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه به خبرگزاری اینترفکس گفت که این کشور ممکن است موضع خود را در مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران تغییر دهد.

وی افزود: روسیه نمی خواست از مذاکرات هسته ای به عنوان اهرم فشار استفاده کند، اما ممکن است در پاسخ به اقدامات امریکا و اتحادیه اروپا دست به چنین کاری بزند.

این سخنان جدی ترین تهدید دولت پوتین از زمان الحاق کریمه به روسیه است.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که دولت امریکا به دنبال گسترش تحریم ها علیه روسیه است.

راسموسن دبیرکل ناتو نیز اقدامات روسیه را خطری بسیار جدی و بزرگ برای اروپا از زمان جنگ سرد خواند.

وی همچنین گفت: ناتو به عنوان گام نهایی برنامه ریزی مشترک برای انجام عملیات در جهت انتقال تسلیحات شیمیایی از سوریه را به حالت تعلیق در می آورد.





تخصیص بودجه برای حمله به ایران در حالی است که روز گذشته شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای به مناسبت نوروز مدعی شده است که مردم ایران نباید نگران حمله اسراییل به کشورشان باشند.
یک روزنامه اسراییلی از بودجه 3 میلیارد دلاری نظامی این رژیم در سال 2014 برای آمادگی به منظور حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از  وب سایت "RT " روزنامه هاآرتص در گزارشی به نقل از سه تن از نمایندگان عضو کمیته بررسی بودجه سال 2014 نوشت: دولت نتانیاهو 10 تا 12 میلیارد "شِکِل" (واحد پول رژیم صهیونیستی معادل 2.89 تا 3.47 میلیارد دلار) به منظور آمادگی برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران در سال 2014 اختصاص داده است.

این سه نماینده پارلمان اسراییل (کنست) به هاآرتص گفتند که آنها از فرماندهان ارتش درباره این بودجه سوال کرده اند و گفته اند با وجود بهبود نسبی در روابط ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای آیا همچنان این بودجه اختصاص خواهد یافت یا نه ؟ اما فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی گفته اند که مقامات مسئول سیاسی دولت نتانیاهو به آنها گفته اند این بودجه بدون در نظر داشتن وضعیت روند حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران همچنان معتبر است.

از نظر بسیاری از ناظران رژیم صهیونیستی توانایی حمله به ایران و نابودی تاسیسات هسته ای را ندارد، با این حال این رزیم در سال های گذشته بارها  درباره حمله به ایران "بلوف" زده است.

ایران تهدید کرده است که در صورت حمله اسراییل، پاسخی قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.

تخصیص بودجه برای حمله به ایران در حالی است که روز گذشته شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای به مناسبت نوروز مدعی شده است که مردم ایران نباید نگران حمله اسراییل به کشورشان باشند.

المانیتور:
هفته ی گذشته، رمضان عبدالله صالح رهبر جهاد اسلامی متحد نزدیک تهران به دوحه پایتخت قطر سفر کرد تا با خالد مشعل رهبر حماس دیدار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
المانیتور نوشت: هفته ی گذشته، رمضان عبدالله صالح رهبر جهاد اسلامی متحد نزدیک تهران به دوحه پایتخت قطر سفر کرد تا با خالد مشعل رهبر حماس دیدار کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، باتوجه به ملاحاظات امنیتی در مورد صلاح، سفر فردی مانند او به دوحه امری نادر است. 

در دوحه، این دو در مورد سفر مشعل به تهران گفتگو کردند، سفری که در انتظار دعوتنامه تهران است. 

یک مقام ایرانی به المانیتور گفت: انتظار می رود که این سفر پس از عید نوروز صورت گیرد، البته زمان دقیق آن هنوز تایید نشده است.

یک منبع ایرانی دیگر گفت که تمامی جزئیات با حماس تنظیم شده است.

وی افزود: تا همین لحظه بیش از 8 هیئت از سوی حماس به تهران سفر کرده اند. اما مسئله ی مشعل پیچیده تر بود و تقریبا حل شده است.

یک مقام ارشد حماس هفته ی گذشته تایید کرد که این سفر در دستور کار است.

وی افزود: روابط ما با ایران به جای خوب بازگشته و حتی بهتر شده است. دشمنانی که روی پایان کار محور مقاومت شرط بندی کرده بودند باید بدانند که این محور قدرتمندتر و بزرگ تر شده است، از شمال اقریقا تا تهران.

یک مقام فلسطینی می گوید: سعودی ها در حال  بازسازی اتحاد پس از بهار عربی خود هستند و سعی در احیاء محور خود که شامل کشورهای اردن، مراکش، مصر، یحرین و امارات می شد هستند. ایران نیز در حال بازسازی محور مقاومت با حضور سوریه، قطر، ترکیه و مقاومت در لبنان و فلسطین است.

به گفته ی این منبع، امیر قطر در حال تصمیم گیری است. دوحه در حال بازگشت به ریل سابق خود و پایان دادن به تعهداتش به گروه های معارض در سوریه هستند.

وی افزود: اکنون قطر و ترکیه روابط بسیار خوبی با ایران دارند و متحد قدرتمند تهران شناخته می شوند.




در پی حمایت رژیم آل سعود از تروریسم:

کد خبر: ۳۸۸۰۲۸
تاریخ انتشار:۰۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷-21 March 2014
به دنبال اعتراضات شدید مردم عراق به حمایت عربستان سعودی از تروریسم، شورای استان بصره با تحریم کالاهای سعودی، ورود این کالاها را به این استان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نهرین نت، شورای استان بصره، هفته گذشته در پاسخ به درخواست های مکرر و گسترده مردم این شهر، ورود انواع مواد غذایی و محصولات ساختمانی و شرکت های سعودی را به این استان تحریم کرد.

خلف عبدالصمد رئیس شورای استان بصره گفت: این تصمیم پس از اثبات دخالت عربستان در عملیات تروریستی در عراق اتخاذ گردید و برای اجرایی شدن آن کمیته ای شکل خواهد گرفت تا با همکاری پلیس و فرماندهی عملیات، این تصمیم اجرایی شود.

هفته پیش نیز شورای استان واسط، ورود کالاهای سعودی را به این استان ممنوع کرده بود.

از سوی دیگر خبر می رسد روابط تجاری بصره با امارات و ایران در حال گسترش است. هرچند به دلیل حضور امارات در نیروهای سپر جزیره که بحرین را در اشغال خود دارد درخواست های مردمی برای تحریم امارات نیز وجود دارد اما تلاش ها برای توسعه روابط همه جانبه با ایران در بصره در حال گسترش است.

احمد عبدالحسین رئیس کمیته حقوقی و اداری شورای استان بصره نیز در دیدار این هفته خود با سرکنسول ایران در بصره خواستار توسعه روابط تجاری و گردشگری دو کشور و تسهیل حضور شرکت های ایرانی در بصره شده بود.



در این نامه آمده است: ما به صراحت به ایران اعلام می کنیم که عدم پذیرش مذاکرات و ادامه برنامه تسلیحاتی به تحریم های بیشتر منجر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
83 سناتور در نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  هشدار دادند،  اگر ایران با امریکا به توافق نرسد، پیامدهای جدی در انتظار این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در این نامه آمده است: ما به صراحت به ایران اعلام می کنیم که عدم پذیرش مذاکرات و ادامه برنامه تسلیحاتی به تحریم های بیشتر منجر می شود.

چندین ساعت پس از این نامه، 394 عضو نمایندگام مجلس آمریکا نیز به اوباما نامه نوشتند و اعلام کردند که کنگره آماده ی بررسی سریع تحریم های اضافی و اتخاذ گام های ضروری برای تغییر محاسبات ایران است.

سناتورها می گویند: هرگونه توافق نهایی باید اعلام دارد که ایران هیچ جق غنی سازی تحت پیمان ان پی تی ندارد.

در این نامه آمده است: برای موفقیت دیپلماسی، باید تمایل خود به مذاکرات را با پیامی متحد به ایران همراه کنیم.

در نامه اعضای نمایندگان مجلس آمریکا نیز آمده است: ما به دنبال انکار حق ایران برای برخورداری از انرژی صلح امیز هسته ای نیستیم اما به شدت نگران توانایی غنی سازی و راکتور اراک هستیم.
سنای آمریکا دارای 100 عضو است و هم‌اکنون، اکثر اعضای آن را نمایندگان هم‌حزبی اوباما (حزب دموکرات) تشکیل می دهند.





پایان مذاکرات هسته ای وین 2؛
محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: مذاکرات جدی در مورد راکتور آب سنگین اراک داشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف پس از پایان مذاکرات هسته ای وین 2، طی کنفرانس خبری مشترک با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: در دو روز گذشته ما بحث های محتوایی و جدی و مفید درباره برخی مسایل از جمله غنی سازی، راکتور اراک و همکاری های صلح امیز هسته ای و تحریم ها داشتیم.

به گزارش «انتخاب» وی افزود: امیدواریم در مهلت 6 ماهه ای که تعیین کرده ایم به توافق دست پیدا کنیم.

ظریف اضافه کرد: کارشناسان نیز پیش از مذاکرات بعدی قرار است با یکدیگر دیدار کنند. 

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: راکتورآب سنگین اراک بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ما است و بر اساس توافقات ژنو به فعالیت خود همچنان ادامه خواهد داد. هر موضوعی که در این رابطه باشد و هر نگرانی در مورد این مساله باشد را بحث می‌کنیم.

وی افزود: بخش زیادی از تحریم‌ها امکان دارد در ادامه گفتگو ها برداشته شود و با توجه به توافقنامه ژنو، تاریخ لغو تمام تحریمها آخر جولای (8 مرداد)خواهد بود و اگر این اتفاق نیافتد کارها اجرایی نخواهد شد. 

کاترین اشتون نیز گفتگوها با ایران مفید ارزیابی کرد و از برگزاری ادامه مذاکرات در ماه آوریل آینده خبر داد.

وی گفت: بر اساس چارچوبی که داشتیم گفت‌وگوهایمان خیلی مثبت بود. درباره غنی سازی و راکتور اراک و همکاری های غیر اتمی و تحریم‌ها صحبت کردیم.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیانیه ای به مناسبت نوروز صادر کرده و در آن ضمن تبریک سال نو، آرزو کرده است روابط میان دو کشور تقویت شود.

به گزارش «تیک» Tik.ir، متن کامل پیام وزیر امور خارجه آمریکا از این قرار است:

«من مفتخرم که در آرزوی داشتن نوروزی شاد، سلامت و با کامیابی برای مردم ایران و همه کسانی که در سرتاسر دنیا - از آسیای شرقی تا ناحیه خلیج فارس – آن را جشن می گیرند به پرزیدنت اوباما می پیوندم.

همه آنانی که نوروز را جشن می گیرند می دانند که این صرفا سنتی باستانی، که سابقه آن به بیش از ۳۰۰۰ سال بر می گردد نیست، بلکه فرصتی است برای تولدی نو و امید. در این فصل ما در انسانیت مشترکی که همه ما را به هم پیوند می دهد، تعمق می کنیم. خانواده خود من امروز به خاطر حضور و مهر ایرانی-آمریکاییان قویتر است و من به ارتباطات خانوادگی ای که ما آمریکاییان با ایران و مردمانش داریم افتخار می کنم. ما اینجا در آمریکا به نقش چشمگیری که ایرانی-آمریکاییان و دانشجویان ایرانی همواره ایفا می کنند، بها می دهیم، چه در علوم، پزشکی، مهندسی، تجارت، هنر و یا راههای متعدد دیگر.

در این نوروز ما بر اعتقادمان مبنی بر اینکه تقویت روابط فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور ما به نفع هر دو ملت است، مجددا تاکید می کنیم. امروز، خرسندم به صدور جوازی کلی توسط وزارت خزانه داری اشاره کنم، که روابط آموزشی بین ایران و ایالات متحده را از طریق تبادلات و ایجاد فرصتهای جدید برای ایرانیان برای تحصیل در کشورمان، تقویت می کند.

بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که ایالات متحده و ایران زمستانهای سختی را در گذشته پشت سر گذاشته اند، اما جمع شدن با دوستان و خانواده  برای خوش آمد گویی به بهار و سال نو فرصتی است برای نگاه به آینده و آنچه می تواند با کار سخت و تعهد در انتظار باشد. و این امید ماست که مردم ایران بتوانند در سال پیش روی به آرمانهایشان در جامعه خود دست یابند.

پس در حالی که شما به همراه عزیزانتان به دور سفره هفت سین جمع می شوید، ایالات متحده برایتان سال نویی سرشار از امید برای فردایی بهتر آرزو می کند.

نوروزتان پیروز. 






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد