سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



امید روستاییان آب ماهیک به حل مشکلات/

از استاندار خوزستان برای پیگیری مشکلات روستاییان سد گتوند تشکرمی کنیم

اهواز-ایرنا- نماینده حقوقی روستاییان آب ماهیک با تقدیر از پیگیری مشکلات روستاییان از سوی استانداری خوزستان گفت: با توجه به پیگیری های دکتر مقتدایی استاندار خوزستان ، روستاییان آب ماهیک ازتوابع شهرستان لالی درخوزستان به حل مشکلاتشان در دولت تدبیر و امید ،امیدوار شده اند.

ˈعلی یوسفیˈ نماینده حقوقی روستاییان آب ماهیک یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعزام دومین تیم بررسی مشکلات روستاییان آب ماهیک از توابع شهرستان لالی از سوی استانداری خوزستان گفت: در طی ماه های گذشته دو اکیپ از مدیران استانداری خوزستان برای بررسی وضعیت و حل مشکلات روستاییان به آب ماهیک آمده و از نزدیک شاهد مشکلات روستاییان بودند.

وی افزود: پنج شنبه هفته گذشته (22 اسفند)تیمی از مسوولان استانداری خوزستان و مدیران محلی با دستور استاندار خوزستان(مقتدایی) با حضور در شهرستان لالی با روستاییان آب ماهیک دیدار داشتند.

نماینده حقوقی روستاییان آب ماهیک افزود: امیدواریم این گونه اقدامات موجب حل مشکلات روستاییان شود و ساکنین روستای آب ماهیک که بدون دریافت پول زمین های خود از مسوولان سد گتوند در حاشیه روستا ها، شهرستان لالی و برخی شهرهای دیگر آواره شده اند به حقوق قانونی خود برسند.

یوسفی افزود: از سوی تمامی روستاییان آب ماهیک از دکتر مقتدایی ،استاندار خوزستان به دلیل پیگیری مشکلات روستاییان تشکر می کنیم.

گفتنی است ؛علاوه بر قطعی آب و برق ،تعطیلی مدارس و تنها مرکز درمانی و زیر آب رفتن جاده های دسترسی این روستای شهرستان لالی ،از 24 مردادماه امسال با افزایش آبگیری سد گتوند تنها پل ارتباطی آب ماهیک (ترکمه) در دریاچه سد غرق شد در حالی که روستاییان هنوز در آب ماهیک ساکن هستند . 

این در حالی است که بسیاری از روستاییان آب ماهیک به دلیل مشکلات بهداشتی روستا، تعطیلی مدرسه ،قطع آب و برق از دست رفتن جاده های دسترسی مجبور به ترک آب ماهیک شده اند ، اما برخی از ساکنان این روستا در اعتراض به اقدامات مسئولان سد گتوند و قیمت های تعیین برای زمین های روستاییان ,حاضر نشدند روستا را ترک کنند. 

روستای آب ماهیک شامل 11 روستا کوچک است که با زیر آب رفتن پل ارتباطی ، راه روستا های گلزاری با 68 خانوار، روستای گاواری لب رود با 67 خانوار و روستای سربیشه با 53 خانوار قطع شده است .

گفتنی است در پی اعتراضات مکرر مردم آواره و نیز روستائیان و عشایر در محاصره آب قرار گرفته روستای های آبماهیک در اثر آبگیری سد گتوندعلیا، استانداری خوزستان در ت24 آذرماه امسال به منظور بررسی ابعاد محاصره انسانی منطقه آبماهیک و امکان سنجی ایجاد وسایل عبور و مرور ایمن در دریاچه سد گتوند علیا، یک هیات از بازرسان خود را به این منطقه اعزام کرد که این تیم اعزامی از روستاهای گلزاری، پابرافتو و تنگ هلیل بازدید کردند و با ساکنان در محاصره قرار گرفته ی این منطقه نیز دیدار داشتند. 

همچنین دومین تیم اعزامی ازسوی ابوالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در22 اسفندماه امسال از منطقه دیدار کرده و به گفته یکی از مسوولان گزارش این دیدار و بررسی وضعیت روستاییان بزودی به استانداراعلام خواهد شد./7161/642

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد