سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز


تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه های چمران اهواز و نانت فرانسه امضا شد
اهواز - خبرگزاری مهر: نخستین تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه نانت فرانسه به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این خصوص اظهار کرد: پیرو بازدید هیات نمایندگی تعدادی از دانشگاه های فرانسه در دی ماه، نخستین تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه نانت فرانسه به امضاء رسید.

وی افزود: بر اساس متن تفاهمنامه که با پیشنهاد دانشگاه نانت و تصویب دانشگاه شهید چمران تنظیم گردیده است، از این پس دو دانشگاه در زمینه های مختلف، تبادلات علمی و دانشجویی خواهند داشت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: مقرر سد به منظور اجرایی کردن تفاهمات بعمل آمده، هیات مشترکی از طرف دو دانشگاه تشکیل شود.

رنجبر به بخش هایی از این یادداشت تفاهم که در 14 بند تنظیم شده اشاره کرد و افزود:  تبادل اعضای هیات علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و یا تبادل نظر، فراهم کردن تسهیلات لازم برای شرکت استادان و محققان دو دانشگاه در گردهمایی ها، همایش ها و هم اندیشی های علمی بین المللی دو کشور، فراهم کردن تسهیلات لازم برای تبادل استاد به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در دو دانشگاه، همکاری در برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل براساس مقررات جاری از جمله مفاد تفاهمنامه است.

وی در ادامه، مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجویی، میکروفیلم و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فراهم کردن تسهیلات لازم برای بازدید اساتید، محققان و دانشجویان یکدیگر در دو دانشگاه، فراهم کردن تسهیلات لازم برای شرکت دانشجوان در مسابقات ورزشی، حمایت از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه های یکدیگر را از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری ذکر کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه افزود: همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز برای شرکت دانشجویان دانشگاه نانت فرانسه در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی آمادگی خود را اعلام نموده است.

رنجبر هدف از امضای این تفاهمنامه را توسعه روابط عملی میان این دانشگاه و دانشگاه نانت فرانسه و اهمیت همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری عنوان کرد و افزود: مدت اعتبار این یادداشت تفاهم 5 سال خواهد بود که در پایان برای دوره های بعدی قابل تجدید می باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، این تفاهمنامه در 14 بند به دو زبان تهیه شده و به امضای پروفسور الیویر لابوکس رئیس دانشگاه نانت فرانسه و دکتر حسن مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد