سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



مدیرکل راه آهن جنوب:
سالانه 20 میلیون مسافر در خوزستان جابه‌جا می‌شود

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: سالانه 20 میلیون مسافر در خوزستان جابه‌جا می‌شود که جابه‌جایی 20 درصد از این میزان توسط شبکه ریلی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: سالانه 20 میلیون مسافر در خوزستان جابه‌جا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالکریم درویش‌زاده در نشست خبری که ظهر امروز در اداره کل راه آهن جنوب برگزار شد اظهار کرد: شبکه ریلی خوزستان دارای دو اداره کل راه آهن زاگرس و راه آهن جنوب است.

وی ادامه داد: شبکه ریلی خوزستان از 120 کیلومتری اندیمشک آغاز می‌شود و دارای 618 کیلومتر خط اصلی و 240 خطوط فرعی است.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه از خطوط اصلی 393 کیلومتر در محدوده راه آهن جنوب و بقیه در محدوده راه آهن زاگرس واقع است، اذعان کرد: شبکه ریلی جنوب از نظر خط، رتبه هشتم را در بین مناطق هشت گانه کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه 6 درصد مجموع خطوط ریلی کشور به شبکه راه آهن جنوب اختصاص دارد عنوان کرد: این شبکه از نظر جابه‌جایی مسافر رتبه چهارم کشور و از نظر حمل بار رتبه سوم را دارا است.

درویش‌زاده با اشاره به اینکه وظیفه جابه‌جایی مسافر و بار از بندر امام تا شمال کشور است، اظهار کرد: محدوده فعالیت راه آهن زاگرس از کیلومتر 554 در جنوب ایستگاه تنگه هفت آغاز و به کیلومتر 722 در جنوب هفت تپه خاتمه یافته است.

وی اضافه کرد: این شبکه از هفت تپه به طول 60 کیلومتر به شوش‌تر وصل می‌شود، طول خطوط اصلی شبکه راه آهن زاگرس 225 کیلومتر است.

مدیرکل راه آهن جنوب خاطر نشان کرد: سالانه 20 میلیون مسافر در خوزستان جابه‌جا می‌شود که جابه‌جایی 20 درصد از این میزان توسط شبکه ریلی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دلیل عدم استفاده از ظرفیت کامل ریلی خوزستان واقع شدن گلوگاه اندیمشک - دورود در محور ریلی جنوب به دلیل شیب و فراز بالا و حجم باری از جنوب به شمال کشور است.

درویش‌زاده بیان کرد: ظرفیت سالانه حمل و نقل بار شبکه ریلی اداره کل راه آهن جنوب حدود 18 میلیون تن است که در حال حاضر از پنج میلیون تن آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه 500 هزار تن ظرفیت جابه‌جایی درون استانی داریم، تصریح کرد: می‌توانیم سالانه ظرفیت حمل یک میلیون تن پودر سنگ آهن ایجاد کنیم.

مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: طی سال‌های اخیر ریل باس‌های جدیدی از قطارهای مسافربری را وارد کردیم که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روزانه 6 رام قطار از داخل استان به تهران و مشهد می‌رود تصریح کرد: این قطار‌ها هفت هزار و 100 صندلی روزانه ظرفیت دارد و ماهانه 213 هزار صندلی و سالانه دو میلیون و 656 هزار صندلی ظرفیت دارد.

درویش‌زاده اضافه کرد: در نوروز امسال برای جابه‌جایی روزانه هشت هزار و 220 مسافر در خطوط ریلی برون‌استانی جنوب ظرفیت‌سازی شده است.

وی اذعان کرد: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این محور هفت هزار و 100 نفر بود که در نوروز از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده این ظرفیت به تعداد یک هزار و 120نفر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه امسال ظرفیت جابه‌جایی مسافر برون استانی در محور ریلی جنوب نسبت به دیگر روزهای سال  15درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: جابه‌جایی مسافر در ایام نوروز توسط 15 رام قطار صورت خواهد گرفت که از این تعداد 9 رام در مسیر خرمشهر - اهواز - تهران و 6 رام دیگر در مسیر خرمشهر - اهواز - شوش‌تر - مشهد است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی 157 هزار و 200 مسافر در محور برون استانی شبکه ریلی جنوب در پیک نوروزی پیش‌بینی شده است تصریح کرد: تا پایان هفته گذشته بلیت 155 هزار صندلی از ظرفیت پیک نوروزی به فروش رفته و حدود دو هزار باقیمانده هم در روزهای آتی فروخته خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921225000971#sthash.tWR4QB9H.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد