سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان:
نشست مشترک مدیر کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان با مشاوران و کارشناسان بانوان و خانواده فرمانداری های سراسر استان برگزار شد.

مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان در این جلسه از اجرای طرح نهضت توانمندسازی خانواده در استان خبر داد. 
دکتر الهه موالی زاده افزود: با تلاش شما و با همراهی تمام نهادها در استان قصد داریم در مبحث توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده ها گام برداریم. 
وی به نقش زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه ها بر محوریت آموزش خانواده ها استوارخواهد بود.
دکتر موالی زاده اظهار داشت: در سراسر استان بواسطه استفاده از 280 کتابخانه ای که توسط نهاد کتابخانه های استان احداث شده است، فضاهایی به فعالیت بانوان در راستای اجرایی کردن نهضت توانمندسازی بانوان اختصاص داده خواهد شد.
مشاور استاندار خوزستان گفت: مشاوران فرمانداران در حوزه بانوان و خانواده باید خارج از فضای ستادی و کارهای پشت میزی به عرصه فعالیت وارد شوند و بانظارت لازم برنامه ها را پیش ببرند.
دکتر موالی زاده خواستار ارائه راهکارهای نو و ابداع در برنامه های در نظر گرفته شد. 
وی افزود: لازم است برای اجرایی کردن برنامه ها از نیروهای همان منطقه بکارگیری شود و در صورت نیاز آموزشهای لازم نیز به آنان داده شود. 
مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت ها و توانایی های مناطق اشاره کرد و گفت : این وظیفه مشاوران است که به دنبال ارائه راهکارهایی برای جذب اعتبارات و برقراری تعامل با تمامی نهادها و سازمانهای مناطق خود باشند. 
وی همچنین به برگزاری نشست هایی با حضور بانوان برتر و نخبه، کارآفرین وکارشناسان مطرح تاکید داشت و گفت: همه با هم باید به صورت واحد حرکت کنیم و در نشست ها طرح موضوع شده و سپس برای اجرای برنامه ها ساز و کار تعریف شود. 
وی خطاب به مشاوران افزود: تعامل و ارتباط سیستماتیک با تمام نهادهای درون شهری بر عهده شماست. 
دکتر موالی زاده با اشاره به لزوم برگزاری مناسب برنامه های هفته زن از مشاوران فرمانداران خواست تا قبل از پایان سال برنامه های پیشنهادی خود را به این اداره کل ارسال کنند و بعد از تعطیلات نیز به بررسی راهکارهای اجرایی طرحهای پیشنهادی پرداخته شود. 
وی ابراز داشت چنانچه حتی دو برنامه منسجم در این ایام اجرا شود شایسته تر از این است که چندین کار پراکنده و کم محتوا ارائه شود. 
وی در این جلسه گفت: پیگیری احداث پارک مخصوص بانوان و پارک عروس در شهرهای استان خوزستان در دستور کار خواهد بود.
دکتر موالی زاده ضمن اشاره به حضور برخی از عروس و دامادها در محیط های شهری گفت:حضور بدحجاب و بعضا بی حجاب آنان مغایر با موازین شرعی و دین اسلام بوده و لازم است در محیط هایی از پارک بانوان و یا پارک عروس آنان بتوانند بدور از گناه کردن اقدام به عکس برداری و تصویربرداری کنند.
در ابتدای این نشست رضا نظریان ،مدیرعامل انجمن دیابت استان به ارائه گزارشی از میزان ابتلای دیابت در میان خانواده ها و راهکارهای پیشگیری از آن توسط خانواده ها پرداخت. 
وی گفت:بیش از 30درصد جمعیت کلانشهرها یا دیابتی هستند و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند.
همچنین خانم دکتر بزرگی رییس بیمارستان طالقانی اهواز که مخصوص سوانح سوختگی است در این جلسه اظهارداشت:بدون شک این توان بالای این بانوان بوده است که آنان را به این مسند تعهد آور رسانده و وظیفه خطیری رابرعهده دارند.
وی ابراز امیدواری کرد در مدیریت ها از روزمرگی فراتر برویم و به سمت رهبری در مدیریت پیش برویم.
دکتر بزرگی تصریح کرد:با اعمال مدیریت مشارکتی و داشتن برنامه های بلند مدت و مدون می توان موفق ظاهر شد.
در ادامه نیز طاهرپور از کارآفرینان برتر استان به ارائه طرح و تشریح ایده خود پرداخت.
در پایان جلسه نیز مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان پاسخگوی سوالات مدعوین بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد