سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حواشی یک گزارش


گزارش فارس از جلسه شورای شهر اهواز
قصه تکراری شهردار منطقه سه شهرداری اهواز باز هم در صحن شورا مطرح شد

بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز با حاشیه‌هایی همراه بود و باز هم قصه تکراری شهردار منطقه سه شهرداری اهواز در صحن شورا مطرح شد.

خبرگزاری فارس: قصه تکراری شهردار منطقه سه شهرداری اهواز باز هم در صحن شورا مطرح شد

به گزارش خبرگزاری از اهواز، بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز طبق معمول دوشنبه هر هفته عصر امروز با 45 دقیقه تأخیر به دلیل حضور دیرهنگام اعضا با حضور 15 نفر از اعضا در ساختمان شورای شهر اهواز برگزار شد.

* در ابتدای جلسه رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز ضمن تذکر به اعضا بابت حضور دیر هنگام، شروع جلسه را منوط به کسب حداکثر آرا دانست، با رأی‌گیری و موافقت همه حاضران جلسه آغاز شد.

* در ابتدای جلسه عباس عموری، نماینده بهره‌برداران خصوصی سازمان اتوبوسرانی اهواز به بیان مشکلات این بخش پرداخت و گفت: بهره برداران اتوبوسرانی بخش خصوصی اهواز که در راستای سیاست‌های کلان دولت قدم برداشته‌اند، براساس تصویب نامه هیئت وزیران جهت بهره برداری و واگذاری اتوبوس درون شهری با سازمان اتوبوسرانی قرارداد بسته‌ایم.

وی ادامه داد: این قرارداد 10 ساله بود که بعد از گذشت چند سال سازمان اتوبوسرانی اقدام به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان بر روی اتوبوس‌های درون‌شهری کرد و موجب کسر 17/8 درصد از درآمد‌های روزانه ما شد.

نماینده بهره‌برداران خصوصی سازمان اتوبوسرانی اهواز افزود: نصب این دستگاه‌های کارت‌خوان در حالی صورت گرفت که کرایه دریافتی ما از مسافران باید به صورت نقدی باشد، متأسفانه اعتراضات ما تا کنون به جایی نرسیده است و به همین دلیل از اعضای شورای شهر اهواز درخواست رسیدگی به این مشکل را داریم.

وی، یکی دیگر از مشکلات بهره‌برداران خصوصی سازمان اتوبوسرانی اهواز را عدم پرداخت یارانه حمل مسافر و تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها از سال 88 بیان کرد و گفت: این عدم پرداخت یارانه در صورتی است که اتوبوسرانی استان فارس کمک‌هایی از قبیل روغن، سرویس کاری و چهار حلقه لاستیک ارائه می‌دهد در حالی که اتوبوسرانی اهواز هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

* ابراهیم نوشادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اهواز در پاسخ به مشکلات بهره‌برداران خصوصی سازمان اتوبوسرانی اهواز، اذعان داشت: بحث کارت‌خوان یک دستورالعمل از وزرات کشور بود که یک قرارداد مشارکتی با بخش خصوصی بسته شد.

وی ادامه داد: امسال هیچ یارانه‌ای در جهت کمک به رانندگان اتوبوسرانی به ما پرداخت نشده است، موارد مطرح شده به صورت کامل بررسی می‌شود و جواب به صورت کتبی به شورا ارائه می‌شود.

* در ادامه جلسه با موافقت اکثریت اعضا قرار بر این شد که مشکل مطرح شده جهت بررسی و تصمیم گیری در رابطه با آن وارد کمیسیون حقوقی شود.

* حسن جعفری، بخشدار غیزانیه نیز به بیان مشکلات موجود در منطقه برومی پرداخت که جانعلی خورشیدی، عضو شورای شهر اهواز در جواب وی گفت: بخش غیزانیه با 32 هزار نفر جمعیت دارای 82 روستا است.

وی ادامه داد: در این بخش 70 حلقه چاه نفت بهره‌برداری شده است که لازم است به ریاست محترم نفت اعلام شود که کمکی را در جهت عمران و آبادانی این منطقه ارائه دهد.

* حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا، عضو دیگر شورای شهر اهواز اظهار کرد: 10 نقطه محروم در کلانشهر اهواز وجود دارد که یک جلسه ویژه جهت رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه‌ای اهواز تشکیل شده است تا مشکلات آن‌ها رفع شود.

* در ادامه جلسه سید مهدی آلبوشوکه نوبت نطق پیش از دستور خود را به سید محمد حسین معمر، نماینده بسیج زرگان داد.

* معمر از فرصتی که البوشوکه به وی داده بود در جهت گلایه از شهردار منطقه سه اهواز استفاده کرد و گفت: ناظر شورای شهر اهواز که به دنبال بررسی مشکلات منطقه زرگان است مورد هجمه بی‌ادبانه شهردار منطقه سه قرار می‌گیرد.

وی، اعضای شورای شهر را خطاب قرار داد و عنوان کرد: همکار شما در محله زرگان مورد توهین شهردار منطقه قرار گرفته است، آیا اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند یا مدیران؟

نماینده بسیج زرگان خاطرنشان کرد: برای ما ملاک عملکرد خوب مسئولان در منطقه است، ما با هیچ مدیری مشکل شخصی نداریم و در این چند سال شکایات زیادی از سوی مردم منطقه در رابطه با شهردار منطقه سه دریافت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: جوانان بیدار منطقه تنها راه حل مشکل منطقه زرگان را تغییر شهردار منطقه می‌دانند و چنانچه در تغییر تعللی صورت گیرد مراتب را از سوی مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد.

معمر عنوان کرد: پلاکاردهایی در زرگان مبنی بر تشکر از شهردار منطقه دیده می‌شود که نصب آن‌ها توسط مردم نبوده است و یک کار حساب شده است.

* در این هنگام یکی از حاضران به گفته‌های نماینده بسیج زرگان معترض شد و گفت: چرا تنها از عملکرد شهردار منطقه سه شاکی هستید آیا در مناطق دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد؟ چرا در این دو ماه اخیر شهردار منطقه سه بد شده است؟

* سعادت‌نیا در ادامه جلسه به استخدامی‌ها در شهرداری اعتراض کرد و گفت: در بحث استخدامی‌های شهرداری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و بعضی از افراد براساس لابی و سفارش در شهرداری استخدام می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروهایی که وارد شهرداری می‌شوند گزینش و مصاحبه ندارند که لازم است صلاحیت افراد با گزینش و مصاحبه محرز شود.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه بعضی از بخش‌های شهرداری باندبازی و خانوادگی شده است، اذعان کرد: بهتر است با منع استخدام افراد درجه یک پرسنل از پارتی بازی جلوگیری شود و این باب را که از راهی یکی به بدنه شهرداری اضافه شود را ببندیم.

* نوشادی در جواب سعادت‌نیا گفت: استخدامی‌ها در شهرداری اهواز طبق بخشنامه سالیانه ابلاغ می‌شود و پس از طی مراحل قانونی آزمون برگزار می‌شود و استخدام از هر طریق دیگری ممنوع است.

* سعادت نیا در جواب نوشادی گفت: بهتر است با مردم صادق باشیم، چراکه استخدام در شهرداری اینگونه که می‌گویید نیست.

* در پایان جلسه لوایح انعقاد متمم قرارداد 131 نفری کار‌شناس با شرکت تعاونی شهر گس‌تر جنوب، عوارض سطوح غیر مجاز ساختمان کانون ناشنوایان استان، اصلاحیه کد بودجه آموزش شهروندان و ایجاد زیر کد ورزش محلات و مصوبات شورای نامگذاری موضوع هفته قبل مورد بررسی قرار گرفت.

* همچنین نامه‌های در خواست انجمن دیابت ایران، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی در خصوص سازمان‌های مردم نهاد و درخواست موسسه فرهنگسازان روشندل خوزستان مطرح شد که با رای اعضا قرار بر این شد با نظر شهرداری به لایحه تبدیل شوند.

* سپس طرح‌های تاسیس تالار بزرگ همایش بین المللی شهر و الحاق کوی علی آباد به شهر اهواز و در خواست ورثه مرحوم اسکندر شیران بررسی و مورد بحث قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد