سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



روزنامه "الرای" به نقل از یک مبلغ سلفی کویتی نوشت: گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) برای اجرای عملیات تروریستی در همه کشورهای حوزه خلیج فارس برنامه ریزی کرده است.
به گزارش مشرق، روزنامه کویتی الرای با انتشار این مطلب که اتباع کویتی برنامه تروریستی "داعش" برای اجرای عملیات تروریستی و انتحاری در کویت را نپذیرفته اند، زنگ خطر را در خصوص اقدامات این گروه تروریتسی به صدا درآورد.

"شافی العجمی" مبلغ سلفی کویتی به روزنامه الرای گفت: برنامه های جهنمی داعش به کویت محدود نمی شود  بلکه کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز شامل می شود؛ این درحالی است که "صالح عاشور" نماینده پارلمان کویت نیز پیشتر به صراحت هشدار داد که دست کم 20 هزار جنگجوی (تروریست) تبعه کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و کشورهای عربی مستقر در سوریه تصمیم گرفته اند وارد کویت شوند.

این مبلغ سلفی، داعش را یک گروه بیگانه کاملا بی ارتباط با جهاد دانست و گفت: این گروه سال 2007 در عراق تاسیس شد و ما در آن  زمان درخصوص خطر آن هشدار دادیم. 
وی تصریح کرد که این گروه با هماهنگی شماری از تروریست های دیگر کشورها که در صدد ملحق شدن به داعش هستند، برای اجرای عملیات تروریستی در دستگاه های دولتی کشورهای حوزه خلیج فارس و حمله به مناطق امن منطقه، برنامه ریزی کرده است.

العجمی با بیان این که گروه موسوم به دولت عراق و شام(داعش) توسط بازماندگان حزب بعث عراق تاسیس شده و افسران رژیم صدام با تمام توان در این گروه فعالیت می کنند، گفت: داعش از زمانی که وارد سوریه شد، به فکر انفجار در ترکیه افتاد و به این منظور سه هدف در استانبول، آنکارا و الریحاینه تعیین و 9 خودرو بمب گذاری شده برای این کار آماده کرد اما ترکیه مانع اجرای این عملیات شد.
وی با اشاره به این که هنوز خطر این گروه تروریستی برای ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس برطرف نشده است، اظهار داشت: راه حل مناسب برای رهایی از این گروه، حمایت از سایر گروه های مسلح مخالف نظام سوریه است.
منبع: العالم





تهیه‌کنندگان فیلم «انجیل» بخشی را که مربوط به نمایش تصویر شیطان بود به دلیل مشابهت این چهره با چهره اوباما رییس‌جمهوری آمریکا از فیلم درآوردند.
گروه فرهنگی مشرق به نقل از هالیوود ریپورتر، با توجه به جنجالی که چندی پیش به دلیل مشابهت چهره تصویر شده از شیطان در مجموعه تلویزیونی «انجیل» با چهره اوباما به پا شد، مسئولان فیلم تصمیم گرفتند این صحنه را از فیلم درآوردند.
روما داونی و مارک برنت به دلیل اجتناب از این جنجال تصمیم گرفتند تا این شخصیت را از مینی سریال خود حذف کنند.

بازیگری که در نقش شیطان در این مجموعه ظاهر شده شباهت زیادی به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا داشت و به همین دلیل در فیلم «پسر خدا» صحنه مربوط به این بازیگر حذف شده است.روما داونی که این فیلم را با همسرش مارک برنت تولید کرده گفت با حذف صحنه های مربوط به شیطان، اکنون این فیلم درباره مسیح است و دیگر در آن شیطان محلی از اعراب ندارد.

این فیلم که محصول کمپانی قرن بیستم فاکس است 28 فوریه اکران می شود و نسخه تلویزیونی که از آن در قالب یک مینی سریال ساخته شده چند ماه پیش با بازی محمن مهدی اوزانی در نقش شیطان پخش شده بود.
این سریال 10 ساعته برای نمایش با اسم «پسر خدا» با تدوین مجدد در قالب یک فیلم دو ساعته، با تمرکز بر مسیح آماده پخش در سینماها شده است.

سال پیش با نمایش این مجموعه در تلویزیون که با عنوان «انجیل» نمایش داده شد، بلاگرها بلافاصله واکنش نشان دادند و با مقایسه جزییات چهره شیطان و اوباما این مساله را به مساله ای پر سر و صدا بدل کردند. تولیدکنندگان نیز مجبور شدند بلافاصله با صدور اعلامیه ای حمایت خودشان را از اوباما اعلام و تاکید کنند که این شباهت از روی غرض نبوده است.
اکنون در اکران سینمایی این فیلم، برای پرهیز از سر و صدای دوباره، این بخش ها حذف شده است.

تهیه کنندگان گفتند ما می خواستیم پس از نمایش فیلم همه درباره مسیح حرف بزنند، اما این مساله موجب شده بود تا همه به شیطان توجه کنند و مسیح نادیده بماند. منبع: مهر

در اواسط دهه 1980 طرحی از سوی بنیاد«هرتیچ» آماده و در شورای امنیت ملی آمریکا به تصویب رسید. این سند پس از فرواپاشی شوروی در سال 1992 رسماً منتشر شد.عنوان این سند«برنامه ها در قبال اتحاد جماهیر شوروی ظرف 10 سال آینده» بود.
به گزارش سرویس وبلاگستان مشرق، سینا ربیعی در آخرین پست وبلاگ خود در نقطه سر خط مینویسد:

...چند ماهی است که اتفاق افتاده، توافقی بین ایران و آمریکا (کشورهای 1+5 و شاید هم 3+3). برخی این توافق را فتح الفتوح می دانند و برخی دیگر عهدنامه ترکمنچای... 

اما به نظر می رسد این توافقنامه از جهاتی شبیه به عهدنامه گلستان و از زوایایی دیگر شبیه توافق هلسینکی است؛ از باب پنهان ماندن مفاد توافقنامه، مشخص نبودن و ابهام آمیز بودن آن و همچنین دادن برخی امتیازات از سوی ایران، قرابتی خاص با عهدنامه گلستان دارد. از جهاتی دیگر و از باب اینکه آمریکا از اقدام نظامی درمورد ایران نا امید شده و در صدد پیشبرد اهداف خود از طریق نفوذ فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی و همچنین ایجاد واگرایی در برخی مسئولان ارشد نظام و... ،شخصیت سازی مخالفان نظام ایران در فضای بین المللی مانند اعطای جایزه صلح به شیرین عبادی، معرفی خاتمی به عنوان شخصیتی بین المللی و پذیرش نظر وی در معرفی سال 2001 به عنوان سال گفتگوی تمدنها و... با توافقنامه هلسینکی نیز قرابت دارد.... 

آیا تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟
 
گلستان

اولی 200 سال پیش در قریه گلستانِ قره باغ بین ایران و روسیه ، پس از یک جنگ طولانی و مذاکرات مفصل  منعقد شد و طی آن بخش های وسیعی از کشور منتزع و به خاک روسیه منضم شد. البته این قرارداد به دلیل مشخص نشدن مرزهای بین ایران و روسیه ـ اقدامی برنامه ریزی شده از سوی کشور انگلستانِ امروز و بریتانیای آنروزـ زمینه های انعقاد قرارداد ننگین تری به نام « ترکمنچای» را فراهم ساخت. عهدنامه ای که استقلال کشور را خدشه دار ساخت و طی آن کاپیتولاسیون بر ما تحمیل شد.

«... علیرغم مخالفت عباس میرزا و از روی اجبار با انعقاد پیمان صلح موافقت شد. در این مذاکرات که در قریه گلستان واقع در قراباغ به عمل آمد میرزا ابوالحسن خان شیرازی نمایندگی دولت ایران را بر عهده داشت ... پس از مذاکرات مفصل سرانجام در 12 اکتبر 1813عهدنامه گلستان بین ایران و روسیه به امضا رسید و به موجب آن دربند ، باکو ، شیروان ، قراباغ و قسمتی از طالش از خاک ایران منتزع و به روسیه منضم شد و دولت ایران از هرگونه ادعایی نسبت به گرجستان ، داغستان، مینگرلی و ابخازی صرف نظر کرد. اما خط مرزی بین دو کشور صریحاً تعیین نشده و این امر منشا اختلافات و جنگهای بعدی گردید..» (هوشنگ مهدوی، عبدالرضا، روابط خارجی ایران،تهران، امیرکبیر1375.ص222)

 
آیا تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟


هلسینکی

دیگری اما در سال 1975 بسته شد. یک توافقنامه در حوزه فرهنگی بین روسیه و آمریکا، توافقنامه ای که باعث شد سیتم های اطلاعاتی آمریکا در افراد و شخصیت های ارشد روسیه نفود کرده و حوادث سال 1992 را رقم بزنند. حوادثی که طی سه مرحله منجر به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شده و حتی در صدد بود تا روسیه را نیز به 15 ایالت تجزیه نماید.

«در سال 1975 توافقنامه هلسینکی امضا شد که بر اساس بند سوم این توافقنامه افزایش همکاری های فرهنگی ـ علمی میان آمریکا و شوروی به طور رسمی تأیید شد. در چنین شرایطی سیستم های امنیتی[و اطلاعاتی] آمریکا و اروپا با برنامه ریزی های دقیق و صرف هزینه های کلان به دنبال تطمیع مقام های کلیدی و حساس در شوروی بودند و با انواع ترفندها به اجیر کردنِ افراد مبادرت می ورزیدند.» (واعظی،حسن،اصلاحات و فروپاشی،تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران،تهران، سروش،1379. ص23)

آمریکا  واروپا برای رسیدن به مقصود خود از تمام روشها بهره گرفتند اما مهمترین وسیله و کارآمد ترین روش نفوذ در مقامات طراز اول شوری با انواع روشها بود. نفوذی که با پوشش همکاریهای علمی و فرهنگی آغاز و  با فعالیتهای سیاسی و امنیتی خاتمه یافت. به طور کلی زمینه های خارجی فروپاشی شوروی عبارت بودند از :

ـ کشاندن شوروی به مسابقه تسلیحاتی و گسترش ابعاد آن که منجر به توسعه تک بعدی و غفلت از سایر ابعاد توسعه شد.

ـ برنامه ریزی برای کشیدن دیوار آهنین به دور شوروی و محاصره سیاسی ـ امنیتی

ـ محاصره اقتصادی شوروی با هدف تضعیف توان ملی

ـ بحران سازی های پی درپی

ـ برنامه ریزی حساب شده رسانه ای به منظور تخریب چهره شوروی در افکار عمومی

ـ پشتیبانی وسیع از مخالفان و بی اعتبار ساختن نهادهای قضایی ، امنیتی و انتظامی.

ـ برنامه ریزی برای نفوذ در مقامات طراز اول شوروی با انواع روشهای تطمیع، آلوده کردن به مسائل مالی،تهدید و سند سازی . 

« الکسی پودبریوزکین، رئیس آکادمی علوم نظامی ، از اعضای مجلس روسیه و رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره طرح های آمریکا برای فروپاشی شوروی گفته است:" ... در اواسط دهه 1980 طرحی از سوی بنیاد«هرتیچ» آماده و در شورای امنیت ملی آمریکا به تصویب رسید. این سند پس از فرواپاشی شوروی در سال 1992 رسماً منتشر شد.عنوان این سند«برنامه ها در قبال اتحاد جماهیر شوروی ظرف 10 سال آینده» بود.

در این سند سه مرحله برای فروپاشی شوروی و یک مرحله برای فروپاشی روسیه در نظر گرفته شده است:

1. برنامه ریزی برای برچیدن پیمان ورشو(پیمان نظامی ورشو متشکل از کشورهای بلوک شرق در برابر ناتو بود.)

2. برنامه ریزی برای جداسازی و تجزیه جمهوری های ساحل بالتیک مانند اکراین و مولداوی و...

3. جداسازی سایر جمهوری های آسیای میانه از شوروی.

4. تقسیم روسیه به 10 تا 15 منطقه و ایالت جداگانه.


سه مرحله اول طرح اجرا شده و در شرایط فعلی آمریکا در صدد اجرای مرحله چهارم است.

پودبریوزکین می گوید: وقتی در سال 1989 بیش از 200 سند مختلف مربوط به آمریکا را برای فروپاشی شوروری مطالعه کردم و توانستم استراتژی آمریکا و غرب را به طور مستند و تحلیلی دسته بندی کنم ، در اوخر سال 1989 و اوایل 1990 اسناد را به گورباچف و رهبران به اصطلاح اصلاح طلب ارائه دادم اما به جای برنامه ریزی برای مقابله با اهداف و استراتژی آمریکا و تلاش برای نجات کشور از بحران های فزاینده، مرا متهم به ضدیت با اصلاحات و مخالفت با پروستاریکا کردند و همه نیروهایی را که با هدف دلسوزی و برای نجات کشور از فروپاشی به دنبال اصلاحات معقول بودند و مبتنی بر طرح و برنامه و کارِکارشناسی بودند، تحت عنوان مخالف اصلاحات از صحنه حذف نمودند. رسانه های غربی نیز از کسانی حمایت می کردند که فقط از اصلاحات حرف می زدند.» (همان. ص 26-27)

آمریکا برای تحقق اهداف خود در طول سالهای 1975 تا 1992 برنامه هایی را عملیاتی نمود اما برنامه ها و اقدامات زیر را می توان به عنوان علت العلل فروپاشی برشماری کرد:

الف. تخریب سیستم های امنیتی و قضایی و بی اعتبار ساختن آنها در افکار عمومی.( ارتش، قوه قضائیه و... )

ب. تبلیغ این نکته که با پایان یافتن جنگ سرد تمام مشکلات اقتصادی ـ سیاسی و امنیتی منطقه ای و بین المللی شوروی حل و فصل خواهد شد.

ج. سرمایه گذاری برای ایجاد تشکل های سیاسی مبلغ اندیشه های غرب برای پیشبرد اهدف اولیه. 

د.حذف نیروهای دلسوز از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور

ه. به کارگیری نیروهای نفوذی و استفاده از نشریات و احزاب وابسته برای ممانعت از سوق یافتن فضای حاکم بر دولت و مجلس به سوی ارائه طرح و برنامه و فعالیتهای کارشناسانه و معقول برای حل نارسایی ها. (در همین چارچوب حمایت از افرادی نظیر گورباچف و معرفی وی به عنوان مرد سال معنا و مفهوم می یابد.)

و. افزایش فشارهای خارجی و بحران های منطقه ای و بهره مندی از موسساتی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و... به منظور تضعیف بنیه مالی و توان ملی با هدف تشدید بحران اقتصادی و ایجاد نارضایتی های عمومی.

ز. تحریک جمهوری های شوروی به تجزیه طلبی و اعلام استقلال 

ژنو


سومی چند ماهی است که اتفاق افتاده، توافقی بین ایران و آمریکا (کشورهای 1+5 و شاید هم 3+3). برخی این توافق را فتح الفتوح می دانند و برخی دیگر عهدنامه ... اما به نظر می رسد این توافقنامه از جهاتی شبیه به عهدنامه گلستان و از زوایایی دیگر شبیه توافق هلسینکی است؛ از باب پنهان ماندن مفاد توافقنامه، مشخص نبودن و ابهام آمیز بودن آن و همچنین دادن برخی امتیازات از سوی ایران، قرابتی خاص با عهدنامه گلستان دارد. از جهاتی دیگر و از باب اینکه آمریکا از اقدام نظامی درمورد ایران نا امید شده و در صدد پیشبرد اهداف خود از طریق نفوذ فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی و همچنین ایجاد واگرایی در برخی مسئولان ارشد نظام و... ،شخصیت سازی مخالفان نظام ایران در فضای بین المللی  مانند اعطای جایزه صلح به شیرین عبادی، معرفی خاتمی به عنوان شخصیتی بین المللی و پذیرش نظر وی در معرفی سال 2001 به عنوان سال گفتگوی تمدنها و... با توافقنامه هلسینکی نیز قرابت دارد.

اظهارات مسئولان کشورهای غربی، خوشحالی های آنان از توافق ژنو و حرف های ضد و نقیضی که می زنند همگی باعث شده تلقی ما از توافقنامه ژنو، ابهام آمیز و در عین حال نگران کننده بوده و یادآور توافقات تاریخی گذشته شود.  

آیا تاریخ دوباره تکرار می‌شود؟

 
اما چند تفاوت عمده در این میان خود نمایی می کند و آن ملت بزرگ ایرانِ امروز، رهبری فرزانه آن و مسئولان انقلابی است. نه جمهوری اسلامی ایران دولت قاجار قرن نوزده است، نه روحانی گورباچف و نه ظریف میرزا ابوالحسن خان شیرازی. اینجا ایران است و ایرانی هیچگاه غیرت و غرور ملی و اسلامی خود را فدای نان نمی کند. آقای روحانی و هیأت مذاکره کننده نیز باید بدانند آنها مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، و آن مسئولیت حفظ آرمانها و اصولی است که  از شهدای صدر اسلام، مشروطه، 15 خرداد 42، انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و شهدای هسته ای و فتنه 88 بر جای مانده است. ایشان باید بداند و البته نیک می داند که پاسخگوی ملت شریف ایران است، نه طیف تندوریی از اصلاح طلبان که خواهان تغییر ساختار و البته ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این مهم در جریان توزیع سبد کالا و صف های طولانی مردم عزیز ـ آسیب پذیر به زعم دولت و برخی اصلاح طلبان ـ روشنتر از ماه شب 14 رخ عیان نمود.

به فرموده مقام معظم رهبری دشمن هیچگاه از دشمنی خود دست بر نمی دارد، هر چند اگر چند صباحی حرفهایی بر زبان براند که بر مذاق ما خوش آید. کوته نگری است اگر فکر کنیم که دل غربی های برای ما سوخته. بلکه باید هوشیار باشیم و بدانیم که دشمن سبک بازی خود را تغییر داده و برای رسیدن به هدف غایی خود که همانا مهار نظام مقدس جمهوری اسلامی ـ تغییر رفتار و تغییر ساختار آن است، طرفی دیگر بربسته است و تنها روش خود را تغییر داده است.

مسئولان و نخبگان نیز باید بدانند که تنها راه ایستادگی در برابر دشمن ؛ توکل به خداوند بزرگ و استفاده از ظرفیت های انبوه درونی و اعتماد به مردم است و نه چشم دوختن به غربیها.

بنابراین هر چند این سه توافقنامه شباهت های زیادی با هم دارند، اما این بار تاریخ تکرار نخواهد شد و مردم و مسئولان ما هر لحظه احساس کنند که غرب در صدد خیانت و تجاوز به حقوق حقه مردم ایران است از ادامه مذاکرات سرباز زده و تمامی توافقات را کان لم یکن تلقی خواهند کرد. 

یک مقام آمریکایی گفت:
در حالی که قرار است از امروز مذا‌کرات هسته‌ای میان ایران و ۱+ ‌۵ در وین و در راستای توافق جامع از سر گرفته شود، یک مقام آمریکایی، جزئیاتی از روند این مذاکرات و موارد مورد نوافق را بیان کرده است. این مقام همچنین اعلام گفته که قرارداد نفتی ایران و روسیه، تهدیدی برای تحریم و مذاکرات نخواهد بود.
کد خبر: ۳۷۹۸۷۹
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹-18 February 2014
مقامات ایرانی و آمریکایی با ایمیل در ارتباط خواهند بود
در حالی که قرار است از امروز مذا‌کرات هسته‌ای میان ایران و ۱+ ‌۵  در وین و در راستای توافق جامع از سر گرفته شود، یک مقام آمریکایی، جزئیاتی از روند این مذاکرات و موارد مورد نوافق را بیان کرده است. این مقام همچنین اعلام گفته که قرارداد نفتی ایران و روسیه، تهدیدی برای تحریم و مذاکرات نخواهد بود.

به گزراش «تابناک»، مقامات آمریکایی در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ‌۵ در حال از‌سر‌گیری برای رسیدن به توافق نهایی است، اعلام کرده‌اند که افزایش فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر و همچنین قرار‌داد بزرگ نفتی میان ایران و روسیه، هیچ تهدیدی را متوجه تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا و همچنین روند مذاکرات نخواهد کرد.
 
لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی در این باره اشاره کرد، روز گذشته، یکی از مقامات ارشد آمریکایی‌ در وین اظهار کرد که مذاکرات برای حل معضل برنامه هسته‌ای ایران پیچیده، سخت و زمانبر خواهد بود. 

این مقام ارشد همچنین گفته است: افزایش اخیر در فروش و صادرات نفت ایران، تهدید در راستای از هم پاشیدن سازمان تحریم‌ها نیست، زیرا‌ برنامه تحریم‌ها، ‌چنین افزایش‌های مقطعی را در صادرات نفت ایران پیش‌بینی کرده بود. 

این مقام آمریکایی همچنین تأکید کرد، بستن قرارداد احتمالی میان ایران و روسیه برای تبادل پایاپای نفت و کالا، هیچ گونه تهدیدی تلقی نمی‌شود؛ اما وی بیان کرد‌: بستن یک چنین قراردادی، سخت و زمانبر است و چنانچه از قانون تحریم‌ها تخطی کند، با مجازات‌‌ ایالات متحده روبه‌رو خواهد شد. 

وی افزود‌: ‌افزایش صادرات نفت ایران و ‌قرارداد با روسیه، هیچ تأثیر به‌خصوصی ندارد. بسیاری از شرکت‌های خارجی خواهان تجارت با ایران هستند؛ البته اگر بتوانند به یک قرارداد نهایی و کامل برسند، ولی اگر این شرکت‌ها به دنبال دور زدن تحریم‌ها باشند، ما آن‌ها را خواهیم یافت. 

این مقام آمریکایی همچنین در خصوص روند مذاکرات سه روزه‌ای که قرار است در این هفته و از امروز در وین، پایتخت اتریش برگزار شود، گفته است: هیچ گونه دیدار پشت پرده‌ای بین مقامات ایرانی و آمریکایی مانند سال گذشته وجود نخواهد داشت و مذاکرات‌ مستقیم میان ایران و شش قدرت جهانی و به هدایت و سرپرستی کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا‌ برگزار خواهد شد. 

‌وی همچنین تأکید کرد، اگر نیاز به مذاکره جداگانه بر سر موضوعات خاص باشد، مقامات آمریکایی، احتمالاً با همتایان ایرانی خود از طریق ایمیل در ارتباط مدام خواهند بود. 

وی گفته است: همه ما‌ وقتی نیاز به حل مشکلی با ایرانیان باشد، با آن‌ها از طریق ایمیل ارتباط برقرار می‌کنیم. 

وی در پایان یادآور شد، این مذاکرات سه روزه شامل موضوعاتی از قبیل زمان‌بندی مذاکرات و موارد لازم برای توافق خواهد بود.


کد خبر: ۳۷۹۷۶۶
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۱-18 February 2014
منابع امنیتی ترکیه از استعفای ۷۴ خلبان ارتش این کشور در اعتراض به قانون افزایش مدت خدمت برای خلبان ها خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، 74 خلبان ارتش ترکیه در پی اصلاح قانون خدمت خلبان ها که هنوز تصویب نشده است، استعفانامه خود را تقدیم کردند.

بر اساس این گزارش، این افسران ارتش ترکیه در اعتراض به تغییر قانون ارتش مربوط به مدت خدمت خلبان ها استعفا کردند.

بر اساس این گزارش، تعدیل قانون مذکور مدت خدمت قانونی را افزایش می دهد.

استعفای این خلبان ها در حالی صورت می گیرد که هنوز عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه آن را تصویب نکرده است.



کد خبر: ۳۷۹۹۳۶
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵-18 February 2014
عده‌ای از اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقابل محل برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، عده‌ای از اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقابل محل برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 تجمع کرده‌اند.

گفتنی است؛ تعداد این تجمع‌کنندگان 8 نفر است.
ارسال به دوستان
ادعای ارسال قطعات یدکی هواپیما از اسرائیل به ایران

رسانه‌های یونانی مدعی شدند دلالان تسلیحاتی اسرائیل سعی داشتند قطعات یدکی هواپیما به ایران ارسال کنند.

خبرگزاری فارس: ادعای ارسال قطعات یدکی هواپیما از اسرائیل به ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، رسانه‌های یونانی گزارش دادند دلالان سلاح اسرائیلی سعی داشتند قطعات یدکی هواپیما از طریق یک نهاد پوششی یونانی به ایران ارسال کنند.

این موضوع زمانی مشخص شد که یک تحقیق محرمانه توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا با همکاری نهاد جرائم اقتصادی یونان در حال انجام بود.

بر اساس این گزارش، دلالان اسرائیلی قطعات یدکی هواپیما را در دو تاریخ جداگانه دسامبر 2012 و آوریل 2013 ارسال کرده‌اند.


با قدرت در کابینه لبنان حضور خواهیم داشت
اگرمنطق عقب‎نشینی راپذیرفته بودیم،امروز اسرائیل دربیروت حکومت می‏کرد
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
 
عربستان در همه جبهه ها علیه سوریه در حال جنگ است امروز عربستان درک کرده است که پس از بازگشت این جوانان به عربستان فاجعه ای روی خواهد داد/ما لبنانی ها که همسایه سوریه هستیم و زندگی و سرنوشت ما با سوریه گره خورده است چرا حق نداریم که تدابیر پیشگیرانه انجام دهیم....
پایگاه خبری انصارحزب الله - سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه ماجراجویی جدید در لبنان هشدار داد و گفت: دشمن در محاسباتش مرتکب اشتباه نشود، حزب الله در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد.

 سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی‌اش که به مناسبت تقدیر از رهبران شهدای مقاومت صورت گرفت، با تجلیل از نقش رهبران مقاومت در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از کشور به روح بزرگ آنها درود فرستاد.

وی در آغاز سخنانش اظهار داشت: به روان رهبران شهید، استادان مقاومت و «سید عباس موسوی» سرور شهیدان مقاومت اسلامی، شیخ «راغب حرب» و شهید «عماد مغنیه» و همچنین همه شهدای ارتش، نیروهای امنیتی، شهدای مقاومت، شهدای فلسطینی و سوری و همه افرادی که خونشان این زمین را آبیاری کرده و پیروزی‌ها آفریدند، درود می‌فرستم.

وی همچنین در ادامه به روان شهدای انفجارهای اخیر لبنان درود فرستاد و با عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، با مجروحان این حوادث تروریستی ابراز همدردی کرد و برای آنها آرزوی بهبودی عاجل کرد.

محورهای سه گانه سخنرانی نصرالله

سید حسن نصر الله درباره موضوعات سخنرانی امشب خود گفت: سخنان بنده درباره سه موضوع است. نخست درباره دشمن اسرائیلی و مقاومت، دومی درباره رویارویی جاری در لبنان و سوریه و منطقه و پیامدهای امنیتی و سیاسی و مسائل مشابه آن. سومین موضوع درباره کابینه جدید است.

وی با بیان اینکه در سالروز رهبران شهید،‌ ابتدا سخنرانی خود را درباره موضوعی بدیهی آغاز می‌کنم، افزود: یک موضوع بدیهی که متاسفانه نزد بسیاری از افراد به فراموشی سپرده شده است و آن اسرائیل، خطرات و تهدیدات آن است و اینکه از فرصت‌های موجود با مساعدت آمریکا بیشترین استفاده را می‌برد.

نصر‌الله: خطر اسرائیل به «فراموشی» سپرده شده است

سید نصر الله با بیان اینکه درباره فلسطین و لبنان ما نیازمند تذکر و یادآوری‌هایی هستیم، افزود: آیا لازم است که خطر اسرائیل علیه فلسطین را یادآوری کنیم؟ خطرش برای ملت فلسطین و مقدسات را یادآوری کنیم؟ اینها موضوعاتی بدیهی هستند ولی امروزه به فراموشی سپرده شده‌اند. همه کشورها امروزه به امور کشورهایشان مشغولند. بلکه برخی از این کشورها درگیر جنگ تمام عیار هستند. متاسفانه برخی‌ها دوست ندارند که درباره فلسطین و اسرائیل سخنی گفته شود.

وی وضعیت فعلی کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه را خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از همه پیروزی‌های محور مقاومت خواند و افزود: آنچه (آمریکا و اسرائیل) می‌خواهند این است که فلسطین و نبرد با دشمن اسرائیلی نه تنها از دایره اولویت‌ها خارج شوند، بلکه از دایره مسائل مورد اهتمام، از عقل، قلب و عاطفه خارج شوند و اینکه به مرحله‌ای برسیم که وقتی بگوییم «فلسطین» مردم بگویند «رهایمان کنید». این همان چیزی است که می‌خواهند ملت‌های اسلامی به آن برسند. آنچه مهم است رسیدن به مکانی حتی در سطح عقل، عاطفه است. اینکه فلسطین در یک جهان دیگری باشد. در اینجا نیز یک مسئولیت فلسطینی وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید اعتراف کرد که آنها تا سطح بالایی موفق شده‌اند، ولی می‌توان از پیشرفت این روند جلوگیری کرد و گزینه‌هایی که همچنان در اختیار هستند را اتخاذ کرد، علت اهمیت قائل شدن آمریکایی‌‌ها برای دستیابی به سازش نهایی برای آرمان فلسطین را جویا شد و افزود: چرا این تلاش‌ها در این برهه فعلی پیگیری می‌شوند؟ دولت آمریکا و صهیونیستی سعی در پایان بخشیدن به قضیه فلسطین را دارند. زیرا جهان عربی در این مرحله وجود ندارد و جهان اسلامی نیز وجود ندارد. همه کشورها مشغول امور خود هستند.

دبیر کل حزب الله گفت: اسرائیل امروز را فرصتی برمی شمرد و با آمریکایی می گوید که این فرصتی برای تسویه حساب بر سر قضیه فلسطین و اعمال شروط علیه فلسطینیان است تا حل این مناقشه مناسب اسرائیل و آمریکایی‌ها باشد.

دبیر کل حزب الله گفت: در گذشته امام موسی صدر و رهبرانی از همه طوائف لبنانی از دهه پنجاه در هشدار و دعوت از همگان به منظور مقابله با تهدیدهای اسرائیل صدای بلندی داشتند و پس از حمله سال ۱۹۸۲ اسرائیل، شیخ راغب حرب و همه برادرانش مردم را به مقاومت دعوت کردند و گفتند این راه بازگشت به فلسطین است.

دبیر کل حزب الله افزود: متاسفانه امروز در همین وضعیت به سر می بریم بسیاری می گویند مشکل با لبنان نیست بلکه مشکل با فلسطینیان و مقاومت فلسطین است و اسرائیل به لبنان حمله کرد تا فلسطینیان را از لبنان بیرون کند و اسرائیل دخالت در لبنان و نقض حاکمیت این کشور را نمی خواهد و بلکه برخی اسرائیل را منجی می دانند و اینکه اسرائیل خطر و تهدید محسوب نمی شود.

سید حسن نصرالله گفت: سازمان آزادی بخش فلسطین و مقاومت فلسطین از لبنان خارج شدند و جنایاتی علیه اردوگاه های فلسطینی صورت گرفت اما اسرائیل باقی ماند و به دنبال اعمال گزینه های سیاسی بر لبنان بود و دو بازداشتگاه در لبنان بنا کرد و برای ساخت مستعمره هایی در جنوب لبنان آماده می شد و اگر جرقه مقاومت زده نشده بود و درگیری خونبار بین لبنانی های مبارز با اشغالگران روی نداده بود اسرائیل به نوار مرزی عقب نشینی نکرده بود و این در حالی است که در آن زمان مقاومت خطری برای دشمن صهیونیستی نبود.

اگر مقاومت نبود هنوز اسرائیل در خاک لبنان بود/ حزب الله در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر مقاومت نبود اسرائیل در لبنان باقی مانده بود و همه باید بدانند که اسرائیل به دنبال سلطه جویی بر لبنان است و خیر و صلاح کشور و هیچ قوم و طائفه ای در لبنان را نمی خواهد.

وی تاکید کرد: اسرائیل همچنان دشمن، خطر و تهدیدی است که باید نسبت به آن هوشیار بود اسرائیل طی هفته های گذشته به دنبال استفاده از فرصت ها برای جنگ علیه مقاومت و اطراف آن بود و ما تهدیدهای اسرائیل را شنیدیم و بسیاری در لبنان چه بسا این تهدیدها را نشنیدند اما اسرائیل اوضاع را فرصتی برای حمله به مقاومت در لبنان و اعمال فشار بر آن می‌بیند و ممکن است که از برخی فرصت ها برای برخی اقدامات خصمانه سوء استفاده کند، اسرائیل همچنان چشم به خاک و نفت ما دوخته است و همچنان حزب الله را بزرگترین خطر برای خود در منطقه می داند.

دبیر کل حزب الله گفت: اسرائیل همچنان مقاومت را خطری برای برنامه‌ها و بلندپروازی‌های خود می داند، امروز در سالگرد رهبران شهید می گویم که دشمن می داند که نمی تواند ما را دچار بیم و هراس کند و نمی تواند از عزم ما بکاهد و می داند که مقاومت در هر زمان آمادگی در سطح بالای خود را حفظ می کند و حتی در شرایط کنونی می داند که قدرت مقاومت و امکانات آن آماده و در سطح بالا و پیشرفته ای است و مقاومت اگر شهدایی در سوریه داده است اما این امر موجب بیش تر شدن تجربه و قدرتش شده است.

نصرالله گفت: دشمن باید نگران باشد و مرتکب هیچ محاسبات اشتباهی نشود.

دبیر کل حزب الله گفت: از همه لبنانی ها می خواهم که نسبت به تهدیدهای اسرائیل و خطرات آن برای هر چیزی در لبنان هوشیار باشند و در هر سطحی به مسئولیت ملی خود عمل کنند و همان طور که قبلا هم گفته ام امیدواریم کشوری داشته باشیم که بتواند از لبنان دفاع کند و ما امروز احساس خوبی داریم و امیدواریم که روزی بیاید و ارتش تنها قدرتی باشد که از لبنان دفاع کند و ما از هر چیزی که می تواند ارتش را از لحاظ تجهیزات و نیرو و سلاح های پیشرفته در برابر چالش های اسرائیل تقویت کند حمایت می کنیم و این روزها ثابت می شود که آیا جهان می خواهد این سلاح را به ارتش بدهد یا نه و اگر لبنان از این حمایت برخوردار شد از هر کسی که به ارتش سلاح بدهد تشکر می کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما به دنبال دفاع از لبنان، عزت و توانمندی آن هستیم و امیدواریم که اراده ای فراگیر شکل بگیرد که بر اساس آن دولتی تشکیل شود که به فکر هر وجب از خاک لبنان و سرنوشت هر لبنانی باشد و ارتشی قوی تشکیل بدهد

«تروریسم تکفیری» همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند 

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ و در سال ۲۰۰۶ برخی‌ها در لبنان دائما مسئولیت اقدامات اسرائیل را بر گردن مقاومت می‌انداختند. چرا علمیات استشهادی علیه اسرائیلی‌ها اجرا می‌شود؟ بعضی‌ها حتی از واژه «شهید» برای شهدای حزب الله استفاده نمی‌کردند و صفت مقاومت را از آن حذف می‌کردند. سخن‌هایی درباره عدم بهانه دادن به (رژیم صهیونیستی) به میان آورده شد. در آن روزها اگر می‌خواستیم به این منطق گوش فرا دهیم، اسرائیل تا کنون در بیروت و جبل (عامل) باقی می‌ماند. شهرک‌سازی می‌کرد و کابینه تعیین می‌کرد و کشور را اداره می‌کرد و گزینه‌های سیاسی‌اش را تحمیل می‌کرد.آب‌های ما را به غارت می‌برد. اگر به آن منطق گوش می‌دادیم، منطقی که همه اقدامات دشمن اسرائیلی ‌را تنها واکنشی طبیعی و موجه به عملیات مقاومت می‌دانست در ان صورت همه امور به دست اسرائیلی‌ها می‌افتاد.

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان درباره واکنش آحاد مردم و گروه‌های لبنانی به منطق فوق گفت: اهالی لبنان و بخش بزرگی از ملت به این منطق گوش ندادند و به مقاومت ادامه دادند تا آزاد سازی را به ارمغان آوردند که امروزه همه لبنانی‌ها از آن بهره می‌برند.

سید نصر الله خطر تروریسم تکفیری را دومین تهدیدی خواند که همه کشورهای منطقه را با تهدید مواجه می‌سازد و افزود: تکفیر به تنهایی خطری ندارد و تا زمانی که در دایره فکری باقی بماند، هر کسی اختیار دارد و عواقب آن را متحمل می‌شود. مشکل در تفکر نیست، بلکه آنها وقتی کسی را تکفیر می‌کنند، شخص دیگر را که با عقائد، افکار و سیاست های آنان مخالف باشد را قبول نمی‌کنند و به مباح دانستن خونش و حذف وی روی می‌آورند.

وی افزود: این تروریسم تکفیری در همه مناطق وجود دارد و از گروه‌های مسلح در همه کشورهای منطقه تشکیل می‌شود. این جریان‌ها رویکرد دور سازی و حذف را دنبال می‌کنند.

نصر الله به تکفیر جبهه النصره توسط گروهک داعش پرداخت و افزود: این دو گروه داری یک فکر، روح و اخلاق واحد هستند ولی هنگامی که درباره یک موضوع سیاسی دچار اختلاف شدند، داعش، جبهه النصره را کافر و مرتد خواند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه گروه‌های تکفیری چنانچه در یک موضوع سیاسی، مالی و یا سازمانی با دیگری اختلاف پیدا کنند، به سرعت حکم تکفیر دیگری را صادر می‌کنند، افزود: باید در درگیری‌های بین «داعش» و «جبهه النصره» در سوریه تامل شود. دیده بان سوری از بیش از دو هزار کشته و ده‌ها عملیات انتحاری علیه یکدیگر سخن می‌گوید. این عملیات با خودروهای بمب گذاری شده انجام شدند. خودروهای بمب گذاری شده به برخی شهرک‌‌ها ارسال شده و به کسی رحم نکردند. وی با مطرح کردن سئوالی درباره علت اختلاف بین داعش و جبهه النصره با وجود داشتن یک مذهب و یک رویکرد، گفت: بر سر یک موضوع سیاسی و یا یک چاه نفت اختلاف پیدا کردند. ما امروزه این عرصة (درگیری‌ها) را مشاهده می‌کنیم. این امر عقل و اندیشه رهبران و اعضای این گروهک‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع غافلگیر کننده نیست و هر کسی که تجربه‌های گذشته را پیگیری کرده باشد، آنرا پیش بینی می‌کرد.

اسرائیل و آمریکا گروههای تکفیری را به خدمت می‌گیرند/نگرانی از خطر بازگشت گروه‌های تروریستی

سید حسن نصرالله در ارتباط با درگیری های میان داعش و جبهه النصره در سوریه گفت: باید تجربه افغانستان را ببینیم گروه های افغانی با قوی ترین ارتش یعنی ارتش اتحاد جماهیر شوروی جنگ کردند و هنگام خروج ارتش شوروی برخی گروه هایی که تفکرات تکفیری داشتند وارد گروه های افغانی شدند و درگیری بین آنها درگرفت و کُشت و کشتارهایی که بین آنها صورت گرفت ارتش سرخ شوروی هم این کشتارها را نکرده بود.

دبیر کل حزب‌الله گفت: در الجزایر گروه‌های مسلح در بین مردم چه کردند در حالی که جنگ سالاران به جان هم افتاده بودند.

سید حسن نصرالله گفت: ما در انفجارها سریعا طرفی را متهم نکردیم زیرا همه چیز روشن می شود و آنها به دنبال جنگی آشکار هستند آنها اهداف خود را اعلام می کنند و نوار ویدیویی بیرون می دهند و هنوز این بحث و بررسی ها وجود دارد که عاملان انفجارهای لبنان طرف های تکفیری هستند.

دبیر کل حزب الله گفت: طبعا اسرائیلی‌ها وارد این گروه های تکفیری شده اند و آمریکا این طرف‌ها را بکار گرفته است اما بحثی نیست که این طرف ها چه کسانی هستند و چه کسانی این اقدامات تروریستی را مدیریت می کند.

نصرالله تاکید کرد: در لبنان در سایه انفجارها و عملیات های انتحاری بحث هایی صورت گرفت برخی گفتند اگر حزب الله در سوریه ورود پیدا نکرده بود این حوادث روی نمی داد و از روز اول این گونه عملیات های تروریستی را توجیه کردند و این منطق همچنان باقی خواهد ماند، بسیار خوب، قبل از اینکه ما به سوریه برویم آیا در لبنان جنگی در شمال لبنان و برخی اردوگاه ها که از سوی این گروه های تکفیری تحمیل شده بود وجود نداشت در حالی که آنها با خودروهای بمب گذاری شده مناطق مسیحی نشین و ارتش را هدف می گرفتند، این امور مربوط به قبل از حوادث سوریه است.

سید حسن نصرالله گفت: در برابر این منطقه دو فرضیه وجود دارد یکی اینکه این انفجارها با دخالت ما در سوریه در ارتباط است یا اینکه هیچ ارتباطی ندارد و آنها در هر حال جبهه جنگ در سوریه را باز خواهند کرد و آنها اولویتشان پایان دادن به جنگ در سوریه و ورود به لبنان است آنها راهبرد سیطره بر مناطق مرزی با لبنان را اتخاذ کردند و سپس به دنبال ورود به لبنان هستند و این قضیه ، برای آنها قریب الوقوع است.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: لبنان هدف گروه های تکفیری است و بخشی از طرح و برنامه آنها است و اگر آمریکایی و اسرائیلی ها این گروه ها را وارد سوریه کردند طبعا لبنان را هدف قرار می دهند زیرا در لبنان مقاومتی هست که بزرگ ترین خطر برای اسرائیل شمرده می شود و به عقیده شان وارد لبنان خواهند داد و به گمانشان تنها به خاطر اعتقاداتشان وارد لبنان می شوند.

سید حسن نصرالله گفت: اگر تسلیم این منطق شویم که مردم بهای اقدام حزب الله در اعزام نیرو به سوریه را می دهد و همین موجب شده که این گروه ها وارد لبنان شوند ، این فرضیه سوال دیگری را در پس خود می آورد اینکه آیا اعزام نیرو به سوریه ارزش این جانفشانی ها و تحمل این تبعات را دارد ؟ آیا ارزش دارد که ما در مناطق القصیر و دمشق جنگ کنیم زیرا اینها مناطق اصلی هستند که نیروهای ما در آن حضور دارند یا در مناطق مرزی، و اگر دمشق سقوط کند همه مناطق مرزی تحت سیطره این گروه ها خواهد بود.

نصرالله ادامه داد: اینجا برمی گردیم به توجیه هایی که برخی برای حمله اسرائیل علیه لبنان می آورند هرگز به شرح و تفصیل هایی که درباره علت ورودمان به سوریه گفته ام برنمی گردم و اینکه چرا در جایی که باید باشیم باقی خواهیم ماند. بر اساس گزارش های جدید، بیش تر کشورهایی که از شبه نظامیان در سوریه حمایت مالی کرده و آنها را برای جنگ به سوریه می فرستند این کشورها اکنون از نگرانی و وحشت خود نسبت به خطرات امنیتی که این گروه ها در صورت بازگشت به کشورهایشان می توانند داشته باشند سخن می گویند.

دبیرکل حزب الله گفت: اکنون در همه جهان این بحث است که اگر خدای نکرده این گروه ها (تکفیری ها) در سوریه پیروز شوند ، سوریه بدتر از افغانستان خواهد شد و اگر این گروه ها شکست بخورند و به سوی ما بازگردند چکار کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: شماری از کشورها قوانینی را برای جلوگیری از سفر جوانانشان به سوریه و پیوستن به گروه های شبه نظامی وضع کرده اند که از جمله آنها تونس است و کسانی از این جنگجویان در سوریه هنگامی که به تونس بازگشتند طعم آنچه را که ملت های منطقه از کشتار و تروریسم می بینند به مردم تونس چشاندند.

عربستان در همه جبهه‌ها با سوریه وارد جنگ شده است/ چرا از برگزاری انتخابات در سوریه واهمه دارند

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش که به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش شد، تاکید کرد که اگر این تکفیری ها که ما آنها را در القصیر شکست دادیم و خودروهای بمب گذاری شده را به سوی ما روانه کردند این مسئله جزئی از جنگ خواهد بود.

وی با اشاره به تصویب قانونی برای جلوگیری از ورود جوانان برای رفتن به جنگ در سوریه گفت : در عربستان هجمه ای علیه مشایخی که جوانان را به رفتن به سوریه تشویق می کنند آغاز شده است و این تبدیل به یک سیاست رسمی شده است در حالی که آنها ۳ سال جوانان عربستانی را برای رفتن به سوریه تشویق می کردند چرا الان این تدبیر را اتخاذ کرده اند سپس تصمیم گرفتند که هر کس که برای جنگ به سوریه برود به زندان بیندازند ولی واقعیت این نیست و عربستان در همه جبهه ها علیه سوریه در حال جنگ است امروز عربستان درک کرده است که پس از بازگشت این جوانان به عربستان فاجعه ای روی خواهد داد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: من از تمام لبنانی ها می پرسم که چرا همه کشور های دنیا حق دارند که در مورد حضور جوانان خود در گروه های تکفیری نگران باشند و ما لبنانی ها که همسایه سوریه هستیم و زندگی و سرنوشت ما با سوریه گره خورده است چرا حق نداریم که تدابیر پیشگیرانه انجام دهیم.

نصرالله تاکید کرد، ۳۰ هزار لبنانی در القصیر حضور داشتند که مورد تعرض تکفیری‌ها قرار گرفتند. تکفیری ها تعدادی از آنها را ربودند و تعداد از زنان لبنانی را مورد تجاوز قرار دادند آیا ما حق نداریم که برای مقابله با قتل غارت و تجاوز به ۳۰ هزار لبنانی در القصیر وارد این منطقه شویم؟

وی با تاکید بر اینکه "خطر تکفیری ها تمام مردم لبنان را تهدید می کند" افزود که در این جنگ باید تحمل و صبر داشته باشیم قبل از مسلمانان از مسیحیان بپرسید که کلیساهای شما و راهبه های شما و کشیش های شما کجا هستند از برخی ها بپرسید که شما برای جلوگیری از سیطره گروه های مسلح بر مناطق مرزی چه کاری انجام داده اید.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد که اگر گروه های تروریستی بر مناطق مرزی سوریه مسلط شوند زمانی خواهد رسید که لبنان به جبهه ای برای جهاد تبدیل خواهد شد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، چرا از اجرای انتخابات در سوریه می ترسند چرا که می دانند رای ملت به چه سمتی است اگر گروه های مسلح بر تمامی مناطق سوریه مسلط شوند چه کسی سوریه را حفظ خواهد کرد شورای ملی سوریه یا رئیس ائتلاف معارضان؟ بسیاری از مردم درک کرده اند که با وجود انتقاد هایی که از نظام دارند ولی می‌دانند که جایگزین سوریه چه کسانی خواهند بود.

وی تاکید کرد مردم باید بدانند که ما در این جنگ پیروز خواهیم شد و تمام امکانات این پیروزی در سطح رسمی و مقاومت و مردم وجود دارد و تنها مسئله، مسئله وقت است این جنگ جنگی سرنوشت ساز و افق آن پیروزی خواهد بود.

نصرالله گفت: باید برای ممانعت از تحقق اهداف تکفیری ها تلاش کنیم که یکی از اهداف آنها در سوریه و لبنان جنگ مذهبی است و آنها خواهان فتنه هستند.

دبیر کل حزب الله گفت: تکفیری‌ها سیاست ایجاد فتنه در اردوگاه‌ها را دنبال می کنند چرا اصرار دارند که رهبران برخی از گروه ها باید از فلسطینی باشند و چرا اصرار دارند که بعضی از خودروهای بمب گذاری شده از اردوگاه ها خارج شوند.

نصرالله تصریح کرد: مسئولیت امنیت بر عهده ارتش، دولت و نیروهای امنیتی است و هرگاه که ما اطلاعاتی در اختیار داریم آن را به دولت تحویل می دهیم و همه مردم لبنان باید ارتش و نیروهای امنیتی را حمایت کنند.

حمایت از دولت وحدت ملی

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حکومت لبنان گفت که هر انسانی می تواند که نتیجه حکومت را ارزیابی کند و ما به همه اندیشه ها و احساسات احترام می گزاریم و اختلاف مردم در ارزیابی خود از حکومت طبیعی است و این بر حسب زاویه ای است که با آن نگاه می کند.

نصر الله افزود که ما دائما در گفتمان های سیاسی خود از شراکت حرف زدیم که ما با دولت و مشارکت ملی هستیم و در هیچ روزی نگفتیم ما حکومتی را که جریان المستقبل در آن حضور داشته باشد نمی پذیریم و همیشه از حکومت وحدت ملی و گفت و گو حمایت می کردیم

وی تاکید کرد آنچه که تشکیل حکومت در طی ۱۰ ماه جلوگیری کرد پست های وزارتی نبود بلکه کسانی بودند که خوهان تشکیل حکومتی یک جانبه و کنار گذاشتن حزب الله از هر حکومت سیاسی بودند.

نصر الله گفت متاسفانه طرفی که خود مانع از تشکیل حکومت می شود ما را به مانع تراشی متهم می کند ولی تنها کسانی که راه برای این دستآورد ملی باز کردند جنبش امل و حزب الله بودند شرایط سیاسی داخلی و منطقه ای و بین المللی ما در سه سال اخیر در بهترین شرایط است.

نصر الله افزود این ما بودیم که در را گشودیم و اگر بر موضع خود پافشاری می کردیم معلوم نبود این کشور به چه سمتی می رفت و ما دارای منافع خاصی نیستیم و تا آخرین لحظه در مورد وزارتخانه ها مناقشه نمی کردیم و آنچا که برای ما مهم بود منافع این کشور است.

نصرالله گفت: ما امیدواریم که به سوی حکومتی برویم که دارای تفاهم گفت و گو تلاش برای کاهش شدت گفتمان سیاسی و رسانه ای در این کشور است و این به نفع همگان است و ما با این انگیزه مثبت به سمت حکومت می رویم .

وی تاکید کرد که ما خواهان شراکت و همگرایی بین لبنانی ها و تقویت وضع داخلی در مقابله با فتنه ها هستیم.

نصر الله گفت که باید اولویت های دولت اجرای قانون اساسی و مقابله با تروریسم و پرونده ای اقتصادی و اجتماعی باشد. برخی از مردم نگرانی هایی دارند مثلا برخی ها می گویند که نعیم عباس و عمر الاطرش را آزاد میکنند اگر کسی اعتراف کرده باشد هیچ کس نمی تواند آزادش کند.

ملت بحرین با وجود سرکوب نظام به راه خود ادامه می دهد

نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود از ملت بحرین مظلوم بحرین به خاطر ۳ سال مبارزه مسالمت آمیز تقدیر کرد و افزود که ملت بحرین این جنبش را با وجود سرکوب وتخریب و بازداشت های تحمیلی حکومت بحرین ادامه داده است.

جنگ در سوریه باید فورا پایان یابد

وی خطاب به مردم لبنان، فلسطین و گروه‌های فلسطنی گفت که تنها به صدور بیانیه های محکومیت اکتفا نکنند چرا که کسانی میخواهند از فلسطین برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود استفاده کنند.

نصر الله افزود: اگر میخواهید که فرصت را از اسرائیل بگیرید و از فرو رفتن منطقه در فتنه جلوگیری کنید جنگ علیه سوریه را متوقف کنید و افراد مسلح را از سوریه خارج کنید و بدون شک دراین صورت ما هم در سوریه باقی نخوهیم ماند و باید به خاطر لبنان، فلسطین، سوریه و امت اسلامی جنگ در سوریه را تمام شود.


منبع:فارس



تعویق تحویل میگ 29 به ارتش سوریه

سرویس سیاسی بی باک؛ بخش نیروهای مسلح:

منابع روسی اعلام کردند که تحویل جنگنده‌های روسی میگ 29 که به موجب قراردادی میان مسکو و دمشق قرار بود به سوریه تحویل داده شود، به تعویق افتاده است.

به گزارش بی باک، روزنامه روسی "کومرسانت" فاش کرد که مسکو قصد دارد تحویل هواپیماهای جنگنده "میگ 29" به سوریه را به تاخیر بیندازد و دلیل آن نیز نبود شرایط لازم برای انتقال این جنگنده‌ها و نیز ناتوانی دمشق از پرداخت بهای آن است.

در سال 2007 به موجب قراردادی که میان مسکو و دمشق منعقد شد، روسیه متعهد شد که 12 هواپیمای جنگنده از نوع "میگ 29 ام" و "میگ 29- ام 2" ساخته و به سوریه تحویل دهد اما با آغاز جنگ در سوریه و برخی مشکلات مالی تحویل این جنگنده‌ها به سوریه به تعویق افتاده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود: در هر حال ما قراردادهای نظامی خود با سوریه را اجرا می‌کنیم.

به گزارش منابع خبری، روسیه قصد دارد این قرار داد را بین سال‌های 2016 تا 2017 اجرایی کند.
گفته می‌شود مسکو قصد دارد تعدادی از این جنگنده‌ها را که به سفارش دمشق ساخته شده، به صربستان بفروشد و یا با ایجاد تغییراتی تعدادی را در ارتش روسیه به کار بگیرد.



دستگاه اطلاعات عربستان سعودی برای هدایت و اشراف بر عملیات گروه‌های تروریستی در عراق، اتاق عملیاتی را تشکیل داد تا به صورت مستمر سلاح و نیرو در اختیار این گروه‌ها که تحت پیگرد ارتش عراق هستند، قرار دهند.

به گزارش مشرق، برخی منابع مطلع و امنیتی عراق اعلام کرده‌اند که دستگاه اطلاعات عربستان سعودی اتاقی را برای نظارت و اشراف بر جنایاتی که گروه‌های تروریستی در عراق مرتکب می‌شوند، ایجاد کرده است.

همچنین گزارش شده است که این دستگاه‌ها به صورت مستمر سلاح و نیرو در اختیار این گروه‌ها که تحت پیگرد ارتش عراق هستند، قرار می‌دهند و شاهزادگان سعودی به شخصه بر فعالیت‌های تروریستی جاری در عراق اشراف و نظارت دارند.

این گزارش‌های خبری با بیان اینکه هدف عربستان سعودی از حمایت از این گروه‌ها تخریب و نابودی عراق است، تاکید می‌کنند که رژیم سعودی برخی از تروریست‌هایی فراری از عراق را در عربستان پناه و به آنها وعده داده که پست‌ها و مناصبی را در عراق به آنها تسلیم خواهد کرد.

گزارش‌های مذکور تاکید می‌کند که خاندان سعودی تاکنون میلیون‌ها دلار برای ضربه زدن به ثبات و استقرار عراق و مقابله با رشد و نمو اقتصادی و تقویت توانمندی‌های ارتش این کشور هزینه کرده‌اند.



به بهانه مروان 4 ساله و میلیون ها کودک مشابه او
مروان 4 ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده اش به طرف مرز اردن از خانواده اش جدا مانده بود وباقی مسافت تا مرز اردن را تنهایی طی کرده بود.
انتشار تصویر کودک سرگردان و تنها سوریه ای در حالی که به همراه خانواده  از صحنه جنگ داخلی سوریه گریخته و پس از جدا شدن از خانواده به طور اتفاقی و تنها به امدادرسانان بین المللی مستقر در مرز اردن رسیده است، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است.

به گزارش عصر ایران تصاویر این کودک 4 ساله سوری روز گذشته نخست در صفحه توییتر " اندرو هارپر" عضو تیم امدادرسان بین المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مرز اردن و سوریه منتشر شد، این کودک در حالی که یک بسته پلاستیکی را تنها در مرز سوریه و اردن حمل می کرد به امدادرسانان سازمان ملل برخورد کرد.  " کوپر" در صفحه اش نوشت : او اندکی پس از رسیدن به مرز سوریه و اردن به مادرش در این سوی مرز پیوست.

مروان 4 ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده اش به طرف مرز اردن از خانواده اش جدا مانده بود وباقی مسافت تا مرز اردن را تنهایی طی کرده بود.


فارغ از اینکه مروان به کدام گروه و دسته درگیر در صحنه جنگ داخلی نزدیک است، او تنها یک کودک 4 ساله است که در همه آیین و سنن و عرف های مرسوم در 4 گوشه جهان هنوز مسئول اعمال خود نیست، اما در اثر شرایطی که به  او تحمیل شده ، زندگی اش در مخاطره قرار گرفته است و چه بسا شانس زیادی آورده که در راه رسیدن به مرز سوریه و اردن به گروه های "جگر خوار" برخورد نکرده است.

طبق گزارش های سازمان ملل مروان ؛ یکی از 1 میلیون کودک آواره جنگ داخلی سوریه و 2 میلیون بزرگسال آواره است که  در طی 3 سال گذشته در اثر جنگ و کشتار مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده اند. 

 او احتمالا خاطرات کودکی ندارد و از زمانی که چشم گشوده فضایی اضطراب آلود و جنگی را تجربه کرده است.  

اوبه احتمال زیاد صدها و هزاران بار به صورت وقت و بی وقت صدای موشک و بمب، فروریختن ساختمان ها و فریاد و ضجه شنیده است و خاطره کودکی برای او ملغمه ای از لحظه های ترس و اضطراب با مخلوطی از مهر و محبت مادری  است.


دنیا به مروان و میلیون ها مروان دیگر در گوشه کنار جهان که قربانی خشونت ها و جنگ های بزرگان بر سر پول و قدرت و ایدئولوژی اند، بدهکار است و تک تک ما انسان ها یک دنیای فارغ از تعصب و خشونت و سرشار از انسانیت به مروان و دهها میلیون کودک مشابه او بدهکاریم.

 جهان باید در عصر فضای مجازی و اینترنت و ماهواره و حقوق بشر و  ...از آنچه در سوریه و دیگر نقاط درگیر جنگ داخلی می گذرد شرمسار باشد.  بیش از 7 میلیارد انسان ساکن روی کره زمین نتوانسته اند جلوی خون ریزی 3 ساله در سوریه رابگیرند و نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب پس از نشست بین المللی ناکام اخیر در سوییس درباره بحران سوریه، از مردم سوریه به دلیل تداوم این رنجی که می برند و ادامه مرارت هایی که می کشند تنها توانست عذرخواهی کند!

معلوم نیست آیا در آینده بار دیگر شاهد مروان خوش شانسی که بتواند خود را از جهنم جنگ داخلی سوریه برهاند و از " دریای مواج مرگ و خون" به "ساحل سختی "برسد، خواهیم بود یا نه ؟ اما مانده ایم از  خوش شانسی او برای رسیدن به نیروهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و در نهایت آغوش مادرش خوشحال باشیم یا بر حال او و میلیون ها کودک کمابیش مشابه او در سرتاسر جهان که قربانی خشونت و تعصب و جنگ اند اشک بریزیم!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد