سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



وزیر کشور: پاکستان اقدام نکند در خاکش عملیات انجام می دهیم

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
وزیر کشور با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای آزادی پنج سرباز ربوده شده گفت: درصورتی که پاکستان اقدامی را برای مقابله با گروهک های تروریسیتی انجام ندهد نیروهای ما وارد خاک پاکستان می شوند، ما منتظر نظر این کشور نمی مانیم.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درمورد آخرین وضعیت پنج سرباز ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل اظهار داشت: جلسات متعددی با مسئولان امنیتی اطلاعاتی و وزارت امور خارجه برگزار شده و اقدامات لازم درحوزه دیپلماتیک با وزارت امور خارجه انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون سه ملاقات مرزی با مرزبانان پاکستان انجام شده و امروز نیروهای مرزبانی ملاقات دیگری را انجام می دهند، نکته مهم این است که اگر آسیبی به گروگانها وارد شود به خاطر اینکه آنها هم مثل فرزندان خودمان هستند متأسف می شویم.

به گفته وزیر کشور، مرزبانان در نقطه صفر مرزی جانفشانی های زیادی انجام داده اند و اقتدار جمهوری اسلامی باعث شده در یکسال اخیر هیچ عملیات تروریستی در داخل مرز انجام نشود و تمام درگیری ها به نقطه صفر مرزی منتقل شده است.

وزیر کشور با اعلام اینکه پاکستان و افغانستان در همسایگی ایران به محلی برای تجمع تروریستها و اشرار تبدیل شده است تأکید کرد: خوشبختانه کشور ایران امن است اما کشورهای همسایه به محلی برای تجمع اشرار تبدیل شده اند، به همین دلیل آنها هر از چند گاهی دست به اقدامات کور می زنند.

پاکستان اقدام نکند در خاکش عملیات انجام می دهیم
وزیر کشور با اشاره به اینکه از پاکستان خواسته ایم امنیت مرزهایش را تأمین کند گفت: در صورتی که پاکستان نتواند امنیتش را تأمین کند برای تأمین امنیت خودمان وارد خاک این کشور شده و منتظر نظر آن ها نمی مانیم ایران حق مداخله را برای تأمین امنیت خود قائل است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درمورد بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نگرانی و مشکلی از نظر بودجه نداریم و باید با استفاده از ظرفیت بودجه بهره وری را افزایش دهیم. خوشبختانه بودجه سال ۹۳ افزایش یافته است و این بودجه پرداخت سهم دولت برای استفاده از تواناییهای سازمان های مردم نهاد است، معتقدیم امر مبارزه انجام شدنی است اگرچه رسانه ها باید در این حوزه آگاه سازی را در دستور کار قرار دهند.



یک مقام سازمان ملل مدعی شد: مذاکرات سری بین ایران، عربستان و آمریکا

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
یک مقام سازمان ملل با بی اهمیت برشمردن شکست مذاکرات «ژنو ۲» در دستیابی به راهکاری بر حل بحران سوریه، ادعا کرد مذاکرات مهمی در این راستا در شهر «برن» سوئیس با مشارکت برخی طرف ها از جمله ایران، عربستان و آمریکا انجام می شود.
به گزارش تسنیم، به گزارش «رای الیوم»، یک مقام سازمان ملل با اشاره به بی نتیجه ماندن مذاکرات ژنو ۲ در دستیابی به هرگونه توافقی درباره مرحله آینده سوریه، تأکید کرد مذاکرات مهمی به موازات آن در شهر برن سوئیس و نه «مونترو» در جریان است.

این مسئول سازمان ملل ادعا کرد ایران به طور رسمی در کنار عربستان سعودی، آمریکا، روسیه و مقاماتی از نظام دمشق و معارضان سوری در مذاکرات برن حضور دارد این در حالی است که قطر از این مذاکرات دور مانده است.این منبع افزود «این مذاکرات محرمانه بر تشکیل شورای نظامی برای اداره کشور (سوریه) در مرحله بعدی متمرکز است که متشکل از نیروهای نظامی دولت و معارضان و نیز برخی افراد مستقل خواهد شد و اختیارات کاملی در مسئولیت اداره این کشور خواهد داشت.»

به گفته این منبع، براساس این مذاکرات سری، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز برای یک دوره خاص در سمت خود اما به صورت نمادین و تا زمان دستیابی همگان به توافقی برای حذف وی از کادر رهبری، ابقا خواهد شد.
این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد مذاکرات برن به پیشرفت هایی نیر دست یافته است. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.
وی درخصوص نقش قطر نیز اظهار داشت به حاشیه رفتن قطر در پرونده سوریه در حال حاضر قابل اهمیت است؛ زیرا عربستان سعودی مدیریت پرونده معارضان و تسلیح و پشتیبانی آنها را برعهده گرفته است.



طنز/ چهره واقعاً واقعیِ رهبران داعش + عکس

امید مهدی نژاد، 27 بهمن 92
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
در پی معرفی چهره ظاهری رهبران بلندپایه گروه تروریستی داعش توسط شبکه العربیه، مؤسسه حیات وحش بین‌المللی چهره واقعی این رهبران بلندپایه را معرفی کرد. 

در گزارش روابط عمومی مؤسسه حیات وحش بین‌المللی، ابوبکر البغدادی (مشهور به گرگ تکریت)، ابوایمن العراقی (مشهور به لاشخور پیره)، ابواحمد العلوانی (مشهور به مار هفت‌خط)، ابوعبدالرحمن البیلاوی (مشهور به بیلاو کوسه)، حجی بکر (مشهور به کفتار چرک) و ابوفاطمه الجحشی (مشهور به تمساح وحشی) به جهانیان معرفی شده‌اند.


 



رفراندوم برای حمله به ایران!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با تاکید بر این که موضوعی به اهمیت “حمله به ایران”، نباید تنها با تصمیم نخست وزیر صورت گیرد، عرضه این موضوع به افکار عمومی و کابینه را خواستار شد.     “مئیر داگان” رئیس سابق موساد که در همایش “سالن بین [...]

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با تاکید بر این که موضوعی به اهمیت “حمله به ایران”، نباید تنها با تصمیم نخست وزیر صورت گیرد، عرضه این موضوع به افکار عمومی و کابینه را خواستار شد.

 

 

“مئیر داگان” رئیس سابق موساد که در همایش “سالن بین المللی در تل آویو” سخن می گفت، به عنوان رئیس سابق سرویس جاسوسی اسرائیل، همچنین درباره مسائل مرتبط به آمریکا، گروه های تروریستی در منطقه، مصر، ترکیه و شماری از مسائل امنیتی و دیپماتیک سخن گفت.

 

 

به گفته شبکه العالم، وی که چند سال پیش، درباره مواضع خود درباره مسائلی که پشت درهای بسته درباره ایران مطرح می شد، علنا سخن گفته بود، در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا آن اظهارات به اسرائیل ضرر رسانده است، گفت: من و فرمانده کل ارتش و رئیس کمیسیون انرژی اتمی، همواره با مواضع ایهود باراک وزیر دفاع مخالف بودیم. ما بر این باور بودیم که اگر امکان داشته باشد، باید برای به تاخیر انداختن برنامه هسته ای ایران تلاش کرد و باید بررسی کنیم که اگر جنگی اتفاق بیفتد، فردای آن روز چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

 

داگان تاکید کرد: به نظر من اگر (اسرائیل) در آستانه اتخاذ تصمیمی درباره جنگ با ایران قرار گیرد، تصمیم گیری درباره چنین مساله ای نباید فقط در دفتر نخست وزیری صورت بگیرد، بلکه باید افکار عمومی اسرائیل را نیز در این زمینه جویا شد.

 

 

وی با تاکید بر این که اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این رژیم را به سمت جنگ سوق می داد، خاطر نشان کرد: من که چندین جنگ از سر گذرانده ام، به شما می گویم که تصمیم گیری در این زمینه به عهده دولت است. ارتش، تسلیم دستور نخست وزیر نخواهد شد، بلکه تسلیم خواسته دولت می شود و میان این دو تفاوت وجود دارد. من به نخست وزیر وفادار نیستم، بلکه به (دولت اسرائیل) وفادارم.

 

 

سناریوهای صهیونیست ها برای حمله موهوم به ایران

 

 

رئیس سابق موساد با بیان این که در سه دولت، متصدی این پست بوده است، تنها مشکل موساد با دولت را در زمان نخست وزیری نتانیاهو اعلام کرد و گفت: سیاست گذاری به عهده دولت است و موساد فقط می تواند مواضع خود را ارائه کند. دولت حق دارد، تصمیمی که می خواهد را اتخاذ کند، اما در آن صورت، نخست وزیر مسئول تصمیم اتخاذ شده خواهد بود.

 

وی در ادامه، موضوع ایران را مشکلی بسیار مهم دانست و رفتار آمریکا در مذاکره با ایران را اشتباه ارزیابی کرد و گفت: ایران در این مذاکرات سه هدف را دنبال می کند، نخست حفظ نقشه کنونی، دوم کاهش تحریم ها و سوم اعطای حداقل امتیازات ممکن، آن هم در صورت لزوم. آمریکایی ها از همان ابتدا فریب ایرانی ها را خوردند، زیرا با کاهش تحریم ها موافقت کردند.




به زودی از یک فساد ده‌ها هزار میلیاردی پرده‌برداری می‌شود

خبرگزاری آریا- فساد ۹هزار میلیاردی بخش کوچکی از یک فساد ده ها هزار میلیاردی بود که به زودی از آن پرده برداری می شود.   خبرگزاری آریا- وقتی با وجود همه مشکلاتی که شاید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد آن را تعطیل می‌کنند نباید انتظار داشته باشیم تمام کارها در طبق برنامه‌ریزی پیش برود. [...]

http://khabarkhoon.com/content/uploads/Posts/4441997/4441997-240x180-cropped.jpg

خبرگزاری آریا- فساد ۹هزار میلیاردی بخش کوچکی از یک فساد ده ها هزار میلیاردی بود که به زودی از آن پرده برداری می شود.

 

خبرگزاری آریا- وقتی با وجود همه مشکلاتی که شاید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد آن را تعطیل می‌کنند نباید انتظار داشته باشیم تمام کارها در طبق برنامه‌ریزی پیش برود.
به گزارش خبرگزاری آریا،روزنامه آرمان گفتگویی با اکبر ترکان انجام داده که آریا آن را بازنشر می کند:
رئیس‌جمهور در سخنرانی روز ۲۲ بهمن سخن از فساد ۹ هزار میلیاردی به میان آورد و اینکه عاملان آن کجا هستند. شما که مشاور ارشد ایشان هستید می‌دانید که چرا آقای رئیس‌جمهور این بحث را مطرح کرد و به نظر شما این پرونده فساد ۹ هزار میلیاردی در چه مرحله‌ای است ؟
بحث اختلاس ۳هزار میلیاردی یا ۹ هزار میلیاردی که رئیس‌جمهور محترم بدان اشاره داشتند واقعیت تلخی است. فساد اداری و ساختاری جزئی از بدنه دولت‌ها شده است. باید علت آن را در استفاده از نیروهای غیراصولی جست. اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید بروید بپرسید عامل فساد ۹ هزار میلیاردی الان کجاست یا اینکه این فساد از کجا و از سوی چه کسانی آغاز شده است، برای این منظور است که مردم با عاملان فساد و عوامل به وجود آورنده فساد آشنا شوند و برای سامان دادن امور کشور راجع به آن تحقیق و تفحص کنند. باید اعتراف کنم برخی که ناخواسته با اعمال مدیریت غیرکارشناسی در پدید آمدن شرایط کنونی تاثیر داشتند اکنون سکوت کرده‌اند. آنها می‌گویند امثال بابک زنجانی و مه‌آفرید خسروی پرورش یافته دوران قبل از آنها هستند در حالی که به عقیده همه افراد آشنا به امور جاری کشور، در اثر برخی عملکردها در چند سال اخیر بستر اینگونه تخلفات فراهم شده است. همانطور که قبلا گفتم برای سامان دادن امور کشور نظم و تقوا هر دو لازم است. نظم بدون تقوا و تقوای بدون نظم، ناقص است. بهترین و معتقدترین آدم‌ها هم در معرض تهدید هستند و ممکن است که مادیات آنها را فریب دهد ما آدم‌هایی را دیده‌ایم که به‌رغم مراعاتی که در امور داشته‌اند در برخی برهه‌های زمانی، برخوردی انجام دادند که شایسته آنها نبود و کسی از آنها انتظار نداشت. در گذشته آن چیزی که باعث فساد اداری و بی‌نظمی در ساختار اقتصادی کشور شد، کم‌‌توجهی به شایسته‌سالاری و تخصص بود. آن چه به کشور لطمه زد نبود انضباط مالی و به حاشیه رفتن سیستم نظارتی قوی بر دستگاه‌های اجرایی بود.
یعنی معتقدید اگر نظارت قوی بود فساد اداری و اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد؟
بله، وقتی با وجود همه مشکلاتی که شاید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد آن را تعطیل می‌کنند مشخص است که نباید انتظار داشته باشیم تمام کارها به ویژه در حوزه برنامه و بودجه با مدیریت و برنامه‌ریزی پیش برود. هدف این نبود که با تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه ، برخی با فراغ‌بال بتوانند مانع از هدفمند شدن مصرف منابع مالی در کشور شوند. اما می‌توانم به همه با سند و مدرک بگویم که انحلال سازمان برنامه و بودجه زمینه را برای برخی سودجویان فراهم کرد. نقطه آغاز فساد گسترده مالی -که بخشی از آن تحت عنوان ۳هزار میلیاردی و ۹هزار میلیاردی نام می‌برند- نبود نظام حساب و کتاب بود. حذف برنامه توسعه کشور و اینکه گفتند برنامه چهارم توسعه را خمیر کنند، یکی دیگر از جلوه‌های بی‌انضباطی مالی بوده است. در این درهم‌ریختگی و بی‌انضباطی است که همه اتفاقات رخ می‌دهد. اتفاقاتی که سرآغازی شد برای بروز فسادهای اقتصادی. باید بدانید فساد مالی کشور در این هشت سال آن طور که ما اطلاع داریم، بیش از این دو پرونده است بنابراین فساد مالی ریشه‌هایی داشته که باید در تصمیمات مدیران جست‌وجو کرد. عبور از برنامه چهارم توسعه یا به اصطلاح خودشان خمیر کردن این برنامه و در سوی دیگر تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه و استفاده از فرصت تحریم‌ها زمینه‌ای شد که برخی با برنامه‌ریزی و حرکتی کاملا دقیق و حساب شده از آن سوءاستفاده کنند. منظور رئیس‌جمهور این بود که امثال بابک زنجانی از کجا سر در آورده‌اند و بپرسید که الان متخلفان پرونده ۹هزار میلیاردی و پرونده‌های دیگر در کجا هستند.
باید شما اسناد و مدارکی را دیده باشید که نشان می‌دهد فساد‌های مالی اخیر برنامه‌ریزی شده بوده است. آیا واقعا چنین اسناد و مدارکی وجود دارد و اگر وجود دارد چرا در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد؟
تمام شواهد و مدارک این را نشان می‌دهد که برخی اقدامات در دولت‌های گذشته به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر این روند تاثیرگذار بوده است اما باید از شما بپرسم که دقیقا چه چیزی را می‌خواهید بدانید؟
منظورم واضح است؛ آیا قائل به ارتباط میان مدیران سابق با پرونده‌های اقتصادی هستید که اینگونه سخن می‌گویید؟
بخشی از بی‌انضباطی مالی، عمدی بوده که باید مراجع مرتبط آن را بررسی و در وقت مقتضی براساس صلاحدید به مردم اعلام کنند اما نمی‌دانم این اقدامات از روی بی‌اطلاعی و کم‌اطلاعی بوده یا … .
چرا به صراحت می‌گویید عمدی در کار بوده است؟
مجموع تخلفاتی که در ۸سال گذشته دیوان محاسبات از دولت گزارش کرده ده‌ها میلیارد دلار است؛ یعنی این روند با تغییر دولت‌ها از بین نرفته و هنوز افرادی که در جریان تخلفات حضور داشتند شاید در بدنه دولت کنونی حضور دارند. طبق شواهد ویژه‌خواری در برخی رده‌ها ریشه دوانده است و معتقدم با آمدن و رفتن یک دولت نمی‌توان امید داشت که این زنجیره کاملا قطع ‌شود.
آیا افزایش تحریم‌ها را در جهت گسترش ویژه‌خواری موثر می‌بینید؟
اینکه شرایط به سمتی پیش برود که در نهایت منجر به بی‌انضباطی مالی و ایجاد فضای رانت برای برخی افراد شود، نمی‌تواند کاملا اتفاقی باشد. این کاسبان تحریم فضا را عادی جلوه می‌دادند و اکنون هم درصدد بر‌می‌آیند این مساله را انکار کنند در حالی که گزارش آقای جهانگیری ، معاون اول محترم ریاست جمهوری خود گویای همه چیز است. من یک سوال از شما بپرسم اگر وضعیت اقتصادی عادی بود آیا واقعا پیش‌بینی این را می‌کردید که ۳هزار یا ۹هزار میلیارد در کشور فساد مالی رخ دهد؟ آیا واقعا پیش‌بینی می‌کردید که امروز ما در دولت ببینیم فراتر از ۹هزار میلیارد و فراتر از بابک زنجانی‌ها افرادی هم به وجود می‌آیند. اگر شرایط به سمت عادی شدن پیش رود، آیا امکان دارد که چنین اتفاقی رخ دهد؟ اگر اینها را به هم پیوند دهیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم که همه این روند اتفاقی و تصادفی بوده است. وقتی بحث از پرونده‌های فساد ده‌ها هزار میلیاردی می‌شود اگر کسی ساده‌لوح باشد، می‌گوید که این فسادها سازماندهی شده نیست؛ اتفاقی و گذراست. وقتی دولت دست روی یک فرد خاص یا جریان خاصی می‌گذارد سریعا واکنش نشان می‌دهند. واقعیتش را بگویم معتقدم من نمی‌توانم تصور کنم که این حجم تخلف، برنامه‌ریزی شده نباشد.
زمانی که شما مناطق آزاد را تحویل گرفتید، وضعیت به چه صورت بود؟ منظورم به لحاظ انضباط مالی و ویژه‌خواری است.
برخی افراد و اقداماتشان مناطق آزاد را به کانالی برای سوءاستفاده مالی و رانتخواری تبدیل کرده بودند اما باید دانست که این معضل فقط مناطق آزاد را دربرنگرفته بود. بی‌انضباطی مالی خیلی جاها وجود داشت. اگر بخواهم در مورد مناطق آزاد صرفا صحبت کنم یک نکته لازم به ذکر است و آن بحث واگذاری‌ها در این مناطق آزاد بوده است. واگذاری‌ها در این مناطق بی‌حساب و کتاب انجام شده است. در کل کاری کردند که نظام امور اجرایی از روال عادی خود خارج شود و اکنون ما در مناطق آزاد با این امر روبرو هستیم. نمی‌توانیم بسیاری از خطاها را ردیابی و ارزیابی کنیم چرا که نظام ارزیابی و سنجش آنطور که باید باشد، نیست. تا برای بررسی اولین فساد اقدام می‌کنید، دومین و سومین فساد را هم مرتکب شده‌اند بطوری که رسیدگی‌کنندگان کاملا مقهور می‌شوند.
در این ۶ ماه به تخلفاتی هم در این مناطق رسیدگی کرده‌اید؟
ما به اسناد و مدارک فراوانی دست پیدا کرده‌ایم اما در مورد انتشار آن، آقای رئیس‌جمهور ماموریتش را به معاون اول واگذار کرده‌اند. در حوزه ما، فسادهای گوناگون و بعضا گسترده‌ای رخ داده است. ما طبق دستور دکتر روحانی مشغول جمع‌آوری و ارسال آن به دفتر معاون اول محترم ریاست جمهوری هستیم. بخشی از پرونده‌ها در حال حاضر به لحاظ گستردگی هنوز بسته نشده‌اند و نیاز به زمان بیشتری دارند. بخش دیگری از پرونده‌ها هم آماده‌اند. طبعا وظیفه پیگیری و اعلام آن بر عهده معاون اول رئیس‌جمهور است. بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که پرداختن به این مسائل سیاه‌نمایی است در حالی که اینگونه نیست. واقعا برخی روندهای برنامه‌ریزی شده در این زمینه وجود دارد. این سیاه‌نمایی یا سیاه دیدن نیست بلکه براساس واقعیت حرف زدن است؛ کسانی که به‌گونه‌ای دیگر فکر می‌کنند تحلیل ساده‌ای از مسائل دارند و به اصطلاح ساده‌اندیش هستند.
چرا برخی هنوز در مورد پرونده بابک زنجانی نمی‌خواهند شفاف صحبت کنند؟
علت اینکه دیر برخورد می‌شود این است که برای رسیدن به تمام ابعاد نیاز به زمان است. چراکه گاهی افشای برخی موارد باعث امحای اسناد می‌شود و روند رسیدگی را با معضل روبرو می‌کند. رئیس‌جمهور وقتی می‌بیند دیگر چاره‌ای نیست مجبور است بگوید الان پرونده فساد ۹هزار میلیاردی در چه مرحله‌ای از رسیدگی است و متهمانش کجا هستند؟ امیرالمومنین(ع) وقتی می‌فرمایند اوصیکم به تقوا… و نظم امرکم باید دانست که نظم و تقوا از یک جنس نیست؛ بلکه از دو جنس است. یعنی یک نفر متقی باشد به این معنی نیست که نظم هم داشته باشد. دیگران در دنیا چطور جلوی فساد اقتصادی را می‌گیرند؟ با نظم، با سیستم و انضباط مالی. ما هم باید در کشور انضباط مالی را جدی‌تر بگیریم. چرا بابک زنجانی مطرح می‌شود؟ الان سوال این است که بابک زنجانی‌ها کجا هستند. نظم و انضباط مالی که از بین برود، ما شاهد فساد اداری و ساختاری خواهیم بود.
برای به وجود آمدن این نظم ساختار لازم است اولا چه زمانی سازمان برنامه و بودجه قرار است احیا شود و در ثانی سیستم بانکی و پولی ما واقعا درست کار می‌کند؟
سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک احیا خواهد شد. شاید در سال آتی شاهد فعالیت آن باشیم. به هر حال این حوزه مسئولیت آقای نوبخت است و من اطلاع چندانی از مطالعات و اینکه چه موقع می‌خواهند تصمیماتش را رسانه‌ای کنند، ندارم اما در کشورهای توسعه‌یافته اصطلاحی وجود دارد به نام پول کثیف؛ این اصطلاح در انگلستان رایج شد و معنایش این است که پول اگر یکی از این سه شرط را نداشت قطعا باید مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ ۱- از معاملات قانونی به دست آمده باشد، ۲-در دفاتر ثبت شده باشد، ۳- مالیات این پول پرداخت شده باشد. اگر همین سه مولفه در کشور درست شود، قطعا دیگر ناهنجاری نخواهیم داشت. اما همین مخالفان بسیار زیادی دارد؛ در کشور ما هم این سه شرط به ندرت اتفاق می‌افتد. آیا در کشور ما پول‌هایی که از مردم اخذ می‌شود، براساس معاملات قانونی است؟ آیا پول‌هایی که به دست می‌آید در جایی ثبت می‌شود؟ چند درصد این روند واقعا اتفاق می‌افتد؟ در اروپا اگر ۵ یورو یا بیشتر در حساب شخصی باشد، باید به نهادهای نظارتی بازرسی توضیح دهد که این پول‌ها از کجا آمده است. آیا واقعا در کشور ما به این صورت است؟ در کشور ما اگر کسی مالیات ندهد، تحت تعقیب قرار می‌گیرد؟ آنهایی که مالیات می‌دهند کارمندان، کارگران و بخشی از تولیدکنندگان هستند که تقریبا نیمه ورشکسته هستند. ما هم باید بیاموزیم و اقتدا کنیم به انضباط مالی.
دولت باید چه کاری انجام دهد؟
هر پولی باید شناسنامه داشته باشد؛ پول بدون شناسنامه نباید جابه‌جا شود مثل اتومبیل که باید شناسنامه داشته باشد تا جابه‌جا شود. پول بدون شناسنامه، پول کثیف است و باید تحت تعقیب قرار بگیرد. در کشور ما قوانینی که گفتم، وجود ندارد، مناطق آزاد و غیرآزاد هم ندارد و همه‌جا اینگونه است. همه پرونده‌ها در مناطق آزاد بررسی شده و در موقع لزوم اعلام عمومی می‌شود اما اگر بخواهم یک شمای کلی برای اطلاع عمومی بدهم ویژه‌خواری‌های گسترده و سازماندهی شده‌ای در مناطق آزاد وجود داشته که برخی از پرونده‌هایش هنوز باز است که به موقع این پرونده اطلاع‌رسانی شده و همگان از آن مطلع خواهند شد. چون برخی از پرونده‌ها کامل نشده‌اند و مسئولیت اعلام این کار بر عهده معاون اول رئیس‌جمهور است فقط بدانید که بسیاری از پرونده‌ها برای اعلام در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت. فساد ۹هزار میلیاردی بخش کوچکی از یک فساد ده‌ها هزار میلیاردی بود که به زودی از آن پرده‌برداری می‌شود.




سوء قصد به احمدی نژاد ؟

خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که محافظ وی در این خصوص توضیح داد به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که محافظ وی [...]

خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که محافظ وی در این خصوص توضیح داد

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که محافظ وی در این خصوص توضیح داد.

 

حضور فعالان سیاسی در مراسم ختم آیت الله موحد ابطحی با حاشیه هایی همراه بود. از طفره رفتن محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم درباره برنامه برای فعالیت های سیاسی آتی و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا انتقاد برخی مطلعین سیاست خارجی از توافق ژنو و درخواست عدم انتشار صحبت هایشان از خبرنگاران!

 

خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که پس از جویا شدن این مطلب توسط خبرنگار ما از یکی از محافظان احمدی نژاد وی موضوع تیراندازی به خودرو را رد کرد و افزود شکستگی ها در اثر ضربه ساده بوجود آمده است.

 

 

همچنین محمود احمدی نژاد درباره اینکه سکوت خود را چه زمانی می‌شکنید؟ گفت: سکوت کجاست؟ نشانم دهید، بشکنم.

وی همچنین در باره اینکه گفته می‌شود برخی از اعضای کابینه شما قصد دارند در انتخابات مجلس آینده کاندیدا شوند، نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: من سخنگوی خودم هستم، سخنگوی کس دیگری نیستم.

 

لازم به ذکر است پیش از این برخی از جریانات سیاسی اعلام نموده بودند که محمود احمدی نژاد برای ورود به مجلس درحال برنامه ریزی است؛ این درحالی است که طبق آخرین صحبت های منتشر شده از احمدی نژاد و نزدیکان وی، جلسات و فعالیت های ایشان معطوف به امور دانشگاه ایرانیان است./ بروزها




زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم!
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
 
صادق زیباکلام با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما می‌خواهیم آنان را محو کنیم، گفت: من کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.
زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم!
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مناظره‌ای با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی گفت: من در گذشته تضاد و مبارزه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با غرب را متاثر از میراثی که از جریان چپ مارکسیستی به جریانات انقلابی رسیده بود، می‌دانستم اما الان معتقدم شروع ستیز جمهوری اسلامی با غرب از جایی بود که مسلمانان انقلابی در سال ۵۸ جا پای مارکسیست‌ها گذاشت و همان باورهای آنان را پذیرفتند.

وی افزود: ضدیت جریانات اسلام‌گرا با غرب که نقطه تحقق آن با اشغال سفارت همراه بود به خاطر رقابت نفس‌گیری بود که بین مارکسیست‌ها و بچه مسلمانان وجود داشت. این رقابت آنقدر جدی بود که این بچه‌ها تنها با گلوله به هم شلیک نمی‌کردند البته دست بالا به مارکسیست‌ها تعلق داشت به همین خاطر از طرف یاران امام(ره) قول و قرارهایی با سفارت آمریکا در ایران گذاشته شد و «شان من» عنوان می‌کند که من دیدم آقای بازرگان، بهشتی و موسوی اردبیلی به سفارت می‌آمدند و مذاکره می‌کردند.

استاد علوم سیاسی ادامه داد: مارکسیست‌ها جریانات اسلام‌گرا را به حالت تدافعی کشیده بودند و این جریانات تلاش می‌کردند تا از سلامت انقلاب دفاع کنند و بعد از اشغال سفارت آمریکا موازنه به سرعت به نفع مسلمانان انقلابی برگشت و آن هیبت انقلابی برای جریانات اسلام‌گرا به وجود آمد و رهبران انقلاب نیز با همه وجود به این جریان پیوستند چون متوجه شدند هیبت و پرستیژ اجتماعی برای آنان به وجود می‌آورد و از این طریق می‌توانند رقبای خود را قلع و قمع کنند. شنل آمریکاستیزی که بر دوش رهبران انقلاب ایران افتاد باعث شد آنان به راحتی این شنل را از دوش خود بر ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت روحیه انقلابی در سال ۵۸ و ۹۲ گفت: در سال ۵۸ چهره‌های متشخص انقلابی کسانی بودند که با امپریالیست آمریکا مبارزه می‌کردند و مانند الان نبود که پرستیژ انقلابی را افرادی مانند نلسون ماندلا داشته باشند که بعد از روی کار آمدنش یک نفر را هم اعدام نکرد.

وی افزود: زمانی که ما قبول کردیم گروگان‌ها را آزاد کنیم نتوانستیم هیچ امتیازی از آمریکا بگیریم و حال کسی نیز از بیانیه الجزایر دفاع نمی‌کند. در مورد مسئله هسته‌ای نیز این داستان در حال تکرار شدن است.

زیباکلام با طرح این سوال که چه شد این جریان آمریکاستیزی ادامه پیدا کرد، گفت: در ایران موج امپریالیسم‌ستیزی ادامه پیدا کرد اما این موج در جهان ادامه پیدا نکرد بدین خاطر که جمهوری اسلامی خود را یک نظام ایدئولوژیک تعریف می‌کند. تفاوت ما با ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی این است که آنان مسلمانانی هستند که در یک انتخابات دموکراتیک نصف+۱ را به دست آوردند و به قدرت رسیدند اما ما این نگاه را نداریم و نگاهمان به نظام جمهوری اسلامی یک نگاه ایدئولوژیک است که مرکز همه خوبی‌ها است.

وی ادامه داد: این نظام به طور طبیعی خود را رقیب جلوه می‌دهد و وارد پیکار می‌شود در حالی که ما مشاهده می‌کنیم حزب عدالت و توسعه در ترکیه نگاه ایدئولوژیک به حکومت ندارد در حالی که ما معتقدیم نظام سیاسی و اقتصادی ما برترین است و به همین خاطر مجبوریم خودمان را در تضاد با غرب ببینیم و نمی‌توانیم قبول کنیم که غرب از جهت اقتصاد و مناسبات سیاسی از ما برتر است.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکرد ما به اسلام ایدئولوژیک‌محور است، گفت: البته این نوع نگاه بیشتر در حکومت وجود دارد و بیرون از حوزه حکومت در حال رنگ باختن است و بزرگترین مشکل آن نیز نسل تحصیل‌کرده است.

وی افزود: اسلامی کردن علوم انسانی نیز بدین خاطر است که نظام متوجه شده که نسل تحصیل‌کرده ما خودشان را در تضاد با غرب نمی‌بینند و فکر نمی‌کنند نظام اسلامی ما در حوزه سیاسی و اقتصادی برتر است.

* آنچه در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی هم اتفاق می‌افتد

زیباکلام تاکید کرد: نظام ما روزبه‌روز مانند شوروی در اقلیت قرار می‌گیرد و آنچه که در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی نیز اتفاق خواهد افتاد و این نظام خود را از درون اصلاح خواهد کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر در تشیع یک روحیه مبارزه و ستیز نهفته است که باعث می‌شود جمهوری اسلامی روحیه مبارزه‌گرایانه داشته باشد پس چرا در شیعیان عراق این وضعیت وجود ندارد و چرا آیت‌الله سیستانی شیعیان را علیه آمریکا بسیج نمی‌کند؟ البته نمی‌دانم اگر حمایت ایران از حزب‌الله برداشته شود آنان چقدر می‌توانند دوام بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی تشیع غیرسیاسی بودن آن است، گفت: کافی است به نظر علمای گذشته از صفویه تا پهلوی نگاه کنید و ببینید که راجع به حکومت و سیاست چه گفته‌اند ما شاهدیم که در دوره صفویه علما تاج پادشاهی را بر سر شاهان قرار می‌دادند و در آن دوران علمای شیعه در کنار حکومت هستند و نهضت مشروطه نیز علما را همسو با خود کردند و در زمان محمدرضا پهلوی نیز علما کاری به سیاست نداشتند تنها روحانی‌ای که این وضعیت را به هم زد امام(ره) بود در غیر این صورت تمام علمای بزرگ تشیع با حکومت همراه بودند به همین خاطر وقتی ما می‌بینیم که علما با شاه و حکومت طاغوت کاری نداشتند طبیعتا با غرب نیز کاری نداشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دو نگاه به اسلام وجود دارد، گفت: یک عده معتقد هستند که اسلام باید رو به جلو حرکت کند و باید توسعه‌گرا باشد و دین تنها برای دنیای دیگر ما نیست مانند بن‌لادن. در ایران نیز این نگاه غالب است که باید با نظام سلطه مبارزه کنیم و یک نگاه کاملا ایدئولوژیک‌زده به دین در حالی که دیگر مسلمانان این نوع نگاه را ندارند. آنچه که افول خواهد کرد نگاه ایدئولوژیک‌زده به دین است چراکه نگاهی سیاست‌زده است.

زیباکلام در ادامه با اشاره به نگاه بازرگان به دین گفت: بازرگان تمام عمرش را صرف این کرد که بگوید اسلام برای این دنیا نیز حرف دارد تا این دنیا را برای ما بهشت کند و نسل ۵۷ نیز با تمام وجود معتقد بود که اقتصاد توحیدی وجود دارد و ما در اوایل انقلاب نگاه ایدئولوژیک به اسلام داشتیم و معتقد بودیم که کامل‌تر از ایده‌های غرب و شرق است.

وی افزود: اما بازرگان در آخرین سخنرانی‌اش در حسینیه ارشاد طوری سخن می‌گوید که انگار می‌خواهد عنوان کند تجربه نظام جمهوری اسلامی باعث شده به این نتیجه برسد که اسلام آمده است تا بگوید آن دنیا و پیامبری نیز وجود دارد. شما از کجای قرآن می‌توانید استخراج کنید که نظام بانک به وجود بیاید و بتوانیم عربستان را سر جایش بنشانیم اما این نگاه در سال ۵۷ وجود داشت.

زیباکلام در ادامه افزود: ما در اوایل انقلاب اعتراض داشتیم که چرا اقتصادی که در شورای نگهبان تصویب شد لفظ توحیدی ندارد ما تا این حد ایدآل‌گرا بودیم به همین خاطر به خانه شهید بهشتی رفتیم تا اعتراضمان را به آنان اعلام کنیم که شهید بهشتی در پاسخ به ما گفتند ما تلاش کردیم اما دیگران موافق نبودند و این موضوع رای نیاورد البته الان متوجه می‌شوم که آن دیگران درست می‌گفتند الان ما می‌بینیم که اقتصاد توحیدی ما بهره ۲۵ درصد می‌گیرد و حال آیا شما فکر می‌کنید در اسلام اقتصاد وجود دارد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه مشکلات رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و گفت: ما قائل هستیم که باید اسرائیل را نابود کنیم به همین خاطر جنبه ایدئولوژیک گرفته‌ایم و برای آن همه‌کار می‌کنیم، سوال بنده این است که این رسالت را چه کسی برعهده ما گذاشته است؟ چرا سیاست خارجی ما براساس همین تفکر اقدام می‌کند؟

* مشکل ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است

زیباکلام تصریح کرد: ما وقتی صحبت از اقدامات آمریکا علیه خودمان را می‌خواهیم بیان کنیم لیست بلندبالایی ارائه می‌دهیم اما هیچ‌وقت نمی‌گوییم که با نگاه ایدئولوژیکمان چه اقداماتی علیه غرب و آمریکا کرده‌ایم و چه تحریفات و دروغ‌هایی علیه آنان به کار برده‌ایم، مشکل اصلی ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است. وقتی ما می‌خواهیم نظام سلطه و اسرائیل را نابود کنیم آیا می‌شود توقع داشته باشیم که آنان کاری نکنند؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما روز به روز در حال باختن هستیم چراکه نتوانسته‌ایم نسل‌های تحصیل‌کرده بعد از انقلاب را حفظ کنیم و حمایتمان از بشاراسد باعث شده تمام اعراب را علیه خودمان بسیج کنیم و به دلیل سیاست‌های غلطمان سنی‌ها از هویت سنی بودنشان آگاه شدند.

زیباکلام با اشاره به حضور در دانشگاه زاهدان گفت: حدود ۸۰ نفر از دانشجویان آن دانشگاه با لباس بلوچی و با حرارت کامل از کینه‌هایشان صحبت می‌کردند و هیچ ترسی نیز از حراست دانشگاه نداشتند. ما نه‌تنها در عرصه بین‌الملل هر کسی را که توانستیم علیه خودمان دشمن کردیم بلکه در عرصه داخلی نیز همین کار را انجام دادیم. سرمایه‌گذاری‌های ما در ونزوئلا چه نتیجه‌ای داشت اگر امام (ره) الان حاضر بودند چقدر تضمین می‌دادید که سخنان سال ۵۷ را تکرار می‌کردند اگر ما فقط به سخنان امام در ۳۰، ۴۰ سال گذشته رجوع کنیم پس باید درب دانشگاه امام صادق(ع) و تهران را گل بگیریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما به جای اینکه نگران غرب باشیم سعی کنیم وضعیت مملکت خودمان را حل کنیم. بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.



زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم!
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
 
صادق زیباکلام با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما می‌خواهیم آنان را محو کنیم، گفت: من کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.
زیباکلام: اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم!
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مناظره‌ای با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی گفت: من در گذشته تضاد و مبارزه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با غرب را متاثر از میراثی که از جریان چپ مارکسیستی به جریانات انقلابی رسیده بود، می‌دانستم اما الان معتقدم شروع ستیز جمهوری اسلامی با غرب از جایی بود که مسلمانان انقلابی در سال ۵۸ جا پای مارکسیست‌ها گذاشت و همان باورهای آنان را پذیرفتند.

وی افزود: ضدیت جریانات اسلام‌گرا با غرب که نقطه تحقق آن با اشغال سفارت همراه بود به خاطر رقابت نفس‌گیری بود که بین مارکسیست‌ها و بچه مسلمانان وجود داشت. این رقابت آنقدر جدی بود که این بچه‌ها تنها با گلوله به هم شلیک نمی‌کردند البته دست بالا به مارکسیست‌ها تعلق داشت به همین خاطر از طرف یاران امام(ره) قول و قرارهایی با سفارت آمریکا در ایران گذاشته شد و «شان من» عنوان می‌کند که من دیدم آقای بازرگان، بهشتی و موسوی اردبیلی به سفارت می‌آمدند و مذاکره می‌کردند.

استاد علوم سیاسی ادامه داد: مارکسیست‌ها جریانات اسلام‌گرا را به حالت تدافعی کشیده بودند و این جریانات تلاش می‌کردند تا از سلامت انقلاب دفاع کنند و بعد از اشغال سفارت آمریکا موازنه به سرعت به نفع مسلمانان انقلابی برگشت و آن هیبت انقلابی برای جریانات اسلام‌گرا به وجود آمد و رهبران انقلاب نیز با همه وجود به این جریان پیوستند چون متوجه شدند هیبت و پرستیژ اجتماعی برای آنان به وجود می‌آورد و از این طریق می‌توانند رقبای خود را قلع و قمع کنند. شنل آمریکاستیزی که بر دوش رهبران انقلاب ایران افتاد باعث شد آنان به راحتی این شنل را از دوش خود بر ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت روحیه انقلابی در سال ۵۸ و ۹۲ گفت: در سال ۵۸ چهره‌های متشخص انقلابی کسانی بودند که با امپریالیست آمریکا مبارزه می‌کردند و مانند الان نبود که پرستیژ انقلابی را افرادی مانند نلسون ماندلا داشته باشند که بعد از روی کار آمدنش یک نفر را هم اعدام نکرد.

وی افزود: زمانی که ما قبول کردیم گروگان‌ها را آزاد کنیم نتوانستیم هیچ امتیازی از آمریکا بگیریم و حال کسی نیز از بیانیه الجزایر دفاع نمی‌کند. در مورد مسئله هسته‌ای نیز این داستان در حال تکرار شدن است.

زیباکلام با طرح این سوال که چه شد این جریان آمریکاستیزی ادامه پیدا کرد، گفت: در ایران موج امپریالیسم‌ستیزی ادامه پیدا کرد اما این موج در جهان ادامه پیدا نکرد بدین خاطر که جمهوری اسلامی خود را یک نظام ایدئولوژیک تعریف می‌کند. تفاوت ما با ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی این است که آنان مسلمانانی هستند که در یک انتخابات دموکراتیک نصف+۱ را به دست آوردند و به قدرت رسیدند اما ما این نگاه را نداریم و نگاهمان به نظام جمهوری اسلامی یک نگاه ایدئولوژیک است که مرکز همه خوبی‌ها است.

وی ادامه داد: این نظام به طور طبیعی خود را رقیب جلوه می‌دهد و وارد پیکار می‌شود در حالی که ما مشاهده می‌کنیم حزب عدالت و توسعه در ترکیه نگاه ایدئولوژیک به حکومت ندارد در حالی که ما معتقدیم نظام سیاسی و اقتصادی ما برترین است و به همین خاطر مجبوریم خودمان را در تضاد با غرب ببینیم و نمی‌توانیم قبول کنیم که غرب از جهت اقتصاد و مناسبات سیاسی از ما برتر است.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکرد ما به اسلام ایدئولوژیک‌محور است، گفت: البته این نوع نگاه بیشتر در حکومت وجود دارد و بیرون از حوزه حکومت در حال رنگ باختن است و بزرگترین مشکل آن نیز نسل تحصیل‌کرده است.

وی افزود: اسلامی کردن علوم انسانی نیز بدین خاطر است که نظام متوجه شده که نسل تحصیل‌کرده ما خودشان را در تضاد با غرب نمی‌بینند و فکر نمی‌کنند نظام اسلامی ما در حوزه سیاسی و اقتصادی برتر است.

* آنچه در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی هم اتفاق می‌افتد

زیباکلام تاکید کرد: نظام ما روزبه‌روز مانند شوروی در اقلیت قرار می‌گیرد و آنچه که در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی نیز اتفاق خواهد افتاد و این نظام خود را از درون اصلاح خواهد کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر در تشیع یک روحیه مبارزه و ستیز نهفته است که باعث می‌شود جمهوری اسلامی روحیه مبارزه‌گرایانه داشته باشد پس چرا در شیعیان عراق این وضعیت وجود ندارد و چرا آیت‌الله سیستانی شیعیان را علیه آمریکا بسیج نمی‌کند؟ البته نمی‌دانم اگر حمایت ایران از حزب‌الله برداشته شود آنان چقدر می‌توانند دوام بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی تشیع غیرسیاسی بودن آن است، گفت: کافی است به نظر علمای گذشته از صفویه تا پهلوی نگاه کنید و ببینید که راجع به حکومت و سیاست چه گفته‌اند ما شاهدیم که در دوره صفویه علما تاج پادشاهی را بر سر شاهان قرار می‌دادند و در آن دوران علمای شیعه در کنار حکومت هستند و نهضت مشروطه نیز علما را همسو با خود کردند و در زمان محمدرضا پهلوی نیز علما کاری به سیاست نداشتند تنها روحانی‌ای که این وضعیت را به هم زد امام(ره) بود در غیر این صورت تمام علمای بزرگ تشیع با حکومت همراه بودند به همین خاطر وقتی ما می‌بینیم که علما با شاه و حکومت طاغوت کاری نداشتند طبیعتا با غرب نیز کاری نداشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دو نگاه به اسلام وجود دارد، گفت: یک عده معتقد هستند که اسلام باید رو به جلو حرکت کند و باید توسعه‌گرا باشد و دین تنها برای دنیای دیگر ما نیست مانند بن‌لادن. در ایران نیز این نگاه غالب است که باید با نظام سلطه مبارزه کنیم و یک نگاه کاملا ایدئولوژیک‌زده به دین در حالی که دیگر مسلمانان این نوع نگاه را ندارند. آنچه که افول خواهد کرد نگاه ایدئولوژیک‌زده به دین است چراکه نگاهی سیاست‌زده است.

زیباکلام در ادامه با اشاره به نگاه بازرگان به دین گفت: بازرگان تمام عمرش را صرف این کرد که بگوید اسلام برای این دنیا نیز حرف دارد تا این دنیا را برای ما بهشت کند و نسل ۵۷ نیز با تمام وجود معتقد بود که اقتصاد توحیدی وجود دارد و ما در اوایل انقلاب نگاه ایدئولوژیک به اسلام داشتیم و معتقد بودیم که کامل‌تر از ایده‌های غرب و شرق است.

وی افزود: اما بازرگان در آخرین سخنرانی‌اش در حسینیه ارشاد طوری سخن می‌گوید که انگار می‌خواهد عنوان کند تجربه نظام جمهوری اسلامی باعث شده به این نتیجه برسد که اسلام آمده است تا بگوید آن دنیا و پیامبری نیز وجود دارد. شما از کجای قرآن می‌توانید استخراج کنید که نظام بانک به وجود بیاید و بتوانیم عربستان را سر جایش بنشانیم اما این نگاه در سال ۵۷ وجود داشت.

زیباکلام در ادامه افزود: ما در اوایل انقلاب اعتراض داشتیم که چرا اقتصادی که در شورای نگهبان تصویب شد لفظ توحیدی ندارد ما تا این حد ایدآل‌گرا بودیم به همین خاطر به خانه شهید بهشتی رفتیم تا اعتراضمان را به آنان اعلام کنیم که شهید بهشتی در پاسخ به ما گفتند ما تلاش کردیم اما دیگران موافق نبودند و این موضوع رای نیاورد البته الان متوجه می‌شوم که آن دیگران درست می‌گفتند الان ما می‌بینیم که اقتصاد توحیدی ما بهره ۲۵ درصد می‌گیرد و حال آیا شما فکر می‌کنید در اسلام اقتصاد وجود دارد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه مشکلات رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و گفت: ما قائل هستیم که باید اسرائیل را نابود کنیم به همین خاطر جنبه ایدئولوژیک گرفته‌ایم و برای آن همه‌کار می‌کنیم، سوال بنده این است که این رسالت را چه کسی برعهده ما گذاشته است؟ چرا سیاست خارجی ما براساس همین تفکر اقدام می‌کند؟

* مشکل ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است

زیباکلام تصریح کرد: ما وقتی صحبت از اقدامات آمریکا علیه خودمان را می‌خواهیم بیان کنیم لیست بلندبالایی ارائه می‌دهیم اما هیچ‌وقت نمی‌گوییم که با نگاه ایدئولوژیکمان چه اقداماتی علیه غرب و آمریکا کرده‌ایم و چه تحریفات و دروغ‌هایی علیه آنان به کار برده‌ایم، مشکل اصلی ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است. وقتی ما می‌خواهیم نظام سلطه و اسرائیل را نابود کنیم آیا می‌شود توقع داشته باشیم که آنان کاری نکنند؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما روز به روز در حال باختن هستیم چراکه نتوانسته‌ایم نسل‌های تحصیل‌کرده بعد از انقلاب را حفظ کنیم و حمایتمان از بشاراسد باعث شده تمام اعراب را علیه خودمان بسیج کنیم و به دلیل سیاست‌های غلطمان سنی‌ها از هویت سنی بودنشان آگاه شدند.

زیباکلام با اشاره به حضور در دانشگاه زاهدان گفت: حدود ۸۰ نفر از دانشجویان آن دانشگاه با لباس بلوچی و با حرارت کامل از کینه‌هایشان صحبت می‌کردند و هیچ ترسی نیز از حراست دانشگاه نداشتند. ما نه‌تنها در عرصه بین‌الملل هر کسی را که توانستیم علیه خودمان دشمن کردیم بلکه در عرصه داخلی نیز همین کار را انجام دادیم. سرمایه‌گذاری‌های ما در ونزوئلا چه نتیجه‌ای داشت اگر امام (ره) الان حاضر بودند چقدر تضمین می‌دادید که سخنان سال ۵۷ را تکرار می‌کردند اگر ما فقط به سخنان امام در ۳۰، ۴۰ سال گذشته رجوع کنیم پس باید درب دانشگاه امام صادق(ع) و تهران را گل بگیریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما به جای اینکه نگران غرب باشیم سعی کنیم وضعیت مملکت خودمان را حل کنیم. بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد