سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تحلیل های سیاسی متنوع و جذاب



آیا جنگ جهانی سوم در سال 2014 آغاز می‌شود؟

ایران پی ان نوشت: رویدادهای سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان، هیچ یک اتفاقی، منفک از یک دیگر و بدون برنامه‌ریزی قبلی که مبتنی بر اهداف آینده باشد، حادث نشده‌اند. هدف اصلی از این همه تنش، جنگ، ترور، قتل عام، تحولات سیاسی و ناآرامی‌ها چیست؟

ما نیز همچون سایر مردم جهان، از یک سو شاهد تعاملات سیاسی یا بهتر بگویم «بازی‌های سیاسی» سران کشورها، دولتمردان و سازمان‌های تعیین کننده بین‌المللی هستیم و از سوی دیگر شاهد ناآرامی‌ها، تنش‌ها، بحران‌های سیاسی و اقتصادی و حتی ترور، جنگ و قتل عام مردمان در اقصی نقاط عالم، به ویژه جهان اسلام (آفریقای شمالی و خاورمیانه) می‌باشیم، با این تفاوت که خودمان، در مرکز سیبلِ اهداف قرار گرفته‌ایم.
گمان این که هر یک از حوادث در کشورهای متفاوت، مستقل از دیگری هستند، به ویژه با توجه به این مهم که همه ریشه در سیاست‌ها و دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم «امریکا و انگلیس» دارند، گمانی مبتنی بر ضعف اطلاعات و بلاهت سیاسی می‌باشد.
 
قطعاً چنین نیست که ناگهان ساکنین منطقه نفت‌خیز سودان، به فکر تجزیه‌طلبی افتاده باشند و کشور را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کنند – چنین نیست بیداری اسلامی با شعار الله اکبر در تونس شروع شده باشد و دامنه‌ی آن به مصر کشیده شود، حسنی مبارک سقوط کند، اما نگهداری شود، مردم به اخوان رأی دهند، اما ناگهان کودتای نظامی شود و همه این فراز و نشیب‌ها در کشور بزرگ مصر، به خاطر جریانات داخلی باشد – ابلهانه است اگر گمان شود مردم بحرین که غالباً شیعه هستند، قیام کنند و عربستان سعودی به آن کشور لشکرکشی کند و صدا از هیچ محفل سیاسی و بین‌المللی در نیاید – مگر سقوط متحد اروپا، معمر قذافی در لیبی و دخالت مستقیم آمریکا با نیروی نظامی فرانسه را ندیدیم – آیا یک دفعه تمامی تروریست‌های جهان از ملیت افغانی گرفته تا انگلیسی و آلمانی و فرانسوی، تصمیم گرفتند به سوریه رفته و علیه بشار اسد شورش کنند و چنین جنایات هولناکی را به بار آورند؟! تقسیم یمن به شش ایالت یک تصمیم داخلی نیست و بدیهی است که مشکل امریکا و کلاً صهیونیسم بین‌الملل با جمهوری اسلامی ایران، مشکل اساسی و ریشه‌ای با اصل وجود این نظام و تمامیت ارضی این کشور است، نه انرژی هسته‌ای، تحریم و ...، که در چند مذاکره و تفاهماتی آن چنانی یا این چنینی حل و فصل گردد؛ با بداخلاقی احمدی‌نژاد تشدید شود و با لبخند ظریف تضعیف گردد.
 
امروز، کشورهای ایران، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، مصر، تونس، لیبی، یمن، اردن، پاکستان ... و حتی عربستان سعودی و ترکیه، همه درگیر بحران‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی هستند، منتهی به شیوه‌ی جدید، یعنی جنگ تروریستی توسط عمّال داخلی و گروهک‌های تروریستی به ظاهر مسلمان... که در نهایت به دخالت سیاسی - نظامی غرب می‌انجامد.
 
این کشورها نه تنها همگی اسلامی (مردم) هستند، بلکه صاحب ذخائر نفت و گاز و هم چنین اورانیوم و ... می‌باشند، مضافاً بر این که بزرگ‌ترین آبراه‌ها و بنادر استراتژیک و اقتصادی جهان در اختیار آنان است.
 
تشکیل پادگانی به نام «اسرائیل» در سرزمین‌های فلسطین و سلطه‌ی این رژیم غاصب با ترورهای وحشتناک، اشغال سرزمین‌ها، تخریب خانه‌ها، اخراج فلسطینی‌ها، اعزام یهودیان از روسیه و اروپا به آن منطقه ...، و از همه بدتر حمایت‌های بین‌المللی، گام نخست سلطه بر این منطقه بود که از اهداف اولیه‌ی فراماسون (نظام سلطه شیطان در جنگ با خدا) قلمداد می‌گردد.
 
تحلیل‌گران غربی خود می‌گویند: دیگر وقتش رسیده است، چاره‌ای نیست جز آن که اسرائیل تمامی قوای نظامی و حتی اگر لازم شد تسلیحات اتمی خود را علیه همسایگان به کار گیرد.
 
در چنین حالتی، مردمان، گریه‌کنان متوسل به سازمان ملل خواهند شد و سازمان ملل نیز قدرتی جز امریکا ندارد و اساساً بازوی امریکاست.
 
اوباما در سال 2014 (چنان چه زمزمه‌اش را شروع کرده است)، مدعی خواهد شد که از سویی ناآرامی‌های مدنی در کشورهای اسلامی خاورمیانه و شمال آفریقا، سبب رکود اقتصادی جهان شده است و از سوی دیگر ناچار است به استمداد سازمان ملل پاسخ دهد. و بدینگونه اذهان عمومی جهان را نسبت به دخالت نظامی خود راضی و مجاب می‌کند.
 
اوباما با این بهانه، ابتدا اسرائیل را در حملات نظامی بسیار گسترده و در حد اشغال کاملِ سوریه و لبنان، مورد حمایت قاطع سیاسی، مالی و نظامی خود قرار می‌دهد و بلافاصله سوریه به دو قسمت تقسیم خواهد شد. بخش مرکزی آن به همراه لبنان، مشغول درگیری‌ها و ناامنی‌های داخلی می‌شوند، اما بخش دوم، به کردستانی مستقل مبدل گردیده و به خاک اسرائیل ملحق خواهد شد. البته تحت عنوان یک کشور یا دست کم یک ایالت مستقل. و بدینگونه اسرائیل اولین متحد خود را در منطقه به وجود می‌آورد.
 
به دنبال این لشکرکشی، سلطه نظامیان امریکا (با انگلیس، متحدان اروپایی و از اردوگاه اسرائیل)، بر تمامی کشورهای منطقه گسترانیده خواهد شد و ضمن تجزیه‌ی کشورها، اسرائیل جدید و مدرن، تأسیس می‌گردد.
 
این هدف قدیمی و اصلی است که به صورت اجمال بیان شد. جا دارد که کارشناسان و محققان تحقیقات گسترده‌ و مستند آن را (هر چند دیر هنگام) آغاز نمایند، اذهان عمومی ایران و جهان را آگاه سازند و سیاستمداران نیز به بازی «اشک‌ها و لبخندها» مشغول نشده و فریب نخورند.





آژانس توسعه‌ ملی آمریکا در ایران چه می‌کند؟

 در شرایطی که سال‌هاست سفارت آمریکا یا به تعبیر دقیق‌تر، «لانه جاسوسی» در کشورمان اجبارا تعطیل شده است مجمو‌عه‌ای از مدارس تحت مدیریت واحد بنیادی وابسته به «آژانس توسعه ملی آمریکا» در تهران و برخی شهرستان‌ها آزادانه فعالیت می‌کنند.

به گزارش کیهان، «مدرسه الف» و «مدرسه کارآفرینی خ» با انگیزه شبکه‌سازی و مهندسی اجتماعی جوامع زنان، معلمان و گروه‌های هدف مورد نظر آمریکا در ایران، از سال 1388 با بکارگیری مجموعه‌ای از نیروهای بومی با مدیریت رسمی آمریکایی تشکیل گردیده‌اند. این دو مدرسه و چند نهاد به ظاهر مردمی دیگر بر اساس مستنداتی غیر قابل انکار با حمایت تشکیلاتی و بودجه مرکزی به نام «بنیاد اوراسیا» در کشور شکل گرفته و اکنون به واسطه اجرای دقیق جزوات و برنامه‌های نهادهای آمریکایی وابسته به وزارت خارجه آمریکا، متاسفانه در پاره‌ای از موارد با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از ضریب نفوذ مناسبی نیز در اقشار مورد نظر برخوردار گردیده‌اند.
 
از برگزاری جلسات حل تعارض و ترویج فرهنگ صلح که در نهادهای فراماسونری جهانی مفاهیم آن کلاسه‌بندی شده است برای معلمان و دانشجویان ایرانی، تا حمایت از تشکیل بنگاه‌های اقتصادی به نام کارآفرینی با هدف شبکه‌سازی اقتصادی و سرپرستی مجموعه‌هایی قابل پایش در حوزه اقتصاد برای زنان سرپرست خانوار و مهاجرین روستایی! همه این موارد اقداماتی هوشمندانه است که با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد تغییراتی بنیادین در سیاست و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایرانی توسط این مراکز صورت گرفته و کماکان در حال انجام است.
 
«بنیاد اوراسیا» به عنوان نهادی که مدیریت تغذیه فکری و ساختاری و تزریق مالی پروژه‌های مدارس ذکر شده را برعهده دارد بر اساس اذعان صریح خود، وابسته به «آژانس توسعه ملی آمریکا» می‌باشد، USAID یا آژانس توسعه ملی آمریکا بر اساس آنچه در اساس نامه نظامی آن ذکر شده، به منظور حمایت از اهداف ژئوپولیتیکی آمریکا و تامین منافع دستگاه سیاست خارجی این کشور ایجاد شده است. این مرکز نظامی مستقیما تحت نظر رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت می‌کند. هم‌اکنون بسیاری از دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا دوره‌های مخصوص کاری خود را با هدف آشنایی با راهکارهای مهندسی اجتماعی جوامع حریف و کشف و تبیین مسیرهای نفوذ نرم، در آژانس توسعه ملی آمریکا می‌گذرانند.
 
جالب توجه است که مدیران «برنامه  ایران» بنیاد اوراسیا وابسته به USAID، پیش‌ از این در یک مجموعه نفتی رانتی ایرانی که در اخبار ویژه مرتبط با پرونده کرسنت در کیهان به آن پرداخته بودیم دوره‌‌های «مدیریت سازمان‌های مردم نهاد» را گذرانده‌‌اند و هم‌‌اکنون مستقیما و به صورت علنی با وزارت خارجه آمریکا همکاری می‌کنند! اشایان ذکر است در سایت آژانس توسعه ملی آمریکا هیچ نشانی از فعالیت این سازمان در ایران وجود ندارد.
 
گفتنی است پیش از این نیز کیهان خبر سفر سفیران غیررسمی «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» با دعوت رسمی وزارت خارجه و به میزبانی «دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی» به ایران را افشا کرده بود. پرونده فعالیت‌های بزرگ‌ترین نهاد مهندسی اجتماعی  و جاسوسی محیطی وزارت خارجه آمریکا در ایران به زودی درکیهان گشوده خواهد شد.





تلاش رسانه ای به ظاهر دلسوزانه فتنه گران برای آزادی 5 سرباز ایرانی
کمپین های فیس بوکی مشکوک، واقعا برای آزادی 5 سرباز ایرانی است یا تمرین برای موج سازی رسانه ای؟

   گروه سیاسی- رجانیوز: «یک خانمی داد زد این امدادگر نیست، این اطلاعاتیه! ... با این (میله آهنی) زد، من بیهوش شدم. افتادم روی همون بنده خدا. نمی دونم نیم ساعت، سه ربع، یه ساعت ... من را بردند به یک خانه ای، من بهوش که آمدم با میله زدند. دستهایم را از پشت بسته بودند در یک زیر زمین، با صدای دوربین فهمیدم دارند فیلم برداری می کننند. آمدند بالا سرم که فحاشی کن به ...، سی و اندی سال از خدا عمر گرفتم و با یک سری عقاید و آرمانها و  برایم کار سختی بود و این کار را نکردم اما عصبانی شدند که حرفی نمی زنم. و مرا زدند، زدند ... تا می خوردم زدند، آنقدر که الان بعد از دو سال الان یک چشمم نابینا شده و یک گوشم ناشنوا. ضرباتی که می زدند کاری بود. آنقدر می زدند که تقریبا جنازه ام از آنجا بیرون آمد ... تمام ناخن های پایم را کشیدند، یکی شان درفش دستش بود می کرد زیر ناخنم بعد با انبردست می کشید بیرون... روی پایم را سوزاندند.» (فیلم)

به گزارش رجانیوز، شاید در وهله اول فکر کنید اینها خاطرات یکی از مبارزان قبل انقلاب است که در زندان های شاه و ساواک مورد شکنجه قرار گرفته است، شاید هم تصور کنید فردی که این ها را روایت کرده، از مبارزین اول انقلاب است که در خانه های تیمی منافقین شکنجه شده است، اما همچنان اشتباه می کنید! اینها روایت شهید سید علیرضا ستاری جانباز فتنه 88 است که هفته گذشته در اثر جراحت های متعدد شکنجه فتنه گران، مظلومانه به شهادت رسید.

اما طنز روزگار است که بسیاری از افرادی که تا دیروز با حمایت های رسانه ای تمام عیار خود از فتنه گران و اقدامات وحشیانه آنها، سعی در توجیه خشونت های خود و همفکرانشان داشتند و نتیجه علنی رفتارهایشان نیز کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم بیگانه این کشور بود، این روزها برای بازی با افکار عمومی و ماهی گرفتن از آب گل آلود، خواستار آزادی 5 سرباز ایرانی گروگان گرفته شده در سیستان و بلوچستان شده اند!

همانهایی که تا دیروز به نبرد خیابانی با مردم، ماموران نظامی و امنیتی در خیابان ها مشغول بودند و حتی به مردم عادی هم رحم نکرده و یک امدادگر جوان را بعد از ربایش، مورد شکنجه وحشیانه قرار دادند، این روزها در تلاشند تا با پاک کردن حافظه تاریخی ملت، خود را دلسوز تر از همه نشان داده و با دست گرفتن این مساله که ما خواستار آزادی 5 سرباز ایرانی هستیم، از این نمد برای خود کلاهی ببافند.

جدای از آنکه مساله ربایش غیرانسانی سربازان جمهوری اسلامی در مرز سیستان و بلوچستان باید از طریق مسئولان دستگاه وزارت خارجه با جدیت پیگیری شود و با تامین بیشتر امنیت این منطقه، دشمنان فرصتی برای این قبیل اقدامات پیدا نکنند، اما دلسوز شدن یک شبه آنهایی که تا دیروز از جنایات وحشیانه دشمنان مردم ایران حمایت میکردند، برای همیشه فراموش ناشدنی است.

همچنین تشکیل کمپین های فیس بوکی و تقلای رسانه ای مشکوک از طرف جریان مورد اشاره مبنی بر درخواست آزادسازی 5 سرباز ایرانی را می توان در همین چارچوب و سواستفاده از یک موضوع «فراگیر» جهت «تمرین» موج سازی رسانه ای در عرصه فضای مجازی تفسیر کرد، به عبارت دیگر برخی تلاشها برای موج سازی برای آزادی گروگان های ایرانی در چند روز اخیر نه از سر دلسوزی برای آنها که تمرینی برای درست کردن موج های رسانه ای در فضای مجازی است که البته در وهله اول نیز بسیار مطلوب و مورد پسند  افکار عمومی است اما به احتمال بسیار زیاد در آینده این پتانسیل جهت اهداف خاص سیاسی و تشکیلاتی پنهان همان جریانی قرار خواهد گرفت که تا چندی قبل حامی رفتارهای وحشیانه کسانی بود که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از هموطنان گردید.

این مساله زمانی تصدیق می شود که به این موضوع توجه شود بسیاری از چهره های رسانه ای شاخص فتنه گران که تاکنون بارها و بارها از اقدامات وحشیانه فتنه گران حمایت کرده اند این روزها سرمدار این موضوع شده و خود را به ظاهر حامی سربازان ایرانی جلوه داده اند.





تلاش رسانه ای به ظاهر دلسوزانه فتنه گران برای آزادی 5 سرباز ایرانی
کمپین های فیس بوکی مشکوک، واقعا برای آزادی 5 سرباز ایرانی است یا تمرین برای موج سازی رسانه ای؟

   گروه سیاسی- رجانیوز: «یک خانمی داد زد این امدادگر نیست، این اطلاعاتیه! ... با این (میله آهنی) زد، من بیهوش شدم. افتادم روی همون بنده خدا. نمی دونم نیم ساعت، سه ربع، یه ساعت ... من را بردند به یک خانه ای، من بهوش که آمدم با میله زدند. دستهایم را از پشت بسته بودند در یک زیر زمین، با صدای دوربین فهمیدم دارند فیلم برداری می کننند. آمدند بالا سرم که فحاشی کن به ...، سی و اندی سال از خدا عمر گرفتم و با یک سری عقاید و آرمانها و  برایم کار سختی بود و این کار را نکردم اما عصبانی شدند که حرفی نمی زنم. و مرا زدند، زدند ... تا می خوردم زدند، آنقدر که الان بعد از دو سال الان یک چشمم نابینا شده و یک گوشم ناشنوا. ضرباتی که می زدند کاری بود. آنقدر می زدند که تقریبا جنازه ام از آنجا بیرون آمد ... تمام ناخن های پایم را کشیدند، یکی شان درفش دستش بود می کرد زیر ناخنم بعد با انبردست می کشید بیرون... روی پایم را سوزاندند.» (فیلم)

به گزارش رجانیوز، شاید در وهله اول فکر کنید اینها خاطرات یکی از مبارزان قبل انقلاب است که در زندان های شاه و ساواک مورد شکنجه قرار گرفته است، شاید هم تصور کنید فردی که این ها را روایت کرده، از مبارزین اول انقلاب است که در خانه های تیمی منافقین شکنجه شده است، اما همچنان اشتباه می کنید! اینها روایت شهید سید علیرضا ستاری جانباز فتنه 88 است که هفته گذشته در اثر جراحت های متعدد شکنجه فتنه گران، مظلومانه به شهادت رسید.

اما طنز روزگار است که بسیاری از افرادی که تا دیروز با حمایت های رسانه ای تمام عیار خود از فتنه گران و اقدامات وحشیانه آنها، سعی در توجیه خشونت های خود و همفکرانشان داشتند و نتیجه علنی رفتارهایشان نیز کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم بیگانه این کشور بود، این روزها برای بازی با افکار عمومی و ماهی گرفتن از آب گل آلود، خواستار آزادی 5 سرباز ایرانی گروگان گرفته شده در سیستان و بلوچستان شده اند!



همانهایی که تا دیروز به نبرد خیابانی با مردم، ماموران نظامی و امنیتی در خیابان ها مشغول بودند و حتی به مردم عادی هم رحم نکرده و یک امدادگر جوان را بعد از ربایش، مورد شکنجه وحشیانه قرار دادند، این روزها در تلاشند تا با پاک کردن حافظه تاریخی ملت، خود را دلسوز تر از همه نشان داده و با دست گرفتن این مساله که ما خواستار آزادی 5 سرباز ایرانی هستیم، از این نمد برای خود کلاهی ببافند.

جدای از آنکه مساله ربایش غیرانسانی سربازان جمهوری اسلامی در مرز سیستان و بلوچستان باید از طریق مسئولان دستگاه وزارت خارجه با جدیت پیگیری شود و با تامین بیشتر امنیت این منطقه، دشمنان فرصتی برای این قبیل اقدامات پیدا نکنند، اما دلسوز شدن یک شبه آنهایی که تا دیروز از جنایات وحشیانه دشمنان مردم ایران حمایت میکردند، برای همیشه فراموش ناشدنی است.

همچنین تشکیل کمپین های فیس بوکی و تقلای رسانه ای مشکوک از طرف جریان مورد اشاره مبنی بر درخواست آزادسازی 5 سرباز ایرانی را می توان در همین چارچوب و سواستفاده از یک موضوع «فراگیر» جهت «تمرین» موج سازی رسانه ای در عرصه فضای مجازی تفسیر کرد، به عبارت دیگر برخی تلاشها برای موج سازی برای آزادی گروگان های ایرانی در چند روز اخیر نه از سر دلسوزی برای آنها که تمرینی برای درست کردن موج های رسانه ای در فضای مجازی است که البته در وهله اول نیز بسیار مطلوب و مورد پسند  افکار عمومی است اما به احتمال بسیار زیاد در آینده این پتانسیل جهت اهداف خاص سیاسی و تشکیلاتی پنهان همان جریانی قرار خواهد گرفت که تا چندی قبل حامی رفتارهای وحشیانه کسانی بود که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از هموطنان گردید.

این مساله زمانی تصدیق می شود که به این موضوع توجه شود بسیاری از چهره های رسانه ای شاخص فتنه گران که تاکنون بارها و بارها از اقدامات وحشیانه فتنه گران حمایت کرده اند این روزها سرمدار این موضوع شده و خود را به ظاهر حامی سربازان ایرانی جلوه داده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد