سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار امنیتی به خوزستانیها



مریدی خبر داد:
کارت ملی هوشمند فقط برای «کارت اولی ها»/مراقب فریبکاری کافی نت ها و دفاتر پیشخوان باشید
اهواز – خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال خوزستان از آغاز صدور کارت ملی هوشمند برای «کارت اولی ها» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام مریدی ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به آغاز طرح صدور کارت ملی هوشمند از 22 بهمن ماه گفت: البته این به معنی بی اعتبار بودن کارت های ملی قدیمی نیست و کارت های ملی حتی در صورت اتمام مدت اعتبار تا پایان سال 97 معتبر هستند.

وی افزود: صدور کارت ملی هوشمند با توجه به بضاعت سیستم ثبت احوال و به صورت مرحله به مرحله انجام می شود.

مریدی اضافه کرد: افرادی که با رسیدن به سن 15 سال برای نخستین بار صاحب کارت ملی می شوند یا اصطلاحا «کارت اولی ها» در مرحله اول مشمول این طرح هستند.

وی با بیان اینکه فعلا مبنایی برای تعویض کارت های ملی نداریم از شهروندان درخواست کرد: به جز «کارت اولی ها» سایر افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات ثبت مراجعه نکنند.

به گفته مریدی، تا کنون درخواست صدور کارت هوشمند برای سه هزار و 561 کارت اولی در اهواز و 10 هزار و 500 مورد نیز در استان دریافت شده و پنج هزار و 501 کارت ملی هوشمند نیز صادر شده است.

وی همچنین نسبت به سوءاستفاده برخی کافی نت ها و دفاتر پیشخوان به بهانه «ثبت نام کارت ملی هوشمند» هشدار داد و گفت: گزارش هایی رسیده که بابت ثبت نام از مراجعان وجوهی دریافت می شود در حالی که پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند به عنوان نخستین مرحله فرآیند صدور این کارت ها رایگان است و از طریق پورتال اداره کل ثبت به راحتی قابل انجام است.

مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان، عملکرد این دفاتر را تخلف و فریبکاری توصیف کرد و افزود: پیگیری قضایی و مکاتبه با دادستان در حال انجام است.

مریدی تاکید کرد: بعد از مرحله پیش ثبت نام و رزرو، صدور کارت ملی هوشمند منحصرا از طریق سه شعبه در اهواز (اداره ثبت اهواز در منطقه امانیه، اداره شرق اهواز در ساختمان سابق جهاد کشاورزی و دفتر مشارکتی با پست در گلستان) همچنین ادارات ثبت شهرستان ها انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: هزینه صدور کارت ملی هوشمند مبلغ 10 هزار تومان است.

این مقام مسئول درباره افق طرح کارت ملی هوشمند توضیح داد: این کارت ها که حاوی اطلاعات سجلی هستند در آینده جایگزین گواهینامه، عابربانک، کارت سوخت، دفترچه بیمه و کارت پایان خدمت می شوند.

کاهش ازدواج، افزایش طلاق

مدیرکل ثبت احوال خوزستان همچنین با ارائه گزارشی از وقایع حیاتی در 10 ماهه امسال گفت: در این مدت در استان 91 هزار و 396 واقعه ولادت و 16 هزار و 634 واقعه وفات ثبت شده است که حدود 30 درصد این آمارها مربوط به اهواز است.

وی افزود: آمار ولادت نسبت به مدت مشابه پارسال 1.08 (یک و هشت صدم) درصد افزایش و آمار وفات در این مدت0.7 (هفت صدم) درصد کاهش نشان می دهد.

مریدی ادامه داد: حسین، امیرحسین، ابوالفضل، عباس و علی بیشترین فراوانی را در میان نام های پسرانه و فاطمه، زینب، رقیه، زهرا و ام البنین بیشترین فراوانی را در میان نام های دخترانه در 10 ماهه امسال داشتند.

این مقام مسئول همچنین از ثبت 39 هزار و 424 واقعه ازدواج و 6 هزار و 394 واقعه طلاق در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته 43 هزار و 752 واقعه ازدواج و پنج هزار و 903 واقعه طلاق ثبت شده است.

مریدی اظهار کرد: نرخ ازدواج در خوزستان هشت است به این یعنی به ازای هر هشت ازدواج یک واقعه طلاق اتفاق می افتد. همچنین متوسط نرخ ازدواج در کشور شش و در تهران سه است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد