سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


مقتدایی تاکید کرد: لزوم توجه بیشتر به آموزش ترافیک
اجتماعی  9:56:32 1392/11/21
9211-11114-5 کد خبر
RSS :: پرینت

استاندار خوزستان با اشاره به آشفتگی بخش ترافیکی، گفت: نظم جزو مواردی است که اگر از خود شروع کنیم و در رانندگی بی‌انضباطی نباشد، قطعا تلفات 369 نفری در یک سال در حوادث رانندگی استان را نخواهیم داشت و افتخار ما این نخواهد بود که بعد از یک سال 69 نفر از این تلفات کمتر شده است. به راستی چرا باید 300 نفر تلفات در جاده‌ها داشته باشیم؟

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- دکتر عبدالحسن مقتدایی در جلسه مشترک فرمانداران، روسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان خوزستان در خصوص بررسی وضعیت ترافیک شهرها که در سالن شهید هاشمی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انضباط اساس هر کاری است و همه باید متعهد شویم وظیفه خود را در این رابطه نسبت به مردم انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: کارهایی که در استان انجام می‌شود، قرار نیست با اولویت مناسبت خاصی باشد؛ مانورهای اساسی با موضوع‌های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، امنیت عمومی و بهداشت عمومی در استان طراحی شده‌اند که موضوع این مانورها به قشر خاصی از جامعه مربوط نمی‌شود و به تمام شهروندان در استان مربوط است و پرداختن به این موضوعات در قالب آموزش، تذکر، برخورد و ارایه راهکارهای لازم باید انجام شود.

 

استاندار خوزستان با بیان این‌که ترافیک شهری یک انضباط اجتماعی است، افزود: باید توجه داشته باشید که توسعه هم جنبه سخت‌افزاری و هم جنبه نرم‌افزاری دارد. جنبه نرم‌افزاری آن بخشی است که اصول و مبانی یک کار در ذهن فرد نهادینه شود و سخت‌افزاری آن نیز بحث اجرایی کار است که در خصوص مباحث ترافیک شهری، توسعه‌یافتگی ابتدا در زمینه نرم‌افزاری باید صورت بگیرد و سپس بخش سخت‌افزاری آن انجام شود.

 

مقتدایی اظهار کرد: توسعه‌یافتگی این نیست که کسی عنوانی بگیرد. اگر به کسی مدرک مهندسی یا دکتری افتخاری در زمینه‌ای را بدهند و تخصص لازم را نداشته باشد، داشتن آن مدرک بی‌فایده است. توسعه در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند افتخاری باشد و وقتی قرار است مدیری در جایی بگیرد که تخصص خود را اعمال کند، موارد افتخاری و عنوان گرفتن‌های لفظی کارساز نیست و باید دانش کار در وجود این فرد نهادینه شود که این جنبه نرم‌افزاری بحث توسعه به حساب می‌آید.

 

وی افزود: هر مدیری باید مدارج توسعه‌یافتگی را طی کند. در مورد جامعه نیز همین‌طور؛ وقتی اسم یک روستا را شهر می‌گذاریم مدارج توسعه‌یافتگی در دو بخش باید طی شود و هم امکانات سخت‌افزاری و هم مدیری که آن مستقر می‌شود، باید توسعه‌یافته باشد. اگر مدعی هستیم که عنوان شهری را با خود یدک می‌کشیم، کسانی که خود را مسئولان این شهر می‌دانند باید زمینه و سازوکار توسعه یافتگی را نسبت به گذشته فراهم کنند.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که به صورت هماهنگ و جامع در استان کارهایی انجام شود که از ابتدا تا انتهای استان به صورت هماهنگ توسعه پیدا کند و هر کس وارد استان خوزستان شود این هماهنگی را احساس کند. اگر عنوان شهر را با خود یدک می‌کشیم بدانیم که در رعایت امور ترافیکی باید تابع ضوابط و مقررات باشیم و اگر نباشیم توسعه یافته نیستیم.

 

وی ادامه داد: ضروری است که به آموزش در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم. تاکید می‌کنم که در کنار هر گونه اقدامات ترافیکی که در شهرها صورت می‌گیرد، به آموزش در این زمینه نیز به طور جدی پرداخته شود. راه توسعه یافتن آموزش جنبه‌های مثبت و آموزش زدودن مجموعه‌های بد است.

 

مقتدایی به نصب متعدد سرعت‌گیرها در شهر اشاره کرد و گفت: بارها و بارها گفته‌ام که این همه سرعت‌گیر توهین است؛ نسل جدید باید یاد بگیرد که به قوانین احترام بگذارد تا نیازی به نصب سرعت‌گیر در خیابان نباشد. به هر شکل ممکن این گونه اقدامات را از شهرهای کوچک شروع کنیم و "نداریم" و "نمی‌شود" نداشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد