سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز





رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از ظهر یک‌شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: در مذاکرات دو روز گذشته درباره چارچوبی برای همکاری که مورد توافق میان دو طرف بوده است جلسات فنی سازنده‌ای برگزار شد.
ایران و آژانس توافق کردند هفت اقدام عملی در چارچوب بیانیه‌ مشترک مورد توافق دو طرف در 20 آبان ماه انجام دهند.

به گزارش عصرایران، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از ظهر یکشنبه در کنفرانس خبری در تهران اعلام کرد: در مذاکرات دو روز گذشته درباره چارچوبی برای همکاری که مورد توافق میان دو طرف بوده است جلسات فنی سازنده‌ای برگزار شد.

ایسنا نوشت: نجفی تاکید کرد ما در این مذاکرات شش موضوع را مرور کردیم و ایران گام‌های اولیه را که شش بند بوده است اجرا کرده است.

نجفی اظهار کرد: ‌همچنین ایران و آژانس درباره هفت اقدام عملی دیگر برای همکاری با آژانس تا 25 اردیبهشت ماه 93 توافق کردند.
وی گفت: جزییات این هفت اقدام به زودی منتشر می‌شود. 

ایران و هیاتی از آژانس  دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) مذاکراتی را درباره برنامه هسته ای کشورمان در تهران برگزار کردند.

بیانیه مشترک ایران و آژانس 

نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی پس از سه دور مذاکرات فشرده و فنی با یکدیگر، امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه مشترکی برای هفت اقدام عملی دیگر توافق کردند که ایران تا 25اردیبهشت ماه 93 آنها را اجرا خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا، نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز گذشته (شنبه) تاکنون سه دور در چارچوب بیانیه 20 آبان ماه مذاکره کردند که این مذاکرات لحظاتی پیش با انتشار بیانیه ای مشترک پایان یافت.

در این بیانیه مشترک آمده است: در تاریخ های 8 و 9 فوریه (19 و 20 بهمن ماه جاری) جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، جلسات فنی سازنده ای را در قالب چارچوب برای همکاری که بین طرفین در نوامبر گذشته توافق شد، برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: در طول این جلسات، دو طرف پیشرفت در اجرای اقدام عملی اولیه را که سه ماه پیش توافق شد، مرور کردند. ایران گام های عملی اولیه را که پیش بینی شده بود، اجرا کرده است.

بر اساس این بیانیه مشترک «جمهوری اسلامی ایران و آژانس در خصوص 7 اقدام عملی که توسط ایران تا 25 اردیبهشت 93 اجرا خواهد شد، توافق کردند. جزییات اقداماتی که توافق شده به وسیله مدیر کل به شورای حکام (آژانس) گزارش خواهد شد.»

این بیانیه مشترک را رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس هیات مذاکره کننده ایرانی و «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های آژانس و ریاست هیات مذاکره کننده آژانس در جمع خبرنگاران ایرانی قرائت کردند.


متن بندهای توافق 7 ماده‌ای ایران و آژانس


متن تفاهم‌نامه 7 ماده‌ای نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران، پس از دور مذاکرات بین طرفین در خصوص چگونگی ادامه همکاری‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در پی دو روز جلسات فشرده، نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران، ضمن بررسی اقدامات اولیه مرتبط با بیانیه تهران(20 آبان‌ماه)، در خصوص چگونگی ادامه همکاری‌ها مذاکره نمودند.

در این مذاکرات آقای تروواریورانتا معاون امور پادمان‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تقدیر از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ابراز رضایت از روند موجود، اعلام نمود که مدیرکل آژانس در گزارش آتی خود به شورای حکام این همکاری‌ها را مورد توجه قرار خواهد داد.

موضوعات جدید توافق شده جهت همکاری‌های داوطلبانه، علاوه بر بیانیه تهران در راستای تفاهمات صورت گرفته در قالب برنامه اقدام مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 شامل موارد زیر است:

1-     ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با معدن ساغند یزد.

2-     ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با کارخانه تغلیظ اردکان.

3-     تحویل پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) بروز شده راکتور IR-40 (اراک).

4-     اتخاذ اقدام در جهت به نتیجه رسانیدن رهیافت پادمان برای راکتور IR-40 (اراک).

5-     ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و تنظیم بازدید فنی از مرکز لیزر لشکرآباد.

6-     ارایه اطلاعات مواد چشمه[source material]، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت و یا غنی سازی نرسیده‌است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران.

7-     ارایه اطلاعات و توضیحات به آژانس به منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی‌های ایمن)

همچنین متن بیانیه مشترک قرائت شده پس از این مذاکرات به شرح ذیل می‌باشد:

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین­المللی انرژی اتمی در چارچوب همکاری که بین طرفین در نوامبر گذشته توافق شد، جلسات فنی سازنده ای را 12 و 13 بهمن ماه 92 برگزار کردند. در طول این جلسات ، دو طرف پیشرفت در اجرای اقدام عملی اولیه که سه ماه پیش توافق شد را مرور کردند. شایان ذکر است ایران گام­های عملی اولیه را که پیش بینی شده بود، اجرا کرده است.

همچنین در این جلسات جمهوری اسلامی ایران و آژانس درخصوص 7 اقدام عملی که توسط ایران تا 25 اردیبهشت ماه 1393 اجرا خواهد شد، توافق کردند.

مدیرکل جزئیات اقدامات توافق شده را به شورای حکام گزارش خواهد کرد.




"گردان طلایی" که در عملیات آزادسازی سامرا و حرم مطهر امامین عسکریین(ع) حضور داشته اینک منتظر لغزش رژیم سعودی است تا نماز ظهر را در قبرستان بقیع برگزار کند.
به گزارش مشرق، استان سنی نشین "الانبار" عراق طی یک ماه گذشته به صحنه نبرد و ناآرامی جدی میان تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" و ارتش این کشور تبدیل شده است.

شورشیان داعش ابتدا با بدست گرفتن کنترل دو شهر رمادی (مرکز استان) و فلوجه شده بودند همین امر باعث شد تا «نوری مالکی» نخست وزیر و رئیس کل نیروهای مسلح این کشور، روز 21 دسامبر فرمان اعزام واحدهای مختلف ارتش برای بازگرداندن حاکمیت از دست رفته دولت بر این شهرها را صادر کند.

فرمانده شیعه‌ای که منتظر لغزش رژیم سعودی است + تصاویر

یکی از فرماندهانی که به فرمان نخست وزیر عراق مسئولیت نبرد با تروریست‌های تفکیری را برعهده گرفته است «فاضل جمیل البرواری» فرمانده "گردان طلایی" است.

«فاضل جمیل البرواری» یکی از اهالی عشیره البرواری در منطقه‌ای بین شهر دهوک و مرز عراق در اقلیم کردستان عراق است.

وی که هم اکنون به مقام سرلشکری رسیده است در سال 2003 اقدام به تشکیل گروه ویژه نیروهای مقابله با تروریسم به عنوان "گردان طلایی" کرد.

گردان طلایی در سال 2004 در عملیاتی که در شهر الفلوجه برگزار شد شرکت کرد و پس از رسیدن به موفقیت، در همان سال در عملیات آزادسازی سامرا و حرم مطهر امامین عسکریین(ع) شرکت کرد.

فاضل جمیل البرواری در سال 2007 به مقام سرلشکری نیروهای ویژه عراق دست یافت و در عملیات پاکسازی شهرهای دیالی، موصل، بصره و نجف در سالهای 2007 و 2008 رهبری گروه طلایی را برعهده داشت.

درگیری نیروهای ارتش و گردان طلایی به فرماندهی البرواری با تکفیری‌‌های داعش هم‌ اکنون نیز در جریان است و به گفته این فرمانده ﻣﻨﺎﻃﻖ اﻟﺒﻮﻓﺮاج، اﻟﺤﻤﯿﺮﯾﻪ، اﻟﺼﻮﻓﯿﻪ و ﻣﺤﻠﻪ اﻟﻀﺒﺎط و اﻟﻤﻠﻌﺐ، اﻟﻄﺎش، اﻟﺰﻧﮑﻮره و ﻣﯿﺪان اﻋﺘﺼﺎب و ﺧﯿﺎﺑﺎن 20 و ﺧﯿﺎﺑﺎن 60 از وﺟﻮد ﮔﺮوھﮫﺎی ﺗﺮورﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﺎﻣﻞ ﭘﺎﮐﺴﺎزی ﺷﺪه است و این گروه‌ها به طور کامل متلاشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه به زودی با حملات جدید پرونده داعش در استان الانبار بسته خواهد شد افزود: عملیات نظامی در استان الانبار کاملاً برنامه‌ریزی شده است و در راستای اهداف تعیین شده در نقشه جنگ پیش می‌رود.

فرمانده شیعه‌ای که منتظر لغزش رژیم سعودی است + تصاویر

فرمانده گردان طلایی در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که با موشک‌های جدید وارد جنگ می‌شود و همه نیروهای داعش را نابود خواهد کرد و بر سر قطره‌ای از خون ملت عراق هیچ چانه‌زنی‌ای نخواهد پذیرفت.

 روز گذشته نیز فرمانده نیروهای "گردان طلایی" تصاویری از دستاوردهای این گروه در منطقه "البوبالی" استان الانبار منتشر کرد و تاکید کرد که این تصاویر پس از پاکسازی منطقه البوبالی از تروریست‌های تکفیری گرفته شده است و هدف ما از انتشار این عکس‌ها نشان دادن واقعیت به کسانی که می‌گویند ما ترسو و بزدل هستیم.

البرواری گفت که ما پس از عملیات پاکسازی به دنبال پیکرهای 4 شهید این گروه هستیم که چند وقت پیش توسط تروریست‌های داعش ربوده و اعدام شدند.

فرمانده نیروهای گردان طلایی هم‌چنین وعده داد که در انتقام کشته شدن چهار سرباز تیپ طلایی ارتش، وابسته به اداره مبارزه با تروریسم، چهار هزار تروریست داعش را هلاک خواهد کرد.

سرلشکر البرواری تأکید کرد که سلاحی که تروریست‌های داعش با آن می‌جنگند ساخت اسرائیل است.
 
وی اظهار کرد که از سال 2006 به این سو هر سلاح و تجهیزات نظامی‌ای که از تروریست‌ها به دست آمد سلاح‌های پیشرفته ساخت اسرائیل بوده است.

شایان ذکر است فاضل البرواری چندی پیش عربستان سعودی را تهدید کرد که اگر به فکر حمله به عراق بیفتد در عرض یک روز ارتش عراق نماز ظهر را در قبرستان بقیع برگزار خواهد کرد.

او در پیغامی در شبکه اجتماعی فیسبوک تأکید کرد که اگر عربستان به مقدسات ما در کربلا حمله کند یا یک وجب وارد خاک عراق شود قسم می‌خورم که ارتش نماز ظهر خود را در قبرستان بقیع خواهد خواند.

عربستان سعودی بعد از مدت‌ها به تازگی دریافته که حضور گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه منجر به فرسودگی آن‌ها می‌شود و از این رو سعی دارد جبهه تروریست‌ها را در کشور دیگری فعال کند و حالا این بار عراق را انتخاب کرده است.

به صراحت می‌توان گفت که هدایت گروه‌های تروریستی و گروه داعش از سوریه به سمت عراق را می‌توان آخرین تنفس مصنوعی ریاض به گروه‌های تروریستی دانست و بدیهی است که این تنفس مصنوعی می‌تواند گروه‌های تروریستی را تا مدت اندکی زنده نگه دارد اما مرگ سیاسی و مرگ نظامی آن گروه‌ها نیز نزدیک است.

در ادامه تصاویری از سرلشکر فاضل البرواری فرمانده گردان طلایی را مشاهده می‌کنید:



روزنامه کویتی: سبد کالای ایران را ببینید و شکرگزار خدا باشید!

این کمک برای مردم ما یک اتفاق پیش‌پا افتاده و ساده تلقی می‌شود و رسانه‌ها و مردم بی تفاوت از آن می‌گذرند!


به گزارش جهان، روزنامه الوطن کویت در بخش "عجایب" خود نوشت:

در کشور ایران دولت تصمیم گرفته که به تعدادی از خانواده‌ها بسته‌ای از مواد غذایی شامل مقدار کمی برنج، روغن، مرغ و تخم‌مرغ دهد؛ جالب اینجاست که تمام شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی و روزنامه‌ها این کمک را پوشش داده‌اند؛ برنامه‌های پرسش و پاسخ ترتیب داده شده، کارشناسان دعوت شدند و بحث‌های داغی در مجلس ایران و عموم مردم صورت گرفته‌است. 

این در حالی است که در کشور خودمان «کویت»، این کمک بسیار ناچیز بشمار می‌آید و میزان کمک‌های دولت به مردم به صورت نقدی و کالایی فقط در یک‌سال صدها برابر از این میزان است و این کمک برای مردم ما یک اتفاق پیش‌پا افتاده و ساده تلقی می‌شود و رسانه‌ها و مردم بی تفاوت از آن می‌گذرند.

درست است که ایران از لحاظ جمعیتی هیجده برابر جمعیت کویت است اما از طرفی دیگر طبق آمارهای رسمی جهانی ایران از لحاظ ذخایر زمینی و ثروت‌های طبیعی صدها برابر از کویت غنی‌تر است؛ قدر خودمان را بدانیم و شکرگزار نعمات خداوند باشیم!





روایت استاد ازغدی از باورهای سیاه دولت بازرگان، خاتمی تا امروز؛
اسلام فقط به درد انقلاب‌کردن می‌خورد نه حکومت!
اگر امتیاز بدهیم می‌گویند پسرشاه هم باید برگردد
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
 
استاد حسن رحیم پور ازغدی در جمع دانشجویان سراسر کشور در اولین روز دوازدهمین اردوی جهاد اکبر به تببین و توضیح مفاهیمی چون پیشرفت پرداخت و شعار اردو را به طور بسیط تبیین کرد.
اسلام فقط به درد انقلاب‌کردن می‌خورد نه حکومت!
به گزارش جهان، مهمترین محورهای سخنان رحیم پور ازغدی بدین شرح است:

-خطی در مورد اندیشه پیشرفت وجود داشته که از ابتدای انقلاب تا به امروز و حتی قبل از انقلاب مدعی بود پیشرفت را برای ملت ایران می خواهد اما این پیشرفت یک الگو و راه بیشتر ندارد و آن هضم شدن در غرب است با جریان فکری ای که می گفته و می گوید و خواهد گفت که پیشرفت و تعالی بدون هضم شدن در شرق و غرب و بدون از دست دادن عزت و صلابت ملی هم شدنی است و هم تنها راه شدنی است و بقیه حرف است.

- این خط فکری ای است که می گوید بدون غرب نباید قدم از قدم برداشت، در برابر این ها نباید مقاومت کرد بلکه باید دل آن ها را به دست آورد. باید به غربی ها بگوییم که سلطه شما سلطه جهانی است، ارزشهای شما ارزشهای جهانی است ، تعاریف شما تعاریف ماست و ما هم زیر سایه شما هستیم و چیزی جلوی ما بیندازید و اگر هم توهین کردید ایرادی ندارد. این خط فکری طیفی است که نوع افراطی اش در قاجار ها از مشروطه شروع شده ویک سر آن در رژیم پهلوی، رضاشاه و محمدرضاشاه بود.اینها مستقیم نمی گفتند که ایران می خواهد نوکر شود بلکه می گفتند که می خواهیم پیشرفت کنیم و راه حلشان این بود که اولا ما حاکم باشیم بر این ملت به هرقیمتی، ما بخوریم ولی ملت گرسنه باشند، به وساطت ما ملت تحت سیطره آنها باشد، منابع ما همه در اختیار آنها باشد. شاه و پدرش هم شعارشان پیشرفت بود و شاه شعار دوازه تمدن بزرگ را می داد و راه حلش هم این بود که با آخوند بازی نمی توان انقلاب کرد و گفت خودم انقلاب می کنم و انقلاب سفید را انجام داد و نامش را گذاشت انقلاب سفید شاه و ملت، رفُرم و اصلاحات آمریکایی را در یران انجام دادند تا انقلاب واقعی صورت نگیرد.

- یک سر دیگر این طیف افرادی بودند بر علیه شاه که به سبک خودشان مبارزه می کردند. و اتفاقا امام انقلاب را به دست آنها سپرد برای آن که به افراطی بودن متهم نشود، اینها سالم ترین جریان ها بودند که هم مذهبی بودند و هم سابقه سیاسی داشتند و هم دکتر و مهندس و خارج رفته بودند و هم موضع صریحی علیه انقلاب و امام نمی گرفتند و احترام می گذاشتند و بنابر این ما بعد از انقلاب با اولین نماد های این تفکر مثل نهضت آزادی و جبهه ملی روبرو شدیم. امام که دولت و انقلاب را به بازرگان سپرد فرمود که من انقلاب را به دست شخص شما سپردم نه حزب و گروه شما و شما باید مشورت کنی با شورای انقلاب و ... و سیاستی را متناسب با شأن کشور به پیش برود و امام گفتند که هرکسی من را قبول دارد این فرد را من سرکارگذاشته ام اما نباید گروهی عمل کند و باید به انقلاب پایبند باشد. اما به این دو مورد پایبند نبودند و دولت موقت را تبدیل کردند به شاخه ای از شاخه حزبی نهضت آزادی و جبهه ملی،بعد از چندماهی این ها اصطکاک پیدا کردند با امام و خط اصلی انقلاب؛ حرفهایشان در روزنامه های سال ۵۸-۵۹ هست، همین حرفها را که آن موقع می زدند الان هم زده می شود. می گفتند که انقلاب تمام شده است دیگر تداوم و گسترش و صدور آن برای چه است؟!

ضمن اینکه اینها آن موقع هم هیچوقت نگفته بودندرژیم شاه برود بلکه می گفتند سلطنت باشد ولی شاه اصلاح بشود. و یا در بدترین حالت شاه برود و بچه هایش بیایند و یک سری اصلاحاتی برقرار شود، نظام سلطنت وجود داشته باشد اما دموکراتیک تر شود. این ها اسلام را نمی فهمیدند. نزدیکهای انقلاب هم رفتند پاریس و به امام گفتند: که شما در ایرن نیستید و نمی دانید وضع چطور است خیلی سخت است و تغییر رژیم نشدنی است. نگویید شاه برود و نظام سلطنت بماند بگویید نظام سلطنت و شاه بماند فقط کمی دموکراتیک باشد و پارلمان آزاد باشد و ....امام در پاسخ گفت هرکس که معتقد است رژیم شاه باید بماند به او اجازه ملاقات نمی دهم. ما خطمان با شما فرق می کند و همانگونه که امام گفتند رژیم شاه براندازی شد.

این موقع امام دو راه بیشتر نداشت یا اینکه روحانی های انقلابی را روی کار بیاورد که معنی اش این می شد که آخوند ها می خواستند شاه را بردارند و خودشان بیایند سرکار یا اینکه جریانهایی که به امام و دولت نزدیک بودند از جریانهای مردم هم بودند را روی کار بیاورد ولی در مسیر درست باشند که راه دوم عاقلانه تر بود. بعد از مدتی همین گروه دوم که روی کار آمدند شروع کردند به چانه زنی با امام و غر زدن و اعتراض که اگر ما دولتیم پس نهادهای انقلابی برای چه است. این نهاد های انقلابی همان دانشجوها و بچه های انجمن اسلامی بودند که خطشان خط امام بود و هشتاد یا نود درصد کسانی که اعضای سپاه و دیگر نهادهای انقلابی را تشکیل می دادند همین بچه های دانشجو بودند و بعد هم رفتند جبهه و فرمانده لشکر شدند.

-بازرگان گفت اینگونه نمی توان کار کرد، باید بیاییم سرکار ببینیم چه می شود کرد، و از همان اول شروع کردند به توطئه برای براندازی و شروع کردند به اعتراض که نهادهای انقلابی نباید در کارما دخالت کنند و ما هرکار بخواهیم می کنیم مثل همان قضایای مصر که مردم انقلاب کردند و رأس عوض شد اما بدنه همان بود و با یک کودتا رأس رابرانداختند و تمام شد. این ها می خواستند ایران هم همانطوری شود. امام در موازات تمام نهادهای اصلی حکومتی شاه نهادهای انقلابی درست کرد در کنار وزارت مسکن بنیاد مسکن، در کنار ارتش سپاه و در کنار نهاهای توسعه در کشور جهاد سازندگی را درست کرد و همینطور در کنار هرکدام نهادی انقلابی گذاشتند و اجازه نداند که انقلاب در شکم سیستم شاه هضم شود. و این ها می گفتن ما این سیستم را قبول نداریم و حتی بعدها بازرگان آمد و گفت که امام مثل بنز و بولدوزر می رود وما نمی توانیم ما آرام آرام می رویم. در مورد شعار دادن علیه آمریکا هم می گفتند چرا می گویید مرگ بر آمریکا ما بدون آمریکا اصلا نمی توانیم نفس بکشیم نوع رابطه مان آن موقع نوکری کامل بود الان نوکری نباشد بلکه زیر سایه آمریکا باشیم، آن زمان سلطنت بود الان کمی دموکراتیک تر باشد.سر مسئله اسرائیل و فلسطین می گفت که اصلا شعار آزادی فلسطین ربطی به ما ندارد. من دلم می خواهد فلسطین آزاد شود اما اصلا ربطی به من ندارد.سر خیلی مسائل، سر مسئله اسلام و اسلام گرایی، سر مسئله عدالت اجتماعی و اقتصادی، سر مسئله فقر و سرمایه داری و سر مسئله نسبت با گروههای دیگر کم کم زاویه ها پیدا شد و مشخص شد. بنابر این نمی توانیم بگوییم همه حرفهایشان اشتباه بوده است. نه ، حرفهای خوب وده در حرفهایشان اما در این مسائل زاویه و اختلاف داشتند. بنی صدر هم شکل دیگری از بچه های انقلابی بود که فرزند روحانی بود ولی اصطکاک پیدا کرد با امام و انقلاب.

یک نمونه و مصداق صحبت جریانی است که از زمان مهندس بازرگان که انحراف فکری اساسی و از اساس دیدگاه اسلامی و انقلابی نداشت شروع می شود، مهندس بازرگان به نظر بنده از خیلی ها بهتر بود زیرا آنچه را که معتقد بود را شفاف می گفت و پنهان نمی کرد، اودر زمان تسخیر لانه جاسوسی مقابل امام ایستاد و استعفا داد و گفت آدمی نیستم که با آمریکا در بیافتم. در حالیکه امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب بزرگ تر از قبل دانست زیرا دشمن اصلی مان، آمریکا، را شناختیم. در انقلاب تا به حال شعارها بیشترعلیه شاه بود، شاه مهره در اختیار آمریکا بود. امام خمینی (ره) قم سخنرانی کرد و گفتند: "من توبه می کنم و اشتباه کردم که اینهارا به مردم تحمیل کردم. فکر کردم بگویم روشنفکران و دانشجویان بیایند که بعد ها نگویند می خواستند حکومت غیر علمی و غیر دانشگاهی و عقب مانده تاسیس کنند، اما آنها با ملت خوب رفتار نکردند."

-تا این حد بود که ساواکی هایی که باید محاکمه می شدند تظاهرات می کردند و حقوق عقب افتاده شان را طلب می کردند، در ۳،۴ استان جنگ داخلی پیش آمده بود، هنوز در سازمان ها از سربرگ هایی با تاج شاه استفاده می کردند. آنها نمی خواستند علیه آمریکا باشند، می خواستند در اقتصاد جهانی سرمایه داری هضم شوند و حرف های انقلابی نمی خواستند. عدالت اقتصادی مسئله اصلی ما نباشد بلکه پیشرفت زیر سایه آمریکا و غرب با حفظ مذهب، دموکراسی باشد، ولی ساختار حفظ شود، بعضی ها می گفتند حتی مشروب فروشی ها و خانه های فحشا علنی باشد عیب ندارد، آزادی باشد هنوز اختلاط در فضاهایی مثل کنار دریا وجود داشت. در شهرهایی مثل تهران عده ای تظاهرات می کردند و اعتراض می کردند به اینکه ما آزادی می خواستیم از انقلاب! امام با وجود آنکه قصد داشتند در قم اقامت کنند با مشاهده اوضاع به تهران آمدند و از خانواده شهدا معذرت خواستند ایشان فرمودند : " به تهران می آیم و چوبه های دار به پا می کنم، ۱۰۰۰ سال منتظر این انقلاب بودیم و هزاران شهید دادیم، انقلاب را تحویل شما نمی دهیم ومی خواهند من مثل واتیکان قم باشم و موعظه کنم. انقلاب مال مردم و فقرا است. این مسئله از ابتدا بوده و الآن هم هست و البته زمان شاه بسیار وقیحانه بوده است.

- اول اینکه پیشرفت می شود بدون پذیرش سلطه و تحقیر دیگران ؟ همین روزها در رسانه ها چقدر تحقیر می کنند، امریکایی ها اعلام می کنند که با پولی که از ما گرفته اند ملت گرسنه ایران را سیر میکنند و اتفاقا خوب است که عده ای که شعور ندارند بشناسند . میگویند تقصیر ماست که با آمریکا مشکل داریم آنها می خواهند مشکل را حل کنند ما نمی گذاریم .. اگر امتیاز بدهیم می گویند که پسر شاه باید برگردد و عذر خواهی کنید که به ما خسارت زده اید و باید جبران کنید .. ! و تحقیرمان میکنند و اگر کوتاه بیایییم پرتوقع تر و وقیح تر می شوند ما باید بیدار باشیم واقعیت این است .. من با حسن نیت به موضوعات نگاه میکنم.

-از اول تا الآن این طرز فکر بوده است که آن ها جهان را متعلق به خودشان می دانند خود را رئیس و قدرت رسانه و دانشگاه و حدود ۱۰۰، ۱۵۰ سال حاکم اند .عده ای آرزو دارند جزئی از آمریکا باشند و هرچه آنها صلاح بدانند به ما بدهید منتها عین زمان شاه آنطور دیکتاتوری وقیح و بدون هیچ انتخابات و ظلم و فحشای علنی نباشد .. افراد مختلفی آمدند و حرفشان همین بود می گفتند ما نمی توانیم پیشرفت کنیم مگر اینکه بپذیریم که نمی توانیم.

خط فکری دوم که همان خط امام و انقلاب ،عبارت است از پیشرفت، دعوا هم نداریم و به توصیه قرآن با همه رابطه دوستانه داریم تا حدی که از موضع برابر باشد نه ارباب و رعیتی، تجارت جهانی را قبول داریم ولی در دل یک کمپانی صهیونیست نباشیم. پیشرفت توام با استقلال و عزت ، می شود ممکن است محال نیست هزینه میخواهد اما تقدیر مارو تغییر خواهد داد و ملت ما را از یک ملت درجه ۳و۴ تبدیل خواهد کرد به یک ملت درجه ۱ و این خودش شروع یک تمدن اسلامی جدید است.هرچقدر این طرف دارد کوتاه میاید آن طرف پرو تر و وقیح تر می شود. این یک واقعیت است.

خط انقلاب با باور به پیشرفت خود با دولت و با هیچ کسی دعوا ندارد و حتی به فرمان قرآن با همه جهان می خواهد رابطه دوستانه برقرار کند.رابطه باید از موضع برابر باشد نه رابطه ارباب و رعیتی. در عین حال که از همه تجربیات علمی، اقتصادی و سیاسی و معاملات و تجارت جهانی هم استفاده می کنیم ولی نباید در دل کمپانی های صهیونیستی هضم شویم. پیشرفت ما باید توام با استدلال و عزت باشد، مشکل است ولی محال نیست و هزینه می خواهد اما ما را تبدیل خواهد کرد از یک ملت درجه سه و چهار به یک ملت درجه یک در جهان و آن زمان استارت تمدن سازی اسلامی جدید است.

- اگر مراد از جهانی شدن این است که با تمام دنیا ارتباط داشته باشی ولو مشرک است اما با تو جنگ ندارد و اگر گرفتار شد و کمک خواست و مستضعف و مظلوم بود به او کمک هم کردی پس در این صورت ما کاملا جهانی می اندیشیم اگر جهانی نمی اندیشیدیم شعار صدور انقلاب نمی دادیم.
ما مانند آن انقلاب هایی نیستیم که سرشان را در لاک خودشان باشد و با هیچ کس رابطه ای نداشته باشند.

-جهانی شدنی که معتقد است تا از جهان حذف نشویم پیشرفت نمی کنیم به مفهوم ارتباطات سالم، دو طرفه، منطقی، برابر و عادلانه در حوزه اقتصاد و فرهنگ و سیاست و حقوق بشر معتقد نیست و با این موافق است که آمریکا می گوید ما این بالا هستیم و تو پایین بمان، من دستور می دهم و تو چشم بگو و من از بالا به توهین می کنم به تو اگر صلاح دانستم چیزی می دهم ولی تو هرچه داری باید به من تقدیم کنی.

- بعضی افرادی که اسم هایشان را می شناسید در همین روزها هم نیز از همین حرف های می زنند اینقدر وقیح هستند که می گویند که اصلا کلمه استقلال و وابستگی توهم است. استقلال معنی ندارد و وابستگی یک امر طبیعی است و همه به هم وابسته است. این ها معمولا برای اینکه مفاهیم انقلابی را خراب کنند اول تحریف می کنند و آن را یک جور دیگری بیان می کنند و سپس خراب می کنند استقلال را می گویند انزوا خوب نیست و بسیار بد است، تا می گویی عزت می گویند تکبر کار درستی نیست و چرا با همه دنیا جنگ دارید. شما هر چیزی می گویید او یک معنای دیگری می کند و آن را خراب می کنند چون شفاف نمی تواند حرف تو را مورد حمله قرار بدهد تا می گویی استقلال می گوید انزوا تا می گویی عزت می گوید این ها می خواهند با دنیا بجنگند می گویی صلابت اعتقادی می گویند این ها متعصب هستند و این ها اصلا با علم مخالف هستند.

-خیلی از افراد دهه هفتاد و هشتاد زمان اقای خاتمی این حرف ها را صریح گفتند. مسئولین حکومت جمهوری اسلامی خیلی صریح گفتند که ما باید بپذیریم امام اشتباه کرد. به امام علاقه خصوصی و شخصی داریم اما امام اشتباه کرد. ما را به مسیر نادرستی برد. یکی از مسئولان آن زمان به خود من گفت که این اسلامیات و مذهبیات و احادیث به درد حکومت کردن نمی خورد . فقط به درد انقلاب کردن می خورد. و صریح می گفت : این جامعه تا متوجه نشود که سقف پیشرفت نظام لیبرالیسم غرب است، تلاش و تکاپوی بیهوده می کند و دور خود می چرخد . مدینه فاضله بشری ممکن، نظام لیبرالیسم سرمایه داری غربی است. اسلام را امام زمان هروقت امد انجام دهد. خط پایان حرکت ما نظام لیبرالیسم غربی است. می گفت، من به امام شخصا علاقه داشتم و هنوز در قلبم جایگاه ارزشمندی دارد. اما این افکاری که امام به ما یاد داد، با این افکار نمی توان پیشرفت کرد و جامعه را ساخت!


تلاش شیوخ‌عرب برای‌خرید ماهواره‌جاسوسی
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸
 
رویای امارات متحده عربی برای خرید دو ماهواره جاسوسی پیشرفته از فرانسه با مخالفت‌های آمریکا ممکن است بر باد برود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، یک مقام بلند پایه اماراتی فاش کرد، آمریکایی‌ها اجازه استفاده از تجهیزات پیشرفته مخابراتی خود در دو ماهواره جاسوسی فرانسوی که امارات خواهان خرید آنهاست را نمی‌دهند؛ بدین ترتیب احتمال می‌رود، امارات نتواند این خرید ۹۳۰ میلیون دلاری را به سرانجام برساند. اماراتی ‌ها پیش از این نیز سعی کردند با بهانه کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران، تصاویر ماهواره‌ای با قدرت تفکیک در حد ۳۸ سانتیمتر را در اختیار بگیرند که باز هم با مخالفت‌های آمریکا مانع از خرید این تصاویر شد. 

مدتهاست که گردانندگان ماهواره‌ای تمایل خود را برای فروش تصاویر با قدرت تفکیک زمینی کمتر از ۳۰ سانتی‌متر نشان داده‌اند اما آمریکا تاکنون مانع از ارایه تصاویر بهتر از ۵۰ سانتی‌متر در بازار شده است. 

فرانسه یکی از اصلی‌ترین بازیگران تجارت ماهواره در خلیج فارس است که تلاش می‌کند با ارایه عکسهای دقیقتر و با پوشش منطقه وسیعتر، تجارت ماهواره‌ای خود در حکومت‌های سلطنتی حاشیه خلیج فارس را توسعه دهد. این کشور در سال ۲۰۰۷ قرارداد ۱.۶ میلیارد دلاری برنامه ماهواره مخابراتی یاه ست امارات را از آن خود کرد. همچنین به موجب بخشی از این قرارداد قرار شد، متخصصان فرانسوی در تفسیر عکس‌های ماهواره‌ای و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به دست آمده به نظامیان امارات کمک کنند. حتی در این قرارداد فرانسه پذیرفت تا قدرت تفکیک زمینی تصاویر ماهواره‌ای را از ۷۰ سانتی متر که عرف بین‌المللی هست به ۵۰ سانتی متر تقلیل دهد.

عربستان به عنوان یکی دیگر از کشورهای منطقه‌، بیش از۲۰ سال است که مشتری خدمات و محصولات ماهواره‌یی فرانسه است. در دهه ۱۹۸۰ پاریس به شهر علم و فناوری سلطان عبدالعزیز کمک کرد تا یک دپارتمان اطلاعاتی را برای دریافت تصویر از ماهواره‌های فرانسوی بنیانگذاری کند. همچنین این کشور در سال ۲۰۰۹ با در اختیار گذاشتن تصاویر ماهواره هلیوس به عربستان در سرکوب یمنی‌ها که در مرزهای کوهستانی این کشور می‌جنگیدند کمک کرد. به تازگی وزیر دفاع فرانسه تلاش کرده است تا مقامات ریاض را به خرید ماهواره جاسوسی پریادس ترغیب کند. با این وجود می‌توان دید که فرانسه و سایر فروشندگان اروپایی هیچگاه از خط قرمزهای آمریکا در فروش فناوری ماهواره‌یی به عرب‌ها پا را فراتر نگذاشته‌اند.


بازخوانی یک دروغ ۳۰ ساله/
چه کسی وعده آب و برق مجانی را داد؟
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۴
 
سی سال است که دشمنان امام و انقلاب، با وارونه سازی یک خبر و تحریف ماجرا، مدعی هستند که امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران قول داده است که آب و برق مجانی می‌شود. دروغگویان حتی مدعی هستند که امام بزرگوار ما، در بدو ورود به وطن یعنی در دوازدهم بهمن سال ۵۷ این وعده را به مردم داده است!
چه کسی وعده آب و برق مجانی را داد؟
به گزارش جهان، اما رجوع به اصل سخنان امام در بهشت زهرا نشان می‌دهد که اصلا و ابدا چنین وعده‌ای در سخنرانی امام خمینی وجود ندارد و در حقیقت این مساله مربوط است به سخنرانی ایشان در ۱۲ اسفند سال ۵۷ و در مدرسه فیضیه.

البته برای دشمنان امام فرقی نمی‌کند که این سخنرانی مربوط به ۱۲ بهمن باشد یا ۱۲ اسفند. آن‌ها با استناد به این سخنرانی و عدم تحقق چنین وعده‌ای، می‌خواهند اینگونه وانمود بکنند که امام خمینی و یا انقلاب، مردم را فریب داده‌اند و یا با چنین وعده‌هایی انقلاب را پیش برده‌ا‌ند و یا اینکه این قبیل وعده‌ها فاقد پشتوانه علمی و کار‌شناسی و به دور از واقعیت بوده است! متاسفانه در نوشته‌های ضدانقلاب انواع و اقسام توهین و اهانت و فحاشی را علیه امام می‌بینیم.

در مقابل، دوستان امام و انقلاب و حتی برخی مسئولان رسمی کشور هم گاهی ضمن تایید این مساله، به زعم خود سعی کرده‌اند با توجیهات مختلف از امام و انقلاب دفاع کنند! گویا این‌ها هم باور کرده‌اند که امام چنین وعده‌ای را به مردم داده است! مثلا آقای علیرضا محجوب نماینده مجلس گفته است: «حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند آب و برق برای مردم رایگان است، اما پس از آن کار‌شناسان اعلام کردند که اجرای این موضوع تنها برای افراد کف جامعه امکانپذیر است.» 

این اظهارات موافق و مخالف در حالی صورت می‌گیرد که مراجعه به اسناد انقلاب و آرشیو مطبوعات آن روز، نشان می‌دهد که شخص دیگری غیر از امام برای اولین بار این وعده را به مردم داده است! در حقیقت مطلب امروز من هم افشای این دروغ سی ساله و بیان یک واقعیت پنهان است. ابتدا به عبارت امام توجه کنید: «علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را می‌خواهیم مرفه کنیم. شما به معنویات احتیاج دارید، معنویات ما را این‌ها بردند. دلخوش نباشید که تنها مسکن می‌سازیم، آب و برق را برای طبقه مستمند مجانی می‌کنیم اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی می‌کنیم دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم. شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم. این‌ها شما را منحط کردند؛ این قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند ‌که خیال کردید همه چیز ‌این ‌است.» همان طوری که اشاره شد این سخنرانی مربوط است به روز شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۵۷. از این عبارات مشخص می‌شود که حتما شخصی غیر از امام این دلخوشی مادی را برای مردم به وجود آورده است! با مرور اخبار روزهای قبل از سخنرانی امام، این شخص نامعلوم و این حقیقت پنهان مشخص می‌شود.

کیهان ۸ اسفند ۱۳۵۷ / سخنگوی دولت: «برای کم در آمد‌ها؛ آب و برق مجانی می‌شود!» سخنگوی دولت کسی نیست جز آقای عباس امیرانتظام! به عبارت دیگر لایحهٔ آب و برق مجانی را اولین بار دولت موقت مهندس بازرگان تصویب کرد و وعدهٔ آنرا هم به مردم داد و امام خمینی چند روز بعد، این وعدهٔ دولت موقت را تصحیح و تکمیل کردند!

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000342/nf00342756-2.jpg

در حقیقت امام به خاطر اینکه مبادا این قبیل وعده‌های دولتی، انقلاب اسلامی را به انقلابی صرفا مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می‌کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می‌شود! امام بزرگوار ما توضیح می‌دهد که انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه دارد به فکر رفاه مادی مردم باشد، دنبال رفاه و سعادت معنوی آدم‌ها هم هست. چرا که انقلاب اسلامی بیشتر از آنکه مادی باشد، انقلابی معنوی برای گستتن بندهای اسارت و بردگی ناشی از استبداد و استعمار و استحمار بود.

پس در سخنان امام خمینی وعده‌ای وجود ندارد. ایشان با توجه به احتمال تغییر ذائقه مردم و تحریف معنا و مفهوم و آرمان انقلاب، هدف اصلی انقلاب را برای مردم و شاید هم برای دولت موقت تبیین ‌کردند.

فراموش نکنیم که دولت مهندس بازرگان و اعضای کابینه و شخص آن مرحوم، خودشان را آدم‌هایی متخصص و روشنفکر می‌دانستند که توانایی حل مشکلات مردم را دارند. آن‌ها گاهی به صراحت و گاهی هم با ایما و اشاره، روحانیون و رهبران انقلاب را به سنتی بودن و بی‌سواد بودن متهم می‌کردند! به هرحال خوب یا بد، جدای از اینکه موافق این وعده باشیم یا مخالف آن و اصلا هر تفسیری که برای وعده آب و برق مجانی داشته باشیم، این دولت بازرگان بود که اولین بار این لایحه را تصویب کرد و خبر این وعدهٔ تاریخی را هم شخص آقای امیرانتظام یعنی سخنگوی دولت موقت و معاون نخست وزیر وقت در اختیار مطبوعات قرار داد!

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000342/nf00342756-1.jpg

پس اگر به زعم ضدانقلاب، وعدهٔ دروغی داده شده و یا وعده‌ای غیرکار‌شناسی به مردم داده شده، چرا کسی از بازرگان و دولت موقت اسم نمی‌برد؟! عدم اشاره ضدانقلاب و حتی دوستان انقلاب در سی سال گذشته به این حقیقت مهم و پنهان، جالب و عجیب است. اگر عبارت «آب و برق مجانی» را در اینترنت جستجو کنید، صد‌ها و شاید هزاران سایت و وبلاگ و کلیپ و فیلم اهانت آمیز علیه امام خمینی پیدا می‌کنید که همه آن‌ها بدون کمترین اشاره‌ای به این مصوبه دولت بازرگان، فقط و فقط به امام خمینی اهانت می‌کنند! اما کسی نمی‌گوید که سخنان امام، در حقیقت اشاره به وعده دولت بازرگان بوده است!

امروز که به مدد آرشیو کیهان، مشخص شده است اولین بار این وعده را دولت موقت به نخست وزیری مهندس بازرگان به مردم داده و خبر آن را هم شخص عباس امیرانتظام در اختیار مطبوعات قرار داده، آیا دروغگویان و هتاکان، به این حقیقت اعتراف می‌کنند؟ البته احتمالا، حالا که همه چیز ثابت شده، باز هم باید منتظر سوالات و شبهات جدید باشیم! ماجرای گاو بنی اسرائیل را که یادتان هست؟!

منبع: آهستان


۱۰ کشور پرهزینه از حیث نظامی

20 بهمن 1392 ساعت 10:59

ایالات متحده، چین، روسیه، انگلیس، ژاپن،فرانسه، عربستان، هند،آلمان و ایتالیا به ترتیب پرهزینه‌ترین کشورهای دنیا از حیث نظامی هستند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، در گزارش ذیل ۱۰ کشور جهان را به لحاظ " بزرگترین صورتحساب هزینه‌های نظامی" را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لازم به یادآوری است که تمام آمار و ارقام از اطلاعات به روز شده "موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم "، منبع پیشرو در حوزه اطلاعات ارتش‌های جهان، گرفته شده است.

۱. ایالات متحده 

هزینه سال ۲۰۱۳ آمریکا در بخش نظامی: ۶۸۲ میلیارد دلار- سهم جهانی آمریکا از هزینه‌های نظامی جهانی : ۳۹٪

ایالات متحده آمریکا با بودجه نظامی ۶۸۲ میلیارد دلاری‌اش، در صدر جدول جهانی "هزینه های نظامی" قرار دارد، به تعریفی ساده تر ایالات متحده حدود ۲۰ درصد کل هزینه‌های دولت فدرال را به خود اختصاص داده است. با توجه به کسری بودجه در بخش‌های اجتماع، مبلغ قابل توجهی است!. حتی بیش از کل تولید ناخالص داخلی نروژ در سال گذشته!

جالب اینکه سهم ایالات متحده از هزینه‌های نظامی جهانی، بیشتر از ۱۰ کشور برتر در این بخش است. اگر ما بودجه دفاعی آمریکا را بر حسب حقوق و دستمزد جامعه متوسط آمریکا تقسیم کنیم، با حقوق ۱۴ میلیون نفر برابری خواهد کرد.

با بحران بدهی فعلی و هزینه های سرسام آور جنگ عراق و افغانستان و ۲۰۰ هزار سرباز آمریکایی مستقر در بیش از ۱۴۴ کشور جهان، و متعاقبا بحران اجتماعی درونی آمریکا، جهش در نگرش عمومی مردم آمریکا در خصوص سیاست‌های جنگی و رفتارهای سیاسی مقامات آمریکایی را شاهد بوده‌ایم.

اما با این حال، به دلیل سیاست‌های فعلی، شکاف بزرگ بین هزینه و درآمد، همچنان ادامه دارد.
اکنون کسری بودجه سالانه آمریکا به خاطر هزینه کردن بیش از درآمد، دولت را زمین گیر ساخته است. 

در نتیجه انتخاب سیاست‌های جنگ افروزانه، ایالات متحده محدودیت‌های بسیاری را در سرمایه گذاری‌های مالی در بخش پرسنل و دیپلماسی، تحقیق و توسعه و طرح های نظامی جدید، تجربه کرده است.

"میراث تصمیمات گرفته شده در جنگ عراق و افغانستان"، بودجه فدرال را در دهه‌های آینده، به قطع تحت الشعاع قرار خواهد داد.

هزینه پول‌های قرض گرفته شده برای پرداخت هزینه‌های جنگ، این دو جنگ را گرانتر نیز خواهد ساخت. این دو جنگ، ۲ تریلیون دلار را به مجموع بدهی‌های امریکا اضافه کرده است، یعنی در حدود ۲۰ درصد از بدهی‌های متحمل شده بین سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ !!

۲. کشور چین 

هزینه سال ۲۰۱۳ چین در بخش نظامی: ۱۶۶ میلیارد دلار - سهم چین از هزینه های نظامی جهانی : ۹.۵ ٪

قدرت نوظهور اقتصاد جهان اکنون رده دوم جهانی را به لحاظ هزینه های نظامی در اختیار دارد. چین نزدیک به ۱.۲۵ میلیون پرسنل فعال نظامی را در‎‏‎‎‎‎‎‎‎‎ خدمتدارد. با شعله ور شدن تنش چین با همسایگانش، و رقابت اقتصادی پکن با واشنگتن و اتحادیه اروپا، موضوع قدرت نظامی ابرقدرت های جهان برای مهار یکدیگر، این قدرت ها را رو در روی یکدیگر قرار داده است. در نتیجه رقابت در حوزه نظامی شدت یافته است.

۳. روسیه 

هزینه سال ۲۰۱۳ روسیه در بخش نظامی: ۹۰.۷ میلیارد دلار - سهم جهانی روسیه از هزینه های نظامی جهانی : ۵.۲ ٪

در مورد روسیه ،پس از پایان دوره جنگ سرد، باز هم شاید سرمایه گذاری در بخش نظامی و نیروهای پروکسی -همانند رقیب منطقه‌ای خود آمریکا- بوده ایم. 

۴. انگلیس

هزینه سال ۲۰۱۳ انگلیس در بخش نظامی: ۶۰.۸ میلیارد دلار- سهم جهانی انگلیس از هزینه های نظامی جهانی : ۳.۵ ٪

نیروهای مسلح انگلیسی کبیر ، که به عنوان "نیروهای مسلح تاج و تخت سلطنتی" نیز شناخته می شوند، به مجموع ارتش انگلستان و ایرلند شمالی گفته می‌شود، که توسط ملکه الیزابت اداره می‌شود. در حالی که جمعیت انگلیس کمتر از فرانسه و آلمان است، نیروهای مسلح سلطنتی نه تنها شعار حفاظت از مردم انگلیس را سر می‌دهند، بلکه برای کنترل سرزمین های غارت کرده خود (در حدود ۱۷ مستعمره) در خارج از کشور و تاج و تخت سلطنتی، هزینه‌های سنگینی را برخلاف بحران اقتصادی صرف می کنند. این کشور یکی از مهره‌های اصلی در ماموریت‌های به اصطلاح صلح بانی ناتو محسوب می‌شود و همین امر تعهدات نظامی این کشور را به طرز زیرکانه ای توجیه می‌کند. 

۵ ژاپن 

هزینه سال ۲۰۱۳ ژاپن در بخش نظامی: ۵۹.۳ میلیارد دلار - سهم جهانی ژاپن از هزینه‌های نظامی جهانی : ۳.۴ ٪ 

پس از جنگ جهانی دوم و وعده حفظ صلح ایالات متحده آنهم تحت پیمان همکاری و امنیت دوجانبه، ژاپن محدودیت‌های نظامی زیادی را تحمل کرد! متعاقبا هزینه‌های نظامی ژاپن محدود شد و ایالات متحده به عنوان محافظ این کشور نقش جدیدی را ایفا کرد. در حال حاضر، با مطرح شدن اختلاف ژاپن و چین بر سر جزایر مورد مناقشه و تهدید کره شمالی، ژاپن در سیاست‌های نظامی خود و با چراغ سبز آمریکا، تجدید نظر کرده است.

۶. فرانسه 

هزینه سال ۲۰۱۳ فرانسه در بخش نظامی: ۵۸.۹ میلیارد دلار، سهم جهانی فرانسه از هزینه‌های نظامی جهانی : ۳.۴ ٪ 

کشور پنیر و سیگار ، یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد. با ۲۵۰ هزار نیروی مسلح ، فرانسه بزرگترین نیروهای مسلح در اروپا و چهاردهمین رتبه جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. در حالی که فرانسه هیچ گونه نیاز احتمالی برای دفاع داخلی خود پیش بینی نمی‌کند، اما مانند آلمان، یک قدرت بسیار بزرگ در ماموریت های به اصطلاح "حافظ صلح بین المللی" محسوب می‌شود. در حال حاضر به استقرار نیرو در ماموریت های تهاجمی در مالی و جمهوری آفریقای مرکزی، و پیشتر در لیبی و ساحل عاج به سال ۲۰۱۱ ، می توان فرانسه را یکی از ارتش‌های فعال در خارج از کشور نامید.

۷. عربستان سعودی 

هزینه سال ۲۰۱۳ عربستان سعودی در بخش نظامی: ۵۶.۷ میلیارد دلار، سهم جهانی عربستان سعودی از هزینه های نظامی جهانی : ۳.۲ ٪ 

عربستان سعودی به لحاظ بودجه نظامی در خارمیانه رتبه نخست را در اختیار دارد. متحد ریاض یعنی ایالات متحده آمریکا ،در سال ۲۰۱۱ با چراغ سبز پرزیدنت اوباما برای فروش بزرگترین محموله نظامی خود به عربستان سعودی، اعتماد به نفس کاذبی را به این پادشاهی داده است. توجیه امضای یک قرار داد ۳۰ میلیارد دلاری برای ارسال ۸۴ جنگنده پیشرفته اف ۳۵ ، تلاش برای تجهیز ریاض در برابر تهدیدات نظامی ایران اعلام شده بود!

با توجه به حمایت‌های نظامی عربستان از آمریکا در جنگ خلیج فارس و جنگ عراق این اقدام چندان هم جای تعجب نیست!. مخالفان کمک نظامی به عربستان، به خاطر سرمایه گذاری عربستان سعودی برای تامین بودجه گروه‌های تروریستی مانند طالبان و القاعده و نقش آفرینی متفاوت ریاض در ماجرای سناریوی سوریه، این اقدام واشنگتن را نوعی عوام فریبی می‌دانند. در حال حاضر، کشور سنی عربستان تمایل بسیاری به همکاری با ایالات متحده در مواجهه با یک تهدید ایران شیعی دارد. 

۸. هند 

هزینه سال ۲۰۱۳ هند در بخش نظامی: ۴۶.۱ میلیارد دلار، سهم جهانی هند از هزینه های نظامی جهانی : ۲.۶ ٪

دومین کشور پرجمعیت جهان، به عنوان یک سپر منطقه‌ای برای تسلط چین در آسیا ، از سوی آمریکا در نظر گرفته می‌شود. موقعیت منطقه‌ای هند در میان همسایگان بی ثبات خود پاکستان و افغانستان، نقش هند را به عنوان قدرت نظامی در دهه‌های آتی برجسته ساخته است.
ساخت موشک بالستیک میان برد، اولین ماهواره نظامی و اولین هلیکوپتر پیشرفته سبک هند، از جمله پیشرفت‌های اخیر این کشور بوده است.

۹. آلمان 

هزینه سال ۲۰۱۳ آلمان در بخش نظامی: ۴۵.۸ میلیارد دلار، سهم جهانی آلمان از هزینه های نظامی جهانی : ۲.۶ ٪

پس از حادثه جنگ جهانی و کشور گشایی‌های هیتلر، اکنون آلمان در رده نهم جهانی به لحاظ هزینه‌های نظامی قرار دارد. هنگامی که در مورد تکنولوژی نظامی پیشرفته بحث می‌شود، کشورهایی مانند ایالات متحده، اسرائیل و آلمان به ذهن خطور می‌کند. در واقع، با وجود صرف درصد کمی از تولید ناخالص داخلی خود در بخش دفاعی، صنایع نظامی آلمان یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین صنایع نظامی جهان محسوب می‌شود. آلمان سومین صادر کننده بزرگ نظامی پس از ایالات متحده و روسیه است. 

۱۰. ایتالیا 

هزینه سال ۲۰۱۳ ایتالیا در بخش نظامی: ۳۴ میلیارد دلار، سهم جهانی ایتالیا از هزینه‌های نظامی جهانی : ۱.۹ ٪

در کنار بحران بدهی، مشکلات مافیا ، ایتالیا در میان اقتصادهای پیشروی جهان قرار دارد. مخارج نظامی سالانه ایتالیا در حدود۳۴ میلیارد است. هزینه های نظامی ایتالیا بیش از کل تولید ناخالص ملی کشورهایی مانند اردن، بولیوی، بحرین است. ارتش ایتالیا در دهه‌های اخیر در سطح جهانی بسیار فعال بوده است. در ۲۴ ماموریت سطح جهانی دخالت داشته است و در جنگ عراق نیز در کنار آمریکا نقش آفرینی می‌کرده است. فشارهای اقتصادی اخیر باعث شده تا دولت ایتالیا ۶.۶ میلیارد دلار را در هزینه های نظامی کاهش دهد که بیشتر مافیای ایتالیا را از این تصمیم خوشنود خواهد ساخت.


کد مطلب: 342843

آدرس مطلب: http://jahannews.com/vdcba5bffrhbawp.uiur.html

جهان نیوز
  http://jahannews.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد