سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز




هافینگتون‌پست:
عقب‌نشینی «آیپک» از تحریم‌های ایران سومین شکست بزرگ لابی اسرائیل در یک سال بود

رئیس جمعیت موسوم به «شورای ملی ایرانیان آمریکا» عقب‌نشینی آیپک از طرح تحریم‌های ایران را سومین شکست بزرگ این گروه لابی‌گر در یک سال اخیر دانسته و نوشته اکنون توهم شکست‌ناپذیری این گروه در هم شکسته است.

خبرگزاری فارس: عقب‌نشینی «آیپک» از تحریم‌های ایران سومین شکست بزرگ لابی اسرائیل در یک سال بود

به گزارش خبرگزاری فارس، «تریتا پارسی» رئیس جمعیت موسوم به «شورای ملی ایرانیان آمریکا» در یادداشتی که در روزنامه هافینتگتون‌پست منتشر کرده، عقب‌نشینی «آیپک» از طرح تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران را سومین و البته بزرگترین شکست لابی اسرائیلی در آمریکا در یک سال گذشته دانست.

پارسی با بیان اینکه آیپک «در یک سال گذشته سه عقب‌نشینی عمومی بزرگ داشته که شکست در موضوع تحریم‌ها مهمترینشان بود»، نوشته است: «شکست اول آیپک در مورد نامزدی «چاک هیگل» برای تصدی وزارت دفاع بود. با وجود آنکه تلاش گسترده‌ای علیه وی به راه افتاد و آن‌ها حتی هیگل را به ضدیت با یهودی‌ها متهم کردند، سنا نهایتا به انتصاب او رأی مثبت داد.»

وی می‌افزاید: «دومین مورد هم به تلاش رئیس‌جمهور «باراک اوباما» برای اقدام نظامی علیه سوریه بازمی‌گردد. آیپک آن زمان اعلام کرد که صدها لابی‌گر را برای کسب اطمینان از تصویب استفاده از قوای نظامی به کنگره می‌فرستد. اما هم آیپک و هم اوباما با مقاومت جدی روبرو شدند. مردم آمریکا هم خیلی زود به صحنه آمدند و شدیدا با به راه انداختن یک جنگ تازه در خاورمیانه مخالفت کردند. بنا بر برخی گزارش‌ها، آیپک حتی نتوانست حمایت یک عضو کنگره را جلب کند.»

پارسی سپس به روند عقب‌نشینی آیپک از طرح افزایش تحریم‌های ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد با وجود آنکه این لابی حامی اسرائیل توانست در برهه‌ای حمایت تعداد زیادی از سناتورها را نیز جلب کند، نهایتا به دلیل فشار ناشی از بیانیه‌های کاخ سفید که نسبت به وقوع جنگ در صورت شکست دیپلماسی هشدار می‌داد و نگرانی افکار عمومی آمریکا از بروز جنگی تازه، مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی در پایان نوشته است که این شکست‌های پی در پی مفهومی فراتر از این موضوعات محدود داشت و آن این بود که «توهم شکست‌ناپذیری آیپک اکنون در هم شکسته است. بخش اعظم قدرت این گروه در همین تصور (غلط) شکست‌ناپذیری بود.»



کد خبر: ۳۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶-09 February 2014
معاون وزیر ارتباطات گفت: نمایندگان یوتل‌ست و اینتل‌ست با تجهیزاتی که متعلق به خودشان بود، ادعای ارسال پارازیت از طرف ایران به سمت این ماهواره‌ها را بررسی کردند و چون کذب بودن این ادعا مشخص شد، از شب گذشته پخش ۲۴ کانال ماهواره‌ای ایران بار دیگر آغاز شد.

علی‌اصغر عمیدیان در پاسخ به خبرگزاری فارس در خصوص رایزنی با مجامع بین‌المللی و اتحادیه جهانی مخابرات برای پخش مجدد شبکه‌های تلویزیونی ایران از ماهواره، گفت: از شب گذشته با هماهنگی‌های صورت‌گرفته پخش ماهواره‌ای  24 کانال تلویزیونی قطع شده ایران بار دیگر از سر گرفته شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: نشست‌هایی با RRB (کمیته قوانین رادیویی اتحادیه جهانی مخابرات ITU) و نمایندگان یوتل‌ست و اینتل‌ست در خارج از کشور برگزار شد، در آن جلسات براساس ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه پارازیت‌هایی از سمت ایران به سمت کریرهای ماهواره‌ای آنها ارسال می‌شود، بررسی شد.

وی ادامه داد: با توافق انجام‌شده و تجهیزاتی که از خود آنها گرفتیم، در دو نقطه از کشور این تجهیزات فعال شده‌اند، آنچه که ثبت شد نشان داد که ادعای آنها مبنی بر ارسال پارازیت از سمت ایران به سمت ماهواره‌های آنها در نتایج ثبت‌شده نشان داده نشد.

وی ادامه داد: آنها همچنین در مورد برنامه‌هایی که از سمت صدا و سیما به سمت یوتل‌ست پخش می‌شود، موردی را مطرح کردند مبنی بر اینکه صدا و سیما قراردادی با یک شرکت خصوصی داشته که این برنامه‌ها را تحویل شرکت‌های ماهواره‌ای امریکایی بدهند تا آنها پخش کنند.

عمیدیان گفت: به دنبال طرح این ادعا، ما در جلسات از آنها خواستیم تا خودشان بیایند و بررسی کنند که از طریق مجموعه صدا و سیما پارازیتی روی برنامه‌های رادیو و تلویزیونی آنها پخش نمی‌شود.

وی ادامه داد: آنها قبول کردند و RRB نیز به کارشناسان خود مسئولیت داد که این موضوع را بررسی کنند تا مشخص شود پارازیت یا برنامه‌ای که آنها اسمش را پارازیت می‌گذارند، صحت دارد یا خیر.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آنها از یک طرف برنامه‌های ایران را قطع کردند و از طرفی دیگر با ایران قرارداد داشتند. صدا و سیما برای مدتی این برنامه‌ها را قطع کرد که مشخص شود ادعای ارسال پارازیت از طریق برنامه روی ماهواره‌ها صحت ندارد.

عمیدیان اضافه کرد: قرار شد که آنها این برنامه‌ها را برای مدت 60 روز به صورت آزمایشی پخش کنند و اگر برخلاف ادعای آنها پارازیتی نباشد، پخش برنامه‌های صدا و سیما برای همیشه ادامه پیدا کند.

عمیدیان تأکید کرد: آنها در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که چون ایران ارسال پارازیت را قطع کرده، ما پخش مجدد برنامه‌ها را از سر گرفته‌ایم، اما این ادعا را رد کرده‌ایم و در نامه‌ای نیز کتباً اعلام کرده‌ایم که ما همچنان که در گذشته پارازیتی به سمت ماهواره‌ها ارسال نمی‌کردیم، اکنون نیز نمی‌کنیم، شما طبق کار کارشناسی خود به این نتیجه رسیده‌اید که پخش مجدد برنامه‌ها را آزاد کنید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در واقع آنها می‌خواستند وانمود کنند که ایران پذیرفته در گذشته پارازیت روی ماهواره‌ها انداخته در حالی که بر اساس اندازه‌گیری‌هایی که خود آنها انجام داده‌اند (اندازه‌گیری‌ها از راه دور فعال شد) پذیرفتند که پارازیتی نبوده است.

عمیدیان اظهار داشت: حتی در آن جلسه اعلام کردیم که از سمت صدا و سیمای ایران هیچ برنامه رادیو و تلویزیونی بدون هماهنگی روی کریرهای آنها پخش نمی‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: از شب گذشته پخش 24 کانال تلویزیونی و رادیویی ایران از ماهواره آغاز شده است.



نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به خبر اعزام کشتی‌های جنگی ایران به سواحل آمریکا در اقیانوس بالتیک واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به خبر اعزام کشتی‌های جنگی ایران به سواحل آمریکا در اقیانوس بالتیک واکنش نشان داد.

به گزارش یدیعوت آحارانوت: "بنیامین نتانیاهو" روز یکشنبه در آغاز نشست شورای وزیران رژیم صهیونیستی مدعی شد: اعزام کشتی‌های جنگی ایران به اقیانوس آتلانتیک که در مقابل سواحل آمریکا قرار دارد نتیجه سهل انگاری غرب در اعمال تحریم علیه تهران است.

وی همچنین مدعی شد کاهش تحریم‌ها به افزایش مواضع تهاجمی تهران منجر شده است.

او در بخش دیگری از اظهارات در واکنش به دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه ایران با برخی از رهبران جنبش فتح و جهاد اسلامی گفت: کاهش تحریم‌ها علیه ایران نتیجه عکس داشته و اخیرا "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران با "رمضان شلح" دبیر کل جنبش جهاد اسلامی دیدار داشته و در ادامه مدعی شد: تهران همچنان به تجهیز سازمان‌های مقاومت ادامه داده و کشتی به اقیانوس آتلانتیک اعزام می‌کند




بی بی سی مدعی شد :‌
بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز، شنبه (۱۹ بهمن) در تهران با مقامات ایرانی دیدار کردند. دو طرف در محل سازمان انرژی اتمی ایران مذاکره کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز، شنبه (۱۹ بهمن) در تهران با مقامات ایرانی دیدار کردند. دو طرف در محل سازمان انرژی اتمی ایران مذاکره کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل انتخاب  به نقل از شبکه بی بی سی ؛ این شبکه به نقل از بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نوشت : این مذاکرات درباره همکاری های انجام شده بر اساس بیانیه ۲۰ آبان میان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی و نتیجه این همکاری‌ها خواهد بود.

بی بی سی مدعی شد :‌ در آن زمان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی بیشتر از تاسیسات آب سنگین اراک و معدن اورانیوم گچین در بندرعباس به توافق رسیدند.
ریاست هیات ایرانی را در مذاکرات امروز، رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و ریاست هیات آژانس را ترو واریورانتا، معاون امور پادمان های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر عهده داشت.

پیشتر، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود که مذاکره با آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی تا زمان رسیدن به یک نقشه راه در زمینه همکاری های دو جانبه بیشتر بر اساس بیانیه ۲۰ آبان ادامه خواهد یافت.
 
بر اساس توافق موقتی که اوایل آذر ماه میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (متشکل از آمریکا،انگلیس، روسیه، فرانسه و چین) به علاوه آلمان در ژنو حاصل شد، ایران در ازای تعلیق بخشی از تحریم های بین‌المللی و وضع نشدن تحریم های تازه، با توقف غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم به مدت شش ماه موافقت کرد.

این شبکه مدعی شد :‌ ایران همچنین متعهد شد که برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی، به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی بیشتری برای بازرسی بدهد.

دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۵ قرار است طی ماه جاری میلادی برگزار شود. در این دور طرفین تلاش خواهند کرد که به یک توافق بلندمدت دست یابند.


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد اقتدار دفاعی نیروهای مسلح و آمادگی همه‌جانبه سپاه و بسیجیان برای مقابله قاطعانه و ویرانگر با هرگونه تهدید، پشتوانه‌ای محکم و تعیین‌کننده برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب از جمله در عرصه مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت و اقتدار ملی را رمز ماندگاری نظام و انقلاب و عامل اصلی پیشرفت ملت ایران و فائق آمدن بر جبهه استکبار و سلطه دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران در یکی از پیچیده‌ترین مقاطع تاریخی و در دوره‌ای که الگوی توسعه و توزیع قدرت جهانی به گونه‌ای متوازن، فضایی دوقطبی با محوریت آمریکا و شوروی را شکل داده بود به رهبری امام راحل (ره) و اراده ملت ایران و تحت آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و تجارب ارزشمند تاریخی به پیروزی رسید و با فروپاشی نظام شاهنشاهی وقوع زلزله عظیمی را در اردوگاه استکبار جهانی رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: با پیروزی انقلاب اسلامی و خارج شدن ایران از مدار سلطه آمریکا، توازن دو قطبی متزلزل و منطق جدیدی در عرصه بین المللی که از ظرفیت‌های لازم برای پدیدار سازی یک تمدن جهانی برخوردار بود ظهور کرد؛ منطقی که با تکیه بر اصول و ارزش‌های اسلامی، مدل موفق و کارآمدی را در آستانه‌ی ورود به هزاره سوم به جوامع و ملل آزاده و حق طلب عرضه کرد.

این بیانیه در ادامه دستاوردها و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی را به مثابه یک شوک استراتژیک برای آمریکا و نظام استکبار و سلطه ارزیابی و افزوده است:جمهوری اسلامی ایران برغم تلاش همه جانبه و دائمی جبهه معاندین انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته، به هژمونی آمریکا در منطقه پایان بخشیده و هم اینک به یک قدرت برتر منطقه‌ای و بازیگر تاثیرگذار فرامنطقه‌ای تبدیل و با پافشاری بر اصول، مبانی و آرمان‌های بلند دینی و انقلابی خود به پیشرفت‌های حیرت انگیزی در عرصه‌های مختلف نایل آمده است به گونه‌ای که تحمل این موفقیت‌ها و درخشندگی‌ها از طاقت دشمنان فراتر رفته است و آنان را به تماشاگر محض استحکام و اقتدار ملت ایران تبدیل ساخته است.

این بیانیه اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح و آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان دلاور برای مقابله قاطعانه و ویرانگر با هر گونه تهدیدات ناشی از توطئه‌های دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را پشتوانه‌ای محکم و تعیین کننده برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و از جمله در عرصه مذاکرات هسته‌ای توصیف و افزوده است: تردیدی نیست که دستگاه دیپلماسی رسمی کشور در چارچوب تاکتیک نرمش قهرمانانه و پافشاری بر اصول، مبانی و ارزش‌های انقلاب و حفظ منافع و مصالح ملی در روند مذاکرات هسته‌ای با 1+5 از حقوق هسته‌ای و راهبردی ملت ایران صیانت کرده و به مدد استحکام درونی و اقتدار ملی کشور به انتظار آحاد ایرانیان در پاسخ صریح، شفاف و قاطع به یاوه‌گویی‌های جبهه معاندین - بویژه اظهارات و مواضع سخیف، تهدید آمیز و بی ادبانه اخیر مقامات آمریکایی در زمینه روی میز بودن گزینه نظامی و نیز تحقیر ملت ایران- پایان خواهد بخشید.

این بیانیه تصریح کرده است: پاسداران انقلاب اسلامی همگام با ملت فهیم و رشید ایران ضمن پشتیبانی از دولت منتخب، با رصد روند مذاکرات هسته ای و درک درست خود از چگونگی رفتار 1+5 به ویژه از نوع اظهارات و موضع گیری های مقامات آمریکایی مصممم است برای مقابله با راهبرد جدید آمریکایی ها در تحقیر ملی و در دست نگه داشتن چماق تحریم به میدان کارزار وارد آمده و با تکیه بر ظرفیت‌ها و اقتدار درونی کشور، راهبرد اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه سازد و در این رهگذر حداقل روزنه‌های امید دشمن را مسدود و از خطوط قرمز و حقوق مسلم خود در برابر قدرت های سلطه جو و مداخله گر بطور تمام قد حراست نمایند.

این بیانیه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره الهام بخش حضرت امام (ره) و شهیدان همیشه زنده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت رشید و دشمن شناس ایران برای شرکت پرشور و گسترده در راه‌پیمایی یوم الله 22 بهمن و تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و بیعت مجدد با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز ( مدظله العالی) تاکید کرده است: ملت شریف و انقلابی ایران 22 بهمن ماه را عرصه نمایش وحدت و اقتدار ملی و ترجمان عینی گفتمان انقلاب اسلامی و عزم و اراده خود برای دفاع عاشورایی از دستاوردهای ممتاز و تاریخ ساز نظام به ویژه در عرصه بیداری اسلامی و استکبار ستیزی جهانی قرار داده و به نظام سلطه و شبکه صهیونیسم بین المللی اعلام خواهد کرد که دوران تقسیم جهان به سلطه پذیر و سلطه گر به فرجام خود رسیده است و باید خود مهیای پذیرش قدرت بلامنازع اسلام ناب محمدی (ص) و حاکمیت مستضعفین در پهنه‌ گیتی سازند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد