سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهداشت و سلامتی



اگر به دنبال یک کرم و یا ماسکی مفید برای پیشگیری از خشکی پوست در روزهای سرد زمستان هستید به راحتی می‌توانید کرمی مناسب را در منزل تهیه کنید.
 ماساژ سس مایونز بر روی پوست در زمستان باعث می‌شود تا تمام آسیب‌هایی که پوست را در این فصل مورد هدف قرار گرفته است از بین ببرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، سس مایونز برای پوست فواید زیادی دارد و باعث لطافت و سفیدی پوست می‌شود و صورت را از حالت خستگی بیرون می‌آورد.

گفتنی است سس مایونز مرطوب کننده‌ای قوی است ماساژ آن ترک خوردگی و خشکی لب‌ها را از بین می‌برد و مصرف آن به مرور زمان "چین و چروک‌های عمقی" را از بین می‌برد.

مطالعات محققان نشان می‌دهد مصرف مقدار کم سس مایونز در روز نیز باعث استحکام بخشیدن به بافت‌های استخوانی می‌شود و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی نقش بسیار حساسی در ابتلا و یا ممانعت از ابتلا به بیماری دارند و به همین دلیل دانشمندان توصیه می کنند افراد در رژیم غذایی خود دقت فراوانی نمایند.
  دانشمندان به تازگی متوجه شده اند افرادی که هر روز در رژیم غذایی خود ماست را قرار می دهند تا یک چهارم از ابتلا به بیماری "دیابت نوع دو" مصون می مانند. 
 
 گفتنی است بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی رژیم غذایی روزانه بیش از 2442 داوطلب دانشمندان پی برده اند افرادی که هر روز ماست مصرف کرده اند با درصد کمتری در طول عمر خود به دیابت نوع دوم مبتلا شده اند. 
 
بررسی ها نشان می دهند، ماست به دلیل وجود باکتری های مختلفی که در خود دارد می تواند سبب تنطیم ترشح انسولین در بدن و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به دیابت در بدن شود. 
 
دانشمندان در عین حال توصیه می کنند افراد از ماست به صورت طبیعی و نه با افزودنی هایی مانند انواع میوه ها، شکر و یا چیپس استفاده کنند زیرا این مواد دارای مقادیر فراوانی شکر و نشاسته در ترکیب خود هستند که سبب بی اثر شدن خاصیت ماست می شود. 
 
پزشکان مصرف ماست را از باقی محصولات لبنی مانند کره ، شیر، خامه و پنیر برای مقابله با دیابت موثر تر دانسته اند. 

بنا بر یافته های اخیر موسسه تحقیقاتی پوست بریتانیا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید فشار خون را کاهش می دهد.
  طبق مطالعات اخیری که توسط محققان دانشگاه انگلستان صورت گرفته قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند فشار خون را پایین بیاورد.محققان با انجام یک آزمایش بر روی گروهی از افراد بیمار قادر به دریافت این نتایج شدند.

برای این کار، آنها برای اولین بار شرکت کنندگان را در زیر یک لامپ حرارتی بدون اشعه UVA قرار دادند.این آزمایش هیچ عوارضی در خون آنها نداشت.آنها به مدت ۲۲ دقیقه ذر زیر اشعه UVA قرار گرفتند و فشار خون آنها ارزیابی شد.با مقایسه اطلاعات به دست آمده از قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض اشعه، کاهش قابل توجهی در فشار خون آنها دیده شد.

در واقع، این پدیده را می توان اینگونه توضیح داد که به علت افزایش اکسید نیتریک (NO)  از خورشید این نتیجه حاصل شده.در حال حاضر در جریان خون ما، این عنصر نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد.

دونالد لیو عضو موسسه تحقیقاتی پوست، گفت: تابش اشعهUVA  به پوست انسان عروق شریانی را بطور مستقل ازسنتاز اسیدنیتریک پر می کند و منجر به کاهش فشار خون می شود. 



اگر اکسیژن سلول‌های بدن کاهش پیدا کند، هورمون‌های شادی‌آور مانند سرتونین آزاد نمی‌شود و فرد احساس خستگی می‌کند.
میترا زراتی دانشجوی کارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت: خستگی نشانه کمبود اکسیژن در سلول‌های بدن است که موجب کاهش عملکرد سیستم عصبی مغز می‌شود و در پی آن خستگی در افراد بروز پیدا می‌کند.
 
وی گفت: اگر اکسیژن سلول‌های بدن کاهش پیدا کند، هورمون‌های شادی‌آور مانند سرتونین آزاد نمی‌شود و فرد احساس خستگی می‌کند.
 
این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه اضافه کرد: خستگی در هوای آلوده بسیار شایع است به دلیل اینکه اکسیژن بدن کاهش پیدا می‌کند و موادآلاینده ای مانند سرب وارد جریان خون می‌شود.

زراتی بیان کرد: پرخونی و غلظت خون نیز موجب بروز خستگی می‌شود همچنین افرادی که دچار ناراحتی قلبی هستند باید در هوای آلوده تردد نکنند و از مواد غذایی حاوی ویتامین E ،A و C استفاده کنند البته کاهش امگا3 نیز موجب بروز کسلی و خواب‌آلودگی می‌شود.

وی عنوان کرد: ورزشکاران در هوای آلوده ورزش نکنند به دلیل اینکه سرب و آلاینده‌های موجود در هوا از طریق استنشاق وارد خون می‌شود و اکسیژن بدن را کاهش می‌دهد و خستگی بدن را افزایش می‌دهد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه بیان داشت: بسیاری از افراد زمانی که در هوای آلوده ورزش می‌کنند، احساس سنگینی قفسه سینه پیدا می‌کنند که به دلیل کاهش اکسیژن خون بدن می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد