سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز





  
سایت«انتخاب» که 6 روز پیش فیلتر شده بود، لحظاتی پیش رفع فیلتر شد. 
 
مصطفی فقیهی مدیرمسئول پایگاه خبری «انتخاب» با بیان مطلب فوق گفت: ساعت 22 و سی دقیقه 13 بهمن ماه، سایت انتخاب با اعلام جرم دادستان محترم تهران فیلتر شد. 
 
وی اضافه کرد: دلیل فیلترینگ «انتخاب»، نامه دوم دکتر زیباکلام به حسین شریعتمداری و کامنت های ذیل آن بوده است.
 
فقیهی با اشاره به صداها ایمیل و تماس مخاطبان «انتخاب» اشاره کرد و گفت: از همه ی عزیزانی که طی روزهای اخیر، پیگیر شرایط «انتخاب» بودند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم لطف مخطبان گرانقدر خود را جبران کنیم. 
 
مدیرمسئول «انتخاب» در پایان، ضمن تشکر از رفتار مناسب دکتر قطبی ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه، آغاز به کار مجدد سایت خبری «انتخاب» را اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آزادی سعید عابدینی، شهروند ایرانی آمریکایی زندانی در ایران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، باراک اوباما روز پنج‌شنبه در مراسم سالانه موسوم به صبحانه با نیایش ملی در واشنگتن خواستار آزادی سعید عابدینی، شهروند ایرانی آمریکایی زندانی در ایران شد.

باراک اوباما همچنین خواستار آزادی کنت ‌بی، تبعه آمریکایی زندانی در کره شمالی شد.

اوباما آزادی دین را رکن سیاست خارجی آمریکا قلمداد کرد و از چین، برمه، رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های فلسطینی، سوریه و جنوب سودان به عنوان مناطقی نام برد که دولت آمریکا از رژیم‌های حاکم در آنها خواسته است، به اعتقادات مختلف احترام بگذارند.

باراک اوباما افزود: ایالات متحده همکار‌ی‌های مهم اقتصادی و استراتژیک خود با کشورهایی که با استانداردهای آمریکا همخوانی ندارند را همچنان حفظ خواهد کرد اما در عین حال تأکید کرد که دولت او به فشار برای تحمل دیگر عقاید در این کشورها ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی قبل از سال 1385 کلیسای خانگی داشته و پس از آن به خارج رفته است. او در اوایل مهر ماه سال 91 یعنی هنگامی که به ایران بازگشت در منزل پدری‌اش، بازداشت شد.

عابدینی در اوایل بهمن ماه 91 به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی، از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد. 

پیشتر برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس، شبکه العالم و پرس تی وی با انتشار گزارش هایی اعلام کردند وزیر مسکن اسراییل گفته است که دولت اسراییل قصد دارد به جای مسجد الاقصی معبد سومی در این مکان بنا کند.
سخنگوی وزیر مسکن اسراییل اخبار و گزارش های منتشر شده اخیر در رسانه های فارس، العالم و پرس تی وی را درباره طرح وزیر مسکن اسراییل برای ساخت معبد سوم به جای مسجد الاقصی تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران "آریک بن شیمون" سخنگوی " یوری آریل " وزیر مسکن رژیم صهیونیستی گفت دولت اسراییل هیچ طرحی برای جایگزین کردن معبد سوم به جای مسجد الاقصی ندارد.

پیشتر برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری فارس، شبکه العالم و پرس تی وی با انتشار گزارش هایی اعلام کردند وزیر مسکن اسراییل گفته است که دولت اسراییل قصد دارد به جای مسجد الاقصی معبد سومی در این مکان بنا کند.




اما بن شیمون با تکذیب این خبر و با اشاره به اینکه  آریل در روزهای گذشته درباره معبد سوم سخنی نگفته است گفت ، اظهارات وزیر مسکن در این باره سال گذشته مطرح شد آن هم نه به عنوان طرح دولت اسراییل بلکه به عنوان رویای او پس از ظهور مسیح موعود و ساخت معبد سوم در این مکان صحبت کرد.

شبکه خبری پرس تی وی نیز اخیرا در گزارشی به نقل از یک تحلیلگر عربی از حمایت عربستان از طرح ساخت معبد سوم به جای مسجد الاقصی خبر داده بود.



اظهارات منسوب به وزیرمسکن اسراییل حتی واکنش مدیر مسجد الاقصی را نیز به همراه داشت  و " ناجح بکیرات" مدیر مسجد الاقصی در واکنش گفته بود: این سخنان دعوت به جنگ جهانی سوم است.

منتقدان ، نباید احساس کنند که اگر نقد کنند ، ممکن است با برچسب هایی مانند بی سواد و خائن و عامل استکبار و ضد ولایت فقیه و ... مواجه می شوند.
 عصرایران ؛ جعفر محمدی - «می‌خواهم یک نقد هم نسبت به دانشگاه بکنم؛ البته شما باید نقد کنید. اما من می‌خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط ‌وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به حساب می‌آیند.»

آنچه خواندید بخشی از سخنان دکتر حسن روحانی در جمع دانشگاهیان است که در هفته اخیر دستمایه حملات متعددی به وی شده است که چرا منتقدان توافق ژنو را "بی سواد" خوانده است.

در این باره ، چند نکته زیر قابل تأمل است:

1 - رئیس جمهور ، منتقدان توافقنامه ژنو را بی سواد نخوانده بلکه کسانی که از "بخش های خاص" ، "پول می گیرند" تا "حرف بزنند" را "بی سواد" خوانده است. بار دیگر جمله ایشان را بخوانید.
البته اگر عده ای خود را مرجع ضمیر سخنان رئیس جمهوری دانسته و واکنش نشان داده اند، مشکل از خودشان است.
فراموش نکرده ایم که چند هفته قبل ، نامه ای با امضای جمعی از منتقدان توافق ژنو منتشر شد که در آن ، از NPT ، تحت عنوان MPT (ام.پی.تی) یاد شده بود تا مشخص شود برخی افراد که بعضاً در کمیسیون امنیت ملی مجلس هم هستند و پرونده هسته ای ، جزو کارهایشان است ، بعد از حدود 10 سال ، هنوز با الفبای این پرونده آشنا نیستند ولی در نقد و نظر ، ولو غلط پیشگام اند!

2 - فارغ از این که جمله روحانی در بی سواد خواندن برخی افراد ، واقعاً مصداق بیرونی دارد ، اما جناب روحانی باید دقت کند که اگر امروز سخنی می گوید در مقام "رئیس جمهور" است و لذا از وی انتظار می رود در انتخاب واژگان دقت بیشتری کند.

روحانی ، رئیس جمهور 77 میلیون ایرانی است. برازنده رئیس جمهور نیست که منتقدان خود  ولو آن که واقعاً بی سواد باشند و از جاهای خاص پول بگیرند را با عناوین تحقیر کننده مورد اشاره قرار دهد.
وقتی رئیس جمهوری سخن می گوید ، طنین صدایش آنقدر بالاست که ظرافت هایی مانند این که منظورش از بی سواد ، همه منتقدان نبودند و فقط "پول بگیرهای سیاسی" را می گفته ، در حجم این صدای سیاسی گم می شود.

مجادله با منتقدان ، در شأن رئیس جمهور نیست و او باید به وظایف کلانی که بر دوش دارد بپردازد.
بی تردید، بحث و گفت و گو با منتقدان را رسانه ها و گروه های همتای سیاسی و اجتماعی آنان انجام می دهند و اتفاقاً این مباحثه ، نشان از نشاط جامعه چند صدایی ایران دارد. 
منتقدان ، نباید احساس کنند که اگر نقد کنند ، ممکن است با برچسب هایی مانند بی سواد و خائن و عامل استکبار و ضد ولایت فقیه و ... مواجه می شوند.

3 - یکی از شگردهای مصوب همان جریان سیاسی مد نظر رئیس جمهور این است که هر کاری از دولت سر بزند، بی آن که به خوب و بدش کار داشته باشند را مورد هجمه سنگین رسانه ای و تبلیغاتی قرار دهند. 
یکی از اهداف این برنامه ، از کوره به در کردن رئیس جمهور و دولتمردانش است تا آنان سخنانی از سر احساس و خشم بگویند و بعد ، اینان همان جمله را دست بگیرند و دوباره سوژه ای جدید بنا کنند.

از رئیس و اعضای دولت تدبیر و امید انتظار می رود با "خویشتن داری تمام" ، مراقب باشند که در این دام نیفتند و از سخنانی که می تواند بهانه دست مخالفان بی منطق دهد ، اجتناب کنند.
این انتظار به ویژه از شخص رئیس جمهور دو چندان است چه آن که با توجه به ادبیات پیشین وی ، از او همچنان سخنان متین و فاخر مورد انتظار است.

آنها بدانند که آنچه ملاک قضاوت مردم است ، چیزی جز عملکردشان نیست ، بنابراین ، به جای دهان به دهان شدن با این و آن ، بهتر است کار کنند و گزارش کار به مردم دهند.
به عنوان مثال ، در این 6 ماهی که دولت جدید بر سر کار آمده ، تورمی که رو به صعود بود ، نه تنها رشدش متوقف شده بلکه 5 درصد هم پایین آمده است ؛ این برای منتقدان دولت ، اصلاً خبر خوبی نیست و لذا بسیار دوست دارند کسی مانند روحانی یک خطای کلامی داشته باشند تا آنقدر درباره آن سر و صدا کنند که گزارش کارهای مثبت ، در هیاهو گم شود و به گوش مردم نرسد.

سفر اردوغان به ایران در ظاهر در مورد روابط دوجانبه و توافقنامه های اقتصادی بود اما پشت درهای بسته این سفر کاملا در مورد سوریه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

المانیتور نوشت: سفر اردوغان به ایران در ظاهر در مورد روابط دوجانبه و توافقنامه های اقتصادی بود اما پشت درهای بسته این سفر کاملا در مورد سوریه بود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، یک منبع در تهران به المانیتور در رابطه با سفر اردوغان به تهران گفت: همچنان اختلافاتی بین ایران و ترکیه وجود دارد و این مسئله روشن است اما مثل گذشته آنچنان مهم نیست.

وی افزود: تقریبا دو سال پیش اردوغان به ایران آمد و خواستار عدم حمایت تهران از اسد شد.

این منبع اضافه کرد: اردوغان به ایران بازگشت اما تقریبا متقاعد شده که خواسته ی او مبنی بر سقوط اسد در حد یک آرزو است.

وی بیان داشت: آلترناتیوهایی در مورد سوریه در چندین ماه گذشته توسط ایران و ترکیه مورد بحث قرار گرفته اما در این سفر نهایی شد. ترکیه عوامل خاص خود را در طیف مخالف اسد دارد اما آنها از سوی جریان مورد حمایت عربستان منزوی شده اند.

این منبع تصریح کرد: تغییر در سوریه از راه اتحاد حکومت و اپوزیسیون امکان پذیر است. گفتگو بین این دو گروه موثرتر از انچه در سوئیس می گذرد است. 

به نوشته ی المانیتور،‌ترکیه و ایران تصمیم گرفته اند که به روابط استراتژیک خوب بایکدیگر نیاز دارند. اکنون انتظار می رود که رفت و آمد ها بین تهران و آنکارا به منظور ارزیابی وضعیت سوریه ادامه پیدا کند.

به گفته ی یک منبع مطلع، همکاری بین ایران و ترکیه در بحث بحران سوریه در بالاترین سطح صورت می گیرد.

این منبع اضافه کرد: دو کشور قصد یکی کردن تلاش های شان را دارند چراکه یکدیگر را در یک مسیر می ببیند و حریفان مشابهی دارند. 

وی تصریح کرد: در واقع خاورمیانه با ثبات نیازمند سه ستون است. ایران و ترکیه دو ستون هستند اما یک شریک عرب نیاز است و این شریک سوم مسئله ای است که انکارا و تهران در حال بررسی آن هستند، شاید عراق بتواند چنین نقشی را ایفا کند.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ایران در نشست های سازمان ارتباطات ماهواره ای بین المللی نیز متعهد شده است در آینده پارازیت ارسال نکند.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به دنبال تعهد ایران مبنی بر عدم ارسال پارازیت از خاک این کشور علیه شبکه های ماهواره ای، تحریم های واشنگتن علیه صداوسیما به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی، وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ایران در نشست های سازمان ارتباطات ماهواره ای بین المللی نیز متعهد شده است در آینده پارازیت ارسال نکند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز این موضوع را به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا منتشر کرده است.

به دنبال تحریم های آمریکا علیه صداوسیمای ایران، بسیاری از شرکت ها و موسسات منطقه و جهان، خدمات خود را به صداوسیما و سازمان های زیرمجموعه آن متوقف کرده بودند.

قبل از این شرکت ماهواره ای هاتبرد اعلام کرده بود ارسال پارازیت از ایران به روی برخی کانال های این ماهواره، کل شبکه های فعال در هاتبرد را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است.

پارازیت ها معمولا با هدف جلوگیری از پخش برنامه های یک شبکه، بر روی فرکانس ها آن شبکه ارسال می شود.

در ایران معمولا پارازیت های گسترده ای علیه برخی شبکه های تلویزیونی به ویژه شبکه های فارسی زبانی که از کشورهای اروپایی برنامه پخش می کنند ارسال می شود. 
قبل از این مقامات دولتی از تشکیل کمیته ای برای بررسی پارازیت ها در وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات خبر دادند.

ارسال پارازیت از داخل خاک ایران بر روی برخی شبکه های ماهواره ای قبل از این هم با اعتراض برخی مقامات و سازمان های خارجی روبه رو شده بود.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اوایل 1389 از دولت ایران خواسته بودند از ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای خودداری کند.

ادعای رئیس «کنفرانس روسای سازمانهای عمده یهودی آمریکایی»:
مالکوم هنلین رئیس «کنفرانس روسای سازمانهای عمده یهودی آمریکایی» مدعی دعوت ظریف از او در خانه اش در نیویورک شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موندویس نوشت: مالکوم هنلین رئیس «کنفرانس روسای سازمانهای عمده یهودی آمریکایی» مدعی دعوت ظریف از او در خانه اش در نیویورک شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، هلنین ادعا کرد: زمانیکه ظریف سفیر ایران در سازمان ملل بود مرا به خانه اش در نیویورک دعوت کرد.

وی افزود: من غذایی که مطابق با قوانین یهودیت پخته شده باشد را می خورم،‌برای همین غذا نخوردم، اما خیلی صحبت کردیم.

هنلین اضافه کرد: ظریف انسانی دوست داشتنی است و باهوش و زیرک است. در این مسئله هیچ شکی نیست. پرزیدنت روخانی نیز باهوش است. 

وی گفت: اما فراموش نکنیم، ایرانی ها 2 هزار سال است که بازاری هستند درحالیکه ما تازه کار و بی تجربه هستیم. انها از پس ما برمی آیند و می دانند چگونه مذاکره کنند.

یک مقام عرب گفت: این دیدار به خاطر نبود اعتماد و روابط تیره ای که بین دو کشور حاکم شده صورت می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هاارتص نوشت: باراک اوباما به منظور کاهش تنش ها با عربستان سعودی بر سر توافق هسته ای با ایران و مسئله سوریه به ریاض سفر می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، اوباما در سفر به عربستان با ملک عبدالله پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

یک مقام عرب گفت: این دیدار به خاطر نبود اعتماد و روابط تیره ای که بین دو کشور حاکم شده صورت می گیرد.

براساس این گزارش، ملک عبدالله در این نشست از اوباما در مورد چرایی تغییر تصمیم امریکا برای حمله به سوریه خواهد پرسید.

گفتنی ست، جان کری وزیر خارجه آمریکا در چندین ماه گذشته دو بار به عربستان سعودی سفر کرده است.





وی گفت: دیگر هیچ جایی برای خوش بین بودن نسبت به آینده سوریه وجود ندارد. اگر دولت انتقالی تشکیل شده بود، شاید امیدی به آینده وجود داشت اما چنین اتفاقی نیفتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با روزنامه حریت می گوید: امروز {حکومت} دمشق به لطف کمک هایی که از ایران دریافت کرده در وضعیت بسیار بهتری نسبت به اپوزیسیون قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وی افزود: مسئله سوریه برای ایران مسئله مرگ و زندگی است و برای ما مسئله ای بشردوستانه است. 

عبدالله گل اضافه کرد: مسئله سوریه برای روسیه مسئله آب های گرم است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: امروز این دمشق است که دست بالا را دارد.

وی گفت: دیگر هیچ جایی برای خوش بین بودن نسبت به آینده سوریه وجود ندارد. اگر دولت انتقالی تشکیل شده بود، شاید امیدی به آینده وجود داشت اما چنین اتفاقی نیفت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد