سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی خوزستان



تشکل‌های خوزستان در اعتراض به شرایط کنونی میراث‌فرهنگی بیانیه دادند

تشکل‌های میراث‌فرهنگی خوزستان در اعتراض به‌ تغییر مدیریت و بی‌ثباتی سازمان میراث‌فرهنگی بیانیه ارسال کردند. این تشکل‌ها معتقدند، ثبات مدیریتی، تخصص محوری و سیاست‌زدایی از مهمترین ارکان میراث‌فرهنگی به‌شمار می‌رود که نادیده‌ گرفتن هر یک از آن‌ها عواقب جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد.

در این بیانیه آمده است:  

بار دیگر شاهد داستانی تلخ و غم انگیز در حوزه میراث فرهنگی کشور هستیم، داستانی که عامل اصلی آن رسم نامیمونی را بنیان نهاد و سبب آسیب فراوانی به منافع ملی کشور شد. اما با سپردن سکان هدایت و مدیریت کشور به دست دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، امید ها برای بازگرداندن آب رفته به جوی زنده شد و تشکل‌های میراث‌فرهنگی  شاهد حضور فردی با سابقه مدیریتی قوی و با تدبیر در رأس سازمان بودیم.

 تدبیری که لبخند شادی را بر لبان دوستداران میراث‌فرهنگی و آنان که دل در گرو این آب و خاک و حفظ هویت‌اش دارند نشاند. اما دیری نپایید که امید به یأس تبدیل شد و با انتخاب‌های نابجا میراث فرهنگی دوباره وارد به اغما فرو رفت تا بار دیگر شاهد قصه پر غصه سیاست بازی در سازمانی باشیم که کار آن فرهنگی است.

 سازمان میراث فرهنگی تشکیلاتی گسترده دارد که در سه حوزه مهم میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مسئولیت سیاست گذاری و رهبری را بر عهده دارد. از این رو می طلبد دولتمردان برای تحقق برنامه چشم انداز بیست ساله در این حوزه‌ها  ثبات مدیریتی، تخصص محوری و سیاسی زدایی را در نظر داشته باشند که اصلی بسیار مهم در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محسوب می‌شود.

  باید توجه داشت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تنها حوزه‌ای به‌شمار می‌رود که نه‌تنها با هیچ لشکر کشی و تحریمی به خطر نخواهد افتاد که سبب ایجاد اشتغال، فقر زدایی، توزیع عادلانه ثروت و امکانات، ارز آوری، افزایش امنیت و ارتقا جایگاه کشور ایران در میان سایر ملل خواهد شد.

 از این رو، انجمن های دوستدار میراث فرهنگی استان خوزستان با بیش از یک دهه فعالیت، ابراز تأسف و ناخرسندی خود را از ادامه روند تغییرات پی در پی در رأس سازمان ،اعلام می‌کنیم. و این ابراز تأسف در دفاع از هیچ شخص و یا مخالفت با شخص دیگری نیست. آنچه اهمیت دارد وجود مدیران متخصص، با ثبات و توانمند در سطوح عالی و میانی سازمان برای حفظ میراث کهن سرزمین ایران است. از این رو انتخاب جناب آقای سلطانی فر را به عنوان رئیس جدید  سازمان تبریک عرض می نماییم و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در ارائه راهکار ، پیشنهاد و پیشبرد برنامه های سازمان اعلام داشته و از ایشان درخواست داریم نسبت به حفظ نیروهای متخصص در سازمان اهتمام لازم را مصروف دارند.

شورای هماهنگی تشکل های دوستدار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان شامل انجمن هایی از اهواز، ایذه، آبادان، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان، رامهرمز، دزفول، بهبهان و باغملک می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد