سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم


رییس بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) به مردم توصیه کرد، علائم هشدار سرطان را بشناسند تا با تشخیص زودرس، از پیشرفت آن بیماری جلوگیری کنند.

«محمدرضا میر» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان (8 تا 15 بهمن ماه) افزود: زخمی که خوب نشود، دردی که طول بکشد، بی اشتهایی و لاغری های مفرط از جمله علائم سرطان به شمار می رود.

وی ادامه داد: بویژه افرادی که در خانواده آنها سابقه سرطان وجود دارد، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

رییس بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خال هایی که تغییر رنگ داده یا شروع به بزرگ شدن کنند نیز می تواند نشانه ای از سرطان باشد.

میر گفت: زخم های روی سر و خارش آن، سرفه های طولانی و مزمن همراه با خلط خونی، تعریق های شبانه و ضعف و بی حالی از دیگر نشانه های سرطان به شمار می رود.

وی افزود: یبوست های مداوم همراه با خونریزی نیز می تواند نشانه سرطان باشد اما معمولا مردم آن را به هموروئید و بواسیر مرتبط می دانند.

میر یادآور شد: اگر مردم نسبت به علائم هشیار بوده و سرطان زودتر تشخیص داده شود، موجب بقای طولانی تر، درمان ارزان تر و سبک تر و عوارض کمتر خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد