سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


مدیر کل ثبت احوال خوزستان خبر داد
آرشیو الکترونیکی 7.5 میلیون نسخه سند هویتی خوزستان

مدیر کل ثبت احوال خوزستان از آرشیو الکترونیکی 7.5 میلیون سند هویتی استان خبر داد و گفت: در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده‌ایم.

خبرگزاری فارس: آرشیو الکترونیکی 7.5 میلیون نسخه سند هویتی خوزستان

بهنام مریدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در بین همه استان‌های کشور نخستین استان برای تبدیل آرشیو خود به الکترونیکی بودیم و در این زمینه تاکنون 7.5 میلیون سند به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت خوزستان افزود: خوزستان در شرایط کنونی 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد و در شرایط کنونی می‌توان ادعا کرد که بیش از 3 میلیون سند افراد متوفی را نیز در خوزستان به صورت الکترونیکی نگهداری می‌کنیم.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: در حال حاضر هیچ سندی در ثبت احوال دستی صادر نمی‌شود و به این دلیل خطای انسانی در ثبت احوال به کمترین میزان ممکن تقلیل داده شده است.

وی عنوان کرد: هرکسی می‌تواند با مراجعه به هر اداره ثبت احوالی در سراسر کشور کدملی خود را دریافت و یا اطلاعات سجلی خود را استعلام کند زیرا همه اطلاعات در ثبت احوال کشور به صورت شبکه یکپارچه به هم متصل شده است.

مریدی افزود: به دلیل تکمیل بودن آرشیو الکتریکی ثبت احوال خوزستان صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان اهواز آغاز شده است ولی به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات در این زمینه فراخوان صادر نشده است و به مرور زمان برای متقاضیان روزمره کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان در تعریف کارت ملی هوشمند تاکید کرد: در کارت ملی هوشمند همه کارت‌های عابربانک، پایان خدمت، کارت ملی و... تعبیه شده است و از این رو می‌توان آن را مصداق دولت الکترونیک دانست.

این مقام مسئول افزود: در خوزستان صدور کارت ملی هوشمند از مرز 4 هزار نفر گذشته است و امید است در دهه فجر سال‌جاری صدور کارت ملی هوشمند در سراسر استان آغاز شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد