سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


تاسف بار آنجاست که تعدادی از این جوانان به دلیل پذیرفته شدن در این آزمون فرصت شغلی دیگری را از دست داده اند، تعدادی دیگر به علت طولانی شدن و انتظار شرط سنی را برای سایر آزمون های استخدامی از دست داده اند، جمعی دیگر پس از اطمینان از یافتن شغل ازدواج نموده و اکنون بحران های خانوادگی را در پیش دارند و اگر که بتوان به نظرات ارسال شده کاربران ذیل اخبار مرتبط تکیه کرد افسردگی، سردرگمی و رسیدن تا مرز خودکشی حاصل این تاخیر برای جوانان خوزستانی است
خوزنیوز: 20 ماه از مرحله اول آزمون استخدامی استاندارای و دستگاههای اجرایی خوزستان برای استخدام 1168 نفر و 11 ماه از مرحله دوم این آزمون برای استخدام 1434 جوان خوزستانی گذشت. سریال دنباله داری که از آن دولت به این دولت کشیده شد و گویا کارگردانان آن پایانی برای آن متصور نیستند. 

2602 جوان نخبه خوزستانی که هریک از آنها توانسته اند در رقابتی سخت از بین 25 نفر برگزیده شوند ماههاست قربانی ندانم کاری برخی مسئولین کشوری و استانی شده اند. تاسف بار آنجاست که تعدادی از این جوانان به دلیل پذیرفته شدن در این آزمون فرصت شغلی دیگری را از دست داده اند، تعدادی دیگر به علت طولانی شدن و انتظار شرط سنی را برای سایر آزمون های استخدامی از دست داده اند، جمعی دیگر پس از اطمینان از یافتن شغل ازدواج نموده و اکنون بحران های خانوادگی را در پیش دارند و اگر که بتوان به نظرات ارسال شده کاربران ذیل اخبار مرتبط تکیه کرد افسردگی، سردرگمی و رسیدن تا مرز خودکشی حاصل این تاخیر برای جوانان خوزستانی است. (شرح ماوقع این آزمون استخدامی رمانی طولانی است که علاقمندان می توانند در مطالب مرتبط ذیل مطلب آن را دنبال کنند).

اواخر دی ماه و در آستانه سفر رییس جمهور به اهواز،  علی عماد، معاون پشتیبانی و توسعه استانداری خوزستان در پاسخ به این پرسش خبرنگار خورنیوز که شنیده شده است در برخی استانها مشکل آزمون استخدامی از سوی دولت حل شده است و آیا این مشکل در خوزستان هم حل می شود؟ ضمن انکار آن اعلام داشت: یکی از بحث هایی که جزء مطالبات مردم استان است و آقای استاندار به طور جدی آن را پیگیری می کند بحث جذب نیروهایی است در طی دو آزمون در سال گذشته و دولت پیشین پذیرفته شده اند. که متاسفانه برای این دو آزمون ها منابع مالی دیده نشده بود و این مشکل اصلی ماست. ما عزم خود را در این زمینه جزم کرده ایم و این مسئله را به طور جدی پیگیری می کنیم و حتی در صورت حضور دکتر نوبخت، معاون برنامه ریزی رییس جمهور جلسه ای در این خصوص برگزار می کنیم. اما در نهایت باید دید دولت با شرایط فعلی اقتصادی می پذیرد که این استخدام ها نهایی شوند که ما امیدوار هستیم این اتفاق بیافتد.

اما پس از این سفر پاسخ معاون استاندار به پیگیری خبرنگار ما این بود که «جلسه با معاون رییس جمهور برگزار شده است و وعده بررسی داده شده است»؛ وعده ای از جنس وعده های دولت تدبیر و امید در خوزستان.

این در حالی است که معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، اوایل دی ماه در سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشت گفت: به منظور حل مشکل کمبود نیرو در دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان مجوز استخدام پذیرفته شدگان آزمون سال های گذشته برای این استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود نیرو در دستگاه های اجرایی این استان، در نشست امشب مقرر شد افرادی که بر اساس قانون و رعایت ضوابط در سال های گذشته در آزمون استخدامی پذیرفته و مراحل استخدامی شان نیز انجام شده بود و تنها منتظر مجوز بودند، جذب شوند.

سخن اول با دولت تدبیر و امید و آقای نوبخت است که شفاف بگویند که فرق جوانان  خوزستانی با دیگران چیست؟

سخن دوم با استانداری خوزستان که به نظر می رسد با توجه قرار گرفتن نیروهای بازنشسته در راس برخی معاونت ها پویایی و تحرک خود را از دست داده است و گرنه چگونه است که برخی استان ها مجوز جذب را از معاون رییس جمهور می گیرند اما آنها پاسخ «وعده بررسی» می شنوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد