سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کشاورزی خوزستان

 

 

پیش بینی یک مسئول برای رونق کشاورزی خوزستان
تکرار این جمله که خوزستان در زمینه کشاورزی دارای مقام نخست در کشور است به بهبود وضعیت کشاورزی کمک نمی کند.حتی اگر کشاورزی خوزستان برای مدتی هم بدون مدیر اداره شود تاثیری در جایگاه خوزستان در تولیدات کشاورزی ندارد.
 ناظر عالی طرح های آب و خاک جنوب و غرب در گفتگو با شوشان پیش بینی کرد با یک مدیریت جهادی می توان برای 100 هزار مهندس کشاورزی در خوزستان شغل ایجاد کرد.
حمداله بیگدلی پیش بینی کرد: اگر طرح احیای دشتهای خوزستان به شکل کامل اجرا شود می توان در قالب آن برای 10 هزار مهندس کشاورزی و حتی دیپلم کشاورزی شغل ایجاد کرد.
وی گفت: اگر بتوانیم 10000 هکتار زمین لم یزرع و بدون استفاده در مسیر اهواز - خرمشهر را احیا و تبدیل به حوضچه ماهی کنیم می توان حداقل برای 2000 مهندس کشاورزی شغل ایجاد کرد. البته باید مسئولان استان از جمله استانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و شیلات با هم یکدل باشند.
این کارشناس بخش کشاورزی خوزستان مهمترین نیاز این روزهای بخش کشاورزی استان را ورود جوانان به میدان کار برشمرد و گفت: باید از خیل عظیم فارغ التحصیلان کشاورزی استان که هم متخصص هستند و جویای کار بهره برد. کشاورزی خوزستان با وجود با بهره گیری از توان و ظرفیت مهندسین جوان کشاورزی قطعا در مسیر رونق و شکوفایی قرار خواهد گرفت.
بیگدلی در بخشی دیگر با انتقاد از وضعیت ترویج کشاورزی خوزستان گفت: متاسفانه در حال حاظر ترویج کشاورزی در روستاها حضور ندارد و بجای اینکه کارشناسان ترویج کشاورزی به مزارع بروند ماجرا برعکس شده و کشاورزان به سراغ کارشناسان جهاد کشاورزی می آیند که این یک آسیب جدی برای کشاورزی خوزستان است.
وی افزود: اگر بتوانیم جای خالی ترویج در روستاها را پر کنیم می توانیم به خودکفایی در محصولات کشاورزی امیدوار شویم.
وی با تاکید بر تقویت تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: باید به تشکلهای کشاورزی بها داد. متاسفانه کشاورزی خوزستان سنتی است و همچنان خرده مالکی وجود دارد. باید شرایطی مهیا شود تا این زمین های خرد به شکل تجمیع درآیند و در قالب تشکلهای کشاورزی کار کنند. کشاورز هم باید بداند که کشاورزی سنتی و خرده مالکی جواب نمی دهد و باید به سمت کشاورزی مکانیزه و یکپارچه سازی اراضی حرکت کند. 
حمداله بیگدلی افزود: تکرار این جمله که خوزستان در زمینه کشاورزی دارای مقام نخست در کشور است به بهبود وضعیت کشاورزی کمک نمی کند. تولیدات کشاورزی خوزستان از سالها پیش تاکنون به گونه ای بوده که در کشور دارای مقام نخست بوده ایم و حتی اگر کشاورزی خوزستان برای مدتی هم بدون مدیر اداره شود تاثیری در جایگاه خوزستان در تولیدات کشاورزی ندارد.
وی تاکید کرد: نیاز این روزهای کشاورزی خوزستان این است که از روزمرگی نجات پیدا کند و در مسیر تغییرات قرار گیرد.
وی در پایان گفت: با تلاش، همفکری و همکاری همه دلسوزان بخش کشاورزی و با تکیه بر فعل خواستن و ارائه راهکارهای مناسب و البته حاکم شدن روحیه جهادی می توان امیدوار بود که جامعه کشاورزی و مهندسین کشاورزی خوزستان به جایگاه واقعی خود برسد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد