سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم

 

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان هشدار داد
60 درصد خوزستانی‌ها در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی 

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیش از 60 درصد افراد 35 تا 64 ساله استان دارای اضافه وزن و یا چاقی هستند که این مسئله باعث می‌شود این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت و فشارخون قرار گیرند.

خبرگزاری فارس: 60 درصد خوزستانی‌ها در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی 

پژمان بختیاری‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای آموزش‌های تغذیه‌ای مناسب و اصلاح سبک مصرف مواد غذایی، از 14 تا 20 دی ماه به‌عنوان هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه اعلام شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در بحث تغذیه و آموزش‌های مربوط به آن، دسترسی غذایی، توان خرید و سلامت مواد غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اجرای یک مطالعه تغذیه‌ای در خوزستان گفت: طبق یک بررسی صورت گرفته در سطح استان، 57 درصد مردم استان بیش از حد نیاز بدن کالری دریافت می‌کنند که این مسئله نشان دهنده دسترسی خوب مردم به مواد غذایی است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: اما کمبود املاح و ویتامین‌ها در بدن، نشان از این مسئله دارد که غذای مصرفی غذای خوبی نیست و نیازهای لازم و ضروری بدن را تأمین نمی‌کند.

بختیاری‌نیا خاطر نشان کرد: بر اساس این تحقیق، مصرف میوه و سبزی که از نیازهای اساسی بدن است، در استان کمتر از حد استاندارد و متوسط کشوری است و 20 درصد افراد مورد مطالعه، اصلاً میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند.

وی همچنین ابراز داشت: بیش از 60 درصد افراد 35 تا 64 ساله استان دارای اضافه وزن و یا چاقی هستند که این مسئله باعث می‌شود این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، دیابت و فشارخون قرار گیرند که باید عوامل خطرساز و تهدیدکننده سلامتی را از بین برد و یا میزان آن‌ها را کم کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد