سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: برای اطمینان کامل از بی‌خطر بودن ورود فاضلاب‌های تصفیه شده به کارون، باید آزمایش‌های لازم انجام شود.

دکتر سیدمحمد علوی در سی و هفتمین جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که دیروز، دوشنبه (16 دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فاضلاب‌های شهری یا پساب‌های صنعتی و کشاورزی بعد از تصفیه تا چه اندازه مجاز به ورود به کارون هستند؟ برای پاسخ به این سوال و کسب اطمینان لازم از بی‌خطر بودن مواد ورودی به کارون، باید فاضلاب‌های تصفیه شده پیش از ورود به آب کارون دوباره از جهات مختلف مورد آزمایش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی از فاضلاب‌ها اصلا مجاز به ورود به رودخانه نیستند هر چند تصفیه شوند که فاضلاب‌های بیمارستانی از جمله این فاضلاب‌هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار سرطان در خوزستان در مقایسه با استان‌های دیگر و متوسط کشور و همچنین آمار کودکان متولد شده سرطانی در خوزستان بالا رفته است. اگر بناست توسعه‌ای در استان صورت بگیرد نباید منجر به افزایش مرگ و میرها شود و در درازمدت نیز در قبال حفظ سلامت نسل آینده مسئولیم.

علوی با بیان این‌که بر اساس گزارش‌های ارایه شده، 80 درصد مردم خوزستان از آب کارون استفاده می‌کنند، افزود: لازم است در بحث ورود فاضلاب به کارون همچنین ورود فاضلاب‌های تصفیه شده به آن، از تمام جوانب اطمینان حاصل کرد.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد