سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از آلودگی آبهای سطحی در خوزستان

 

 

آب کارون مناسب آشامیدن نیست

اهواز-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آب روخانه کارون قابلیت استفاده برای آشامیدن را ندارد و برای تامین آب با کیفیت در شهرهای پایین دست استان طرح آبرسانی غدیر بایدهرچه زودتر به بهره برداری رسد.

 

ˈاحمد رضا لاهیجان زادهˈ روزدوشنبه در جلسه شورای حفاظت کیفی کارون که در محل استاندرای خوزستان افزود: با اجرای طرح آبرسانی غدیر که محل تامین آب آن از رودخانه و سد دز است آب آشامیدنی با کیفیت برای 25 شهر و تعداد زیادی از روستاهای جنوبی استان تامین می شود.

وی در خصوص وضعیت فاضلاب های روستایی گفت: هم اینک فاضلاب 203 روستا مسیر رودخانه کارون به این رودخانه می ریزد که خروجی فاضلاب های این روستا ها بیش از 15 هزار متر مکعب است.

لاهیجان زاده افزود: در بین روستاهای بالای 200 خانواراستان 12 روستای اولویت دار انتخاب شده که باید سیستم فاضلاب های این روستاها هرچه زودتر راه اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مشکلات واحدهای پرورش ماهی غیرمجاز در حاشیه رودخانه های استان گفت: هم اینک در حاشیه رودخانه های گرگر،شطیط دو هزار و 48 هکتار پرورش ماهی مجاز و یک هزار و 284 هکتار پرورش ماهی غیرمجاز وجود دارد.

لاهیجان زاده افزود: با احتساب واحدهای پرورش ماهی در روخانه کارون نیز در مجموع شش هزار هکتار پرورش ماهی مجاز و چهار هزار و 500 هکتار غیرمجاز وجود دارد که برای تامین آب مورد نیاز واحدهای مجاز 478 میلیون متر مکعب و واحدهای غیرمجاز 362 میلیون متر مکعب آب نیاز است.

وی در خصوص ساماندهی زه آب های کشاورزی گفت: یکی از مشکلات مهم در بخش کشاورزی استان زه آب های واحدهای کشاورزی غرب کارون است که امیداریم در سفر آینده رییس جمهوری به استان خوزستان اعتبارات این پروژه نیز تامین شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در خصوص پروژه لایروبی کارون گفت: طرح لایروبی رودخانه کارون هم اکنون از پل سوم اهواز به سمت پایین دست در حال اجرا است که در صورت تامین بهتر اعتبارات می توان این پروژه را با شتاب بیشتری به اتمام رساند.

وی در خصوص فاضلاب های بیمارستانی در خوزستان افزود: هم اکنون86 درصد از بیمارستان های خوزستان دارای سیستم دفع فاضلاب است و تنها چند بیمارستان در استان وجود دارد که هنوز به این سیستم مجهز نشده است.

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه رودخانه کارون شاهرگ حیاتی کشور است گفت: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز بحث ارتقاء کیفیت رودخانه کارون است که باید در این زمینه برنامه ریزهای مدونی انجام شود.

وی در خصوص بحث شوری آب رودخانه کارون افزود: یکی از دلایل شوری آب رودخانه کارون سد گتوند است که به صورت تخصصی جلساتی برای رفع مشکلات این سد در استان خوزستان برگزار شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد