سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک درخواست عاجزانه از خوزستانیهای مهربان

 

 

گزارش فارس از تراژدی تلخ خانواده زیدونی
فانوس عمر طاهره رو به خاموشی می‌رود/ قلبی در انتظار محبت 

طاهره قاسمی، کودک 10 ساله‌ زیدونی که به دلیل بیماری قلبی، زندگی‌‌اش به شمارش افتاده و برای جراحی قلب باز که تنها راه نجات این کودک بوده نیازمند یاری مردم و مسئولان است.

خبرگزاری فارس: فانوس عمر طاهره رو به خاموشی می‌رود/ قلبی در انتظار محبت

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، طاهره قاسمی کودک 10 ساله‌ زیدونی است که به دلیل بیماری قلبی، زندگی‌‌اش به شمارش افتاده و اکنون در راه جراحی قلب باز که تنها راه نجات این کودک بوده قرار گرفته است.

طاهره این روزها در منزل بستری است و منتظر روزی است که سلامتی خود را به دست آورد و به زندگی عادی بازگردد.

پدر طاهره کارگری ساده است و بر روی زمین‌های کشاورزی مردم مشغول کار است تا بتواند رزق و روزی حلالی به دست آورد و  خرج زندگی طاهره کند.

طاهره دو خواهر دارد و یک برادر که در سه سالگی او هم به چنین بیماری مبتلا شد و از دنیا رفت.

طاهره قاسمی، این دختر 10 ساله، شب‌ها با تنگی نفس و خفگی مواجه می‌شود و هر چه زودتر باید عمل بشود تا بتواند نفس بکشد.

بیماری طاهره از نادرترین بیماری‌های قلبی است که از هر 20 هزار نوزاد یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

*برادر طاهره را در 3 سالگی از دست دادیم

مادر این کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: برادر او هم بیماری تنگی نفس داشت و در سه سالگی  از دنیا رفت.

وی افزود: در این سرمای سوزان، شب‌ها پنکه اتاق طاهره روشن است چرا که شب‌ها احساس تنگی نفس شدید می‌کند و ناچاراً مجبور هستیم پنکه اتاق وی روشن باشد.

مادر طاهره تصریح کرد: چراغ عمر این کودک، نیازمند دستان با سخاوت شما و نجات دهنده‌ای‌ که امید همه عالمیان به اوست و هر نفسش برای اوست، تا شاکر درگاه ایزد منان باشد و دعاگوی شما.

*در حمایت مالی از بیماران محدود هستیم

رئیس اداره بهزیستی بهبهان نیز در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه ساختار و چارچوب بهزیستی و حدود و وظایف این اداره، محدودیت‌های خاصی دارد و شامل افرادی می‌شود که دچار بیماری‌های ذهنی و روحی و خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند.

بهمن خلیلی ادامه داد: در چنین مواردی که سازمان نمی‌تواند کمکی به این بیماران داشته باشد از طریق خیرین و مشارکت‌های مردمی مساعدت‌هایی را در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید تدابیری را بیندیشد که در مواقع ضروری و نیاز به چنین افرادی به صورت اورژانسی کمک شود.

رئیس اداره بهزیستی بهبهان اضافه کرد: طبق قانون جدید چنین افرادی چنانچه متاهل باشند و دارای مشکل خاص مثل مشکل قلب، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به نیازمندی‌های اولیه و ضروری افراد تحت پوشش اداره ابراز داشت: افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند به صورت مستمر به آنها بن و کارت خرید کالا و مستمری تعلق می‌گیرد.

خلیلی اضافه کرد: سردشت زیدون دارای بیش از 200 نفر از افراد تحت پوشش است که 30 نفر تحت پوشش اجتماعی ،70 نفر تحت پوشش توان بخشی و 100 نفر جانبی را زیر پوشش خود قرار داده است.

*درمان قطعی این بیماری عمل جراحی قلب باز است

پزشک این کودک که متخصص قلب و عروق است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: طاهره قاسمی که مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی است و جزو بیماری‌های مادرزادی قلبی است که به اختصار SVAS نامیده می‌شود.

دکتر محمد فراهانی گفت: این بیماری جزو بیماری‌های طبقه‌بندی شده‌ایست که باعث انسداد راه خروجی بتن چپ می‌شود.

وی یادآور شد: از بین بیماری‌هایی که باعث انسداد خروجی بتن چپ می‌شوند بیماری این کودک از نادرترین فرم از این گونه بیماری است.

این متخصص قلب و عروق ابراز داشت: این بیماران با معاینه قلبی دارای صدای اضافه قلب هستند که طاهره هم از این دست بیماران است.

وی ادامه داد: برای بررسی بیماری طاهره قاسمی، اکوکاگرافیکی انجام گرفت که تشخیص قطعی در این بیمار با انجام انژیوگرافی که مشخص کرد وی از اختلالات مادرزادی همراه نبوده است.

فراهانی همچنین عنوان کرد: درمان قطعی این بیماری عمل جراحی قلب باز است که در اکثر موارد به دنبال عمل جراحی قلب باز بهبود کامل پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از هر 20 هزار نوزاد زنده‌ای که به دنیا می‌آیند یک نفر به این بیماری مبتلا خواهد شد خاطرنشان کرد: این بیماری ممکن است در زمینه‌های مختلف دیده شود و یا ممکن است جزیی از بیماری به نام سندروم ویلیامز باشد.

پزشک طاهره در خصوص دلایل بروز این بیماری افزود: ممکن است یکی از اعضای خانواده مبتلا و یا دچار این بیماری باشند و یا ممکن است بدون اینکه یکی از اعضای خانواده مبتلا باشد فرد دچار این بیماری شود.

وی توضیح داد: در سه گروه از این افراد که گروه اول شامل افرادی که دچار بیماری سندروم ویلیامز هستند، گروه دوم ممکن است از طریق خانواده از یکی از اعضا به فرزندان منتقل شود و در گروه سوم ممکن است با وجود اینکه هیچ یک از والدین به این بیماری مبتلا نشده باشد کودک به این بیماری مبتلا شود.

پزشک طاهره قاسمی بیان کرد: تشخیص قطعی این بیماری با انجام اکوکاگرافیکی‌ است و در بعضی از موارد نیز به انژیوگرافی برای تشخیص بیماری مادرزادی نیاز است.

*اعلام شماره حساب و تلفن

ستاد اقامه نماز جمعه سردشت زیدون ضمن حمایت از این خانواده از همه هموطنان ایران اسلامی و کسانی که می‌توانند در راستای کمک به مستضعفین و نیازمندان دست دوستی دهند شماره حساب 0109360371004 بانک ملی شعبه سردشت زیدون یا شماره تماس 09168712744 و یا 06722623558 را برای مساعدت اعلام کرده است.

امروز دستان طاهره رو به سوی آسمان و چشمانش با ریختن اشک‌‌هایی آرام آرام و با قطراتی زلال‌تر از باران به زمینیان است.

امید این کودک 10 ساله و خانواده‌اش را ناامید نکنیم و با حمایت‌های مالی هرچند اندک، یاری خدا و همراهی‌اش به سوی عمل جراحی قلب، بتوان به طاهره زندگی تازه بخشید تا او نیز چون هم‌سن و سالانش بتواند نفس بکشد، بدود و بازی کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد