سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

انتشار نامه مشترک استاندار مقتدایی و ابتکار، معاون رییس جمهور، نشان داد که تنها راه اصولی و پایدار برای ماندگاری کارون، کارشناسی دوباره آن است. حالا بطور آشکار و پس از آنکه بیش از 5 هزار و پانصد تن، پای نامه مبتنی بر کارشناسی کارون که خطاب به رییس جمهور نوشته شده است را امضاءکرده اند، مضمون این نامه مشترک نشان می دهد که میان جمعی از نخبگان، مردم و مسئولین استان و کشور بر سر یافتن چاره ای برای این رودخانه اشتراک نظر وجود دارد
خوزنیوز/ خداداد شوراب:

1- انتشار نامه مشترک استاندار مقتدایی و ابتکار، معاون رییس جمهور، نشان داد که تنها راه اصولی و پایدار برای ماندگاری کارون، کارشناسی دوباره آن است. حالا بطور آشکار و پس از آنکه بیش از 5 هزار و پانصد تن، پای نامه مبتنی بر کارشناسی کارون که خطاب به رییس جمهور نوشته شده است را امضاءکرده اند، مضمون این نامه مشترک نشان می دهد که میان جمعی از نخبگان، مردم و مسئولین استان و کشور بر سر یافتن چاره ای برای این رودخانه اشتراک نظر وجود دارد.

راه ماندگاری کارون از کارشناسی دوباره آن می گذرد
2- پیش از این هم نوشتم و مانند دوستان دیگری که در این زمینه قلمفرسایی کردند، نشان دادم که راه حل پایداری کارون نمی تواند از مسیرهایی با قیل و قال جنجال برانگیز عبور کند. البته روشن است که منظورم ، حمایت های اجتماعی و تجمع های خودجوش که بصورت سمبلیک، در کنار کارون گرد آمدند، نیست. اینها همانطور که می دانیم، سرمایه های معنوی این رودخانه بزرگ در استان ما هستند که تداوم آنها، ضرورتی برای پایداری کارون است. اما آن قیل ها که برخی به دنبال آن هستند و مسیر آن از متهم کردن مردم این و آن استان می گذرد، اینها جنجال آفرینی های پرهزینه و کم منفعت است.

3- برای ماندگاری و پایداری کارون درحوضه آبریز آن، نیازی به این نیست تا هموطنان گرامی خود را به تلاش برای رهایی از وضع خودشان متهم کنیم. ما می توانیم با نگاهی جدید، راه های نو پیدا کنیم و تلاش های مان را جهت دیگر بدهیم، اما این به معنی بایکوت کردن حق تلاش برای بهبود وضعیت نیست. همانطور که می توان با شناخت دوباره کارون، توان و ظرفیت آن را برای طرح های پیرامون آن به سنجش در آورد و ارزیابی کرد، برای تامین نیاز آب استان های مرکزی کشور نیز می توان به راه های نو و جدیدی فکر کرد که ابتدای آن، شناختی دوباره از منابع موجود در کشور است.

4- استاندار مقتدایی در هنگام ورود دوباره به ساختمان استانداری خوزستان، حرف های پرشوری را بر زبان آورد که در این نامه، فنی و کارشناسی شده اند. تجربه سال های گذشته مدیریت کلان استان نشان داده است که هیجانات تند، راه به جایی نمی برند، حال چه مربوط به نخبگان و مردم باشند و چه مربوط به مسئولین. اینکه استانداری خوزستان چقدر می تواند مطالبات استان را دریافته، کارشناسی کرده و باز گویی کند، چیزی است که آینده نشان خواهد داد. اما آنچه روشن است این است که استاندار می تواند حرف مردم را دریابد اما اگر به همان سیاق مردم بازگویی اش کند، راه به جایی نخواهد برد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد