سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای خوزستان

 

اخطار مدیریت بحران خوزستان در پی ورود سامانه بارشی
اجتماعی  11:23:34 1392/10/15

9210-5414-5 کد خبر
 

در پی هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و اطلاعیه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور، مدیریت بحران خوزستان اخطاریه‌ای صادر کرد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- در این اخطاریه خطاب به فرمانداران آمده است: "در پی پیش‌بینی وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در سطح استان به خصوص در نیمه شرقی و جنوبی از روز یک‌شنبه 15 دی ماه تا روز سه‌شنبه 17 دی ماه، احتمال مواج شدن خلیج‌فارس، آبگرفتگی معابر عمومی در شهرها، بارش برف در مناطق کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی در این مدت وجود دارد.

 دستور فرمایید با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، ابلاغ سریع به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جهت حفظ آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم و برقرای کشیک شبانه‌روزی در ادارات و مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت خطرات جانی سرنشینان خودروها و وسایل نقلیه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان طبق ضوابط اقدام شود.

 اطلاع‌رسانی به هر نحو ممکن (مثلا از طریق شوراها، دهیاری‌ها، مراکز خدمات جهاد کشاورزی مستقر در روستاها و سایر وسایل در دسترس جهت اطلاع‌رسانی) به صیادان، لنج‌داران، صاحبان قایق‌های موتوری، کشاورزان، عشایر، افراد ساکن در مناطق در معرض خطر سیل و سیلاب و مناطق کوهستانی و برف‌گیر و در معرض خطر محاصره برف و محل‌های با احتمال وقوع صاعقه انجام شود.

 همچنین اطلاع‌رسانی در خصوص توجه به توصیه‌های مسئولان و متخصصین جهاد کشاورزی در خصوص نحوه انجام عملیات کشاورزی (مانند کودپاشی، سم‌پاشی و ... طی مدت مذکور) و عدم نگهداری و چرای دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع و نیز سایر تمهیدات لازم و مورد نیاز جهت پیشگیری و یا به حداقل رساندن آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول داشته و شهروندان را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال نمایند."

 

 

باران در راه است؛
هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست/ دریا مواج می شود
اجتماعی  8:27:35 1392/10/15

9210-5214-5 کد خبر
 

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از آغاز بارندگی ها در سطح استان از امروز خبر داد.

 

علی‌رضا غلام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجوبان ایران(ایسنا)-منطقه خوزستان- اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نفوذ سامانه ناپایداری را از امروز، 15 دی‌ماه، به استان نشان می‌دهد که همراه با استقرار زبانه کم‌فشار سطح زمین و جریانات جنوبی موجب افزایش ابر و به تدریج شروع بارندگی ها در استان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس در 24 ساعت آینده، آسمان مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با مه یا مه رقیق و همراه با بارندگی و رعد و برق و گاهی توام با وزش باد، آسمان مناطق مرکزی و غربی صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و شامگاهی و در طول روز با افزایش ابر، بارندگی و رعد و برق و گاهی وزش باد همراه خواهد بود.

 

غلام‌پور تصریح کرد: همچنین آسمان ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق همراه با افزایش ابر و بارندگی و رعد و برق توام با وزش باد و آسمان مناطق ساحلی و جنوبی قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، مه یا مه رقیق همراه با بارندگی و رعد و برق و توام با وزش باد پیش بینی می شود.

 

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با دمای ۱۸ و دهدز با دمای ۲- درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. امروز نیز حداکثر دمای اهواز به ۱۸ و حداقل به ۹درجه سانتی گراد خواهد رسید.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، اداره‌کل هواشناسی خوزستان همچنین به دنبال پیش بینی آغاز بارندگی ها در استان از امروز، اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرده است:

 

"بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل های عددی اداره کل هواشناسی خوزستان بیانگر ورود سیستم بارانزایی است که از اوایل وقت یکشنبه از جنوب غرب به کشور وارد و به تدریج باعث افزایش ابر و بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید و رعد و برق در استان خواهد شد. این وضعیت تا سه شنبه نیز ادامه دارد. بارش در نواحی مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود. مقدار بارش در کل استان به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی قابل ملاحظه خواهد بود و لذا آبگرفتگی معابر در بازه زمانی مذکور دور از انتظار نیست و خلیج فارس نیز در تاریخ یاد شده مواج است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد