سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

در اولین سفر استانی؛
روحانی به خوزستان می آید؟
سیاسی  9:40:32 1392/10/15

9210-1873-5 کد خبر
 

بنا بر اعلام وزیر کشور، نخستین سفر استانی رئیس جمهور در قالب طرح "پایش و پویش" در دو سه هفته آینده به یکی از استان های هرمزگان و یا خوزستان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان- عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" سخن می گفت، به مسأله سفرهای استانی در دولت یازدهم در قالب طرح "پایش و پویش" اشاره کرد و گفت: سفر وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شده است و در دو - سه هفته آینده نیز رئیس‌جمهور نخستین سفر استانی را به یکی از دو استان هرمزگان یا خوزستان انجام خواهد داد. وی همچنین تاکید کرد که دولت برای حل مشکلات استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان، برنامه‌های جدی بویژه برای جلب سرمایه‌گذاری در این مناطق دارد.

وی گفت که "برنامه‌های ویژه‌ای برای جلب سرمایه‌گذاری در این مناطق داریم و برای این کار نیز 20 میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که در صورت سرمایه‌گذاری در این استان‌ها، تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا خوزستان، پیش از این نیز برخی نمایندگان خوزستان، از جمله عباس پاپی زاده، نماینده دزفول از سفر روحانی به خوزستان در روزهای پایانی دی ماه خبر داده بودند. آنچه مسلم است اینکه نخستین و یا دومین سفر رئیس دولت یازدهم به خوزستان خواهد بود و دکتر روحانی قطعا در این سفر مسائل گسترده برای بررسی در دستور کار خواهد داشت.

معضل آلودگی هوا در استان خوزستان که در ماه های گذشته و به ویژه در فصل پاییز موجب تنگی نفس در جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر شد، مساله ریزگردها که در 10 سال گذشته خوزستانی ها را درگیر کرده است، آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت صنایع آلاینده در استان و مساله مهم آب شرب در خوزستان از جمله مهمترین مواردی است که قطعا در این سفر بررسی خواهند شد.

موضوع انتقال آب کارون و توجه به دیدگاه های مردمی در این زمینه، خشک شدن برخی تالاب های خوزستان، پروژه های بر زمین مانده و نیازمند اعتبار مانند مترو اهواز، مشکلات و معضلات بخش کشاورزی استان، بیکاری و موارد مشابه دیگری نیز وجود دارد که امیدواریم با حضور رئیس جمهور در خوزستان به سرانجام مطلوبی برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد