سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

چنین فردی در صورتی که به دست بازجویان ایرانی سپرده می شد می توانست راز ارتباط
ریاض و تندروهای اسلامی در منطقه را جزء به جزء نشان می داد. تحویل دادن الماجد به یکی از کشورهای ایران یا عربستان سعودی، می توانست دیگری را خشمگین سازد.

عصر ایران ؛ رضا غبیشاوی - "ماجد الماجد" شهروند سعودی و رهبر گروه "عبدالله عزام" نزدیک به القاعده به تازگی در کمتر از چند روز پس از بازداشت در لبنان به دست ارتش این کشور، در بازداشت درگذشت.

گروه "عبدالله عزام" در آبان ماه گذشته مسؤولیت دو انفجار انتحاری علیه سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت. در این دو انفجار انتحاری، شماری زیادی کشته و زخمی شدند. تعدادی از شهروندان ایرانی از جمله رایزن فرهنگی ایران هم در میان کشته شدگان این حادثه بودند.

براساس اطلاعاتی که رسانه های لبنانی به نقل از منابع امنیتی منتشر کرده اند الماجد ارتباط نزدیکی با شبکه القاعده در منطقه خلیج فارس و تندروهای اسلامگرای زیرمجموعه القاعده در سوریه برقرار کرده بود. الماجد در ماه های اخیر در دیدار با  رهبر "جبهه النصره" گروه مسلح نزدیک به القاعده در سوریه، درباره همکاری میان دو طرف توافق شده بود.

الماجد همچنین سابقه فعالیت در پاکستان، عراق و سوریه را نیز در کارنامه خود داشت. علاوه بر این یکی از کانال های جذب و انتقال کمک های مادی از کشورهای جنوب خلیج فارس برای القاعده و تشکیلات و شاخه های زیرمجموعه اش بود.

همچنین منابع امنیتی بارها از ارتباط نزدیک عربستان سعودی با گروه های تندروی اسلامی و نزدیک به القاعده در سوریه خبر داده اند. عربستان سعودی همزمان با مخالفت و جنگ با القاعده در درون مرزهای خود، اما سعی می کند از این مجموعه به عنوان وسیله و ابزاری برای حفاظت از منافع ملی اش در خارج از مرزهایش و اعمال اراده اش استفاده کند.

چنین فردی در صورتی که به دست بازجویان ایرانی سپرده می شد می توانست راز ارتباط ریاض و تندروهای اسلامی در منطقه را جزء به جزء نشان می داد. تحویل دادن الماجد به یکی از کشورهای ایران یا عربستان سعودی، می توانست دیگری را خشمگین سازد.

بلافاصله پس از انتشار خبر بازداشت الماجد، ایران خواهان مشارکت در بازجویی از وی شد. در مقابل عربستان سعودی نیز ضمن درخواست تحویل گرفتن الماجد از لبنان، با مشارکت ایران در بازجویی از وی مخالفت صریح کرد.

دولت لبنان نیز در مقابل از اعلام موافقت یا مخالفت با این درخواست ها خودداری  و موضعی مبهم را اتخاذ کرد اما با گذشت کمتر از چند روز، خبر درگذشت الماجد منتشر شد. این در حالی است که الماجد در حادثه زدوخورد مسلحانه ای دستگیر نشد و وضعیت جسمی او نیز به گونه ای نبود که به هنگام دستگیری، به بیمارستان منتقل شود.

مرگ به دور از انتظار الماجد، با گمانه های بسیاری روبه رو شد و بسیاری از تحلیلگران و افراد پیگیر روند تحولات منطقه، چنین اتفاقی را مشکوک و آن را نتیجه اقدام عمدی برای مرگ او می دانند.

اما چرا باید به این مرگ، مشکوک بود؟

لبنان محل نقش آفرینی گروه ها و قدرت های داخلی است که بیش از آنکه ایفاگر نقش ملی باشند به دنبال پیگیری منافع یکی از قدرت های منطقه ای (سوریه، عربستان سعودی، ایران، ترکیه) یا جهانی (روسیه، آمریکا، فرانسه) هستند چرا که منافع خود را از راستا و تحقق منافع ملی قدرت بیرونی می دانند.

دولت های لبنان از هر جناح و گروهی که باشند همیشه سعی می کنند میان جهت گیری ها و رویکردهای قدرت های مختلف منطقه و جهان، نوعی موازنه برقرار و از طریق این موازنه، منافع ملی خود را حفظ کنند. لبنان پس از جنگ داخلی شدید و زیان بار لبنان، سایر قدرت های داخلی این کشور ادامه حیات لبنان را براساس اصل مورد توافق "لا غالب و لامغلوب" (نه پیروز و نه شکست خورده) پیگیری می کنند. براساس این قاعده، بازی باید برای همه بخش های سیاسی، مذهبی و دینی لبنان، بازی برد – برد باشد و هیچ بخشی از این جامعه، حذف نمی شود.

هر یک از بخش های سیاسی، مذهبی و دینی لبنان خود را مورد حمایت یکی از قدرت های منطقه ای یا جهانی می داند و منافع خود را در تحقق منفع آن قدرت پیگیری می کند.

از سوی دیگر، دولت لبنان قادر به ایستادگی و مقاومت درباره خواسته های یکی از دو قدرت اصلی منطقه یعنی عربستان سعودی و ایران نبود. یعنی در شرایط این موضوع، دولت لبنان توانایی ندارد در مقابل درخواست های مهم ایران و عربستان موافقت یا مخالفت کند.

ایران و عربستان سعودی، هر دو خواهان دسترسی و بازجویی به ماجد الماجد بودند. دولت عربستان سعودی علاوه بر این، خواهان تحویل گرفتن این متهم بودند. دولت لبنان نیز نمی توانست در برابر این درخواست واکنش مثبت یا منفی داشته باشد.

در صورتی که لبنان با خواسته های ایران یا عربستان سعودی موافقت یا مخالفت می کرد این کشور بحران زده، وارد سطح پیشرفته تری از بی ثباتی و بحران می شد چرا که در معرض مجازات ها و تنبیه های مستقیم و غیرمستقیم قرار می گرفت.

اما با مرگ ماجد الماجد، صورت مسئله برای دولت لبنان حذف شده است و در این صورت بیروت از زیر فشار شدید و همزمان عربستان سعودی وایران خارج می شود گرچه در نهایت، سعودی ها از چنین اتفاقی نفس راحت خواهند کشید.

 

دادستان کل بحرین، گفته که ۵ مظنون در این رابطه دستگیر شده اند و آنها پذیرفته اند که برای انجام عملیات تروریستی در بحرین به خاک ایران رفته و از سوی سپاه پاسداران آموزش دیده و تأمین مالی شده اند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات بحرینی در تازه ترین اتهام سازی علیه ایران، سپاه پاسداران را به آموزش نیروهای شبه نظامی برای انجام عملیات در خاک بحرین متهم کرده‌ و از بازداشت پنج منظون در این رابطه خبر داده‌اند!
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از "بنا"- خبرگزاری رسمی بحرین، "عثمان العوفی"- دادستان کل این کشور، اعلام کرده که گزارشی از سرویس‌های اطلاعاتی بحرین به دادسرای این کشور رسیده که بر اساس آن، "احمد محفوظ موسوی"- یک تبعه بحرین که اکنون در ایران زندگی می کند، چندین عملیات را علیه مکان‌های امنیتی و حکومتی بحرین طراحی کرده است.

دادستان کل بحرین، اضافه کرده که ۵ مظنون در این رابطه دستگیر شده اند و آنها پذیرفته اند که برای انجام عملیات تروریستی در بحرین به خاک ایران رفته و از سوی سپاه پاسداران آموزش دیده و تأمین مالی شده اند!

همچنین دستگیرشدگان به جاسوسی به نفع یک کشور خارجی با هدف انجام حملاتی علیه بحرین متهم شده اند و دیگر اتهام آنها، حمل سلاح غیرمجاز برای انجام حملات تروریستی است.

روز دوشنبه، بحرین مدعی «ضبط مواد منفجره ساخت ایران و سوریه در دو قایق در حاشیه خلیج فارس» شده بود

بحرین که از سوی یک خانواده وهابی اداره می شود، از فوریه سال 2011 دستخوش اعتراضاتی شد که اغلب معترضان، شیعیان اکثریت و ناراضی این کشور بودند؛ بحرین، ایران یکی از همسایگان خود را، متهم کرد که از معترضان حمایت می کند.

بر اساس فدراسیون بین المللی حقوق بشر، حداقل 89 نفر در اعتراضات بحرین جان خود را از دست دادند و ده ها نفر از شیعیان این کشور نیز دستگیر و به اتهام حمله به نیروهای پلیس با استفاده از مواد منفجره دست‌ساز، احکام سنگینی در مورد آنها صادر شد.

با ادامه اعتراضات بحرین، حکومت پادشاهی این کشور به کمک آل سعود، مجازات محکومان را افزایش داد و همچنین هرگونه تظاهرات در"منامه"- پایتخت این کشور، را ممنوع اعلام کرد.

کد خبر: ۳۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲ - 05 January 2014
در سانحه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شمال بغداد، 10 زائر ایرانی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فر انسه، بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شهر مقدادیه یک اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مرز ایران به سمت نجف در حال حرکت بود دچار سانحه شد.

در این سانحه 10 زائر ایرانی شهید و 30 زائر دیگر نیز مجروح شدند.

جزئیات بیشتری از این حادثه و هویت زائران هنوز منتشر نشده است.

بنا بر این گزارش ، ماه گذشته نیز در این شهر گروهی از کارگران ایرانی طرح خط لوله انتقال گاز ایران به عراق هدف حمله افراد مسلح به اسلحه سبک قرار گرفتند و 18 نفر از آنها شهید شدند.

 

 

پوتین: رژیم عربستان تروریستی است

 

کد خبر: ۳۶۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴ - 05 January 2014
رئیس جمهوری روسیه با تروریستی خواندن رژیم عربستان خاطر نشان کرد روسیه به زودی پاسخ عاملان انفجارهای ولگوگراد را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الغد، ولادیمیر پوتین گفت: روسیه به زودی پاسخ عاملان انفجارات ولگوگراد را خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه این انفجارها شبیه انفجارهای عراق، سوریه و لبنان است، افزود:  برای شناسایی مجرمان نیاز به فرصت بیشتری نیست و ما به زودی پاسخ آنها را خواهیم داد.

پوتین افزود: پاسخ ما طوری خواهد بود که نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد. وی همچنین رژیم حاکم بر عربستان را رژیمی تروریستی توصیف کرد.

این در حالی است که پس از انفجارهای تروریستی شهر ولگوگراد اعلام شد بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان سعودی در دیدار با ولادیمیر پوتین که در سال جاری شمسی برگزار شده بود مسکو را تهدید کرده بود که اگر همچنان به حمایت خود از نظام بشار اسد ادامه دهد ریاض از نفوذ خود در میان گروههای افراطی حاضر در قفقاز و چچن برای فشار بر روسیه استفاده خواهد کرد.

بعد از این تهدیدها "دکو عمراف" رهبر افراطیان حاضر در قفقاز از تمامی نیروهای خود خواست تا تمام توان خود را برای جلوگیری از برگزاری بازیهای المپیک زمستانی که در ماه فوریه در سوچی برگزار می شود به کار بگیرند.

لازم به ذکر است عمراف صراحتا اعلام کرده بود که از طریق انجام فعالیتهای انتحاری از برگزاری این مسابقات جلوگیری خواهد کرد.

برخی اخبار حکایت از آن دارند که روسیه پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر تروریست خواندن عربستان را تقدیم شورای امنیت کرده است.
کد خبر: ۳۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ - 05 January 2014
فیلم ویدیویی جدیدی روی اینترنت منتشر شده است که در آن عدنان عرعور مفتی فتنه‌گر و تندرو سلفی آرزو می‌کند از سربازان ارتش "سفیانی" باشد، همان کسی که در اوایل عصر ظهور به نبرد با حضرت امام مهدی (عج) خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عدنان عرعور، شیخ سلفی سوری که مقیم عربستان است، در سخنانی از تریبون تبلیغاتی خود موسوم به شبکه "شذا" گفت: امیدواریم انشاء الله زیر لوای پرچم لشکر سفیانی باشیم.

سفیانی کیست؟

احادیث وروایات درباره السفیانی متعدد و متواتر است. او «عثمان بن عنبسه» از فرزندان «خالد بن یزید بن معاویه است و چون از نسل ابوسفیان است، معروف به «سفیان» است. او مردی است با چهره‌ای ترسناک و آبله روست و چشمانی کبود دارد. او از سرزمینی خشک به نام «بیدا» که سرزمینی بی آب و علف در بین مکه و شام است، خروج می‌کند.

عثمان بن عنبسه کیست و ادعای او

سفیانی ازفرزندان یزید بن معاویه بن ابوسفیان  لعنة الله علیهما است. در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که فرمود:«آنگاه که خورشید به مغرب خود نزدیک می‌شود، کسی از مغرب فریاد می‌زند: ای مردم، مولای شما در بیابان خشک (بیدا) ظهور کرد و اوعثمان بن عنبسه ازفرزندان خالد بن یزید بن معاویه بن ابوسفیان است. با اوبیعت کنید تا هدایت شوید و با اومخالفت نکنید که گمراه می‌شوید. پس ملائکه و جن او را تکذیب می‌کنند. هرآن‌ که درشک وتردید است وهرکافر و منافقی با ندای او گمراه می‌شود».

شیخ صدوق از ابو منصور البحبی نقل کرده است که می‌گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره اسم سفیانی سؤال کردم. فرمود: «تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج‌ گانه شام: دمشق، حمص، فلسطین، اردن و حلب را تصرف کرد، منتظر فرج باشید.» گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد؟ فرمود: «خیربلکه تصرف او 8 ماه است که یک روزهم بر آن اضافه نمی‌شود.»

بعد ازاین‌ که سفیانی تسلیم پیشنهاد اطرافیان خود می‌شود، درمقابل امام مهدی (علیه السلام) می‌ایستد و آن حضرت (علیه السلام) را به مبارزه می‌خواند. پس امام مهدی (علیه السلام) او را از جنگ بیم می‌دهد. اما سفیانی بر جنگ علیه امام (علیه السلام) پا فشاری می‌کند. بدین ترتیب بین لشکر سفیانی و لشکر امام (علیه السلام) جنگی در می‌گیرد، که پیروز آن مهدی (علیه السلام) است. حکمرانی سفیانی پایان می‌یابد و اسیر می‌شود و امام (علیه السلام) او را به درک واصل می‌کند. و این گونه امام (علیه السلام) برعراق مسلط می‌شود.

[قول دیگردربارة کشته شدن سفیانی] این است که او به شام فرارمی‌کند وامام (علیه السلام) عده‌ای از یاران خود را به دنبال او روانه می‌کند وآنان پس ازدستگیری سفیانی اورا به قتل می‌رسانند.
 

فرو رفتن لشکر سفیانی در زمین از رویدادهای مهم زمان سفیانی


این واقعه  خسف  چند روز پس از ظهور صورت می‌گیرد و معجزة بزرگی است که امدادی الهی برای قیام مهدی (علیه السلام) است و با این رخداد مردم به صراحت به عدالتِ دعوت اما (علیه السلام) و حقانیت قیامش ایمان می‌آورند و حتی این امر سفیانی را هم تحت تاثیر قرار می دهد که مهم‌ترینِ نتایج آن‌ فتح عراق بدون خون‌ریزی است.

اندکی بعد سفیانی به شام فرار می کند و امام مهدی (علیه السلام) عده‌ای را درپی او روانه می‌کند.

این افراد در بیت المقدس به سفیانی می‌رسند و در آن‌‌ جا روی صخره‌ای او را گردن می‌زنند.

سفیانی پس از خروج پس از خروج مناطق پنج گانه شام: دمشق و حمص در سوریه، فلسطین، اردن و حلب را تصرف می کند.

او به این مناطق اکتفا نمی کند، بلکه لشکریان خود رابه اطراف گسیل می‌دارد که بخش بزرگی از لشکریان او به طرف بغداد و کوفه می‌روند و در آنجا قتل و فساد به راه می‌اندازند و اهل آنجا را تارومار می‌کنند.

در کوفه و نجف اشرف نیز قتل عام می‌کنند.

پس از آن، قسمتی از لشکرآن ملعون به شام و قسمتی دیگر به مدینه می‌روند.

بخشی از لشکر سفیانی که به شام می‌رود [با لشکر امام (علیه السلام) مواجه می‌شود که]، لشکر حضرت حجت (علیه السلام) بر آن پیروز شده و آن را نابود می‌کند و اموال آنان به غنیمت گرفته می‌شود.

با رسیدن لشکر سفیانی به مدینه، به مدت سه روز هر عملی را در این شهر مباح اعلام می‌کنند و در آن به قتل و ویرانی مشغول می‌شوند. اما در راه مکه و در منطقه بیداء در زمین فرو می روند و جز سه نفر از آنان کسی زنده نمی ماند.

فتنه سفیانی در نواحی مختلف بلاد اسلامی گسترش می‌یابد و در این فتنه به طور خاص بر اصحاب علی (علیه السلام) و شیعیان آن حضرت (علیه السلام) سخت می‌گذرد تا جایی که ندا دهنده‌ای از سوی سفیانی ندا می‌دهد: «آگاه باشید هر کس سرِ شیعه‌ای از شیعیان علی (علیه السلام) را بیاورد هزار درهم جایزه می‌گیرد.» در این اوضاع همسایه بر همسایه‌اش هجوم می‌برد و می‌گوید: او از شیعیان علی (علیه السلام) است. پس گردنِ او را می‌زند و هزار درهم جایزه می‌گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد