سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

 

در ایستگاه بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال کشور؛
جدال ســرخ‌آبــی‌های خوزستان در داربی داغ اهواز
ورزشی  12:17:3 1392/10/11

9210-7681-5 کد خبر
 

در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور، شهرآورد اهواز بین دو تیم استقلال و فولادخوزستان در حالی برگزار می شود که استقلال به دنبال جبران شکست دور رفت و فولاد درصدد کسب سه امتیاز و ماندن در کورس قهرمانی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان - استقلال خوزستان که در نیم فصل اول باتوجه به اولین تجربه لیگ برتری اش عملکرد خوبی داشت، با کسب 17 امتیاز به کار خود در این نیم فصل پایان داد و پا به تعطیلات گذاشت. آبی پوشان در فصل نقل و انتقالات برخلاف سایر تیم ها که با سر و صدای فراوان به دنبال جذب بازیکن بودند، بی سر و صدا چند بازیکن لیگ برتری و دسته یکی را جذب کردند تا با برطرف کردن مشکلات خود در پست های مدنظر، آماده تر پا به نیم فصل دوم بگذارد.

 

زنگ آغاز نبرد تیم ها در نیم فصل دوم به صدا درآمد و آبی پوشان خوزستانی که برگزارکننده اولین دیدار این نیم فصل بودند، رو در روی ذوب آهن قرار گرفتند و توانستد این تیم را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارند تا پس از 15 هفته طعم برد خارج از خانه را بچشند.

 

شاگردان ویسی در هفته های هفدهم و هجدهم به ترتیب به مصاف مس کرمان و سایپا رفتند که در پایان نتیجه این بازی ها را با شاگردان پرویز مظلومی و انگین فیرات تقسیم کردند. استقلالی ها در هفته نوزدهم نیز باتوجه به نتایج رضایت بخشی که در سه هفته ابتدایی دور برگشت به دست آورده بودند، امیدوارنه در خانه به مصاف ملوانی ها رفتند ولی تمام امیدشان نقش بر آب شد و برابر انزلیچی ها تن به شکست دادند.

 

آبی پوشان در هفته بیستم با انگیزه های بسیار و برای جبران شکست هفته گذشته مقابل ملوان، راهی تهران شدند. شاگردان ویسی در حالی به مصاف نفت تهران رفتند که می خواستند از این بازی دست خالی به اهواز برنگردند که درنهایت نیز به این هدف خود رسیدند و یک امتیاز شیرین از این دیدار کسب کردند.

 

آبی پوشان اکنون در حالی پا به دربی اهواز می گذارند که در اندیشه جبران شکست دور رفت مقابل فولادخوزستان هستند تا علاوه بر انتقام از شاگردان فرکی، جایگاه خود را در میانه های جدول تثبیت کنند.

 

اما در سوی دیگر، فولادی هایی قرار دارند که در چهار بازی پایانی نیم فصل اول بر خلاف بازی های زیبایی که ارایه داده بودند، نتواستند نتایج لازم را کسب کنند و در نهایت با به دست آوردن 27 امتیاز و البته حفظ خود در کورس قهرمانی، به کار خود در نیم فصل نخست پایان دادند.

 

فولادی ها که خود را برای بازی های آسیایی نیز آماده می کنند، سعی کردند در فصل نقل و انتقالات با جذب چند بازیکن لیگ برتری سرشناس ازجمله سوشا مکانی و غلامرضا رضایی و بازگشت دوباره آرش افشین، نواقص خود را برطرف کنند تا هم در لیگ برتر جزو مدعیان باقی بمانند و هم در جام باشگاه های آسیا که دومین حضور خود را تجربه می کنند، عملکرد رضایت بخشی داشته باشند.

 

سرخ پوشان اهوازی در هفته های شانزدهم و هفدهم به ترتیب رو در روی سپاهان و فجرسپاسی قرار گرفتند اما آن ها در پایان فقط توانستند از هر بازی یک امتیاز بگیرند که این نتایج برای فولاد مدعی چندان رضایت بخش نبود.

 

شاگردان فرکی در هفته های هجدهم و نوزدهم برای جبران نتایج بدی که برخلاف عملکرد خوبشان طی هفته های اخیر به دست آورده بودند به ترتیب به مصاف تیم های صبای قم و داماش گیلان رفتند و در پایان فاتح این دو نبرد شدند و شش امتیاز شیرین کسب کردند. فولاد با کسب این دو پیروزی برای ادامه رقابت با مدعیان، امیدوارتر شد.

 

فولادی ها که بعد از یک دوره افت موفق شدند با دو پیروزی متوالی بار دیگر به روزهای خوبشان بازگردند، در هفته بیستم برای اولین بار در ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز پذیرای تیم انتهای جدولی راه آهن بودند و قصد داشتند با پیروزی در این بازی، هر چه بیشتر خود را به صدر جدول نزدیک  کنند اما آن ها در این دیدار هر چه زدند به در بسته خورد و درنهایت امتیاز این بازی را با شاگردان ابراهیم زاده تقسیم کردند.

 

فولاد علی رغم نتایج خوبی که مدعیان قهرمانی طی هفته های اخیر به دست آورده اند، نتوانسته نتایج رضایت بخشی کسب کند و به همین دلیل برای باقی ماندن در مسیر قهرمانی نیاز مبرم به سه امتیاز شهرآورد دارد و به لغزش سایر مدعیان چشم دوخته است.

 

به هر حال باید تا روز جمعه منتظر ماند و دید برنده دربی اهواز و تقابل دو مربی باتجربه و جوان در هفته بیست و یکم لیگ برتر چه تیمی است؛ آیا شاگردان فرکی بار دیگر فاتح این دربی می شوند و یا این که شاگردان ویسی شکست 3 بر 2 دور رفت را جبران می کنند. اکنون فولاد و استقلال خوزستان به ترتیب با 36 و 23 امتیاز در رده های چهارم و نهم قرار دارند.

 

شهرآورد اهواز بین دو تیم استقلال خوزستان و فولادخوزستان ساعت 15 روز جمعه، سیزدهم دی ماه در ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز برگزار می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد