سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار کشوری و استانی برای خوزستان

 

پویا ایدنی: فکر نمی‌کردم قهرمان شطرنج جهان شوم
ورزشی  15:33:29 1392/10/11

9210-8081-5 کد خبر
 

شطرنج‌باز خوزستانی پس از قهرمانی در مسابقات زیر 18 سال جهان گفت: فکر نمی‌کردم من که بخت چهاردهم قهرمانی بودم، قهرمان شوم.

 پویا ایدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان - اظهارکرد: در این مسابقات نزدیک به 12 کشور شرکت کرده بودند که من 11 بازی با کشورهای مختلف انجام دادم.

 وی با بیان این‌که من بخت چهاردهم قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها بودم، گفت: شطرنج‌بازی از پرو را که استاد بزرگ هم بود، بخت اول قهرمانی می‌دانستند اما درنهایت من با کسب هشت‌ونیم امتیاز توانستم عنوان قهرمانی را به دست آورم.

 این شطرنج‌باز خوزستانی بیان‌کرد: باتوجه به این‌که پیش از شرکت در مسابقات بسیار کار کرده بودم، فکر می‌کردم که بتوانم مقام به دست آورم ولی فکر این که قهرمان شوم را نمی‌کردم. بسیار عجیب بود که من که بخت چهاردهم قهرمانی بودم، اول شوم.

 وی بااشاره به این‌که سال گذشته در همین رده‌ سنی پنجم شدم، افزود: امسال در دور اول پیروز شدم و در دور دوم به تساوی رسیدم ولی در ادامه، چند دور پشت سر هم پیروز شدم که باعث شد اعتماد به نفسم برگردد و بتوانم خوب بازی کنم و در نهایت هم قهرمان شوم.

 ایدنی درخصوص سطح این رقابت‌ها گفت: سطح مسابقات خیلی سنگین بود؛ در سایر رده‌های سنی شطرنج‌بازی با هشت‌ونیم امتیاز مقام نمی‌آورد ولی من توانستم در رده سنی زیر 18 سال با هشت و نیم امتیاز قهرمان شوم که این نزدیکی و سنگینی جدول را نشان می‌دهد.

 وی در ادامه درباره وضعیت شطرنج خوزستان بیان‌کرد: رییس هیات استان تلاش خود را می‌کند ولی به نظرم خوزستان امکانات لازم را در اختیار ندارد، در حالی که ما استعدادهای خوب بسیاری در استان داریم و می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری را هم به دست آوریم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد